Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sas Bio Efekt 23 Kw Tech St 550 Z Pid Pellet


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam instalacje z podłogówką i buforem. Palę z wygaszaniem. Pomiędzy odpaleniami (2-3 razy na dobe) schodzi mi do ok 40°. Ogrzewane 140 m. Ustawioną mam temp na ok 22,4 °C. Grzeje 2 sezon (mieszkam od końca listopada). W tym sezonie wychodzi mi ok. 0,87 worka lokalnego dostawcy na dobre (tj. Ok 17,4 kg). Grzeje też wodę. Póki co myślę że to zadowalający wynik.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A widzicie i tu jest chyba cały problem i dylemat palacza. Czy palić w sposób ekonomiczny czy zdrowy dla pieca. Ja jak wspominałem wyżej nie mam pokojówki i na tą chwilę mam na piecu ustawione 65 stopni i histereze 10. Pytanie czy lepiej palić zalecanymi  wyższymi temperaturami czy ekonomicznie żeby poszło jak najmniej pelletu. Z ciekawości przedstawię histereze pieca na 25 stopni i zobaczę o ile spadnie spalanie. 

Opublikowano

@PaTru1986 bardzo fajny wynik.

Problem i dylemat jest zawsze. Najlepiej palić zdrowo i ekonomicznie :). Nikt z nas nie chce dużo spalić.

Pid cały czas pracuje w okolicach zadanej a na manualu paliłem 60 z histereza w przedziale 10 stopni. 

Opublikowano

Cześć 

Użytkownicy pieców z buforem - Czy moglibyscie się podzielić swoimi ustawieniami pieca? Ja mam Sas bio efekt 23kw + 500l bufor i spalanie mam na poziomie 25/30 kg na dobę. 

 

Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Witam

Palę już 3 sezon w Sas Bio Efekt 23 Kw - Tech St 550.

Palę na PID-ie średnio wychodzi do 30 kg w mrozy (raczej bez wygaszania).

Niestety uszkodziła się grzałka rozpalania (oznaczenie na kablu ZC 230-600).

We wcześniejszych postach był temat przepalających się grzałek.

Może ktoś podpowie czy kupować w SAS-ie czy dobierać jakąś "trwalszą" ceramiczną.

Ewentualnie może ktoś zna jakie wymiary powinna mieć i jaki kołnierz aby zamontować zamiennik.

Tymczasowo odpaliłem podpałką do grilla i przełączyłem w tryb ciągłego palenia.

Pozdrawiam

 

g1.jpg

Edytowane przez starts
Opublikowano (edytowane)

@jurek72 pomijając ekonomię grzania CWU kotłem poza sezonem grzewczym.Wiele osób tak robiło i nadal robi,przepalając raz dziennie w kotle.Bojler na ogół wpięty w powrót z pominięciem tak zwanej formułowej ochrony.I w tych ekstremalnych warunkach kotły wytrzymują o wiele więcej niż kilka lat.Więc obraz sytuacji jakiś jest.

No chyba,że teraz kocioł jest świadomie tak robiony,żeby po okresie gwarancji jak najszybciej  trafił na złom.

Edytowane przez g69
Opublikowano

Witam.

Jestem nowym uzytkownikiem, wiec na wstepie chcialbym sie z Wami przywitac. 

Zwracam sie do Was z prosba o udzielenie informacji/pomocy.

Posiadam piec SAS Bio Efekt o mocy 17kW.

Piec zasilany jest pelletem Olimp.

Sterownik TECH ST-555P (v1.0.11/8 z pid 1.6.1) oraz sterownik pokojowy TECH ST-280 (v5.2.12).

Druga noc z rzedu domownikow obudzil alarm ze sterownikow sygnalizujacy zbyt wysoka temperature podajnika.

Pomomo, ze zadana temperatura pokojowa zostala osiagnieta a nawet przebita o 0.5 stopnia, podajnik caly czas podawal paliwo.

Pierwsza mysla bylo zresetowanie pieca, ale po uruchomieniu podajnik nadal podawal pellet.

Temperature udalo sie zbic poprzez przejscie na ustawienie reczne.

Po zejsciu temperatury do okolicy 58 stopni, przelaczylem na PID.

Temperarura spadla do okolicy 55 stopni po czym podajnik znow podal paliwo i pojawil sie maly ogien.

I tak kilka razy w dluzszych odstepach czasowych pomimo tego, ze piec byl w tybie czuwania.

Po kazdym podaniu paliwa temperatura wzrastala do 60 paru stopni i bardzo wolno spadala.

Ostatecznie wygasilem piec i zdjalem obudowe od podajnika.

