Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 18.02.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. 8 punktów
    Panowie, koledzy, użytkownicy SKZP! pilny alert w sprawie oszustek, co prawda działają przy biedronce, ale mogą się w każdej chwili przenieść pod jakiś market budowlany i ktoś nieświadomy jadąc kupić węgiel może paść ich ofiarą, dlatego warto wiedzieć: "Uwaga na oszustki! Pewnie też robicie zakupy w marketach, dlatego ta informacja może Wam się przydać. Chce Was ostrzec przed tym co mi się przydarzyło. Padłem ofiarą przebiegłych oszustek. Zdarzyło mi się to przy Biedronce, ale mogło komuś innemu gdzieś indziej. Oszustki działają następująco: dwie ładne dziewczyny około 20-22 lata przychodzą do waszego samochodu kiedy ładujecie zakupy do bagażnika. Zaczynają myć szyby. Jak im podziękujecie i zaproponujecie pieniądze za wykonaną pracę, to podziękują i poproszą o podwiezienie do innej Biedronki. Jeżeli się zgodzicie tak jak ja to zrobiłem, to obie siądą na tylnym siedzeniu i w pewnym momencie zaczną się wzajemnie pieścić. Następnie jedna przechodzi na przednie siedzenie i zabiera się za robienie laski. Zmuszają Cie jeszcze do zjechania z drogi na pobocze i gwałcą po kolei. Gdy obrabia Cię ta pierwsza to w tym czasie druga kradnie ci portfel. Mój portfel został tak skradziony w zeszły piątek, sobotę i dwa razy w poniedziałek i wczoraj. Jutro też jadę. Portfel w chińskim markecie kosztuje 4 złote "
  2. 6 punktów
  3. 6 punktów
    Dziękuję kolegom za przypomnienie bo faktycznie zapomniałem o dopalaczu. Dopalacz – kawałek szamotu nad elementem wirowym Ma on za zadanie jakby dłuższe utrzymanie płomienia w komorze spalania i osłonie szamotu celem lepszego dopalenia, oraz zapobieganie zbytniemu wydłużaniu się płomienia – szczególnie przy przymkniętym miarkowniku. Także ma za zadanie zmuszenie płomienia – jakby się już wydłużył do dalszego zawirowania. U mnie ma wymiary 7,7 cm ( odległość pomiędzy przegrodą, a wymiennikiem) x 10cm ( wymiar na osi boków kotła), a grubość jest różna ( zrobiony z cegiełki szamotowej o grubości 3,5 cm) i spoczywa z jednej strony na elemencie wirowym, a z drugiej strony podparty jest o ścianę grodziową ( wyjmowany do odkurzania palnika). Co do kształtu tego elementu to tu można zobaczyć jak on u mnie wygląda : https://youtu.be/5r12YXQSd70 Położony jest tą płaską częścią od strony płomienia. Jednak tłumi on ciąg więc u niektórych ( ze słabym ciągiem) trzeba by dobrać wymiary eksperymentalnie – by nie tłumił zbytnio, a utrzymywał płomień nisko w komorze spalania. Jeśli o ciągu mowa to najtańszym sposobem zwiększenia ciągu ( dla osób które ten ciąg mają słaby) jest zmniejszenie rusztu, oraz zwiększenie przekroju wlotu do palnika w przegrodzie. Zmniejszenie powierzchni rusztu powoduje że mniejsza ilość gazów w jednostce czasu wydostaje się z kotła i są one lepiej dopalone ( mniej dymi, mniej sadzy) maja wyższą temperaturę – co wzmacnia ciąg. Zwiększenie przekroju wlotu do palnika w przegrodzie zmniejsza opory przepływu tych spalin – polepszając ciąg, oraz zapobiega zadymianiu kotłowni przy uzupełnianiu opału. U mnie bez przeróbek ( jak pisałem wcześniej) kocioł po przymknięciu miarkownika i spadku temperatury na kotle nie chciał się podnieść do dalszej pracy ( niska temperatura spalin = brak ciągu) pomimo iż miałem przysłonę w drzwiczkach popielnikowych otwartą na maksa. Obecnie po przeróbkach ( jak opisałem powyżej) mam przysłonę w drzwiczkach popielnikowych przymkniętą na maksa i kocioł ładnie pracuje ( nie przedłużałem komina). By was nie zanudzać wspomnę jeszcze o smole w kotle, którą można bardzo ograniczyć sypiąc na zasyp węgla warstwę trocin o grubości ok. 5 cm ( takich tartacznych lub spod piły – ze stolarni po szlifowaniu się nie nadają bo za drobne ). Warstwa ta będzie barierą w przedostawaniu się smołowatego dymu w górną część kotła ( będzie wnikać w trociny oddając tę smołę później z powrotem do paleniska – takie trociny z dopalaczem), a także będzie zapobiegać zbytniemu przewietrzaniu węgla ( ruch gazów w komorze zasypowej góra - dół ) co wpływa na lepsze powolne zgazowanie węgla ( pali się spokojniej i dłużej). Co do pytań czy można do modyfikacji nr 1 użyć stali zamiast żeliwa to jak najbardziej – najlepiej żaroodpornej, a do samych testów i przekonania się cyt. „czy to u mnie pójdzie ?” można użyć szamotu. Pozdrawiam
