Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 01.10.2020 uwzględniając wszystkie działy

  1. 7 punktów
    Widzę kolega badania laboratoryjne przeprowadza. ;-) Ja sobie sprawiłem budżetowy analizator spalin, do pomiarów ciągłych. Czekam, aż rozpocznie się sezon grzewczy , żeby spróbować lepiej ustawić palnik, ale już po wstępnych obserwacjach i moich korektach widać, jak niedoskonałe miałem ustawiony palnik.
  2. 6 punktów
    Myslę,że obowiązkiem jest zapoznanie się z instrukcją... palnika oraz kotła Ona kryje co należy robić, ma także opisane postępowanie na wypadek awarii w postaci zerwania zawleczki Oczywiście jak ktoś nie chce, nie umie itd., to można poprosić fachowca i wówczas odpłatnie za kogoś podstawowe rzeczy zrobić może. Zawleczka jest elementem, który ma się zerwać na wypadek uszkodzenia, jak po wymianie kolejna jest uszkodzona, nalezy odkręcić 4śruby i wyjąc motoreduktor razem ze ślimakiem i zobaczyć czy cos się tam nie dostało. Od tego jeszcze nikomu korona z głowy nie spadła a procedura jest opisana w instrukcji palnika pkt,6 oraz jest opisana w instrukcji kotła, to nie jest czynnosc wykraczająca poza obowiązki użytkownika Po wtóre reklamację nalezy oficjalnie zgłosić, dołączyć jakas gwarancję, dowód zakupu, opis uszkodzenia, podac jakies dane kontaktowe Myślę, że owemu rzecznikowi należałoby podac link do tej dyskusji oraz poinformować go, czy szanowny klient oficjalnie zgłosił awarię i dołączył niezbędne dokumenty wraz z opisem. Zaraz za wstępem znaleźć można: Czynności serwisowe na wypadek zerwania zawleczki / blokady podajnika Przyczyną blokady / zerwania zawleczki może być:- kamień w węglu- kawałek drewna w węglu- kawałek metalu w węglu (np. śruba)- zbyt wysoka granulacja węgla – powyżej 31,5mm Czynności serwisowe na wypadek zerwania zawleczki / blokady podajnika Przyczyną blokady / zerwania zawleczki może być:- kamień w węglu- kawałek drewna w węglu- kawałek metalu w węglu (np. śruba)- zbyt wysoka granulacja węgla – powyżej 31,5mm. 1.Wyjmujemy zawleczkę i sprawdzamy czy przekładnia pracuje bez napędu ślimaka 2.Kluczem od strony przekładni (zawleczki) obrócić w lewo minimum jeden pełen obrót (trafić na otwór i ponownie założyć zawleczkę) 3.Jeżeli po założeniu nowej zawleczki ponownie zostanie ona zerwana, należy przejść do czynności opisanych w punkcie 4. 4.W przypadku, gdy nie można obrócić ślimaka kluczem należy odkręcić całą przekładnię od korpusu podajnika, wysypać opał z kosza, wyjąć całość ze ślimakiem, usunąć przyczynę blokady, wyczyścić korpus, w którym pracuje ślimak. Wyczyścić pył pod odlewem paleniska razem z prowadzeniem dla zamontowania ślimaka. Ponownie dokładnie zmontować, zasypać opałem i uruchomić Karta gwarancyjna kotła zawiera m.in takie informacje: 4.Producent zapewnia obsługę gwarancyjną w terminie 14dni od daty pisemnego zgłoszenia wysłanego na adres firmy 5.Pojęcie “naprawa” nie obejmuje czynności przewidzianych w DTR wydanej wraz z urządzeniem (np. Wymiana zawleczki, konserwacja kosza,smarowanie zawiasów.. 7. Składając reklamację kupujący określa rodzaj wady i przypuszczalną przyczynę jej powstania.Jeżeli nie jest w stanie określić wady, to podaje objawy wadliwego działania wyrobu Starsza wersja instrukcji palnika SV200 znajduje się także na stronie i zawiera zdjęcia, opisy oraz porady użytkowe https://sekom-pleszew.com.pl/wp-content/uploads/2019/01/SV200n-instrukcja.pdf karta gwarancyjna palnika 11. Warunki gwarancji Wytłuszczonym drukiem: "Reklamacji nie podlega zerwanie bezpiecznika (zawleczki) oraz wszelkie nastepstwa z tym związane" Kocioł na paliwo stałe nie jest, nie był i nigdy nie będzie bezobsługowy. Oprócz praw użytkownik ma tez obowiązki wynikające z instrukcji obsługi. Uważam,że to zbędna dyskusja i wynika ze zwykłego lenistwa i tego,że się komuś nie chce 4śrub odkręcić i wyjąc ślimaka. Nieznajomość instrukcji nie zwalnia z obowiązków.