Rano wlaczylem piec, ale z racji ze temperatura w pomieszczeniu oraz zadana (oraz histereza 0.3 stopnia) nie wymuszaly rozpalenia pieca to piec przeszedl w tryb czuwania.

Sterownik wymusil rozpalenie ok poludnia i wszystko przebieglo bez problemow, piec sie uruchomil, ogrzal pomieszczenie i przeszedl w tryb czuwania.

Natomiast przy pracy w nocy sytuacja sie powtorzyla, piec ogrzal pomieszczenie a podajnik pracowal az wywolal alarm o przegrzaniu.

Od razu przeszedlem na tryb reczny, wygasilem piec, zdjalem obudowe.

Podczas obu nocy w kotlowni bardzo mocno byl wyczuwalny specyficzny smrod ktorego nie umiem opisac, cos jakby zapach przypalonej farby, plastiku lub cos takiego.

Natomiast w pomieszczeniu nie zaobserwowalem zadnego dymu.

Chcialbym sie Was poradzic czy ktos z Was spotkal sie z takim przypadkiem i to jakas pierdola ktora latwo usunac laikowi przy odpowiednim pokierowaniu, czy od razu zglaszac to do SASa?

Jesli pominalem jakis wazna informacje, to dajcie znac to postaram sie to uzupelnic.

Oczywiscie o ile bede umial bo na piecach i hydraulice sie nie znam.

Dodam tylko jeszcze ze poprzedni sezon piec byl odpalany okazyjnie, normalna praca jest od tego sezonu po przeprowadzce.

Pozdrawiam

Gość Visitor1230
Opublikowano

Wyjmij palnik. Sprawdź i wyczyść wszystkie elementy. Sprawdź wymiennik i jego czystość. Sprawdź wyczystke w kominie. I co najważniejsze jeżeli masz rurę sporo od podajnika pelletu czy nie jest popękana.

Opublikowano

Pompa się wyłącza gdy zostanie osiągnięta temperatura pomieszczeń? Jeżeli tak to najprawdopodobniej nie ma co odbierać ciepła które jest w kotle i temperatura rośnie.. Tak ostatnio miałem więc wyłączyłem mu sterowanie pompa poprzez regulator pokojowy.

Dobrze by było jakbyś zrobił zdjęcia instalacji i jakie masz ustawienia kotła.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Muszę poczytać gdzie się znajdują wspomniane elementy i je przeczyszczę.

Natomiast jeśli chodzi o pompy to po osiągnięciu zadanej temperatury w pokoju pompa CO działa jeszcze plus minus ze 40 min po przejściu pieca w stan czuwania, a pompa podłogowa pracuje jeszcze ze 2-3h.

Oczywiście czasy podałem mocno orientacyjne bo nigdy nie zwracałem na to uwagi, jedynie sprawdzając temperaturę na ST-280 widzę animację pracy pomp.

Dodam jeszcze, że przy histerezie 0,3 na temperaturę w pomieszczeniu, piec podczas pracy nie osiąga zadanej temperatury 65 stopni.

Piec przechodzi w stan czuwania jak jego temperatura wynosi ok 55 stopni, ponieważ wcześniej zostaje osiągnięta zadana temperatura w pomieszczeniu która wynosi 21,4 stopnia.

Do ok godziny po przejściu pieca w tan czuwania temperatura w pomieszczeniu dobija do 22 stopni a temperatura CO do 65-70 stopni.

Ogólne ustawienia do na PIDzie

praca 2/8 (tak, wiem że to dla mocy 10kW :)),

histereza 0,3 stopnia w pomieszczeniu,

temperatura spalin 155 stopni,

temperatura zadana CO 65 stopni,

zawór 50 stopni,

podłogówka chyba 35 stopni (ale nigdy nie było więcej niż 31).

Dołączam wspomniane wyżej zdjęcia.

Piec się nie włączył od rana więc nie wiem czy te dane z wyświetlacza sternika coś powiedzą.

Niestety nie umiem opisać schematu instalacji, więc mam nadzieję ze to pomoże.

Na jednym ze zdjęć będą widoczne zacieki przy wejściu rury w komin, nie jest to efekt wilgoci w kominie.

Przed uszczelnieniem szamotem, dałem tam sporo gruntu który popłynął po kominie :)

20200107_142250.jpg

20200107_142257.jpg

20200107_142528.jpg

20200107_143003.jpg

20200107_142324.jpg

20200107_145625.jpg

Edytowane przez Haiden
Uzupełnienie danych
Opublikowano

Jak możesz to ściągnij siłownik z zaworu 4d i zrób zdjęcie samego trzpienia.

