Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem użytkownikiem kotła od jesieni zeszłego roku. Kocioł MPM DS 17-19 + bufor 1000l. Palę drewnem dębowym 3 lata sezonowanym (zrzyny tartaczne). Jednak rozleciał się zawirowywacz płomienia. Firma uznała reklamację ale muszę sam go wymienić. Jakieś porady. Czy nie rozlecą inne cegły? Dostałem tylko zawirowywacz. Chciałem dokupić zestaw z betonu, ale nie mieli i nie wiedzą kiedy będzie.

Opublikowano

Postaraj się opanować własne wykonanie całości palnika, na pewno się niedługo przyda. Taka jest niestety żywotność tych elementów.

Opublikowano

U mnie pękł wzdłuż otworów od pw, trochę nierówno tam siedzi, stępił się, pokruszył ale spełnia swoją funkcję. Ja wychodzę z założenia  że nawet jak coś słabo wygląda nie ma co za wcześnie dotykać żeby gorzej nie zepsuć. Żeby wymienić trzeba pewnie przegrodę wyjąć i pasek nad nią. 

  • Przydało się 1
Opublikowano

Bardzo się rozleciał? Jak da dociągnąć do lata to nie rusz go a potem przy okazji zrób izolacje papierem ceramicznym całego palnika od ścian kotła 

Piecuch kiedyś o tym pisał ja tak zrobiłem i jest o niebo lepiej 

Ta ich ceramika jest nic nie warta odlej sam 

 

Zajrzyj do wątku mpm wood 

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Powinien wytrzymać do końca sezonu. Już próbuję zrobić szablon do odlewów z betonu.

Możesz podrzucić stronę o tym papierze ceramicznym.

Opublikowano

A musi to być koniecznie ala wirowe ? widziałam zwykłe skośne pod górkę i prostokątne palniki i wydaje się że one chyba lepiej działają a już na pewno się tak często nie zasyfiają , ja w moim będę właśnie odlewał taką ala skocznię i prostokątny wlot ,wywalę to co jest ,mam mpm 10k.

Opublikowano

Jestem całkowitym laikiem w tej dziedzinie. To mój pierwszy kocioł i rok użytkowania. Nie mam całkowicie doświadczenia. Wiele przeczytałem na ten temat,  ale zawsze jest jakieś ale.

Opublikowano

Nie myśl że wszyscy tutaj urodzili się z wiedzą o modernizacji palnika. Z czasem poradzisz sobie z tym problemem, tam nie ma cudów i mozna to poskładać z cegiełek szamotowych.

  • Haha 1
Opublikowano

U mnie po trzech miesiącach palenia sytuacja też nie jest ciekawa, kawałek szamotki ten na górze jest do połowy wykruszony - od strony palnika, więc trudno pokazać na zdjęciu, ale najdziwniejsze jest to pochylenie metalowej bramki z otworami. pochyliła się u góry w stronę palnika prawie 2cm , ale na dole nie ma szczeliny, czyli wygląda na to, że blacha na której stoi też się wygięła...

przegroda.jpg

przegroda2.jpg

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

@szpenio poprostu jest tanio😀  Myślę że dasz sobie radę z ewentualną naprawą, natomiast może warto by pomęczyć  producenta i poinformować go o takich sytuacjach. Bo jeżeli nikt nie będzie zgłaszał takich problemów, to jeszcze są gotowi pomyśleć że są mistrzami w swoim fachu😀

Może jestem przewrażliwiony, ale popraw jakość spalania. Taki nagar jaku u Ciebie na wymienniku to tu większość  ludzi ma, ale w komorze zasypowej gdzie taki stan jest "normalny". Taka skorupa na wymienniku skutecznie utrudnia odbiór ciepła przez wymiennik i dużo idzie w komin.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

IMG_20220318_163746_optimized.thumb.jpg.57185b7c65d18221a473a12edd73f984.jpgIMG_20220318_163743.thumb.jpg.48620586516a0764b34afa37e2852aa9.jpg

Tak to wygląda. Do niczego nie jest przymocowana. Jak się rozgrzeje, rozszerzy to wpada górą delikatnie do środka.

