Skocz do zawartości

kult5

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    99
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

15 Wysoki

O kult5

  • Tytuł
    Rozkręca się

Informacje o ogrzewaniu

  • Kocioł
    GS

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

579 wyświetleń profilu
  1. Kupiłem baterie z termostatem z lidla i również jest bardzo głośna. Pisano o tym już w opiniach produktu. Taki urok tanich rzeczy.
  2. Pompka cwu nie musi chodzić na stałe, może np. wg zegara. Ten schemat pracy powyżej jest dobry tylko 1 uwaga. Instalacje podłogowa można wysterować przepływami i wszystko ładnie hula. Ale czasami potrzebujemy obniżyć temperaturę w pewnych pomieszczeniach, np. nie wykorzystujemy ich non stop, tylko okresowo. Albo mamy mocno przeszklone pomieszczenia które innego grzania potrzebują w słoneczne dni a innego w pochmurne. Wtedy jednak fajna rzeczą są termostaty pokojowe z siłownikami jak wyżej na zdjęciach.
  3. Kocioł blaze comfort 15kW z ochroną powrotu i mechanicznym czyszczeniem wymiennika to około 13 tyś z 8% vatem, 12 tyś netto. Do tego doliczyć bufor około 2 tyś. Mamy 15 tyś. Z czystego powietrza można odzyskać 3 tyś i ewentualne zwroty podatku jeśli mamy taka możliwość. Co do pozyskania drewna, to potrzebujesz około 8-10 metrów przestrzennych połupanego, ułożonego drewna. Jeśli tylko 15% będziesz miał własnego uzysku to trochę mało. Ja z własnego doświadczenia wiem że dziennie nie jestem w stanie przygotować więcej niż 1mp drewna. Z drobnym jest strasznie dużo grzebania i mizerne efekty z z grubym jest problem z łupaniem grubych sękatych pni. Padają siekiery, potrzebne kliny itd. Teoretyczni naszykowanie 10 mp drewna to 10 dni roboczych. W przypadku braku własnego lasu pozostaje kupno gotowego. Jak już tu na forum niektórzy udowadniali kupno gotowego drewna jest nie do końca opłacalne. U mnie w okolicy można kupić grube zrzyny o długości 1,2 m. Są sprzedawane w dobrej cenie, i wymagają mało pracy, wystarczy przeciąć na odpowiednią długość i wysuszyć. Jak jesteś w stanie kupić 10 mp drewna np za 800zł które nie wymaga wiele pracy to ok. Ale jak np. trzeba zapłacić 1500 i jeszcze później to łupać i wielokrotnie przerzucać to jest średni interes. Podsumowując podejmując decyzję o wyborze kotła zgazowującego trzeba zrobić wywiad w okolicy czy mamy dostęp do taniego drewna nie wymagającego wiele pracy. Jeśli posiadamy lasy to potrzeba najlepiej rębaka + łuparka, lub ludzi do pracy.
  4. kult5

