Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
19 godzin temu, brodekb napisał:

Rarek ,na czopuchu a dokładnie ok 15cm od wyjscia spalin z kotła ,sonda co kiedys pisałem ta najzwyklejsza dlatego tak szybka reakcja ,palnik to 4x8 czyli 32cm2  ,paliwo to Wesoła po duzej zwieszce dlatego gazy sie tak pala gwałtownie ,a i widac płytke- daszek co niby tłumi ;-)

Dlatego dziwie sie ze niektórzy maja juz i tak duze wejscie w palnik i je powiekaszaja,po co taka paszcza kaszalota z palnika nie pojmuje skoro taki mały potrafi dawać nieźle 

tu masz filmik ,zanim właczyłem nagranie było ponad 800 ,ai tak niewiele brakuje ;-)     

TM902C.jpg.41cd5c09aacaba43bfa22e96352c8078.jpg

 

palnik 4x8cm ,FULL 700st ;-).wmv

Ciekawe kolego jest to że u ciebie różnica pomiędzy krótkim a długim obiegiem wynosi blisko 400 stopni , a u mnie około 100 stopni ,być może wyższy o 10 cm kocioł na tym krótkim o tyle lepiej odbiera lub nie wiem czy u ciebie wiruje na twoim palniku bo jak nie to może efekt wirowania się przyczynia ,ale na długim już mam tak jak u ciebie około 300 przy max hajcowaniu

Opublikowano
45 minut temu, Wilu napisał:

Ja także mam kamerkę dostępną 24h/dobę z każdego miejsca na świecie w smartfonie, często nie ma mnie w domu z najważniejszymi parametrami, temperatura w domu,temperatura na piecu, oraz spalin i powrotu, oraz dla bezpieczenstwa ups z dwoma akumulatorami które wytrzymują 24 godz po zaniku napięcia

Może podaj jaki to model kamerki. Zapewne musi być w zasięgu domowej sieci Wi-Fi ? Szukałem czegoś takiego do innych celów. Potrzebne widzenie w nocy i dobry zasięg Wi-Fi...

Opublikowano

Kamerka ma podczerwień, oraz funkcje niania, powiadomienia, bardzo dobra w testach i tania nazwa yi home można zobaczyć  na you tube

Opublikowano

PW z popielnika czy oddzielne to jeden czort, bo jak się pali to reguluje się samo. Różnica to jest wtedy jak chce się zamknąć bo z pod rusztu nie można zamknąć. Przy zamkniętej klapce od popielnika widać jak wciąga powietrze i płomień przez ruszta do popielnika.

Opublikowano
19 godzin temu, Piecuch19 napisał:

Paszcza kaszalota jak to określiłeś potrzebna jest by w 5 klasie ( masz mniejszy wymiennik) uzyskać wyższą temperaturę spalin przy ciągłym paleniu bez bufora - na małym ruszcie. W kotle tym - 5 klasa - rozpala się dobrze jednak z uwagi na większy wymiennik po zamknięciu miarkownika i spadku temperatury na kotle o 5' - kocioł nie może się podnieść by wrócić do temperatury zadanej 75' Dzieje się tak dlatego że Temperatura spalin bardzo spada ( do temperatury wody lub ok. 10' więcej) co osłabia ciąg i nie chciało się palić pomimo uchylonego miarkownika.

"Paszcza kaszalota " pomaga w podnoszeniu się kotła do temperatury zadanej po spadku ok 5' ( wymiennik zbyt wychładza spaliny)

 

 

Tak że paszcza kaszalota się przydaje w kotłach 5 klasy przy paleniu ciągłym bo przez dziurkę od klucza nie chce się palić w tym kotle - bez bufora.

Dlatego zalecam powiększenie przekroju palnika dla posiadających bufor bo go szybciej nagrzeją.

 

@Piecuch19 Ty dalej swoje! 

Wiesz do czego Tobie "paszcza kaszalota" jest potrzebna? 