  • Zgadzam się 1
  • Przydało się 1
Opublikowano

Podszlifujcie szamot wokół tej blachy i dajcie sznur szklany na wcisk. Wtedy to będzie pracować ale nie będzie latać jak smród po gaciach.

  • Przydało się 1
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, maracz napisał(a):

@szpenio poprostu jest tanio😀  Myślę że dasz sobie radę z ewentualną naprawą, natomiast może warto by pomęczyć  producenta i poinformować go o takich sytuacjach. Bo jeżeli nikt nie będzie zgłaszał takich problemów, to jeszcze są gotowi pomyśleć że są mistrzami w swoim fachu😀

Może jestem przewrażliwiony, ale popraw jakość spalania. Taki nagar jaku u Ciebie na wymienniku to tu większość  ludzi ma, ale w komorze zasypowej gdzie taki stan jest "normalny". Taka skorupa na wymienniku skutecznie utrudnia odbiór ciepła przez wymiennik i dużo idzie w komin.

Boję się  zgłaszać to do producenta, bo jak siedzi tu na forum i kliknie w moje posty, to od razu mnie wypunktuje, co ja tu nie wypisywałem 😀... że mokrym drewnem, że bez ochrony powrotu, że bez bufora,   że palnikiem propan butan rozpalam gwałtownie cały załadunek, że jakieś małolaty dopychają drzwiczki środkowe na siłę wciskając obsunięte polana... no i przegroda nie wytrzymała tego wszystkiego 😀

Odnośnie tego nagaru na wymienniku - w tym sezonie już to odpuszczam, nie mam wystarczająco suchego opału, nie mam grzania powrotu a wody w układzie jest około 300 litrów, nie mam bufora a kocioł lekko przewymiarowany zanim się konkretnie rozgrzeje, to już muszę kończyć palenie gdy nie ma mrozu i najważniejsze - jest kilku palaczy nie do końca zaangażowanych i zdyscyplinowanych - w nowym sezonie bufor powinien to zmienić i sam będę miał wszystko na oku.

@maffer czy to co pokazałeś  to na pewno najnowsza wersja MPM DS 18 WOOD?  u mnie jest jakoś inaczej, przyjrzyj sie fot.2 tam gdzie te strzałki się stykają widać wyraźnie na całej szerokości komory kant blachy 6mm  i ta przegroda na tym stoi, a u Ciebie jakby wpuszczone to było w szamoty ... póki nie rozbiorę to się nie dowiem, ale na dziś dałbym głowę, że tu jest modyfikacja i zostało to przyspawane do tej blachy,  bo pomimo szpar i prawie braku szamotki u góry, ta przegroda ani drgnie.

Teraz się pali w piecu, ale jak tylko wygaszę biegnę z magnesem, a nawet szlifierką zaiskrzę, żeby rozwiać wątpliwości,  czy to na pewno kant blachy czy szamotka pokryta jakimś metalicznym nalotem.

Edytowane przez szpenio
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

U mnie też coś tam jest. Jak jest zimna to nie da się jej ruszyć. Po rozgrzaniu nabiera luzu i wpada do środka. Też myślałem ze to przez dopychanie drewna ale jak się ją cofnie i ustawi na równo z szamotkami po bokach to i tak się cofnie

Opublikowano

Blacha czy płaskownik z jednej strony grzany, a z drugiej chłodzony ( np przez PW) będzie się wyginał/uwypuklał  zawsze w stronę cieplejszą. Przy rozgrzaniu przegroda nie mieści się między szamotkami i ją wypycha w stronę palnika. Podcięcie dołu przegrody i sznur na wcisk jak pisał @carinus powinno załatwić sprawę.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Nie do końca jest tak z tym wyginaniem się pod wpływem temperatury blacha tak ale w wypadu bramki/przegrody jest inaczej tu już jest konstrukcja-(puszka że wzmocnieniami. U siebie mam zainstalowaną taką  przegrode tylko bez szamotek po bokach .Palę od lipca i  nic się nie wygina palnik wirowy też nie zmienił kształtu, z ciekawości  go wyjęta.

