Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najpierw zadzwon i sie wywiedz co i jak.A tak wogóle to u kogo zamawiałes kocioł?co za człowiek?

Opublikowano
1 godzinę temu, carinus napisał:

Mam obawy że ze względu na wymogi wymiany starych kopciuchów, wszystkie kotły 5 klasy będą zaklepywane na pniu.

Ale chyba nie z terminami półrocznymi ?  Inna sprawa czy już wiesz jaki ten kocioł chcesz ? Może Animuss ma rację że to nie musi być mpm -z tego co widać w innych kotłach różnice są kosmetyczne a i tak jak znam ekipę klubową to zrobisz z każdego kotła wyścigówkę. 

Opublikowano (edytowane)

Ja kupowałem w alekotły. Zamówiłem go chyba 20 października, miał być po 3 tyg. Dotarł po 8 tyg. 6200 jeszcze dałem. Tydzień później już były po 6600. Teraz to czekaj zaraz będzie. Już go pewnie malują i szamot kleją. Czekasz może dlatego długo że mały dystrybutor i zamawia 3 kotły rocznie i mają go w du... 

Dlaczego sądzisz, że ci zaraz stary kocioł padnie?

W przyszłym roku się zacznie. U mnie w gminie już rozsyłają takie wiadomości że od 2023r nie będzie można palić piecami gorszymi jak 5 klasa. Będą jaja za rok jak wszyscy w październiku zaczną piece wymieniać. Tylko się przebranżowić i zacząć kotłownie robić. Będzie strzyżenie jesienią. 2k dziennie za kotłownie. Tylko ciężkie te piece.

Edytowane przez Robokop
Opublikowano

Witam. Zamierzam kupić MPM Wood 18 KW ale mam kilka wątpliwości. W tej chwili mam starą 35-letnią instalację stalową grawitacyjną. Zamierzam ją wymienić na nową z buforem 1000l ponieważ rury już zgniły i moje pytanie? 

  1.  Brać tego MPM w systemie otwartym czy zamkniętym?
  2. Czy warto brać do niego wentylator wyciągowy ze sterownikiem Unister Duo, który oferuje dodatkowo producent czy zwykły miarkownik? 
Opublikowano

@GrunerNie chcę przechodzić wszystkiego od nowa. MPM-a znam i wiem czego się po nim spodziewać, wentylator wyciągowy pasuje p&p bez przeróbek. Już w zeszłym roku montowałem kotłownię w listopadzie, bo czekałem na pompę od wiosny i jeszcze wziąłem nie tej mocy co chciałem. Na początku grudnia dopiero wpinałem stary kocioł do instalacji, bo robiłem totalną rozwałkę całości instalacji w piwnicy. Jakoś nie mam już siły brnąć w kolejne nerwówki z wyczekiwaniu na towar. Biorę pod uwagę obecną nagonkę na wymiany kopciuchów i wzmożone zainteresowanie większej ilości osób, które obudzą się nagle, że to już trzeba nowego kotła szukać.

Opublikowano (edytowane)

@arsakes

Ja zakupiłem tego wooda jakiś czas temu. Nie wiem jaka jest różnica na samym kotle odnośnie układ otwarty i zamknięty. 

Czy w wersji zamkniętej jest tam wężownica schładzająca, bo wydaje mi się że nie i nie mogę tego znaleźć w necie. Wydaje mi się że dostajesz dodatkowo tylko ten zawór DBV-1 możesz to oddzielnie dokupić.

Wydaje mi się że jak zastosujesz odpowiednią objętość zbiorników przeponowych i ze 2 zawory bezpieczeństwa (tak dla bezpieczeństwa) to można śmiało montować go w układzie zamkniętym. 

Dodatkowo tak to ogarnąć żeby grawitacyjnie (piec- bufor) jako tako pracowało przy zaniku zasilania pompy.

Odnośnie wentylatora to chyba to zależy od komina. Jak masz dobry szeroki komin to chyba będzie to zbędne.  Jak u siebie w starym śmieciuchu mam już cug po spaleniu 1 strony z wyborczej więc się również nie zdecydowałem.

Poniżej zamieszczam schematy dostarczone od producenta MPM. 

 

MPM podłaczenie.jpg

Edytowane przez Robokop
Opublikowano

Prostota układu jest jego zaletą. Obecnie robienie układu otwartego kłóci się z całością założeń o trwałości elementów stalowych, choć jakoś tego nie zauważyłem. Na pewno nie ma wtedy problemu z naczyniem przelewowym i jego zabezpieczeniem. Jak sa środki na wentylator wyciągowy, to polecam założyć nawet do łatwiejszego rozpalania, ale już sama praca kotła raczej tylko na miarkowniku mechanicznym.

