Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To są odlewy do 10 kw węgiel ale element wirowy chyba jest taki sam ja mam wymiary  23/ 11.5 cm 

Nie robię odlewów komercyjnie pokazałem formę  tu nie ma nic trudnego 

  • Przydało się 1
Opublikowano

Dzięki, w takim razie doszkolę się jeszcze i spróbuję sam zrobić formę, bo po jednym sezonie widzę, że co rok czeka mnie taki mały remoncik, prostowanie tej metalowej bramki i wymiana szamotek wraz z palnikiem.

Opublikowano

Zamiast zwykłych szalotek kup cegły andaluzytoweg a jak dojrzejesz do własnej firmy to się odezwij to pokaże jak to zrobić 

  • Przydało się 1
Opublikowano

Chodzi oczywiście o formę do odlewów 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć, stoję przed kupnem nowego pieca. Wybór padł na MPM ds wood 34kW. Do tego dwa bufory po 800L oraz zbiornik cwu 140L. Z dodatków dojdzie jeszcze układ antykondensacyjny oraz sterownik uster duo. Zastanawiam się jeszcze nad dokupieniem wentylatora wyciagowego.

Mam kilka pytań do użytkowników tego modelu:

- czy różni się on znacząco w obsłudze "jakości" palenia itp od MPM 10kW? ( Na temat tego pieca jest chyba najwięcej informacji filmów itp)

- czy potrzebny jest wentylator wyciągowy? Wysokość komina to max 12m. Producent podaje informacje o minimalnej wysokości komina 11,5m. Czy wyciąg wznaczący sposób ułatwia pracę i jest wart swojej ceny?

A może jest jakiś użytkownik kotła 34kW i po kilku sezonach jest w stanie go ocenić  lub opisać problemy.

 

Dzięki za odpowiedzi 

Opublikowano

Za buforem mam zawór termostatyczny trzydrogowy żeby mozna było ustawic temperature jaka ma isc na grzejniki. Ma ktos zrobiony do tego jakis baypass zeby mozna było w przypadku przegrzania/braku prądu rozładowac bufor ? Nie mam mozliwosci podlaczenia rury bezposrednio do naczynia wzbiorczego i chce sie jakos inaczej zabezpieczyć. Myslalem o rurze z zaworem kulowym ale tam sie chyba bedzie zbierac powietrze

Opublikowano

@Fresh444 Na tym kanale facet ma 34.

https://youtube.com/@pawelszuba

Opublikowano (edytowane)
W dniu 25.05.2023 o 08:21, miklo napisał(a):

@Fresh444 Na tym kanale facet ma 34.

https://youtube.com/@pawelszuba

Dzięki, już się biorę do oglądania

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Opublikowano
W dniu 25.09.2022 o 12:44, Gruner napisał(a):

To kwestia jakie tam masz przekroje  takie sensowne minimum to byłoby 5/4 cala. O ile dobrze ogarniam to  przed pompą zbiegają sie powroty z bufora i CO więc tylko do kotła  by trzeba wprowadzić większym przekrojem tę wodę a w miejsce pompy zastosować zawór różnicowy lub zwrotny klapowy -wyżej dać  obejście  z zaworem termostatycznym i pompą z wylotem przed kotłem a za zaworem różnicowym.Tak jak jest problemem będzie ewentualny brak zasilania - możliwe że dobry UPS  wyjdzie taniej. Musiałby on utrzymać  pompę obiegową przynajmniej  na czas wypalenia całego wsadu- tak aby w kotle zdążyło skończyć sie paliwo zanim skończy się akumulator.

Jednak ta przeróbka nie jest raczej bardzo trudna   a daje większy spokój. 

 

Zrobiło sie ciepło i czas na przeróbki. Rury do kotła i na powrocie 1 1/4 cala, na powrocie zawór klapkowy. Zrobiony bypass rura miedziana 1 cal z zaworem atv 336 60 stopni i pompą. Rozmiem, ze start pompy ustawiony na 80 stopni i w przypadku jak slabo bedzie dzialac grawitacja to bedzie szlo przez bypass. Z bufora na grzejniki przy jakiej temperaturze ?

Mozna ustawic 55 stopni zeby szlo od razu ? Jutro pierwsze palenie z tymi przeróbkami

Opublikowano

Spokojnie można - tyle to ja w ciężkie mrozy  zapuszczam na instalację. 