  3. 5 punktów
    Myślę że czas zakończyć temat bo autor nie szanuje ludzi którzy próbują mu pomóc.
  4. 5 punktów
    Witam, Po dłuższym zastanowieniu zdecydowałem otworzyć temat. Proszę tutaj prowadzić tylko ogólną dyskusję na temat kotła. Konkretne problemy proszę umieszczać w osobnych wątkach. Jeżeli dany problem nie był jeszcze poruszony proszę założyć nowy. Jeżeli problem był poruszany tutaj a jest wystarczająco konkretny proszę o założenie nowego wątku, streszczenie w nim o co chodzi z ew. cytatami lub linkami do głównego wątku, gdzie już o tym dyskutowano. Tutaj zawsze można zamieścić link do nowo założonego wątku. Linki do ważniejszych tematów mogę wkleić do pierwszego postu tworząc taki spis treści. Użytkowników zaangażowanych w temat proszę o postępowanie wg powyższej zasady, ew. zgłaszanie jeżeli np. nowy użytkownik zapyta tutaj o swój konkretny przypadek - takie rzeczy chcielibyśmy umieszczać w osobnych wątkach. Pozdrawiam
  5. 4 punkty
    Chwale sie,nikt inny tego nie zrobi.Dmuchawa WPA 07 -34W
  6. 4 punkty
    Odpuść sobie te retorty i kup coś z palnikiem SV200.
  7. 4 punkty
    W kwestii oprogramowania do sterowników ecomax 350, 850,860,920. Te dwa pierwsze nie będą już wspierane i unowocześniane wyczerpały swoją formułę. Tamte dwa ostanie coś tam przy nich grzebią ale to głównie dla potrzeb producentów kotłów którzy głównie je stosują w swych produktach, mają swoje jakieś tam wymagania, ale jak mi przekazano , żadnych rewelacji w procesie spalania nie wnoszą to taki pic na wodę fotomontaż. I generalnie starsze softy są stabilniejsze, ja tak też uważam. Poza tym by nastąpiła modulacja z prawdziwego zdarzenia tak jak to robiono kiedyś przy ekogroszkowcach i jak to jest w produktach zachodnich, to dany producent kotła przywoził do laboratorium swój produkt i był badany na stanowisku do 3 tygodni w takim Techu czy Plumie i strikte pod niego był pisany program procesu spalania, A obecne to takie modulacje do wszystkiego i do niczego. By wilk był syty i owca cała. Czyli wszyscy biorą palniki do swych produktów na jednym sofcie wiozą kocioł do laboratorium na określenie klasy 5 i ecodesing, wsypują najlepszy pellet i ustawiają palniki w oparciu o analizatory spalin i tak palniki zapiexxxxxą przez 3 dni w między czasie badań krótkie korekty ustawień , otrzymują stosowne papiery , że są najwyższych lotów , ale modulacja to tylko z nazwy i fru do klienteli. Oj za dużo stałem się melancholijny. VID-20201019-WA0004.mp4
  8. 4 punkty
    @Ertan Pytasz co będzie lepsze - jedno i drugie BĘDZIE DZIAŁAĆ prawidłowo. Te schematy różnią się tym - że jak dasz bojler przed sprzęgło to w trybie letnim grzejesz bojler jedną pompą, bo ta przy zaworze ATV nie jest do niczego potrzebna. Jak dasz bojler za sprzęgłem - musisz uruchomić 2 pompy - tą z ATV żeby ciepło doszło do sprzęgła i tą od CWU żeby doszła do bojlera. Zazwyczaj daje się przed sprzęgłem i JEST TO POPRAWNE z racji na to, że część kotłów nie posiada obsługi pompy kotłowej! Przykładowo LAZAR jak masz bojler do 220l pozwala wpiąć się przed sprzęgło, a jak masz powyżej - musisz dać za sprzęgło bo baniak jest większy i chcą lepiej chronić kocioł. Nie rób z ludzi co na tym zęby zjedli partaczy bo tak się Tobie wydaje. Jak wiesz lepiej to po co pytasz?