Tak w ogóle to będzie lepiej jak wypowie się[mention=18578]sambor[/mention] bądź[mention=51897]gmaj22[/mention] na temat twojej instalacji. Moim zdaniem to jakoś dziwnie zamontowany jest 4d. Poczekaj na ich wypowiedź dokładnie ocenia i pomogą z instalacją.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Może coś tam się mu pokickalo w ustawieniach. Możesz zresetować do fabrycznych ustawień piec w menu i odpalić zobaczyć. A najlepiej dla pewności sprawdź wersję sterownika i jak jest nowsza to wygraj. Jaką nie będziesz mógł znaleźć to zadzwoń na infolinię i albo napisz na maila to ci przyślą razem z instrukcją. 

Nawiew powietrza do kotłowni zrobiony? Zetka? Rury masz niepoizolowane tak jak ja i kawał czopucha na wierzchu więc w kotłowni pewnie Hawaje i to też ma duży wplyw. 

Ja jak swoją zetke przyslonilem przypadkiem i miałem obudowę założoną od podajnika też miałem alarm. I Teraz blachy mam zapobiegawczo zdjęte oprócz frontowej.

 

Opublikowano

Jeszcze nie ma aktualizacji do jego sterownika. To znaczy do ST555P

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Nie mam zetki, hydraulik przy pierwszej wizycie stwierdzil, ze nie bedzie tu potrzeba.

Z racji, ze hydraulika to nie moj swiat, zaufalem jego wiedzy.

ST-280 I ST-555P byly instalowane w zeszlym roku na starszym sofcie. 

Po wyjsciu aktualizacji, oprogramowanie zostalo podmienione. 

Co do resetu do ustawien fabrycznych to kiedys tego probowalem szukajac rozwiazania do innego problemu, ale ku zdziwieniu nie wszystkie parametry sie zresetowaly.

W kotlowni podczas palenia jest cieplej niz w pozostalych pomieszczeniach, ale z racji ze tam mamy segregator smieci, czesto tam ktos wchodzi i cyrkukuje powietrze.

Wczoraj zadzwonilem jeszcze do SASa.

Pan z infolinii zapytal czy w popielniku mam te male drzwiczki zamkniete czy otwarte.

U mnie byly zamkniete, wiec poprosil abym je rozszczelnil, aby byl doplyw lewego powietrza.

W nocy piec sie uruchomil, temperatura w pokoju zostala osiagnieta, piec wszedl w stan czuwania, a temperatura podajnika dobila do 58 stopni.

Co prawda alarm sie nie uruchomil (po drugiej akcji z alarmem obnizylem prog do 62 stopni, aby wczesniej mnie obudzilo w razie czego), ale wydaje mi sie, ze jednak to jeszcze za wysoka temperatura.

Przy histerezie 0.5 stopnia, podajnik musialby pracowac dluzej niz teraz i pewnie by sie przegrzal.

Jak doczytam jak wyjac i wyczyscic palnik to to jeszcze zrobie.

Dodam tylko, ze mnie najbardzie martwi to ze podajnik po uruchomieniu alarmu nadal podaje paliwo.

I to nie zgodnie z ustawieniami praca-przerwa tylko non stop sypie.

Myslalem, ze powinno byc tak, ze skoro uruchamia alarm, ze jest za goracy to powinien zakonczyc prace w celu wystudzenia, a tu jest dla mnie niezrozumiale zachowanie. 

Czy jest moze jakies ustawienie w sterowniku ktore moglem przestawic i ktore wywoluje takie zachowanie?

Edytowane przez Haiden
Opublikowano

Co do instalacji, to zbyt mało zdjęć. Domyślam się, że szafka nad kotłem to rozdzielacz grzejników. Pytanie, jak wygląda podmieszanie przed pompą podłogową: czy dobrze jest zamontowany zawór 3D termostatyczny (przydało by się zbliżenie), Zaworu zwrotnego pewnie na powrocie podłogówki nie ma, bo jest za pompą.

Mieszacz 4D jest wprawdzie zamontowany niestandardowo, ale pozycja siłownika wskazuje, że do sprawdzenia jest pozycja przegrody oraz czas i kierunek otwarcia. Na plus: montaż pomp równolegle za 4D.

Opublikowano

Te drzwiczki na dole to ja mam zamknięte. Przecież jest wiatrak aby dostarczał powietrze. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu ‎2020‎-‎01‎-‎07 o 10:48, Haiden napisał:

Podczas obu nocy w kotlowni bardzo mocno byl wyczuwalny specyficzny smrod ktorego nie umiem opisac, cos jakby zapach przypalonej farby, plastiku lub cos takiego.