Do palenia ciągłego z ułamkiem mocy nominalnej kotła! Dłuższy wymiennik ma tutaj marginalne znaczenie.

Gdybyś zaczął od zmniejszenia odbioru mocy z komory zasypowej, nie musiałbyś, zwiekszać powierzchni przepływu palnika. Co nie znaczy że w twoim przypadku, wpłynęło na plus zwiekszlny przekrój, ale tylko na wygody. Lecz kosztem efektywności spalania. Przyspieszenie przepływu spalin, bardzo dobrze wpływa na proces spalania. 

Twój cytat:

"Dlatego zalecam powiększenie przekroju palnika dla posiadających bufor bo go szybciej nagrzeją"

Tak to prawda. Tylko szkoda że nie napisałeś, że WIĘKSZYM KOSZTEM ;) Chyba że jest inaczej, to może to mi wytłumaczysz. 

14 godzin temu, Piecuch19 napisał:

to będzie się palić - powiem więcej - będzie zap.....lać tak że i woda wlana do kotła też się spali ( oczywiście bez przesady - by nie wpłynąć na obniżenie temperatury płomienia)

Woda przy wyższych temperaturach poprawia spalanie

. Wiem że zaraz podniesie się krzyk na forum - ale tak jest i krzyki tego nie zmienią - to jest chemia i fizyka

W ilości  która nie będzie obniżała temperatury płomienia jest wskazana - bo podwyższa temperaturę płomienia - w niewielkich ilościach - pod warunkiem że płomień jest gorący- biały-  a nie czerwony czy żółty.

Obserwujcie płomień a w szczególności jego końcówki - jak białe to na komin nie ma co patrzeć bo dymu nie będzie

Czy ty wiesz przy jakich temperaturach zachodzą procesy w których woda zaczyna działać na korzyść dla użytkownika? Z tego co pamiętam jest to chyba w okolicy 2500°C Do tego czasu dodawanie wody, jest reakcją endotermiczną :/. Więc bajek sobie nie opowiadajmy. 

 

12 godzin temu, Piecuch19 napisał:

Spróbuj wlać pół szklanki ale wtedy gdy płomień będzie biały rażący - wtedy może doznasz olśnienia - ale wszystko już jest odkryte i opisane.

Jakiego olśnienia dostanie? Raczej oparzenia! Od dużej ilości (340l) goracej pary wodnej, która wychłodzi płomień i temperaturę żaru,  a twoje palenisko zacznie emitować duże ilości niespalonych cząstek. Nic więcej sie nie stanie ;) 

Piecuch, masz fajne pomysły, ale proszę NIE OPOWIADAJ BAJEK

Piszesz o białym płomieniu wstawiasz fajne filmiki, ale głównym wykładnikiem czystego, ciągłego spalania, jest wymiennik. Jak możesz wstaw fotki z kilku paleń,  jak to u Ciebie wygląda :) 

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Pierwszy wniosek:

W wyniku strat spowodowanych sprawnością instalacji elektrolitycznego wytwarzaniu wodoru zasilanej alternatorem samochodowym, bilans energetyczny jest ujemny. Oznacza to że moc silnika odebrana przez alternator jest większa niż otrzymana w wyniku jego spalania

Opublikowano

Witam.Zapraszam Panowie do mojego wątku" Palnik szamotowy i PW w kotle SKED" i proszę o uwagi!Dodałem nowe filmiki z pracy palnika.

Opublikowano
22 godziny temu, Piecuch19 napisał:

Napisz na private to coś podpowiem - między innymi dlaczego poprzednie wersje nie funkcjonowały - robiłem wiele prób - także w poprzednim kotle.

Istotą są proporcje. Ustalenie proporcji powierzchni przekroju PW z popielnika do powierzchni przekroju wlotu gazów do palnika ( mierzone w węższej części wlotu - przewężeniu).

Ważne jest też by zrobić szczelinę w zwężce jako dyszę - zwężającą się ku wylotowi. Wtedy nie będzie się zapopielać i wpuszczać węgla do dziury. Będzie przecinać cokolwiek tam wpadnie.