  9. 4 punkty
    Dziś zrobiłem doświadczenie z peletem od 5 różnych dostawców. Wszystkie z okolicy, wszystkie no name. Ceny od 570 do 830 zł. 1 - po minucie od zalania wodą. 2 - po 6 minutach 3 - po godzinie. 4 - popiół po jednym rozpaleniu na pelecie 2 od lewej, za 570 5 - spiek po jednym rozpaleniu na 5 od lewej, za 630. Może się komuś przyda.
  10. 4 punkty
    Kolejna jesień i ponownie ktos wyskakuje z legionellą i powiela zasłyszane mity i półprawdy. 1. Sa strefy czasowe, więc jak ktoś chce może raz w tygodniu podnieść temperaturę w bojlerze, jak mu sens z powiek spędzi owa bakteria a woli nie spać z powodu ryzyka podgotowania wody, bo sie uprze na owe mityczne 70st.C 2. N-ty raz należy powtórzyć,że ta bakteria rozmnaża się w zbiornikach wody STOJĄCEJ o niższej temperaturze. Ciężko bojler nazwac zbiornikiem wody stojącej, gdyż na bieżąco myjemy się i wybieramy z niego wodę. To raz.... a dwa nieprawdziwy jest także mit,że ginie ona tylko w temperaturze 70st.C. Ona ginie w temperaturze 70 szybciej, ale zginie także gdy będziecie mieć między 50 a 60st.C... Ludzie przestańce takie brednie powtarzać, poczytajcie solidnie i dopiero jakaś dyskusja. Proponuje założyć wątek o tej bakterii, wypisać kwestie zwiazane z instalacją wodociągową, biofilmem, klimatyzacją, wodą chłodniczą, krany, rzadziej używane prysznice, perlatory itd. Sam bojler - jakieś historie moga dotyczyć dużych baniaków pionowych, gdzie mamy wodę rozłożoną warstwowo i na dole zbiornika mogą panować warunki do rozmnażania takiej bakterii, ale miejmy na uwadze,że my tą wodę nieustannie wymieniamy. Wypisać sobie,że 70st.C- ginie prawie natychmiast, 60st.C zdaje się 2minuty a okolice 55st.C do 20minut Jak ktoś ma kłopot w instalacji z bakterią, to okresowo zabicie przez wyższą temperaturę nic nie zmieni, bo i tak wrócą, należy wyeliminiować sam problem a nie leczyć syfa pudrem.
  11. 4 punkty
    Kominki nie mają klas. Ecodesign co najwyżej. Warto mieć więcej niż jedno drzewo. Wtedy na opał wystarczą roczne przyrosty. Drewno to energia ze słońca. Wiatr też.