Natomiast w pomieszczeniu nie zaobserwowalem zadnego dymu.

pewnie farba na podajniku się przysmażyła, popatrz czy przy okazji nie skleiło jakiegoś przewodu (pod koszem zasypowym). u mnie w ten sposób grzałka powiedziała papa

może u Ciebie nastąpiło jakieś zwarcie na podajniku

wyczyściłeś podajnik? pod spodem są 2 śrubki, które trzymają płytkę. odkręć i wyjmij płytkę, potem wyczyść środek

Edytowane przez Andy1111
literówki
Opublikowano
1 minutę temu, Sopell napisał:

Mi instalator jak i SAS polecili aby te drzwiczki były rozszczelnione na ok 1cm

wg mnie lepiej jak są zamknięte. a już na pewno nie na 1 cm otwarte. Ci fachowcy z SASa tez nie są jednogłośni. zależy do którego się dodzwonisz :)_

Opublikowano

Oczywiście że lepiej jak zamknięte, jak miałem lekko uchylone to strasznie osmolony był kocioł jak zamknąłem to kocioł wygląda tak :

IMG_20191211_224052.thumb.jpg.ff01b081292b1cc3ff7dbe118295faa9.jpg

Opublikowano

Witam wszystkich 

Bardzo się cieszę, że znalazłam forum osób, które mają Sasa i aktywnie się udzielają  :)

W moim regionie to bardzo niepopularna marka, same Kostrzewy i Heitztechniki, niestety. 

Korzystamy z pieca od miesiąca. Żre nam po 2 worki dziennie. Nie korzystamy jeszcze z wody, na dworze wciąż na plusie, regulatory pokojowe ustawione na 18*C więc wiadomo, że 30kg na dobę to dla nas masakra. 

Mamy 150m2, dom jest z zewnątrz wykończony, mamy okna 3szybowe , wszelkiego rodzaju wykończenia zapewniające szczelność. W środku trwają prace wykończeniowe, ale uszczelnienie jest już wszystko (nie mamy paneli, drzwi, sprzętów).

Sas Bio Efekt 17kw działa obecnie na wstrzymaniu. Chyba wrócimy do podtrzymania, było jednak parę kg mniej na dobę. 

I teraz pytanie do wprawionych w bojach: jak regulować ustawienia? Kiedy zwiększyć histerezę, na czym polega czas podawania i przerwy w podawaniu? Mamy obecnie 10* histerezy, a podawanie/przerwa to 4s/22s.

 

Opublikowano (edytowane)

@Evqa, witamy na forum. Pamiętaj o tym że pierwszy rok grzania  zalicza się do budowy, cała woda " technologiczna" zawarta w ścianach musi odparować. Nastaw na 21° albo  więcej ,grzej i pamiętaj o wietrzeniu. Spalanie 30 kg to żadna tragedia, gdyby palił 70 to tak. W wolnych chwilach czytaj forum, bo to prawdziwa kopalnia informacji.

Dla pewności narysuj dokładny ( wszystkie pompy,  zawory, średnice rur ) schemat instalacji i poproś o ocenę  ( dodaj nowy temat ) w tym dziale https://forum.info-ogrzewanie.pl/forum/1-instalacje-co-i-cwu/

Edytowane przez pawelll
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Evqa napisał:

I teraz pytanie do wprawionych w bojach: jak regulować ustawienia? Kiedy zwiększyć histerezę, na czym polega czas podawania i przerwy w podawaniu? Mamy obecnie 10* histerezy, a podawanie/przerwa to 4s/22s.

 

Z tego co wyczytałem z Pani informacji to zapewne jest regulator pokojowy. On steruję kotlem aby rozpalić i wygasic. W Pani przypadku jak pracuje pani w PID najlepsza opcja jest wyłączenie opcji wygaszania. Ustawieniu dobrej krzywej grzewczej na zaworze wbudowanym tak aby nie przegrzewało domu. Ustawic w opcji PID nadzór dobry czas podawania/przerwę podawania/czas pracy wiatraka /przerwę wiatraka tak aby nie podbijał temperatury na kotle ale cały czas trzymał płomień . (Musi być zamontowany czujnik temperatury zewnętrznej)

Kociołek ustawić na 65stopni histereze na 15. 

I tak jak kolega wyżej napisał, grzać i wietrzyc . Mury mokre i zimne. 

Pozdrawiam 

Edytowane przez Kazio321
Opublikowano

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi, przeniosłam post pod nowy temat, żeby nie robić bałaganu, dodałam zdjęcia instalacji i ustawień. Liczę, że wspólnie dojdziemy do ograniczenia spalania :) 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.