  4. 4 punkty
    Witam Jestem posiadaczem kotła MPM Ds 18Kw 5 klasy od jesieni 2018r i przedstawiam w tym temacie przeróbki i modyfikacje kotła by można w nim było palić bez bufora. Problemem w moim przypadku była zbyt niska temperatura spalin, która osłabiała ciąg i kocioł po przymknięciu się miarkownika i spadku temperatury - nie chciał się podnieść do dalszej pracy. Producent w najnowszej wersji zwiększył wymiennik (w starszej wersji 18Kw wymiennik 1,9m a w nowszej 2,4m - to istotna różnica), oraz radykalnie zmniejszył wlot do palnika w przegrodzie - co także ma wpływ na ciąg. W przypadku palenia z buforem na pełnej mocy zmiany te nie przeszkadzają. Natomiast przy paleniu ciągłym na mniejszej mocy już bardzo przeszkadzają i koniecznie są przeróbki by bez bufora palić ciągle ( niska temperatura spalin = brak ciągu). Potencjalni nabywcy tego kotła powinni zwrócić na to uwagę jeśli nie zamierzają mieć bufora lub nie mają miejsca na niego w kotłowni czy też nie uwzględnili go w swym budżecie. Rozumiem też że trudno to zrozumieć posiadaczom starszej wersji bo mają mniejszy wymiennik i tego nie odczuwali. Celem przeróbki czy modyfikacji było podniesienie temperatury spalin przy zachowaniu czystości spalania na mniejszych mocach przy paleniu ciągłym. 1. Podanie dodatkowego powietrza wtórnego z popielnika w przewężenie wlotu do palnika ( szczelina PW z popielnika) Chodzi o to że gazy wychodzące z paleniska w samej zwężce ( wlot do palnika w przegrodzie) się ścieśniają by przejść przez przewężenie i nabierają prędkości rozprężając się za nią. Można to nazwać większym podciśnieniem w samej zwężce. Podczas tego ścieśniania się w zwężce – właśnie w tym miejscu najlepiej będzie następować wymieszanie się gazów z paleniska z tlenem z uwagi na panujące tam zwiększone podciśnienie - stąd moje rozwiązanie lepszego dopalania, które działa i pozwala bardzo łatwo uzyskać płomień o białej barwie ( gorętszy płomień). Za zwężką kiedy się gazy rozprężają gorzej mieszają się z tlenem. Po prostu do komory spalania/ zawirowania wpada mieszanka już właściwie napowietrzona, która w komorze szamotowej dopali się lepiej. W odróżnieniu do rozwiązania oryginalnego gdzie gazy mają się mieszać z tlenem dopiero podczas wirowania w komorze zawirowania / spalania ( za zwężką). Dodatkowo należy zwrócić uwagę że regulacja ręczna PW w oryginalnym rozwiązaniu nie zapewni odpowiedniego napowietrzenia spalin w różnych etapach spalania ( rozpędzanie kotła - stabilna praca na miarkowniku, mocne gazowanie opału – spalanie koksu) Moje rozwiązanie ( podanie PW z popielnika w zwężkę) zapewnia odpowiednie wymieszanie gazów z tlenem na każdym etapie spalania. Ustalenie odpowiedniej proporcji powietrza do gazów z paleniska przechodzących przez zwężkę / przewężenie zapewnia na każdym etapie spalania zachowanie tych proporcji ( np. większe podciśnienie czy przepływ gazów z paleniska wywołuje proporcjonalnie większy przepływ PW z popielnika przez przewężenie/ zwężkę i analogicznie mniejszy przepływ gazów z paleniska wywołuje proporcjonalnie mniejszy przepływ PW z popielnika przy zachowaniu stałej proporcji ). Proporcję za pomocą prób ustaliłem na 7% PW w stosunku do przepływających z paleniska gazów. Chodzi o przekrój poprzeczny szczeliny PW umiejscowionej w przewężeniu ( mierzone w najwęższym jej miejscu) do przekroju poprzecznego zwężki/ przewężenia ( otworu wlotu w przegrodzie – mierzone w jego najwęższym miejscu). Przykładowo moja powierzchnia przekroju wlotu do komory spalania to 130cm kwadratowych ( w najwęższym miejscu), więc szczelina będzie miała 7% = 9,1 cm kwadratowego ( w najwęższym miejscu). Ja ją zrobiłem ( szczelinę) w wymiarach 18 cm długa i 0,5 cm szeroka co dało łącznie ok. 9 cm kwadratowych. Wcześniej zrobiłem ją z szamotu, ale to nie jest dobre rozwiązanie, bo tam panuje wysoka temperatura i powstające spieki przyklejają się do szamotu ( lepiej zrobić z żeliwa). Zdjęcie szczeliny z szamotu Tak zrobiłem z elementu żeliwnego Ważne by szczelina była w formie dyszy - zwężająco ku wylotowi by działała jak lanca tzn. jak coś wpadnie to przeleci do popielnika lub jak za grube to zostanie przecięte ( nie będzie zasypywana popiołem i żarem, a także zapobiega pchaniu się żaru do palnika) Tu ostatnio nagrałem reakcję na całkowite zamknięcie PW oryginalnego Płomień nieznacznie się wydłużył, ale powietrze podane w przewężenie