Opublikowano

Tak teraz powrót wygląda. Jedna rzecz mnie tylko zastanawia. Jak idzie na początku przez baypass, powrót ma wtedy około 60 stopni, na kotle ponad 70 i jak wyłączę pompkę to idzie grawitacyjnie i na powrocie szybko spada temp. do 20 stopni. Nic się z kotłem nie stanie jak się tak nagle powrót wychłodzi ?   IMG20230528133851.thumb.jpg.8a75477d34f18a26578a1ef27f4c7942.jpg

Opublikowano

Wszystko na odwrót robisz.

Rozpalaj  grawitacyjnie  i tak trwaj - pompa obiegowa potrzebna jest jak już na powrocie  jest za wysoka temperatura aby pracowała grawitacja.  Czyli od ok oło 85C na gorze kotła warto zamieszać.  I tak ustaw sterownik . Gdzieś w okolicy 65 C na kotle ruszy obieg  grawitacyjny i niech sobie pracuje - a Ty po prostu pal  w kotle  dopóki  bufora nie napełnisz. Na dom te 55 jak chciałeś i badaj temperatury .

Będzie git - a zdjęcia daj z oddalenia bo mało widać co z czym połączone - ewentualnie schemat 

 

Jak pracuje grawitacja to nic się nie powinno wykraplać    różnica temperatur między powrotem a z zasilaniem  bufora  nie będzie raczej większa niż 30 C.  

 

Opublikowano

Troche mnie jeszcze martwi te 5/4 cala miedzy kotlem a buforem. Czy nie bedzie zbyt szybkiego przeplywu bo przy pierwszym rozpaleniu troche jednak wyleciało z wyczystki

Opublikowano

I czy przez tą ocynkowaną kształtkę nie trafi szlag pompy:p

Opublikowano

Może się wykraplać nawet przy bardzo dobrze wyczyszczonym kociołku, to normalne zjawisko, ale to szybko ustępuje i wnętrze powinno wysychać. Jedna kształtka tragedii nie stworzy.

Opublikowano

Wiem, że jakośc tragiczna, na szybko zrobione. Naczynie wzbiorcze na powrocie, nie ma jak poprowadzić rury pionowo z kotła 

IMG20230530122109.jpg

Opublikowano

Po tych moich przeróbkach grawitacja jednak slabo dziala. Na początku idzie dobrze, szybko laduje sie gora bufora ale na kotle temperatura nie przestaje rosnąć, mimo że spokojnie się pali. Robi się duża różnica między zasilaniem a powrotem, nawet 85 do 30. Ale to nic bo mam bypass, atv 336 60 stopni i też sie szybko laduje bufor, powrót jest goracy. Nie wiem  jak ludzie pala z wkładkami 72 stopnie. Problem mam tylko z pompką na powrocie, zaczęła jak dla mnie wydawać przerażające dźwięki. Nie chodzi o powietrze tylko o takie terkotanie. 

 

Opublikowano (edytowane)

Masz za wąskie rury i za wąskie wyjście z pieca pewnie  5/4 gwint wewnętrzny 😂 i ci grawitacja nie działa.

Edytowane przez PredatorC
Opublikowano (edytowane)

Większe średnice rur mogą nic nie dać, gdyż kocioł może mieć całkiem spore opory przepływu i nie pozwoli na większy przepływ grawitacyjny w obiegu kocioł bufor. 

Edytowane przez sambor
Opublikowano

Moze sie nie znam, ale czy bufor jest na tej samej wysokosci co kociol? Bo jesli mniej wiecej na tej samej to wydaje mi sie ze grawitacja moze nie dzialac zbyt dobrze.

Np tutaj o tym pisza: https://instsani.pl/technik-inzynierii-sanitarnej/vademecum-instalacji-sanitarnych/instalacje-centralnego-ogrzewania/odprowadzanie-spalin-kominy/instalacje-wodne-grawitacyjne/ - jest wzmianka ze obieg grawitacyjny stosuje sie gdy roznica wysokosci miedzy kotlem a odbiornikiem ciepla jest powyzej 2m

 

Opublikowano

Ponadto jeszcze jedna ważna rzecz - rury z i do kotła muszą być dobrze zaizolowane, bez tego grawitacja szybko spada.

Wymóg minimalnej różnicy wysokości dotyczy całych instalacji a nie odcinka kocioł -bufor.

Opublikowano

no tak, ale roznica cisnien zalezy m.in. od roznicy wysokosci (liczonej dla srodka kotla i srodka odbiornika ciepla). Jesli wysokosc jest ta sama to roznica bedzie zero, a co za tym idzie i roznica cisnien wymuszajaca obieg bedzie wynosic zero. Czyli woda sie zatrzyma.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.