  12. 4 punkty
    No właśnie, zapomniałem dodać, że mam zamontowane dwa zawory zwrotne. Narazie jestem mega zadwolony ze spalania bo mało co ubywa, z czystością spalania chyba też nie jest źle no i wygoda po przejściu ze śmieciucha masakryczna
  13. 3 punkty
    W żadnym wypadku nie daj się namówić na 23kW. Skoro wyszło ci 14-16 kW to ja bym jeszcze nad 17 się mocno zastanawiał bo to na mróz 20 stopni. Na przeciętny dzień wychodzi ci 4kW.
  14. 3 punkty
    Kolego @maniek83 tyś jest jak smerf ważniak z marudą i z postu na post coraz gorzej z tobą .
  15. 3 punkty
    Operujesz Kolego bez znajomości jakichkolwiek danych. Negowanie wedle zazasady a po co to komu. Jednostka zewn. Daikin 5MXM90N ma COP 4,75 a SCOP 4,28. Liczyć też nie umiesz. A że zwiedzasz kotłownie fora pozostawiam bez komentarza. Poniżej miesięczny wykres pracy kotła. Odpalony raz dla testu. I miesięczne zużycie prądu. W październiku zużycie prądu 331 kWh. Na potrzeby domu 126 kWh. Na ogrzewanie 204 kWh. Z tego bezbośrednio z PV 74kWh. Czyli pobrane z sieci 126 kWh. A to jest prąd z banku. Gdzie mam uzbierane ponad 2000 kWh. Z czgo 80 procent jest do odebrania. Instalacja PV działa od początku czerwca Jeżeli chodzi o bajki to kup sobie jakieś książki dla małych dzieci. Aha i jeszcze. CWU grzeję w boilerze Ariston Nuos Evo z wewnętrzna małą PC COP 3,25. Koszt dla jednej osoby na dobę to jakieś 25 do 30 groszy gdybym brał prąd zwyczajnie z sieci.
  16. 3 punkty
    Plus świeży użytkownik który nie ma pojęcia na czym polega palenie pelletem , mnie się od początku udało , reszte dopracowałem , ale nie każdy ma tyle szczęścia .
  17. 3 punkty
    No i trzeba dodać, że większość problemów z palnikami i kotłami to tak naprawdę problemy ze źle wykonanymi instalacjami. Ale to już inna bajka [emoji847]
  18. 3 punkty
    Wymiana zawleczki po zerwaniu jest w gestii użytkownika i jest to opisane w instrukcji, podobnie jak sytuacja w której to nic nie daje i należy odkręcić motoreduktor i wyjąć go razem ze ślimakiem aby pozbyć się ciała obcego. Jak coś się wrzuciło do kosza, to nie jest to wina ani producenta kotła ani palnika. Obrazowo kupuje pan zlew i zleca podłączenie hydraulikowi, zmywa pan x czasu i zapcha na dole odpływ. Jak nie potrafię tego sam odkręcić, to dzwonię do hydraulika i umawiam się na termin i wizytę oraz usługę za którą zapłacę. Tu nikt panu niczego nie odmówił, dodzwonił się pan na dwa z trzech telefonów i podjął kłótnię. Został pan poproszony o dosłanie dowodu zakupu, karty gwarancyjnej oraz podanie pełnych danych i adresu. To miał pan wysłać na maila firmowego dzisiaj mamy 20.10 godzina 14:07 zgłoszenia brak. Umówiłem się z serwisantem z pana regionu, że ma wolny termin w środę i może podjechać , sytuację miał przyspieszyć SMS z podaniem danych, który pan olał totalnie. Mimo szczerych checi wróżka nie jestem i zgadywania się nie podejmuje kto,gdzie i skąd. Tutaj zrzut ekranu z przypomnieniem o podaniu danych, zero odpowiedzi. Niech się pan zastanowi nad sobą i swoim zachowaniem. Ze względu na słaby slzasieg chwilowo nie mogę dodać zdjęcia, uzupełnienie później.