wlotu do palnika zupełnie wystarcza by się wszystko dopaliło przed zetknięciem z wymiennikiem. kzdQYiLLmR8 https://youtu.be/kzdQYiLLmR8 A tu to samo tylko podczas rozpędzania kotła https://youtu.be/ZJ_QYtPnygc 2. Szamot w komorze zasypowej: Co do szamotu to mam w komorze zasypowej na wysokość 12 cm ( cienka cegła na boku) i uważam że wpływa korzystnie na podwyższenie temperatury warstwy żaru i utrzymanie jej przed palnikiem - szczególnie kiedy miarkownik przymknięty - ścianki kotła go nie wychładzają. Dlatego nawet jak kocioł na dłużej przyśnie (dłużej miarkownik przymknięty) to żar w tej strefie pozostaje nie wychłodzony i po uchyleniu miarkownika szybko się budzi bez dymienia i startuje do dalszej pracy. Na zdjęciu przed wlotem do komory spalania widać element żeliwny zdjęcie https://forum.info-ogrzewanie.pl/uploads/monthly_2019_02/IMG_20190206_202524.jpg.503c75777a7ce21f5c7f92c88dbd2a2c.jpg 3. Szamot w komorze spalania Dołożyłem szamotu w komorze spalania celem całkowitego dopalenia gazów w tak gorącej strefie przed zetknięciem się z zimnymi ściankami wymiennika 3. Blacha zmniejszająca komorę zasypową: Blacha zmniejszająca ruszt z dostępem do palnika i paleniska. Te nogi to z pręta 18mm i podtrzymują boczne Szamoty w komorze zasypowej. Stoi to na blasze która przysłania pusty ruszt ( zakryty blachą). Dziura pomiędzy nóżkami przysłaniana jest połówkami cegieł szamotowych w trakcie palenia i wyjmowanymi jak chce się w palenisku pogrzebać - wyłowić spieki czy kamienie lub dziobnąć od dołu jak się opał zawiesi lub oczyścić palnik przez środkowe drzwiczki - wszystko bez wygaszania podczas ciągłego palenia. Blacha dorobiona jest na odległość 15 cm od przegrody, bo tak mam zmniejszoną powierzchnię rusztu. Rozszerzenie w kierunku rusztu ok 2.5 cm - przez to jak coś górą wpadnie to powinno dolecieć na dół. Ale mam kiepski węgiel - puchnący i spiekający więc też potrafi się zawiesić ale z tą blachą rzadko w odróżnieniu do oryginalnej. Na zdjęciu celowo ustawione są w takiej samej odległości od szafki by widać było różnicę w nachyleniu i przyczynę zawieszania opału. Blacha zmniejszająca ruszt stoi nóżkami na zwykłej blasze gr. 10 mm u mnie 10 cm x 30 cm i na tym też stoją połówki cegieł szamotowych ( wyciągane w razie potrzeby). Otwory w oryginalnej blasze są do napowietrzania zasypu ja z nich zrezygnowałem bo chcę by się niską warstwą rozpalał zasyp. Robię to tak jak poniżej na filmiku ( wszystkie cegiełki są luźne i wyjmowane - na filmie wyciągnąłem tylko jedną) https://youtu.be/ge2os7lZ0VI Najgorsze są spieki bo ograniczają przepływ powietrza przez ruszt i przeszkadzają w paleniu - obniżają moc. Zwykle spieki organizują się przed palnikiem bo tam jest najwyższa temperatura ( spieki to stopiony popiół) Z oryginalną blachą byłoby to niemożliwe. Takie jak na zdjęciu wyciągam co 2 dzień. ( polny kamień wtopiony w spieka – skąd w kopalni polne kamienie ????) Powyższe przeróbki czy modyfikacje, a w szczególności uzyskana biała barwa płomienia pozwoliła mi na podniesieniu temperatury spalin średnio o ok. 40-50' w każdej fazie palenia pomimo dłuższego wymiennika czego efektem jest możliwość palenia ciągłego bez bufora. Jeśli ktoś czegoś nie rozumie to odsyłam do kanału na YouTube gdzie można zobaczyć filmiki z tego o czym piszę w tym temacie https://www.youtube.com/channel/UC350ZLDsdxC0K2Ubl0E-h0w?view_as=subscriber Nikogo nie namawiam do niczego. Każdy ma inne warunki i zapotrzebowania na energię. Ja tylko opisuję jak ja próbuje poskładać u siebie ( to palenisko) by paliło się lepiej – palę ciągle węglem bez bufora. Także z uwagi na wiele zapytań o tę modyfikacje na private powstała konieczność zamieszczenia tego tematu by nie trzeba było odpowiadać każdemu z osobna. Pozdrawiam
  5. 4 punkty
    Opublikowałem wersję 2.20RC1 (kandydat do wersji oficjalnej) http://costerowniki.pl/pl/p/WERSJE-TESTOWE/19 Jest plik wsadowy do SKZP oraz do panelu pokojowego. Jest też nowsza wersja apki. Dla Androida 8 i nowszych jest osobny plik. Opis na stronie. Jest też dostępny nowy, szybszy serwer dla aplikacji mobilnej. Można się na niego przełączać. ADRES: 46.41.138.24 Pozostałe dane bez zmian. Po przejściu na nowy serwer dane wykresów się nie przeniosą. Trzeba odczekać aż zgromadzą się nowe dane. Dotychczasowy serwer pozostaje oczywiście aktywny. Adres serwera trzeba zmienić w sterowniku oraz w aplikacji.