Robiłem doświadczenia wsadzając dłuższy kawałek drewna sięgający w głąb komory spalania i przecięło go na pół. Połowa spaliła się za szczeliną a druga połowa przed szczeliną. 

Dlatego ważne jest zrobić to jako dyszę. Węgiel nie będzie się pchał do palnika bo tam na straży jest lanca tlenowa która wszystko przetnie - pod warunkiem że będzie dobrze zrobiona :-))). Ważne by element wystawał tak 2-3 mm powyżej poziomu podłogi komory palnika bo jak niżej to wypali szamot podłogi.

Z szamotu jest lipa bo z uwagi na wysoką temperaturę spieki kleją się do szamotu.

Zrobiłem z żeliwa i się nie kleją

Stosownie do " paszczy kaszalota" tj. przekroju mojego palnika jak to nazwał kolega Brodek ( poniżej zdjęcie "paszczy kaszalota")

Nie jestem przedstawicielem ani producentem kotłów to się dzielę moimi obserwacjami na temat użytkowania tego kotła - MPM 18Kw 5 klasa ( większy wymiennik) by paliło się lepiej.

Ważne jest też by zostawić nadmiar na rozszerzanie gorącego żeliwa . Ja zostawiłem za mało i pod wpływem temperatury trochę się wygięło w pałąk ( luz ok 8 mm wskazany) - widać na zdjęciu.

Pozdrawiam

 

 

IMG_20190117_190304.jpg

IMG_20190117_190322.jpg

IMG_20190206_202524.jpg

Edytowane 21 godzin temu przez Piecuch19

Kurde czytam dalej i ogladam filmiki i to działa. :)

1. przykleiłeś to żeliwo silikonem do kominków  do szamotu palnika ?albo jakos przymocowałeś do rusztu - np przyspawaną nakretką i srubą od dołu - aby to sie nie przekrecało przy rusztowaniu ??? Chodzi mi czy sie to nie rozwali lub za bardzo odsunie od palnika przy rusztowaniu

2. Z czego ten pret zeliwny zaadaptowałeś ?

3. możesz zrović jakis rysunek techniczny - nawet w paincie - jakie to ma dokładnie wymiary i jak sie zweża - z góry dziekuje  - Patent ci sie udał bezsprzecznie. Chyle czoła.

 

 

OT 

1 godzinę temu, miki1212 napisał:

Tak, w sportach motorowych używano wtrysku pary wodnej w celu zwiększenia mocy bo podobno stwierdzono poprawę sprawności spalania.

Jak już to był Metanol a nie woda, bo  znacząco obniżał temp gazów wydechowych  zresztą jak każdy alkohol-  tu nie chodziło o moc ale o przeciwdziałanie wybuchowi silnika z przegrzania.

Co do zwiekszenia mocy - używano  spreżonego dwutlenku wegla  - podawanego z butli dyszą bezpośrednio w kolektor ssący.  Tak to działało mimo ze co2 jest niepalne - CO rozpreżając sie znacząco obniżał temp spalania przez co moc sie zwiekszała nawet o 20-25% - to było jeszcze w erze przed stosowaniem Podtlenku Azotu .

 

1 godzinę temu, Gredy napisał:

Tutaj ciekawe, raczej obalenie tego patentu ;) 

Daj spokój z filmikami od tego gościa - to jest mechanika na poziomie przedszkola albo i żłobka.....  Merytoryczne dno

Opublikowano (edytowane)

Do Mikkei Niczym nie kleiłem To ciężkie jest i dość stabilnie leży na beleczkach bocznych komory - tych co blacha zmniejszająca ruszt się opiera. Nie zauważyłem by się przesuwało. W rusztowaniu nie przeszkadza.

Żeliwo jest z belki podrusztowej Można z grubszej stali zrobić - na pewno sezon wytrzyma.