Opublikowano

Element wirowy też wyspawałeś z nierdzewki? 

Wrzuć jakieś zdjecia jak to u Ciebie wygląda? 

Bardzo dobrze że zasilanie PW bramki zrobileś z popielnika - całkiem inna kultura pracy palnika niż w oryginale.

Opublikowano

Zdjęcia moich przeróbek są w Kocioł MPM DS WOOD na str 125 i 128. Mam trochę  problemu z ustawianiem PW w pojedynkę trudno jest wyczuć zmianę mocy płomienia ale podczas spokojnej pracy płomień jest w miarę biały i nie wychodzi ponad szamotkę ustawioną na palniku  

Opublikowano

@AO49 Widziałem fajne. Jedynie na co bym Ci zwrócił uwagę to szkoda że nie zrobiłeś w górnej cześci bramki skosów tak jak z boku. Skosy są ważne, bo żar nie wpada do palnika i przy większej zwężce gardzieli bramki jest większe podciśnienie - szczególnie na małych mocach - płomień jest bardziej skondensowany/zwarty. Wtedy lepiej też zasysa PW, ale jak Ci płomień nie wychodzi poza szamotkę to jest OK. Trochę mało dziur nawierciłeś w podłodze palnika do zasilenia PW w bramce w stosunku do zrobionych dziur w samej bramce - PW może nie prawidłowo reagować na szybkie zmiany przepływu spalin przez bramkę. 

Co do regulacji płomienia to sugeruj się barwą płomienia i temperaturą spalin. Im płomień jaśniejszy tym gorętszy - na jaśniejszym kocioł szybciej się nagrzewa - nawet jak jest mały, ale biały. No i najlepiej jak się dopali w całości w palniku. Płomień najlepiej ustawiać na ustabilizowanej temperaturze kotła, bo to jego 95% czasu w którym będzie pracował ( rozpalanie to szczegół w porównaniu do całości czasu pracy/ogrzewania). Wstaw jakiś filmik płomienia to będzie łatwiej coś powiedzieć.  U siebie, ale mam zawirowywacz z szamotu zauważylem że jak wirujący płomień ślizga się po okrągłej ściance to ilość PW jest ok i szamot ładnie szybko się rozgrzewa i szybko widać zmianę barwy powierzchni szamotu. Natomiast jeśli jest dystans/przerwa  pomiędzy wirującym płomieniem, a ścianką zawirowywacza to PW jest za dużo i szamot się nie nagrzewa/nie zmienia barwy- za zimno pomimo że płomień dobrze natleniony.

Fajnie że zrobiłeś 2 puszki zawirowacza osobno, bo czasem zdarza się przy kiepskim ułożeniu opału że z jednej strony płomień jest większy i zabiera/podsysa powietrze drugiej stronie - u Ciebie jest to rozdzielone i dobrze. 

Ja jakoś nie mam zaufania do metalu w tym miejscu, bo kiedyś przy przeróbce kotła Ogniwo na dolniaka jako przegrodę pionową miałem z blachy grubości 10mm i się utleniała ( 2 sezony i trzeba było wypalone końcowki wstawiać/dospawywać), ale ona nie była chłodzona jak u Ciebie, więc może będzie wytrzymalsza? Też miałem swojego czasu szczelinę na PW zrobioną z żeliwa i po miesiącu się wygieła w pałąk choć był to taki dosć gruby kąsek. Dlatego preferuje jakiś lepszy szamot w tym miejscu, ale ja mam trochę inaczej niż Ty.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