  6. 3 punkty
    Jak ktos kiedys zauwazyl i slusznie Poczucie humoru i umiejetnosc smiania sie z samego siebie to podstawa w obecnych czasach "Nie ma ludzi wszechumiejacych i wszechwiedzacych" Pozdrawiam Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
  7. 3 punkty
    Witam Kolegów. Chciałem przeprosić kolegów, że swoim poprzednim postem wygoniłem większość (tj.więcej niż połowę) kolegów na inne fora czy fejsdupki. Zawsze myślałem, że jakiś żart czy humor podczas najbardziej zażartych dyskusji rozluźnia atmosferę... Myślałem również że forum to nie jest..... instrukcja obsługi np. SKZP czy jakiegoś kotła ..... Widać że jestem w ogromnym błędzie :-(( Ja osobiście obawiałbym się o pyskówki, zatargi pomiędzy indywidualistami tego forum.... oraz późniejsze ich (urażonych ambicji) ucieczki na inne internetowe media "wzajemnej adoracji" i tam użalanie się że zostali tak a nie inaczej potraktowani. Przepraszam jeśli kogokolwiek osobiście uraziłem. Z pozdrowieniami oraz wyrazami szacunku. YARO
  8. 3 punkty
    Pewien sens instalacji 3d + termostaty jest. W przypadku samych termostatów przy takiej pogodzie jak teraz często okazuje się, że górne 10 cm grzejnika jest ciepłe a reszta zimna. Niektórzy nie lubią takiego efektu. Odpowiednie ograniczenie temperatury wody zasilającej pozwoli na zwiększenie przepływu wody przez termostat grzejnika żeby utrzymać temperaturę w pomieszczeniu, efektem jest lekko ciepły cały grzejnik.
  9. 3 punkty
    Kolego @Kroitzman, proponuję przenieść naszą dalszą dyskusję do tego tematu, pewno wielu użytkowników skorzysta albo z zaciekawieniem poczyta. Z racji tego, że wiele osób pyta się mnie o dobór odpowiedniego kotła, chciałbym rozszerzyć swoje horyzonty i poznać inne rozwiązania konstrukcyjne, dotychczas mi nieznane. Pisałeś o kotłach Blackstar i RTB. Jeśli nie masz nic przeciwko, chciałbym przyjrzeć się im bliżej, niejako rozbijając je na "czynniki pierwsze". Osobom, mającym ochotę wypisywać rzeczy w stylu "handlarz reklamuje produkty które sprzedaje" radziłbym dać sobie na wstrzymanie, bo w tym wątku nie o to chodzi..... Oglądając przekroje w/w kotłów miałem wrażenie, że konstrukcje wymienników są już wypieszczone do granic możliwości... Temperatura spalin pewnie niższa niż temperatura na kotle :) Sprawność na mocach minimalnych jest iście imponująca (przynajmniej na papierze). Odnoszę wrażenie, że ogólnie są lepsze i mają większe możliwości od zachwalanej tutaj E. Laguny, chodzi m. in. o możliwość internetowego podglądu pracy i zmiany parametrów pracy kotła i palnika. W związku z tym kilka pytań na początek: 1. Możliwość montażu na terenie Polski? (Jeździsz po kraju podobnie jak kolega @Puławiak?) 2. Słabe strony, jeśli chodzi o awaryjność , dostępność części i możliwości serwisu kotła? 3. Czym generalnie z punktu widzenia użytkownika różnią się oba te kotły? 4. W jaki sposób odbywa się ustawianie parametrów pracy palnika i kotła? Jak radzą sobie z gorszej jakości pelletem? Nie ukrywam, że liczę na szczere i wyczerpujące odpowiedzi ;))
  10. 3 punkty
  11. 3 punkty
    Kolego Ryszard nie denerwuj się jak się trochę podyskutuje na inny temat ,człowiek przy okazji poszerzy wiedzę ,a to że robicie wydzielanie tematów jak was już coś wkurzy z doświadczenia wiem że temat umiera śmiercią naturalną i nikt tam nie zagląda i ni jak się kogo poradzić jak coś człowiek się chce dowidzieć z lekko innej dziedziny a tu i bliźniaczym o mpm ds jest spory ruch i duży zasób wiedzy szanownych kolegów którzy w każdej dziedzinie udzielą porad,,,,ot tak na marginesie
  12. 3 punkty
    I tutaj jest problem, bo ludziska przestawiając się na inny system grzania ( przechodząc z węgla np. na gaz ) nie dokonują przeglądu systemu dystrybucji ciepła w domu ( odpowiednie sterowniki, elementy oddające ciepło itp.) już nie wspomnę o dobrej izolacji domu, a potem "płaczą", że miało być oszczędnie lub podobnie jak u znajomego i nic sie z tych obietnic instalatora nie sprawdza.
  13. 3 punkty
    DSC nie mysl w ten sposob. Pomysl, ze dla 22 kW maksymalne spalanie dobowe przy pracy stalej kotla to 115 kg pelletu. kociol 15 kW i tak przez wiekszosc sezonu bedzie dzialal na polowe mocy. W najwiekszy mroz jak wynika z kalkulatora to 10kW. To po co ci 22 kW? To tak jakbys Starem 266 jezdzil po browary do Biedronki. Jezeli instalator tak podchodzi do tematu to ciekawe co spieprzy przy podlaczeniu kotla. Poszukalbym kumatego. Sonda dobra rzecz. Stabilizuje proces spalania, dzieki czemu nie ma sadzy a kociol bedzie czysty. Tylko jak Benton wspomnial. Trzeba troche czasu poswiecic na ustawienie algorytmow sondy. W Lazarze sterowanie Pluma jest bardzo okrojone i nie ma wielu funkcji , ktore plum daje np . do Biawara.
