Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@sambor @Melwinek1 Woda się rozpręży o 4%, zgadza się a gdzie wtedy powietrze pomieścisz. Na to twoje prawie 700l dałbym 60l zbiornik przeponowy.  Dodatkowo zbiornik podwieś gdzieś wyżej. zawsze możesz wtedy zejść o 0,2 atm. z ciśnienia. na zbiorniku. Dodatkowo ustaw sobie powietrze 0,1 atm. na każdy metr od najwyższego grzejnika + 0,2at. Czyli np. jak masz 5m do najwyższego grzejnika to dajesz 0,5 + 0,2atm i tyle ustawiasz ciśnienie powietrza na zbiorniku. Oni to ładują do 1,5atm. musisz upuścić. Będziesz miał mniejsze skoki ciśnienia. Ja mam u siebie jakieś 1100l w instalacji i 80l ledwo starcza.  Lepiej dać więcej, ciśnienie nie będzie skakać. 

 

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko, że 24 już mam, przecież go nie wywalę 😉 więc wezmę drugi taki bo nie chciałbym stojącego, a 24 to jeszcze wiszący na belce. Plus te 8l w PC i 56l może starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo z całą instalacją. Mam wszystko pod jeden cal przecież nie wywalę 1500zł. 

Dzisiaj zacząłem to skręcać. Powoli bez pośpiechu na weekend ogarnę. Zamówiłem dzisiaj 7m3 zrębki takiej grubej 10-20 cm. po 120 za metr. Ciekawe jak się sprawdzi. 

Zbiornik przeponowy mam podłączany tak jak w fotce poniżej. Uspawałem konstrukcje i podwiesiłem. Taki jeden to tak na styk na moja instalację. Grunt to ten zbiornik dobrze wyregulować. Defaultowo oni tam dają 1,5 -2atm. to jest stanowczo za dużo. Jak Ci do tych 56 litrów wpadnie 25 litrów wody to będziesz miał prawie 3atm. na instalacji a te MPMy powinny pracować do 1,5 atm. U mnie na starym piecu jak to wyregulowałem chodziło od 0,5 do 1,2. Wcześniej bez regulacji od 1,5 do do 2,8. Po co tak szarpać instalację. 

Zwiększenie pojemności zbiornika przeponowego o 100% daje to że ciśnienia skaczą o 400% mniej. To nie idzie liniowo tylko wykładniczo. Podobnie w drugą stronę. Te twoje 56 litrów to tak na styk. 

20220906_212223.jpg

Edytowane przez Robokop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lampik1

Jak bufor ma 40 na górze i tylko grzeje bufor to od 4 do 5 godzin palenia samym drewnem

Nigdy nie spalalem samego węgla latem drewno zimą mieszanka drewna z węglem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

No i stało się DS Wood 18 został podłączony do nowo zrobionej instalacji CO. Pierwsze 2 palenia za mną i mam dość mieszane uczucia względem pieca, a może bardziej samej instalacji w kotłowni. Mam kilka problemów proszę o pomoc bo zaczynam tracić cierpliwość. Starą instalację miałem zwykłą grawitacyjną bez pompek sterowników siłowników i całej masy czujników. Rozpaliłem i za chwilę było ciepło a tutaj nie mogę dojść do ładu składu.

Instalacja składa się kotła MPM DS Wood 18, bufora 1000l i zbiornika cwu 300l. Do tego 3 pompy cyrkulacyjne, siłownik i zawór trójdrożny afriso. Steruje tym ustrojstwem i3 plus tech.

Pierwsze palenie koszmar pełno dymu nie chciało się palić palenie na otwartym obiegu z wyciągiem. Porażka nie udało się nawet zagrzać wody w cwu. Piec wygaszał się były problemy z stabilnością palenia. 

Drugie palenie. Poczytałem forum dokładnie obejrzałem kocioł i udało się. Palenie przebiegało stabilnie właściwie bezobsługowo ale pojawiły się problemy innej natury związane chyba ze sterownikiem, obiegiem sam już nie wiem. Piec ładnie złapał temperaturę ale pojawił się problem z odbiorem ciepła z pieca. Nie wiem czy ta pompa, która jest dołączona do pieca przez producenta ma pracować cały czas czy nie. Na sterowniku jej nie widzę nie wiem jak ma być ustawiona nie wiem czy instalator poprawnie to wszystko ustawił. Ewidentnie nie było odbioru ciepłej wody z pieca ponieważ na kotle było 90 C* piec się pozamykał a na buforze było 60 stopni na górze. Dopiero jak otworzyłem obieg ten za buforem na grzejniki nagle ruszyło krążenie ale temperatura na piecu gwałtownie spadła do 55 C* natomiast na buforze wzrosła na górze do 80 C* Piec już nie mógł podnieść temperatury wyżej niż 60 stopni a z otworu PW wylała się woda. 