Moje wymiary Ci nic nie dadzą bo nie masz takiego przekroju palnika jak ja.

Kluczowy wymiar to pole powierzchni przekroju szczeliny, która ma mieć 7% pola powierzchni przekroju wlotu palnika ( mierzone w węższej jego części) 

Ja mam palnik 130cm' a szczelinę 9 cm'  ( 18cm długą i na 0,5 cm szeroką - w najwęższym miejscu). Szczelina ma być w formie dyszy zwężająco ku wylotowi.

Coś takiego jak na zdjęciu

 

IMG_20190117_160848.jpg

Edytowane przez Piecuch19
Opublikowano

http://setlans.pl/?page_id=475

Jestem w szoku tym producentom się chyba przewrócił w głowie.

Nowy kociolek setlans wygląda jak większość dolniakow kilkanaście lat temu i to ma certyfikat na 5 klase i do tego zgloszony do przyznania patentu ciekawe na co a cena zabija. Prawie 7000 zł za kociołek 15kW to szaleństwo.

To co się tu męczy przez 3 lata okazuje się że nie ma sensu wustarczy tylko podnieść cenę i już jest idealnie

Opublikowano (edytowane)

Blacha zmniejszająca ruszt z dostępem do palnika i paleniska. Te nogi to z pręta 18mm i podtrzymują boczne Szamoty w komorze zasypowej. Stoi to na blasze która przysłania pusty ruszt.

Dziura przysłaniana jest połówkami cegieł szamotowych w trakcie palenia i wyjmowanymi jak chce się w palenisku pogrzebać - wyłowić spieki czy kamienie lub dziobnąć od dołu jak się opał zawiesi.

IMG_20190206_200307.thumb.jpg.832f084b8b741e80ce76d3b85440e4ab.jpgIMG_20190206_200620.thumb.jpg.d8604c7aaf20ca9cb8961d88209d4820.jpg

Edytowane przez Piecuch19
  • Lubię to 1
Opublikowano

Przypominam wszystkim kolegom ze jest to temat o MPMie  ,a nie śmietnisko do którego można wlać wode i wszystko co sie umyśli komu ,  nie wspomnie o gównoburzy i kłótniach na wiele stron , od tego są wydzielone tematy i później zdziwienie że nowi zadają z pozoru śmieszne oczywiste pytania jak czytaja te popisy który kogo zagnie i czym zabłysnie w temacie .

Opublikowano (edytowane)

@Piecuch19 tę dyszę to z żeliwa, a jakiego materiału użyłeś do skonstruowania podstawy na której opiera się blacha zmniejszająca? Może być zwykła stal czy trzeba coś lepszego?

 

Aha i czy ktoś potrafi wyjaśnić obecność tych otworów w oryginalnej blasze? Ja oprócz tych co ma piecuch na zdjęciach mam dwa okrągłe (fi 8?) otwory.

Edytowane przez rarek
Opublikowano

Dotlenianie pewnie jakieś tam

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję nie wiedziałem ;) Chodzi mi o to czy żar nie powinien powstawać bardziej przy palniku? Czy to nie powoduje niepotrzebnego rozpalania warstwy węgla i zbyt duże odgazowywanie? Widzę że w różnych wersjach kotła blachy miały różne wycięcia. Jeden z kolegów który zainstalował wyciąganą klapkę widziałem że kompletnie pozbył się tych otworów.

@Piecuch19 Zauważyłem też że Twoja blacha ma ten zagięty element o góry dłuższy w stosunku do oryginału, przez co prawdopodobnie zasłania więcej niż jeden element rusztu. Czy może ustawiasz pionową ścianę lekko pod kątem (dołem bardziej w strone drzwi niż palnika, czyli szerzej niż górą), żeby nie dochodziło do zawieszania paliwa? Ostatnio moja blacha popuściła na śrubach i przesunęła się w stronę palnika - skutki były okropne - paliwo właziło w palnik i się zawieszało.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Rarek co do blachy zmiejszającej powierzchnie rusztu czyli tej pionowej w oryginale były 4 otwory fi ok 10 mm na wysokości ok 6cm od dołu ,miało to za zadanie dostarczyc troche powietrza w strefe zaru jak sie spód zapopieli -ruszta , Gredy wiem robił duzo wyzej 15-20cm wlot powietrza ale tez mały i stałpalniść duzo mu wzrosła bo powietrze było-szło wyzej choc na dole juz było zakitowane popiołem.