  14. 3 punkty
    No ja rekord postoju w tym sezonie ( oczywiście nie licząc września, października) to miałem 19 lutego - palnik tylko raz się odpalił w ciągu doby. Bufor doładowany góra 65, dół 60st C. 8,5 kg peletu spalonego
  15. 3 punkty
    W tym kraju wszystko drożeje jeśli okazuje się, że jest zapotrzebowanie. Osobiście uważam, że pellet który teraz w sezonie kosztuje 1100zl to ( producentów chyba nie trzeba wymieniać), już w dekiel wali. Jeszcze niech podnoszą te ceny, to sobie będą go do zupy dosypywac.
  16. 2 punkty
    On za dużo sterownika pokazuje to raz a dwa to że został sprzedawcą ruskiego węgla to dwa a to już czyni go małowiarygodnym .zresztą jak popatrzę na te testy youtubowe to tam 90 procent czasu to pstrykanie w sterowniku , dupa anie testy .
  17. 2 punkty
    Nie taka droga zabawka, idzie wyrwać za ~200zł. Na pewno sobie sprawie, nawet jakby wiele nie pomogło, to nie są to jakieś wielkie pieniądze :) @Pieklorz @bercus@FAFAŁ Macie u mnie po czteropaku za pomoc, a jak ktoś nie pijacy, to znajdzie się coś innego :D Jeszcze raz wielkie dzięki Panowie, nie zawiodłem się na tym forum!
  18. 2 punkty
    rarek ja zrobiłem u siebie tak jak na fotkach
  19. 2 punkty
    A czego oczekujesz więcej od kotła? Jestem uzytkownikiem od września i lepiej trafić nie mogłem cenowo.Kocioł chodzi jak złoto, w kotłowni nie przesiaduję, nie ważę pelletu, nie ustawiam a po zamontowaniu tylko wcisąłem przycisk i to tyle. Nigdy wcześniej nie maiłem do czynienia z kotłami i wydaje mi się, że tak powinna wyglądać u wszystkich przygoda z pelletem czego wszystkim życzę. Jak czytam te wypociny o defro, kostrzewa i innych kotłach palnikowych z poziomym wymiennikiem to zastanawiam się dlaczego ludzie za swoje pieniądze się tak katują? Najlepsze jest to, że montował mi go hydraulik który nigdy nie miał z takim kotłem styczności. Nie potrzeba było prosić się serwisu o "odpalenie" po prostu wcisnłem enter i zrobiło się ciepło.Mam 24kw ogrzewam 300m2, 20 grzejników i za kotłem tylko zawór termostatyczny esbe 55* to wsztystko, bez zbednych dupereli...W najchłodniejszym pokoju wisi termostat z rozkręconym grzejnikiem na max a w pozostałych pomieszczeniach grzejniki mają głowice termostatyczne.Każdemu z czystym sumieniem polecam ten kocioł i gdybym miał drugi raz wybierać padło by dokładnie na ten sam kocioł. Oczywiście były brane droższe konstrukcje tj red selecta, red compact, czy red performa gdzie wycenę miałem już na 24k, ale przez zupełny ptzypadek wpadłem na ten i jestem niesamowicie zadowolony.Cała inwestycja zamknęła się z przeróbką instalacji i zakupem kotła w 10k a tylko dlatego, że zachciało mi się kocioł w innym miejscu postawić. OCZYWISCIE OGROMNĄ ZASŁUGĘ MA TUTAJ WOJTEK "PUŁAWIAK" JEGO WIEDZA I CHĘĆ POMOCY JEST PO PROSTU NIEOCENIONA! POLECAM GO KAŻDEMU KTO ZACZYNA PRZYGODĘ Z PELLETEM! Filmik jest mojego autorstwa. Tak wygląda moja kotłownia, uważam, że wzorowo! https://www.youtube.com/watch?v=t_CKTtIRyM8 Dokupiłem nadstawkę +48kg i teraz wchodzi może około 100kg
  20. 2 punkty
    Ale czemu na siłę staracie się kogoś uszczęśliwić innym sposobem ogrzewania niż wybrał. Autor wybral groszek i to kilka razy podkreślił że tak ma zostać. Ja również zmieniam kocioł w 4letnim domu z 3klasy groszkowca na 5 klasę również groszkowca. Ja wybrałem groszek bo nie mam gazu, nie stać mnie na pompę ,a pelletu nie mam gdzie magazynowac bo wolę aby auto stało w garażu a nie pellet. Obywatele (większość)w naszym kraju nie są aż tak zamożni aby wymieniać kotły za kilkanaście tysięcy co robi się głupota i oszustwem w biały dzien jeśli chodzi o ceny. Czym się różnią te kotły np pelletowe które jeszcze kilka lat wstecz kosztowały o kilka tysięcy mniej niż teraz albo na ekogroszek. Przecież budowa zostaje taka sama. Ale jak to w naszym kraju bywa za tekst "5klasa,eko" i inne podobne płacisz plus kilka tys więcej. Producenci kotłów takimi cenami muszą sobie wyrównać straty spowodowane zakazem sprzedaży produktów o mniejszej emisji, a naród łyka ta scieme jak mało kto. Ot cała filozofia.