Nie wiem czy coś jest źle ustawione na sterowniku czy źle podłączone jestem kompletnym laikiem w temacie. Wszystko ustawiał instalator sezon za pasem a ja jestem w czarnej 😞

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz pobawić się w ustawienia sterownika i sprawdzenie czy wszystkie czujniki temperatury są tam gdzie trzeba.

Pamiętaj że przy pierwszym paleniu zawsze będzie coś się lało bo to po prostu kondensacja powietrza i spalin

Edytowane przez szakallo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie macie ocieplenie od spodu bufora? Bo u mnie dookoła jest jakaś włóknina, na tym styropian grafitowy, na tym cienka pianka i skaj. A od spodu tylko ta włóknina, może ze 2 centymetry. Może go podnieść na nóżkach i przykleić chociaż 2cm styropianu? Drugie pytanie, czy jeśli powrót kotła jest 5cm wyżej niż króciec w buforze to grawitacja zadziała? Czy lepiej podpiąć powrót kotła do wyższego króćca bufora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dole 5 cm przeciwenstwa,i kilka cm jest od dolu do gory,do grawitacji?Nie podlaczaj wyžej,tracisz zapas na buforze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łam się ociepleniem bufora. W domu stoi, kotłownie też ogrzewać trzeba. Jedynie latem jak wodę będziesz grzał to jest jakaś strata. Nawet jak trochę w zimę ucieknie z bufora do kotłowni to i tak w domu zostanie. 

Ja mam taką ala gąbkę z 10 -15 cm. Zupełnie się tym nie przejmuje. W garażu/kotłowni grzejnik przykręciłem i jest ok. I tak w kilka godzin z tego bufora przechodzi w podłogówkę 70% ciepła. Poza tym na dole ta woda z reguły jest chłodna. Grunt to żeby góra była dobrze ocieplona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dołu ciepło i tak może uciekać tylko przez promieniowanie bo reszty można nie brać pod uwagę.

Najważniejsza góra i boki na górze, obstawiam że wszystkimi rurami i zaworami po drodze ucieka kilka razy więcej ciepła z bufora.

Edytowane przez szakallo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie może jakiś sprawdzony schemat jak spiąć tego MPM 18 z buforem a później do istniejącej instalacji kotła gazowego kondensacyjnego (bez sprzęgieł, mieszaczy itp- kocioł gazowy). Rozumiem że wychodząc z bufora (z wężownicy- nie chcę przez wymiennik ciepła?) będzie mieszacz na instalację podłogówki. Ale z bufora chcę wyjść jeszcze na 3 grzejniki- do tego też mieszacz? Czy walić bezpośrednio ze środka bufora np?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten schemat gdzieś już widziałem. Problem mam tylko z tym DBV. Niby dawać a może nie koniecznie...nie specjalnie mam w pobliżu miejsce do odprowadzenia tej wody schładzającej...dlatego wolałbym go uniknąć.

Poza tym- jaką dać pompę koło pieca na ochronie powrotu- grundfos auto adapt ta słabsza na 4 metry wystarczy? czy lepiej tą mocniejszą na 6m?

No i inna kwestia- ten schemat jest ok, ale ja bym chciał jeszcze mieć grawitacje tak na wszelki wypadek. Bufor od kotła będzie ok 1m-1,5m (przez ścianę). Rury chcę dać 6/4 stal czarna i fajnie było by tą grawitację jedną mieć (na wszelki wypadek)

 

Czy ewentualnie ktoś może polecić mi instalatora/hydraulika który by mi to spiął z mojej miejscowości- sprawdzonego człowieka a nie takiego...pierwszego lepszego.

 

Dzięki Robokop

 

PS: co to jest zawór kołpakowy??