@Piecuch19Dzięki  za rady postaram się je wdrożyć. A co do skosów w gardzieli to są  wkoło po prostu znalazłem na zlomowcu element jakiegoś zbiornika i z niego wyciolem poszczególne elementy, regulator przeswitu gardzieli ma ten sam łuk. Wspominasz o utleniania się elementów  stalowych to masz rację. Przykladem jest oryginalny regulator przeswitu który mimo wzmocnienia nierdzewka 1,5mm też się przepalil po jednym sezonie. Jak już  pisałem musiałem powiększyć dysze w palniku i obejrzałem go dokładnie(palę od lipca). Nic się nie dzieje a wykonany jest z 2mm blachy tylko łuki są  z podwójnej 2, po prostu znalazłem taką rurę i po przecięciu i dodaniu wzmocnień podłączyłem w całość. Dam znać jak będzie wyglądało po sezonie i pewnie wtedy powiększe otwory PW z popielnika. 

  • Lubię to 1
  • Nie zgadzam się 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kol @maffer przyglądam się zdjęciom z przegrodą. Mam pytanie ile czasu uzytkujesz 18 WOOD-a interesuje mnie stan przegrody : czy zauważyłeś jakieś ubytki - wypalenia w miejscach narażonych na największą temp., deformacja przegrody. Czym palisz. Z góry dzięki. 

Pozdrawiam 

Opublikowano

Palę 2 sezon. Drewno (obrzyny tartaczne). Uszkodzeń raczej nie ma. Tylko od razu padł zawirowywacz płomienia.

Przysłali na gwarancji. Ale dokupiłem cały zestaw na wymianę. Nie wiem co będzie podczas demontażu szamotu. Robią mi matrycę do wylewania zawirowywacza płomienia. Żadnych deformacji nie zauważyłem. Jedynie delikatnie wykrusza się wylot. Ale to delikatnie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
58 minut temu, AO49 napisał(a):

Kol @maffer przyglądam się zdjęciom z przegrodą. Mam pytanie ile czasu uzytkujesz 18 WOOD-a interesuje mnie stan przegrody : czy zauważyłeś jakieś ubytki - wypalenia w miejscach narażonych na największą temp., deformacja przegrody. Czym palisz. Z góry dzięki. 

Pozdrawiam 

Ja użytkuje trzeci sezon i jeśli chodzi o metalową przegrodę to nic zlego się z nią nie dzieje. Palę drewnem, głównie sosną. Przy rozpalaniu wrzucam lopate węgla na wysokości końca otworu przegrody żeby wiecej żaru było i nie robiły się puste przestrzenie 

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Ale u mnie jest szamotowa przegroda. Natomiast jeszcze z węglem nie paliłem.

 

Opublikowano
18 godzin temu, WMA napisał(a):

Przysłali na gwarancji. Ale dokupiłem cały zestaw na wymianę. Nie wiem co będzie podczas demontażu szamotu. Robią mi matrycę do wylewania zawirowywacza płomienia. Żadnych deformacji nie zauważyłem. Jedynie delikatnie wykrusza się wylot. Ale to delikatnie.

Szamotowej przegrody nie polecam - miałem i wytrzymuje bardzo krótko - kilka miesięcy i wszystko pęka.   Ja teraz na jesieni w październiku 2023 zrobiłem  kompletne  odlewy całej ceramiki która jest w mpm DS 14 z BOK150 - bardzo dobre jakościowo wyszły te odlewy.  po tych 4 miesiącach palenia drewnem i węglem(z przewagą węgla)  zero uszczerbków, w elemencie wirowym czy przegrodzie , wszystko trzyma sie bardzo mocno, nie to co fabryczne odlewy z gównolitu.

Formy mi zostały - robilem sam ze odpadów meblowych i rur od kanalizacji + silikon  - żadna trudność to wykonać.

Tu są zdjecia.

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/34804-kocioł-ds-mpm/page/681/#comments

 

  • Zgadzam się 1
  • Przydało się 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.