  21. 2 punkty
    Jak z Rosji to oznacza, że zły? Sam się zastanawiam i chyba na przyszły sezon wezmę ruska zamiast wesołej.
  22. 2 punkty
    Po co się człowieku tu męczysz,jak ci się coś nie podoba to zabieraj swoje klocki i idź do innej piaskownicy klepać w kółko to samo.To jest nasz wątek i nasza sprawa co wypisujemy. o kotłach którego nawet nie użytkujesz.
  23. 2 punkty
    Nie zagłębiałem się w pomiary czy teoretyczne obliczenia i nie zamierzam tego robić. Nie jestem też producentem ani sprzedawcą buforów. Wiem za to z praktyki, też niezbyt długiej bo obecną instalację użytkuję pierwszy sezon, że obniżając na siłę temperaturę spalin (a przez to moc) znacznie dłużej ładuję bufor i zużywam do tego znacznie więcej opału. Wydaje mi się logiczne, że korzystniej jest wypuszczać kominem 200 st. przez 3 godz. niż 150 st. przez 6 czy 8 godz. spalając tę samą ilość opału.
  24. 2 punkty
    Wszystko pięknie z tym drewnem w teorii. Ci co handlują drewnem pewnie pękają z tych przeliczników ze śmiechu. Te same metry ze sztabla w lesie ciut przeszczepane i inaczej ułożone i już dochodzi 10% więcej. Pocięte i znowu porąbane i znowu wyjdzie im z 10% więcej. A jak jeszcze nawrzuca się taką rąbankę luzem na przyczepkę to mamy razy 2 to co było w lesie... Znajomy stary robotnik leśny jak sobie szykował drewno, to tak miał ułożone w lesie, że jak mysz jakimś cudem wlazła z jednej strony, to już z tego sztabla nie wylazła. Tak to było dokładnie ułożone. Tam przelicznik mógł być nawet 0,9... Tak naprawdę dopiero zważenie pokaże jakąś prawdę, reszta to tylko szacunki. Jedno jest pewne. Po przejściu na palenie w ds-e zimy przestały być zimne...
  25. 2 punkty
    Jeśli ten no name spalał się dobrze i nie było niespodzianek, to diametralnej różnicy nie odczujesz... No chyba że w portfelu:).
  26. 2 punkty
    Powietrze w dol,przy takej zmianie mocy bedzie dužo mniej wegla na retorcie.
  27. 2 punkty
    Pytanie brzmi: po jaką cho..rę obniżacie moc palnika. Jeżeli masz moc np. 15kw to spali mniej i na małych modulacjach. Jak zaniżysz to musisz spalić dużo. To tak jakby tir miał silnik od malucha. Druga sprawa to jak jest cieplej na zewnątrz to w końcu palnik ma prawo wejść w czuwanie. Przecież hsk jest ciepło to " świeczka" ogrzeje pokój. Ja jak ustawiłem palnik 3 lata temu to nic nie zmieniam. Jak chce to niech się na wiosnę odstawia. W zimę mam upał w domu. I tak ma być. Kotłownia jest po to żeby wywalić popiół i dosypać węgla. Ewentualnie wypić piwko jak coś grzebierz w piwnicy czy garażu. P.s Jak ktoś twierdzi że za dużo spala to polecam ogrzewanie gazowe. Wszyscy którzy założyli gaz nagle polubili 19-21 max w domu :)
  28. 2 punkty
    @maronka znam kilka osób którzy maja na swej posesji butlę z propan butanem i ogrzewają się albo węglem albo pelltem nowe domy. Wychodzi im drożej tak twierdzą. Tak samo jak było z olejem opałowym kosztował grosze to dużo domostw przechodziło na olej między innymi mój szwagier oraz sąsiad i co popalili rok , dwa i koniec. Nasze Państwo tak ich uszczęśliwiło cenami oleju opałowego , że były takie same jak na stacjach CPN. Nie znam nikogo kto obecnie by się ogrzewał olejem opałowym. Firmy zarobiły kupę pieniędzy za swe kotły itp. Jestem pewien, że cena gazu pójdzie znacząco w górę . Bo te statki nie nadążą jego dostarczać. Chyba , że znajdzie się taka ekipa w Tym Kraju która naprawdę będzie miała na sercu dobro ich obywateli i będzie prowadzić mądrą politykę energetyczną. A nie jak dotychczas , że jak coś jest tanie to ludzie to kupują i się tym ogrzewają , jak rządzący widzą , że można też na tym zarobić to BACH cenę kosmos i ekologia się skończyła. Zgadzam się całkowicie z @alfiorz , ja tego nie widzę by ogrzać się prądem z fotowoltaniki. Tym bardziej , że zapominacie Panowie , że ceny energi to tylko w tym roku może utrzymają się na dotychczasowym poziomie MOŻE TAK SIĘ STANIE . MOŻE Za rok porozmawiamy ile wzrośnie energia oby się nie okazało , że o 80 %. Nawet jak za dużo tej energii wytworzy w gospodarstwie ta fotowoltanika , owszem PGE ją odkupi od nas , i możemy ją wykorzystać później ale wczoraj czytałem , że obecnie , jak sprzedaliśmy 1 KW to wróci do nas niespełna już 80 % z tego kilowata. Czyli już jest du...pa z tyłu. I tak ze wszystkim w Tej Naszej Ojczyźnie się dzieję. Pompa ciepła może i tak, ale ile prądu tego taniego weźmie przy tym ekologicznym ogrzewaniu - ale jak się ogrzeją CI co nie posiadają nowoczesnych domów. Przyjdzie im wrócić do pieców kaflowych i dokładać szczapki drewna, jak 20 lat temu choć na podlasiu co nie którzy po dzień dzisiejszy na wioskach tak się ogrzewają.