Edytowane przez dash4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wolalbym raczej 3d zawor,by nie mieszalo ukladom w buforze,tylko"dosysawalo" w obieg tylka goracej,kilka potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i udało mi się dojść do przyczyny problemów z moim piecem i instalacją. Instalator zmostkował pompę obiegową przy kotle z tą przy zaworze 3D za buforem która już pchaja wodę na grzejniki. Na sterowniku ustawił załączanie tego układu na 35 stopni. Temperaturę bierze z wyjścia na piecu.  Tak to jest podłączone jak na obrazku poniżej.

Teraz moje pytanie jak to poprawnie podłączyć. Rozdzielić pompy i zrobić 2 obieg? Jeden kocioł - bufor drugi bufor - grzejniki? Jaką temperaturę ustawić na załączanie tych pomp i zaworu? Czy temperatura załączania pompy obiegowej między buforem a grzejnikami powinna być brana z bufora czy kotła? W ogóle mam wrażenie, że bufor w całym systemie sterowania CO został pominięty.

 

 

 

IMG_20220908_170713.jpg

Edytowane przez arsakes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór kołpakowy? W sumie to nie wiem. Może chodzi o ten żeby zbiornik przeponowy można było odłączyć jakby co. Teoretycznie na schemacie brakuje zaworu zwrotnego na powrocie żeby jak piec ostygnie nie cofało do pieca wody z bufora. Z drugiej strony jak piec osiągnie 60st to go odetnie od bufora ten termostatyczny. Na pewno brakuje zaworu bezpieczeństwa. I nie ma dolewania wody do instalacji. Ten zbiornik na wodę z wyrzutu dbv można w sumie olać. Wężyk można jakiś podłączyć i wiaderko podstawić. To będzie wykorzystywane sporadyczni, awaryjnie. Ja u siebie dałem ten zawór bo jak inaczej odprowadzić jakby co nadmiar energii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie troche zastanawia grupa bezpieczenstwa na powrocie. A szczegolnie zawor bezpieczenstwa. Przeciez wrazie czego lepiej zeby wypluło wrzątek z parą na zasilaniu. No chyba, że źle myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór bezpieczeństwa ma upuścić nadmiar ciśnienia. Ja u siebie mam 2 takie. Jeden właśnie na tej belce bezpieczeństwa, drugi w piec wpiąłem. Zbiornik przeponowy powinien być na powrocie na pewno. Tam w środku jest gumowy balon, takie przegrzane zasilanie mogłoby go uszkodzić.  Ten zawór  można dać na zasilaniu. Na rysunku jest pewnie tak pokazany jako cała grupa bezpieczeństwa

Piec już prawie spięty. Zostało przykręcić kilka pierdół, poodciskać śrubunki i można zalewać. Dzisiaj testy. 

Edytowane przez Robokop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pierwsze testy. Sprawność kotła - dla mnie rewelacja. 18kg sosny i podniosłem bufor 1000l z 17st ( tyle miała woda z wodociągu ) na 85stC średnio. Paliło się ze 3,5h. 

Gorzej z obsługą. Dymi dziad przy dorzucaniu. Trudniej się go rozpala. W starym śmieciuchu nie było takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłeś zawirowywacz ? Ja u siebie mam komin z białej cegły i myślałem że pierwsze co muszę zrobić to go wyciągnąć ale zamontowałem termometr spalin i z zawirowywaczem tem. spalin 170 a bez ponad 200.  No i lepiej się pali jak jest wsadzony, powoli, stabilnie. Smoły tylko więcej w komorze zasypowej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze palenie zrobiłem bez zawirowywacza. Testy czy wszystko będzie działać tak jak było zaplanowane. Ogólnie jest ok. Zawór atv działa. Niby kupiony na 60st a termometr pokazuje 52, nieistotne.  Takie pytanie, gdzie zawirowywacz powinien być? W tej komorze przy wylocie czy w tej środkowej? 

Wkurza nie to że jak drzwiczki otworze to się dymi z niego. Nawet jak otworzę krótki obieg i zamknę dolot od dołu to też trochę dymi. Nawet z samych drzwiczek, które są nagrzane i ta smoła się tam ulatnia. Trzeba chyba pomyśleć nad jakimś wyciągiem.

Edytowane przez Robokop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej komorze przy wylocie. U mnie dymił strasznie bo miałem w kominie kanał wentylacyjny zapchany przez kawki. Teraz jak jest udrozniony jest o wiele lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.