    Palnik Viper

    eliks Wiesz może czy ten kocioł solar 14 jest w ogóle w sprzedaży i w jakich pieniądzach?
  5. Witam Mam następujący problem: W budynku o 2 kondygnacjach istnieją 2 rozdzielacze podłogówki. Obecnie sterowane są zaworami mieszającymi termostatycznymi. 1) Potrzebuję jakiegoś sprawdzonego zestawu: Sterownik/regulator + siłownik + zawór mieszający trójdrogowy. 2) Sterownik pokojowy dobrze wysteruje temperaturą? Czy może lepiej nastawić się na pogodówki? Wylewki chyba zwykłe, na większości podłóg płytka.
  6. Przy grawitacji cały zład się nawet nie wygrzewa. Dobite za dużo wody, ale zeszło powietrze z reflexu i dobite za dużo wody. Ewentualnie za wysokie ciśnienie powietrza w refleksie i brak jego działania.
  7. W samych wyliczeniach nie był brany. W praktyce jednoczesne grzanie cwu troszkę wydłuży czas ładowania bufora i zmniejszy ilość rozpaleń. Ale nie bedzie to jakas znaczna różnica. Może o jakes 10%.
  8. W doborze kotła nie pomogę, nie znam za wielu. Nie znam również możliwości współpracy z buforami i grupami pompowymi. Wstawiam jeszcze 2 scenariusz przy pracy na większej mocy w mrozy
  9. Ja bym wybrał 12 kw i bufor 500. tylko jest kilka ale. Szukał bym kotła który nie ma problemu ze spalaniem w zakresie 8-12 kW. I te 12kW nie jest na wyrost że objawia się nadmiernym spalaniem. Zrobiłem kalkulacje dla bufora 500l i delty 25 stopni czyli grzanie do 60 stopni i schłodzenie do 35 We większe mrozy przełączał bym kocioł na większa moc i tyle.
  10. Lepiej oddzielnie. Łazienkowe drabinki na niskich parametrach słabo się spisują. Np. do garażu może być grzejnik typu C33, on jest nazywany niskotemperaturowym ale i tak z wymaga z 10 stopni więcej niż aktualne systemy ogrzewania podłogowego. Na obieg grzejników może sprawdzić się termostatyczne zawór mieszający. Ustawiasz na nim górną granice jaka temperatura ma iść na grzejniki łazienkowe np. 45 stopni A na grzejniku w garażu montujesz termostat który będzie pilnował odpowiedniej temperatury w garażu. Mam doświadczenie z dystrybucją ciepła. Tyle że może na bardziej rozbudowanych sterownikach niż te stosowane małych kotłowniach.
  11. Za Chwile ktoś Ci elektrownie atomową zaproponuje do kotłowni. Wg mojej skromnej opinii powyższa propozycja to przerost formy nad treścią. 1. Instalacja podłogowa mogła by się obyć nawet bez bufora 2. Bufor będzie służył jako sprzęgło oraz jako zapas energii dla grzejników, w mniejszym stopniu dla podłogówki. 3. Jedyny minus niższej pojemności bufora jest taki ze może wystąpić sytuacja że po wygaszeniu kotła dopiero uruchamia się pompa na podłogówkę i dosyć szybko go rozładowuje. 4. Osobiście to bym zainstalował kocioł 12 kW i ustawił pracę w zakresie 8-9 kW. 5. Mrozy jak tegoroczne to zjawisko raz na 5lat. Zapotrzebowanie Twojego domu przeważnie będzie się wahać od 2 do 5 kW 6. Bufor przy kotle automatycznym może nigdy nie być załadowany do końca i w niczym to nie przeszkadza. Skąd w ogóle pomysł że trzeba go załadować? Propozycja Outsidera jest dobra jeśli wstawisz te graty w takich samych pieniądzach i nie masz problemu z miejscem w kotłowni.
  12. Przy zapotrzebowaniu 8kW trzeba szukać coś z kociołków 10-12kW. Mniejszych jest już mały wybór. Sama podłogówka ma pewna akumulacje ciepła, nie ma sensu do tego dokładać dużego bufora. Pewnie z 350 litrowym by to ładnie pracowało. Nie ma sensu dokładać np. 200 litrów bufora żeby zamiast 4 włączeń na dobę osiągnąć 3 włączenia na dobę. Przewymiarowanie przy buforze to musi być w przypadku kotła zasypowego, bo problematyczne jest obsługa kotła. Zależnie od wielkości kotłowni i środków radzę poszukać bufora 350-500l
  13. Zawsze mi wpajano i prasie pisze że nie wolno podpinać urządzeń elektronicznych pod agregaty bez AVR-u. Niestety dobry AVR kosztuje sporo i podbija znacząco cenę agregatu. Co do pomp to sprężarki on/off były podatne na szybka zmianę napięcia jak i prace na niskim napięciu. Producenci przy inwenterach chwalą się że te już nie są tak wrażliwe na niskie i wysokie napięcie. Znam 1 przypadek ze padła sprężarka przez niskie napięcie sieci, ale to było któryś rok do tyłu to prawdopodobnie był on/off.
  14. To jak mój sąsiad. Przez sezon 8 ton węgla potrafi spalić bo co jest tańszego od węgla i jaki kocioł tańszy od śmieciucha. Prąd Szwedzi od Polski musieli dokupić bo zamknęli elektrownie atomowa a nie przez pompy ciepła.
  15. Zależnie od typu czujnika moze byc słaby styk przewodów podnoszacy opór lub wilgoć obniżająca opór. Istnieje też trzecia opcja - uszkodzony czujnik
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.