Opublikowano (edytowane)

@Robokop

Właśnie szukałem na stronie producenta ale jedynie znalazłem info o zaworze schładzającym. Bardziej skłaniałbym się aby zrobić instalację w systemie otwartym. Mam tylko zgryz z tym wentylatorem wyciągowym czy jest sens w to się pchać. Mam komin z cegły nieocieplony około 8 m wysokości. Średnica tak na oko 20 cm w najwęższym punkcie na przelocie przez strop między piętrami. W obecnym piecu samoróbce przy podkładaniu dymi na kotłownie. Chyba że kupię zwykły miarkownik a jak będzie problem ze spalinami dokupię ten wyciąg z wentylatorem. Jeszcze jedno mam pytanie czy bufor na 1000l z wężownicą wystarczy do takiego pieca? Mam planie podłączenie do tej wężownicy pompy ciepła, żeby grzać nią w cieplejsze dni bufor. Czy takie rozwiązanie mam sens?

Edytowane przez arsakes
Opublikowano

Bufor myślę że tak, ja go jeszcze u siebie nie podłączyłem - tego pieca, ale mam taki bufor i wiem że nie łatwo go nagrzać. Wydaje mi się że jak wrzucisz na max drewna do tego pieca to bufor powinieneś optymalnie nagrzać, raczej go nie przegrzejesz, drewna za mało. Jak masz problem z cugiem to można rozważyć ten wentylator. Miarkownik to ja dostałem do kompletu, nawet nie wiedziałem że jest w komplecie z piecem.  

Układ otwarty ma taką wadę ze dostaje się tlen do instalacji, a jak wiemy to sprzyja korozji instalacji. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 7.01.2022 o 11:58, carinus napisał:

Nie jesteś w stanie prawidłowo ustawić ciśnienia wstępnego bez odłączenia naczynia od układu.

Da się sprawdzić ciśnienie wstępne, tylko wymaga to upuszczenia wody z instalacji aby ciśnienie w niej zrównało się z wysokością słupa wody (wysokością instalacji)

(Jeśli instalacja posiada wiarygodny manometr to może być trochę więcej, ważne żeby ciśnienie było niższe niż powietrza w zbiorniku)

W takim przypadku membrana w zbiorniku powinna wypełnić 100% swojej przestrzeni roboczej powietrzem.

Możemy wtedy mierzyć, ewentualnie dobić ciśnienie.

Gdyby powietrza było mało to po dobiciu należy ponownie upuścić wody i czynność powtórzyć.

Wszystko należy wykonać na zimnej instalacji.

Edytowane przez kult5
Opublikowano

Też tak uważam, jak woda z balona wyjdzie zostanie samo powietrze. Ono już nie ucieknie. 

Opublikowano

To teraz porównajcie te zabiegi do czynności zakręcenia kranika zaworu przyłączeniowego, spuszczenia kranikiem wody ze zbiornika i mamy pewność że sprawdzamy pusty zbiornik. Można i tak, ale czy warto się męczyć zamiast założyć coś co ułatwi życie. Ciśnienie trzeba kontrolować co jakiś czas. Gdyby to było ustawiane raz na zawsze, to pies to drapał, ale w tym wypadku po co jechać nad nasze morze przez Moskwę.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nie ma potrzeba sprawdzania ciśnienia jeśli nie musimy dopuszczać wody.

Jeśli mamy ubytki i sprawdzamy napełnienie wstępne to i tak musimy naddatek wody spuścić, a czy przez zawór czy przez kocioł to drugorzędna sprawa.

Przy wymianie zbiornika zawór już jest bardzo przydatny bo zmniejszy ilość spuszczanej wody.

 

Opublikowano (edytowane)

Każdy producent naczyń przeponowych w instrukcji informuje o obowiązku sprawdzania wartości ciśnienia wstępnego. Myślę, że raz na pół roku jest takim przyzwoitym minimum.

Edytowane przez MrWolf
Opublikowano
3 godziny temu, carinus napisał:

Nie chcę przechodzić wszystkiego od nowa. MPM-a znam i wiem czego się po nim spodziewać,

Jak to mawiał nieodżałowy  Pawlak- po co sobie nowego wroga szukać jak stary  jest pod ręką. No nic to - mam czas do czerwca na deklarację.I tak myślę że napiszę iż jest 5ta klasa. Na szczęście nie trzeba tam wskazywać marki kotła to w ostatecznym razie coś sie na sztukę  zamontuje z odpowiednią naklejką.  Trochę kotłów się na rynku wtórnym pojawi  bo  sporo ludzi zlikwidowało kotłownie - czasem z naprawdę fajnymi kotłami. Ja gdyby mi przyszło montować 3 klasę mam czas do 2027 do wymiany.  Ale jakkolwiek  byś nie decydował to pamiętaj o mnie. Mam jeszcze pytanie do ogółu - czy jest na rynku kocioł 5 klasa który może funkcjonować bez bufora ? Bo mi koleżankę jakiś instalator wkręca w taki zakup i że niby jeszcze dotację na to dostać może.  