  29. 2 punkty
    Bo w zimę będzie odbierał od energetyki 80% tego co oddał do sieci przez pół roku. Dobrze dobrana wielkość instalacji pokryje mu zapotrzebowanie na energię elektryczną i na potrzeby bytowe oraz grzewcze.
  30. 2 punkty
    Właściciel już się wystraszył i chciał wymienić towar tylko po co jak zostało 40 worków. Rozmawiałem z Ochroną Środowiska w Głupczycach i nie mają kompetencji lub chęci do interwencji. Napisałem do ich Starostwa do Rzecznika Praw Konsumenta. eliks moje działania nie mają na celu odzyskania pieniędzy bo to tylko tona tylko chcę wystraszyć producenta może wtedy się opamięta i ostrzec jak największą ilość osób aby tam nie kupowali. Brak lub mniejsza ilość klientów może do mu do myślenia.
  31. 2 punkty
    W żadnym stopniu Cię nie koloruje. Ja Ci dobrze radzę jak już chcesz zainwestować nie małe pieniądze w końcu, to zrób to z głową, byś później nie żałował swej nie przemyślanej decyzji. Albo produkt PELLASA albo KIPI. Nie zwracaj uwagi na taki zapis A na swych ogłoszeniach pisze , że nawet 30 % w stosunku do innych palników na rynku. To MIT nie poparty niczym. A działający na potencjalnych kupujących, że będą spalać garść pelletu i ogrzeją swój dom. Czy Ty sądzisz , że swój dom o powierzchni 180 m2 ogrzejesz 10 kg pelletu przez dobę. Zastanów się. Ponadto zakładam , że szukasz palnika do swego kotła na ekogroszek. Jaką on ma sprawność ten kocioł. Jaka instalacja. Jak ocieplony dom. To wszystko ma BARDZO DUŻE ZNACZENIE. Bo może się okazać , że zainwestujesz i się okaże , że pójdzie Ci 30 kg pelletu przez dobę.
  32. 2 punkty
    Sam wiesz jaki Laguna syf mi potrafiła strawić, gdzie inne kotły nawet nie potrafiły tego dobrze rozpalić, ale nie ma co dyskutować z ludźmi zamkniętymi na coś innego niż obrotowy palnik.
  33. 2 punkty
    Dobra robota z tym opisem kolego Canti :). Jeszcze kilka kwestii dodać i powstałby mini poradnik początkującego palacza pelletu :)
  34. 2 punkty
    Komfort musi kosztować :-) U mnie wersja ręczna nie sprawdziła się i poszły siłowniki esbe. Przy H kotła 15-20 stopni wręcz nie da się ręcznie ustawić porządanej temperatury na dany obieg grzewczy.
  35. 2 punkty
    Witam ja mam pompę ciepła MEETING 12 kW, typowa chińszczyzna 6 lat eksploatacji - zero problemów, w razie "W" zezlomuje i kupię nową (to monoblok koszt zakupu 7000 podłączyłem sam). COP powyżej 4, jak spada do 3 włączam kocioł na ekogroszek. Pozdrawiam Krzysiek
  36. 2 punkty
    Gdyby pompa zablokowała piec szybko doszedł by do zadanej. Na początek nie panikuj, bo pewnie chata wychłodzona, daj jej minimum dobę na dogrzanie, wyziębiony dom jest jak pusty akumulator który trzeba od początku naładować ciepłem, każda ściana, podłoga, sufit, mebel, musi byc naładowane ciepłem by później tylko to podtrzymywać.
  37. 2 punkty
    I do mojego co pali odpadami z plyty wiorowej.
  38. 2 punkty
    Żeby to stwierdzić mniej więcej to trzeba odważyć jednakowe porcje opału i palić raz z wikęjszą ilością PP i PW , raz z mniejszą, robiąc jednocześnie pomiary w czasie: temp w domu, temp spalin i temp na kotle, przy identycznych nastawach i podobnej temp na dworze i startu w mieszkaniu. To takie domowe sposoby sprawdzania różnych sposobów palenia. A po kilku latach takich prób , stwierczenie, że to jeden czort bez praktycznego znaczenia. Lepiej skupić się na wygodzie obsługi kotła.
  39. 2 punkty
    Pierwszy cytat to nie wypowiedź kol. maronka. Można sprawdzić w temacie post #43...
  40. 2 punkty
    A na której stacji benzynowej jest tanio ? Ekogroszek na Orlenie? pewnie jakaś franczyza a gośću za stają pakuje CzP w biało/czerwone worki.