  19. 3 punkty
    Pomyśl logicznie. Jeżeli podajnik zerwał zawleczkę to coś mocno blokuje ślimak. Może jest jakiś kamień lub inny twardy śmieć którego nie jest w stanie pokruszyć podajnik. Należy wyjać7 wszystko z zasobnika i zasypać ponownie.
  20. 3 punkty
    @Ejcjan staramy się pomóc, więc musimy eliminować przyczyny, które przychodzą nam do głowy. A ty, musisz czynnie współpracować, jeśli mamy pomagać. Inaczej nic z tego. Sprawdzaj co ci podpowiedzieliśmy i dawaj znać.
  21. 3 punkty
    W tej sytuacji nie śpię - bo MUSZĘ coś komuś odpowiedzieć. Miej na uwadze, że ludzie starają się coś doradzić z własnej woli i to jeszcze za darmo. Mają co robić - to nie jest ich obowiązek, i nie każdy ma czas coś komuś tłumaczyć - zwłaszcza, że większość ludzi pyta jak ma być i wali ich dlaczego - szkoda się produkować. Przez takie nastawienie jak Twoje to już w ogóle się odechciewa. Zawsze możesz zamiast obrzucać ludzi błotem na forum wezwać jeszcze z 5 fachowców, kupić jeszcze ze 4 pompy, ze 2 sprzęgła...
  22. 3 punkty
    Uzupelnij wode w naczyniu zbiorczym pewnie odparowala przez te kilka lat
  23. 3 punkty
    No tak, skupiłem się na ściąganiu drewna. Bo już nowe Aebi to wogole kosmos cenowy, prawdopodobnie droższe od prywatnego lasu, ale bajer niezły [emoji16] W mojej gminie mają takiego na full wypasie [emoji16]
  24. 3 punkty
    Zmieniłem to o czym piszesz. Strona wymaga odświerzenia pełnego przez ctrl-F5 Dla zgodności ze starszymi wersjami softu musiała zostać kaloryczność kW/kg ale nie da się zapisać nowej wartości w nowym sofcie. Patrzyłem na aplikacją internetową Timela to jest chyba jeszcze gorzej. ps. Naprawiłem wysyłanie maili z powiadomieniami o osiągnietych poziomach rezerwy w zbiorniku. adres: SKZP@wojszym2244.usermd.net warto zaznaczyć, że to nie jest spam albo dodać do kontaktów.
  25. 3 punkty
    Co lepsze to zazwyczaj w praniu wychodzi . Osobiście jestem za pracą na maksa i sterowaniem pogodowym mieszacza i stale ciepłe grzejniki ,letnie , ale do tego trzeba mieć dużą pojemność wodną kotła ,albo jeszcze lepiej bufor do pracy ciągłej kotła z modulacją nie mam zaufania uważam że choć kocioł moduluje to i tak swoje zje bo ciągle dmucha w komin a w okresach przejsciowych czy cieplejszych i tak ta modulacja będzie nie wystarczająca , jak nie masz bufora i pojemności wodnej to przy grzejnikach i dobrze ocieplonym domu dobrze sprawdza się praca od termostatu z małą histerezą pokojową , oczywiście głowice na grzejnikach obowiązkowe . To zupełnie inaczej jak u mnie ja mam cienkie rurki miedziane i niedużą pojemność wodną kotła instalacja szybko łapie temperaturę i grzejniki są w stanie szybko dogrzać chatę a dom szybko się nie wychładza , u Ciebie duża pojemność w kotle i instalacji to między innymi dla tego termostat się nie sprawdza .
  26. 3 punkty
    Dlatego piszę żeby kolega sam wciągnął wnioski. Ty Waldemarze na 4 posty na forum w 4 chwalisz MPMa więc wiarygodności w Tobie zero.