Opublikowano (edytowane)

No z tym zaworem na pewno wygodniej to kontrolować. Dobre dla kogoś kto choć trochę ogarnia kotłownię.

Z drugiej strony jak taki zawór wstawisz komuś kompletnie zielonemu a jemu się zachce sprawdzać co się stanie jak się to przekręci to może być nie wesoło. Wiem że to jest zabezpieczone ale ktoś nieświadomie może odciąć zbiornik przeponowy. Nie daj boże zawór bezpieczeństwa ma jeszcze na tej listwie co się ją montuje przy zbiorniku przeponowym i ...

Coś musi pierdnąć przy 10bar

 

Tu przykłąd: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2821658.html

Edytowane przez Robokop
Opublikowano
4 godziny temu, arsakes napisał:

Zamierzam ją wymienić na nową z buforem 1000l ponieważ rury już zgniły

W tej sytuacji  chyba idź w podłogówkę tam gdzie tylko się da i rozważ pompe ciepła  do kompletu 

Opublikowano
6 minut temu, Gruner napisał:

Mam jeszcze pytanie do ogółu - czy jest na rynku kocioł 5 klasa który może funkcjonować bez bufora ? Bo mi koleżankę jakiś instalator wkręca w taki zakup i że niby jeszcze dotację na to dostać może.  

Nie znam zasypowca ani zgazowującego drewno, który spełnia 5 klasę bez bufora. W zasadzie warunkiem dopuszczającym do sprzedaży taki kocioł jest posiadanie bufora. Bez niego kocioł nie spełnia emisji=będzie zakwalifikowany jak zwykły kopciuch.

Opublikowano
8 minut temu, MrWolf napisał:

W zasadzie warunkiem dopuszczającym do sprzedaży taki kocioł jest posiadanie bufora. Bez niego kocioł nie spełnia emisji=będzie zakwalifikowany jak zwykły kopciuch.

A to może być ciekawe... Nie neguję, ale co w razie W napiszą - kopciuch 5 klasy?

Pomijam warunki gwarancji i inne takie producenta, bo mogę mieć np. instalację c.o. o pojemności 600 litrów.

Opublikowano

Warunkiem uzyskania emisji na poziomie 5 klasy zgodnie z badaniem jest posiadanie bufora ciepła. Bez tego bufora magiczna naklejka na kotle jest nic niewarta. Nikogo nie obchodzi ilość zładu wody w instalacji. 

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Na poziomie zaniżonej 5 klasy, zasypowe mają niższą 5 klasę  o podajnikowych, a spalają ten sam opał.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Robokop napisał:

No z tym zaworem na pewno wygodniej to kontrolować. Dobre dla kogoś kto choć trochę ogarnia kotłownię.

Ten zaworek jest obsługiwany kluczem imbusowym i nikt z marszu nie jest w stanie ot tak sobie przyjść i zakręcić. Dodatkowo w komplecie jest nawet specjalny kapturek i plomba do zabezpieczenia, tak więc dla kogoś myślącego obaw nie ma.

Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, Animus napisał:

http://www.batgaz.pl/images/piece/batgaz-pro/new/Bat-Gaz-PRO-PRZEKROJ.png

Kasę może wycofać, facet przekroczył gwarantowany termin. 

Kocioł Bat-Gaz PRO

http://www.batgaz.pl/batgaz-pro

Widzę dwie wady tego kotła ,krótki obieg to tak naprawdę przełączenie na górne spalanie,i zbiegiem lat może ta klapka stać się nieszczelna i będzie słabo z ekonomią i może skusić palacza do olania dolnego spalania i kopcenia bo sie szybciej i lepiej może palić, druga wada to zbyt późno podane pw ,będzie wychładzać ogień i nie będzie tak skuteczne ,też może dymić ,a jest jeszcze 3 wada wielkość komory zasypowej

19 godzin temu, Animus napisał:

Ten znów jest za drogi ,mpm z wyciągiem nie całe 8tys,a ten ponad 12tys

Edytowane przez maronka
  • Zgadzam się 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.