Ja w tej blasze na poczatku wyciełem otwór do wyciagania kamieni itp ok 7x10  ale zauwazyłem że sobie powietrze tym otworem idzie na skróty zamiast dołem przez ruszta i wypala mi dziure przed palnikiem- zwiechy opału,dym ,wiec dorobiłem klapke i blacha jest zamykana na szczelnie ,ale zostawiłem 2 otwory 10mm .

Tej blachy nie mozna zrobic za duzej ,tez to przerabiałem ,optymalnie co oryginał czyli zmiejsza o 1/3 powierzchnie rusztu ,jak zmiejszymy za duzo to owszem palenisko mniejsze ale mamy upierdliwy efekt uboczny że opał wręcz na siłe wchodzi do palnika oryginalnego i go kituje ,  zero PW orginalnego,moc maleje ,dymi az nie chce sie palic i czyszczenie kotła , tak to wyglada w praktyce co sam robiłem i zaobserwowałem.

 

Opublikowano
Godzinę temu, rarek napisał:

 

Dziękuję nie wiedziałem ;) Chodzi mi o to czy żar nie powinien powstawać bardziej przy palniku? Czy to nie powoduje niepotrzebnego rozpalania warstwy węgla i zbyt duże odgazowywanie? Widzę że w różnych wersjach kotła blachy miały różne wycięcia. Jeden z kolegów który zainstalował wyciąganą klapkę widziałem że kompletnie pozbył się tych otworów.

@Piecuch19 Zauważyłem też że Twoja blacha ma ten zagięty element o góry dłuższy w stosunku do oryginału, przez co prawdopodobnie zasłania więcej niż jeden element rusztu. Czy może ustawiasz pionową ścianę lekko pod kątem (dołem bardziej w strone drzwi niż palnika, czyli szerzej niż górą), żeby nie dochodziło do zawieszania paliwa? Ostatnio moja blacha popuściła na śrubach i przesunęła się w stronę palnika - skutki były okropne - paliwo właziło w palnik i się zawieszało.

Blacha dorobiona jest na odległość 15 cm od przegrody. Rozszerzenie w kierunku rusztu ok 2.5 cm - przez to jak coś górą wpadnie to powinno dolecieć na dół. Ale mam kiepski węgiel - puchnący i spiekający więc też potrafi się zawiesić ale z tą blachą rzadko w odróżnieniu do oryginalnej. Na zdjęciu celowo ustawione są w takiej samej odległości od szafki by widać było różnicę w nachyleniu i przyczynę zawieszania opału. 

Ponadto łatwo się robi porządek w palenisku ( wyciąganie spieków, kamieni, czy dziobanie od spodu jak się zawiesi no i czyszczenie palnika od dołu) wszystko bez wygaszania podczas ciągłego palenia.

Robię to tak jak poniżej ( wszystkie cegiełki są luźne i wyjmowane - na filmie wyciągnąłem tylko jedną)

 

Opublikowano

Najgorsze są spieki bo ograniczają przepływ powietrza przez ruszt i przeszkadzają w paleniu - obniżają moc.

Zwykle spieki organizują się przed palnikiem bo tam najwyższą temperatura ( spieki to stopiony popiół)

Takie jak na zdjęciu wyciągam co 2 dzień. Z oryginalną blachą byłoby to niemożliwe.