  27. 3 punkty
  28. 3 punkty
    ja też dzisiaj robiłem generalny przegląd palnika przed sezonem to znaczy czyszczenie smarowanie łożysk a przy okazji i kocioł wyczyściłem:)
  29. 2 punkty
    @manx Przebicia i spadki zadanej wynikają z nagłej zmiany wartości przepływu wody przez kocioł, np. włączenie pompy, otwarcie się głowicy lub obiegu grzewczego powoduje szybki spadek temp. na kotle. Gdy kocioł rozpocznie uzupełnianie mocy, aby osiągnąć zadaną to z kolei następuje zamknięcie obwodu, głowicy lub wyłącznie pompy i w efekcie przekroczenia zadanej, bo kocioł nie ma gdzie odprowadzić wytworzonej mocy. Gdy jest spokój w przepływach przez kocioł, to temperatura oscyluje łagodnie wokół zadanej.
  30. 2 punkty
    Odnosząc się do powyższych wypowiedzi kolegi @Piecucha o przygotowaniu kotła do spalania bez bufora w 5-tej klasie chciałbym zaprezentować niejaki film w spalaniu węgla.
  31. 2 punkty
    Ja tu widzę że: - palenisko jest za zimne przy pierwszym otwarciu drzwiczek, a dla każdego kto palił od góry to taki widok po odgazowaniu opału to żadna nowina ( niech pokaże filmik "po załadunku, a przed odgazowaniem" paliwa) - przy drugim otwarciu drzwiczek wpuszczenie dużej ilości dodatkowego powietrza, którego przy zamkniętych drzwiczkach jest za mało Lepiej żeby operator kotła wstawił sobie żaroodporną szybkę w drzwiczki - wtedy będzie widział jak realnie w kotle się pali, bo przy otwartych drzwiczkach parametry są diametralnie inne ( dużo więcej powietrza). Wtedy łatwiej będzie mu regulować kotłem, bo takie zaglądanie może się źle skończyć dla operatora ( np. opaleniem grzywki).
  32. 2 punkty
    Dużym błędem, który wielu popełnia przy zmniejszeniu rusztu oryginalną blachą - to nie zaślepienie rusztu z tyłu blachy ( powietrza nadal jest za dużo co skutkuje za dużą ilością gazów). Lepiej bez oryginalnej blachy zakryć ruszt tylko w poziomie- jak z blachą i nie zakrytym rusztem z tyłu blachy. Głównie chodzi o ograniczenie powietrza by nie rozpalała się za duża warstwa żaru - było mniej gazów. Mniejsza ilość gazów ogranicza moc - podobnie w zwykłym palniku: zwiększając przepływ gazów - zwiększamy moc. Zbytnie rozpalenie zasypu powoduje zwiększenie mocy. Jeśli zmniejszymy odpowiednio powierzchnię rusztu to spowodujemy koncentrację mocnego żaru w miejscu gdzie ten ruszt jest odkryty. Zmniejszenie rusztu zwiększa ciąg co korzystnie wpływa na zawirowanie płomienia ( jest mniej leniwy i krótszy). Mniejszy przekrój powierzchni rusztu zwiększa napowietrzenie żaru w tym miejscu - co się przekłada na wyższą temperaturę żaru ( choć mniejszej objętości) i polepsza spalanie, a konkretnie sprawność spalania. Pozostałe wokoło żaru paliwo wolniej odgazowuje. Pamiętajcie że na badaniu do certyfikatu kocioł pracuje na wyciągu mechanicznym ustawionym np. na 20 MPa, a nie wielu ma takie warunki kominowe szczególnie jak jest cieplej na dworze. Może się przyda w cieplejsze dni.
  33. 2 punkty
    Kocioł, który dobrze moduluje mocą. Ma kanały pionowe, smoczyszczenie palnika i wymiennka. Za porządny kocioł dasz pare złotych wiecej i nie bedziesz wyrzycał kasy kominem. A w rozrachunku bedziesz do przodu już może po trzech sezonach. I tzw. święty spokój bez uperdliwego meczenia sie z kotłem masz w gratisie. Popytaj kolegę @eliks o jego kocioł.
  34. 2 punkty
    Tylko tak samo robi za generator sadzy.