  41. 2 punkty
    Kilka lat palilem ekogrochem. Teraz pierwszy sezon pelletem. Powiem tyle. Do syfu nie wracam pod zadnym pozorem. A co do cen opalu? Taniej prosze panstwa to juz bylo.
  42. 2 punkty
    Niewątpliwie należy to uznać za jeden z Waszych atutów. Od pewnego już czasu obserwuję forum HT i podoba mi się szybka reakcja serwisu na różne problemy użytkowników. Podobnie jak kolega @Benton661 uważam, że palniki "swojej" konstrukcji odbiły się Wam czkawką. Oczywiście to moja subiektywna opinia, ale nie wygląda to optymistycznie. Rychłej stabilizacji życzę.
  43. 2 punkty
    Jeszcze na koniec, napiszcie, który ze wspaniałych producentów odważył się do założenia forum internetowego na własnej stronie producenta, czyżby innym nie podobały się opinie na temat ich super produktów. Nasze forum posiada tysiące wątków i miliony odwiedzin, jakoś znaczna większość opinii jest pozytywna... Jeszcze raz pozdrawiam
  44. 2 punkty
    Szanowni koledzy, Jak widzicie, ja na tym forum staram się tylko odpowiadać w przypadku pytań na temat naszej firmy i jej produktów. Jak widzicie, nie prowadzę tu żadnego namolnego marketingu jak niektórzy polecający do znudzenia niektóre produkty... Ok, zdarzają się jak zwykle pewne problemy u każdego producenta, zwłaszcza w nowych typach urządzeń, jednak najistotniejsze jest, aby odpowiednio działający serwis był w stanie rozwiązywać problemy, a my takowy posiadamy w całej Polsce i nie są to zleceni instalatorzy, a nasi pracownicy, którzy znają produkt od podszewki. Fakt, kotły ONE miały pewien problem, a chodzi tu o moce 8 i 11 kW. Problem polegał na zbyt dużej dawce paliwa podczas rozpalania i dudnienia w trakcie rozpalania. Po wymianie oprogramowania problem ustąpił całkowicie. Ważnym też jest, aby kocioł był podłączony do sprawnego kanału kominowego, najlepiej systemowego lub stalowego. Kolego pafnuc518 na twój dom wystarczy kocioł 11 kW, natomiast 15 kW też nie będzie strasznie przewymiarowany, kocioł zaczyna modulację od 5 kW. Zauważ, że inni polecają Ci kocioł 16 kW z obniżoną mocą i do tego bufor, pytam po co Ci bufor i dodatkowe koszty. Co do sprzedawcy polecającego Ci kocioł 15 kW, to nie ganiłbym go. Przypuszczam, że ma dobre intencje. Nie wiem jaki będziesz miał zbiornika do cwu, ale jeśli będzie on mały, to dużej wanny nie napełnisz z kotła 11 kW. Resztę pozostawiam Twojemu zdrowemu rozsądkowi. Pozdrawiam
  45. 2 punkty
  46. 2 punkty
    Zapas mocy... To co sobie pisza producenci to sie nie nadaje nawet na wyklejanie okien w ruskich koszarach. Zawsze zadaje to pytanie jak komus jest kociol za maly. Czy masz zamiar spalac 80 kg pelletu na dobe? Bo takie jest mniej wiecej zuzycie na dobe dla stalej pracy kotla o mocy 15kW. Pytanie drugie czy masz umiejetnosci i czas zeby siedziec przy kotle i dojsc do mozliwie niskiego zuzycia paliwa. To miedzy innymi zapewni sopnda lambda. Czy bedziesz umial dostroic parametry fuzzy logic sondy i palnika? Jezeli oczywiscie producent da ci dojscie do tych ustawiem. Bo jezeli nie to 30 razy bedziesz wzywal serwisanta, ktory i tak nie bedzie sie na niczym znal? Jezeli wszystko pwyzsze na nie to musisz sie pogodzic miedzy innymi z zakopconym kotlem, wysokim zuzyciem pelletu, duza strata kominowa, spiekami w palniku itp. itd. Najlepiej do tego dac komus jeszcze spieprzyc instalacje. Bankructwo zapewnione. Masz alternatywe. Kupic wloski kociol. Dziala podobnie jak gazowy. Wlacz- wylacz. Na przewymiarowanie kotla bufor 500-750 L.
  47. 2 punkty
    Jak tłok, który masz jest demontowalny, to pomyślec o innym palniku i tyle. Najniższy z retorty palącej w góre będzie batory10ka, dalej godny polecenia to ardeo azp-tr15ka albo palący w bok palnik rurowy sv200 Cenowo najkorzystniej chyba jednak batory jakby chcieć coś po tłoku ratować.
  48. 2 punkty
    Czytać forum, posiedzieć trochę w kotłowni , poznać sterownik, obserwować,, poeksperymentować trochę z ustawieniami a przede wszystkim omijać Kostrzewę szerokim łukiem...
  49. 2 punkty
    No i bardzo dobrze. Nabijanie kabzy potentatom kupując peletu za 1000zł może się skończy. Ja jak wiesz @Benton661 też już znalazłem i po raz kolejny podtrzymam moje słowo że drożej niż 750zł za pelet nie dam.
  50. 2 punkty
    W linku udostępniam do testu aplikację na android wykorzystującą możliwości strony internetowej kolegi wojszym2244. Aplikacja umożliwia podgląd ww. strony internetowej. APK


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.