IMG_20190209_141207.thumb.jpg.bb50849c309f90b519926c992c0e77a7.jpg

Opublikowano

Piecuch19, napisałem ze to jest temat o MPMie , po co znów wyskakujesz z ta woda ....

a odnośnie filmu co zapodałeś  to porada praktyczna -nawierć sobie w tej szamotce otwór na wylot fi 10-12 mm bez udaru -pójdzie  ,ale tak w odległości 1/3 od góry szamotki -do wyciagania wsadzisz pręta i spoko wyciaganie ,bo rękawica za długo nie wytrzyma ,ja mam tak otwory porobione w szamotkach nad palnikiem

Opublikowano

Walczyłem parę dni z kociołkiem,mam trochę więcej doświadczenia w kierunku przeróbki na Kirgiza.Szczelina Piecucha (na razie prowizoryczna ale działa) pomaga lepiej niż oryginalne podawanie PW.

Reszta informacji bedzie w przyszłym tygodniu,teraz nie ma za bardzo czasu.Może atmosfera zrobi się spokojniejsza i pójdzie w temacie kociołków,teraz jak coś napiszę to pewnie zginie w tłumie i nikt nie zauważy.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, rarek napisał:

@Piecuch19 tę dyszę to z żeliwa, a jakiego materiału użyłeś do skonstruowania podstawy na której opiera się blacha zmniejszająca? Może być zwykła stal czy trzeba coś lepszego?

 

Aha i czy ktoś potrafi wyjaśnić obecność tych otworów w oryginalnej blasze? Ja oprócz tych co ma piecuch na zdjęciach mam dwa okrągłe (fi 8?) otwory.

Blacha zmniejszająca ruszt stoi na zwykłej blasze gr. 10 mm u mnie 10 cm x 30 cm i natym też stoją połówki cegieł szamotowych.

Otwory są do napowietrzania zasypu ja z nich zrezygnowałem bo chcę by się niską warstwą rozpalał zasyp.

Do Brodek: 

Widzę że nadal podchodzisz sceptycznie jak kolega od konia i wiader wody, ale tam na tym filmiku jest dokładnie pokazane w którym dokładnie miejscu woda ma być podana w kotle takim jak MPM i oszczędności na opale z tym związane.

Obejrzyj chociaż zanim zaczniesz negować. Skoro zostało to opatetowane to chyba nie herezje jakieś? A temat jak najbardziej dotyczący kotła dolnego spalania.

Celowo nie odzywałem się wcześniej by zobaczyć kto z forumowiczów ma otwarty umysł na innowacje.

Pomysł z podaniem PW z popielnika w palnik też był negowany aż kilku forumowiczów sprawdziło że działa.

Trochę pokory życzę.

Pozdrawiam

Edytowane przez Piecuch19
Opublikowano

Mógłby ktoś zrobić prosty rysunek (nie zdjęcie) tej szczeliny w kotle? Chciałbym u siebie to wypróbować, ale jakoś nadal nie rozumiem jak to działa. Przede wszystkim chodzi o możliwość jej zatkania opałem lub popiołem.

Opublikowano (edytowane)

image.png.484452bda87b5152810c395c7bf87934.png 

Ja rozumiem to tak jak na rysunku. Góra elementu by @Piecuch19 ma być wyżej niż podłoga palnika (detal 1) zaś dysza ma sie zwężać od popielnika do dyszy (detal 2).

image.png.ed9ccc62ebc1c6b71a9586c8f37f6703.png

Sam kraniec dyszy PW (3) ma stanowić obszarowo 7% obszaru palnika ceramicznego(4). 

Edytowane przez rarek
Opublikowano

Piecuch19 ,te "otwarte umysły" robia burdel w temacie i tyle  , dalej bedziesz ciagnął wywody   to obejrzyj sobie film Jańcio Wodnik od posłusznej wody ,  

tak cieżko zrozumieć ,nic nie neguje,o tych nowościach czytałem jak to  "odkryli" , tylko robi się burdel i śmietnisko coraz dalej od głównego tematu -w tym rzecz ,i wiecej mnie nie wciagaj w dyskusje nie na temat -nie bede odpisywał. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.