  35. 2 punkty
    Chyba rekord- odpowiedź na post sprzed 10 lat. @AdamOZE należy się nagroda
  36. 2 punkty
    Nie ma się co denerwować... Też popełniłem błąd (ale nie mający wpływu, jak mniemam, na clou dyskusji), bo mam wersję 850P2 a nie 860xx :(. Udzielone wyjaśnienia są jasne i stanowią odpowiedź na moje pytanie. Jeszcze raz dziękuję.
  37. 2 punkty
    Odkręcasz motoreduktor ( 4 śruby ) wyjmujesz ślimak i wszystko wiadomo. Jak masz pusty zasobnik to raptem 5 minut roboty. Może coś siedzi głębiej pomiędzy rurą a zwojem ślimaka. Za ciało obce w węglu serwis raczej nie odpowiada.
  38. 2 punkty
    papen76 to napisz jeszcze koleżance z ręką na sercu ile czasu szukałeś tego taniego pelletu , który spala się sensownie w tym palniku. Jak się trafi na pellet z domieszką plastiku to nawet te śmieszne obroty nie pomogą i trzeba to ręcznie usuwać , a twoje stwierdzenie że zawsze w takim przypadku opłaca się tani pellet , wynika z faktu że nie masz porównania bo zawsze tylko takim paliłeś i palisz. Tani pellet to więcej pyłu który szybciej zmniejsza sprawność wymiennika , więcej popiołu, o kaloryczności i spiekach już nie wspominając. Pewnie, w sytuacji koleżanki bez ocieplenia tego domu, będzie to praktycznie konieczność żeby kupować tani pellet , dlatego zaproponowałem palnik , który znacznie lepiej poradzi sobie ze spiekami itp. Trzeba też brać pod uwagę brak doświadczenia i umiejętności odpowiedniego ustawienia takiego palnika . Kipi pod tym względem nie należy do łatwych , co widać po ilości wpisów w wątkach dotyczących tego palnika.
  39. 2 punkty
    Kolego Ejcjan popatrz na zdjęcie przez siebie zamieszczone, widać z niego , że spaliny w ogóle nie są odprowadzane i wszystko cofa się do palnika i poprzez rurę spiro do podajnika Zdejmij chociaż tę półkę ceramiczną środkową i zobacz czy czopuch robi się gorący jak nie masz czujnika temp spalin. U mnie identyczna konstrukcja wymiennika i mam jedną tylko półkę ceramiczną i temp spalin jest 100 st. Jak nie mam żadnej półki i kocioł idzie na mocy max. to temp spalin jest rzędu 110. Wniosek z tego taki dla Ciebie , że ten wymiennik (prosty śmieciuch) jest najwyższych lotów i jest bardzo wydajny. Jak się okaże , że problem nadal jest nie rozwiązany to zdejmij tę półkę najwyższą i pozostaw tylko tę najniżej położoną, ale zmierz jaka jest odległość od tej półki do górnej części rury wylotowej palnika. Wyjdź na zewnątrz domu i zrób zdjęcie komina czy jest powyżej kalenicy.
  40. 2 punkty
    Dobór w tej chwili kotła to raczej nieporozumienie, najpierw trzeba zrobić termomodernizację domu, albo zrobić ją na papierze i do zapotrzebowania po modernizacji dobrać kocioł.
  41. 2 punkty
    Kupić lagunę 12 i wgrać soft od 18... Da radę, a że moduluje ładnie od kilku kW to jest warta polecenia i cenowo zmieściła by się w tych trzech propozycjach.
  42. 2 punkty
    zawor kulowy z filtrem skośnym - pompa - (zawor zwrotny ) - zawor kulowy i bedzie git . Co do zaworu zwrotnego moze być różnie, ja np u siebie nie mam i śmiga bez zarzutu .
  43. 2 punkty
    Wykres przed i po wymianie czujki płomienia z ocp-4 na ocp-5
  44. 2 punkty
    @Stempos1980 Niemal 2 sezony paliłem Stabkiem ale tak na nim psy wieszają więc chciałem organoleptycznie przekonać się jaka jest różnica i kupiłem w ciemno 3t Lwa. Matematycznie wyszło mi, że powinienem spalić go jakieś 600 kg mniej czyli ew. w plecy będę jakieś 350 zł. A w praktyce wychodzi na razie tak, że Stabka spalałem średnio 20kg/dobę. Od września 2019 do końca marca sypałem 100kg co 5 dni. Lwa idzie mi jak do tej pory ok 12kg/dobę. Popiołu garstka w porównaniu ze Stabkiem gdzie popielnik co 2 dni opróżniałem. Od maja spaliłem ok 400 kg Lwa to może 3 razy wybierałem. Na pewno brudniej w kotle ale mszę pokombinować z ustawieniami. Zbyt często jak na razie w podtrzymaniu siedzi. Od Stabka było tylko szaro. Wydaje mi się też, że przy Lwie przez jego niemal idealny popiół częściej trzeba czyścić wyczystkę pod palnikiem. Popiół Stabka spiekał sie w kalafiory i przez to nie wpadał tam i też niewiele wpadało do kanałów. Czyściłem ze 2 razy w sezonie. Teraz po tych 400 kg (edit: sprawdziłem notatki - po 150 kg) Lwa miałem zapchane na full i z pół wiadra z kanałów (ale szczerze nie pamiętam kiedy wcześniej z kanałów wybierałem). To takie moje porównanie. Lew suchy i porządnie zapakowany był. Zobaczymy na koniec sezonu ile faktycznie spalę go mniej i jak to się ekonomicznie będzie miało.
  45. 2 punkty
    Pewnie nie. Ale fajnie posłuchać eskimosów. Dobra. Ode mnie coś lekkiego i przyjemnego.
  46. 2 punkty
    Bezsensu i nie żebym cie obrażał czy coś ale nijak nie pasuje to do tego dachu 15 cm , dobrze i duużo lepiej byłoby jak byś dał na dach 30 cm a na ściany tylko 5 cm , to tak dla zobrazowania ale pobaw się ciepłowłaściwe.pl i w programie dodaj np 15 cm wełny na dach a zobaczysz jak to się zmieni , nie od dziś wiadomo że największa ilość ciepł pita górą tak to już jest .
  47. 2 punkty
    Ja rozpoczął bym ocieplenie przedwojennego domu od drenażu opaskowego i izolacji poziomej oraz pionowej fundamentów.
  48. 2 punkty
    Najpierw to się wysil i napisz coś o powierzchni domu, jego ociepleniu, instalacji ( grzejniki czy podłoga) i czego oczekujesz od kotła, bo od tego trzeba zacząć. Jedni wolą jak kocioł i pompa CO się odpala od termostatu pokojowego, jak temperatura w domu spadnie, inni wolą jak pompa pracuje cały czas. To też ma znaczenie przy wyborze rodzaju kotła
  49. 2 punkty
    To co się pokaże na grafice nie zależy od tego, pod które gniazdo jaką pompę się podłączy, lecz od tego, którą pompę sam użytkownik zdefiniuje do pracy jako pompę kotłową, czy będzie to pompa CO2, czy cyrkulacyjna, czy BRAK pompy kotłowej. Obejrzyj proszę ze zrozumieniem ten film, to powinno wiele wyjaśnić. Nie ma sensu bić piany przez następne 2 strony
  50. 2 punkty
    Przy szokach pompowych ster szybko walkuje z spadkami i wzrastami temperatury i w modulacji nie ma szanc wchodzič..Na wykresie nie widač ni minute modulowania mocy.Modulacja jest 1*) o ladnym odbioru mocy ciepelnej i odpowiednemu do tego regulowanie mocy kotla + bezwladnosc masy kotla i wode +do tego u ciebie palenisko rozbujane lub zatrzymane...


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.