Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie własnie są 40 a stalowa z pieca wychodzi 6/4,potem idą mufy i plastik.Z tego co mówil hydraulik ktory mi to robil to rura PP ma wiekszy/szybszy? przeplyw wody niz stalowa.

Szło na bufor 80-90st.i nic sie nie wyginało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Melwinek1 napisał:

Tylko jaka średnica tego PP? Przecież PP 40 stabiglass to jest wewnątrz 29mm. A to się ma nijak do 6/4 cala 😞 Z tego co widzę by musiała być PP 50 ona ma 36,2. Co da 6/4 bez 2 milimetrów. Pod warunkiem, że przy zgrzewaniu nie powypływa zbyt wiele do wewnątrz.

Przepływy grawitacyjne nie są mierzone w tonach wody na minutę, więc różnica kilku milimetrów przekroju nie jest wartością krytyczną a niewielkie zwężenia na zgrzewach tragedii nie uczynią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde Carinus, ale sam pisałeś "Na początku miałem kocioł spięty rurami czarnymi 5/4 i szału to nie robiło. Dopiero wymiana na 6/4 pozwoliła na swobodną pracę na grawitacji bez bulgotania w kotle". Czyli jednak ta średnica jest ważna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przyjdzie mi niski lewarek według rady @Robokop 😉 Więc poustawiam kocioł, bufor, CWU, powieszę jednostkę wewnętrzną od pompy ciepła, porozkładam graty według kolejności na podłodze i zobaczę jak mi z tymi gwintowanymi króćcami wymiary podpasują, jak nie to rzeczywiście kawałek stali a resztę chyba z PP50 zrobię. Oczywiście to dotyczy tylko kocioł<->bufor bo pompa<->bufor i bufor<->dom to w miedzi 28 bo już mam kupione rury.

Jeszcze też komin muszę podłaczyć, bo mam wkład stalowy z wyjściem 180x180 i mam nadzieję, że mi się uda go trochę opuścić w dół, bo jest bardzo wysoko. Najpierw go podnosiłem przy wymianie miałowca na ekogroszek, teraz trzeba opuścić 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam nad zmianą średnicy do bufora i z bufora tylko kurr... mam sporo elementów ze starej instalacji na 1'. Np. Separator powietrza, taki:

https://krakfach.pl/pl/p/Separator-powietrza-z-odpowietrznikiem-AFRISO/2667?gclid=CjwKCAjwsMGYBhAEEiwAGUXJabpTNtSETVOVJEo45zIUhzY58_sDQ8wRdOhIBJf3e1pYc7p5CX7fwBoCMQkQAvD_BwE

To się powinno wpiąć na zasilanie tam gdzie najmocniej grzeje. 

Ponadto separator zanieczyszczeń:

https://afriso.pl/katalog-online/afriso/separatory-zanieczyszczen-far/produkt/7772020

To się daje na powrocie. 

Do tego przecież trzeba użyć po 2 zawory, które w 6/4 kosztują nie mało do każdego zaworu trzeba doliczyć  GZ/GW gdzie szt. kosztuje ok 40zł w wersji 6/4. 

Dodatkowo chciałem w instalację wpiąć trójnik redukcyjny gdzie będę mógł wpiąć termometry. Jeden na zasilaniu drugi na krótkim obiegu. 

Jak tak się zastanowię to zostaje przy 1'. Nawet zawór ATV kupiłem już calowy. 

Ta rura PP 50 w moim wypadku chyba nie wiele da jak trafi na tyle przewężeń. 

 

 

@Melwinek1 Ja sobie radziłem tak jak na fotce, z przodu łapałem za tą grubą blachę od wyczystki a z tyłu deska i za tą rurę wylotową. Potem na rurki go i szedł. 

20220901_164745.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzi. Teraz z lewej bufor, z prawej CWU. Ale jakbym mial jeszcze raz to robic to 2 lewarki bez rurek bo za duzo zakrętów. Z przodu bym wsadził deskę w popielnik i za nią łapał a z tyłu za rurkę, którą bym wkręcił w króciec spustowy.

Screenshot_20220901-215005_Zdjęcia.png

Edytowane przez Melwinek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Melwinek1 napisał:

Kurde Carinus, ale sam pisałeś "Na początku miałem kocioł spięty rurami czarnymi 5/4 i szału to nie robiło. Dopiero wymiana na 6/4 pozwoliła na swobodną pracę na grawitacji bez bulgotania w kotle". Czyli jednak ta średnica jest ważna.

Szału nie było, ale pracowało w miarę sprawnie szczególnie na węglu. Dopiero drewno spalane bez kiszenia pokazało że nagrzany układ z buforem potrzebował jednak większych średnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dwóch lewarkach z kółkami to na pewno prościej. Ja miałem tylko taki jak na fotce wyżej. 

Masz kwadratowe wejście do komina. Będzie zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic nie trzeba będzie spawać to pół bidy. Ja u siebie i tak przy kominie fi 180 musiałem spawać i kombinować. Kupiłem nie tą końcówkę do komina. Zmierzyłem tak byle jak i uznałem że to jest 200. A to misi mieć luz na ten sznur i takie inne tam. A ze już nie chciało mi się tego oddawać, to diaksik, spawarka + godzina roboty i przerobione. Po założeniu tego sznura pasuje jak ulał. Wlazło pięknie na ścisk.

Edytowane przez Robokop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ja mam ceramiczny. Jak dajesz ten sznur to najlepiej tak jak rura jest ok 1,5cm węższa od ceramiki. Zmierzyłem metrówką jaszcze jak była stara instalacja i patrzę rura ma 20cm średnicy to kupiłem ten ostatni element pod 200. Jak rozebrałem starą instalację przykładam a tu lipa rura jest odrobinę szersza od tulei. Odciąłem tą rurę , przeciąłem na pół wyciąłem odpowiedni kawałek. złożyłem zespawałem i gra. Jutro jadę kupić parę kształtek i zaczynam to składać do kupy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.09.2022 o 19:25, Melwinek1 napisał:

ja mam stalowy wiec dam ten silikon odporny na temperature

Ten silikon spęka i się wykruszy. Bandaż jako wzmocnienie i zaprawa będzie lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dokładać do tego kotła , przy założeniu że jest bufor 800l, jeszcze ten zawór schładzający..?(spirala czy jak to się tam zwie..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dash4 zamontować miarkownik ciągu i nie ma potrzeby schładzać kotła....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy instalacji zamkniętej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mcjszt napisał:

Przy instalacji zamkniętej?

Tak przy zamkniętej- pierwotnie miała być otwarta ale mam problem z umiejscowieniem zbiornika przelewowego....najwyższy punkt mi trochę miesza...Więc zmiana koncepcji na zamknięty.

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dash4 

Ja palę w 10 kw bufor 800l i nie widzę potrzeby żeby coś chłodzić u mnie załatwia sprawę sterownik jak za dużo ciepła to pcha w chałupę inst. Otwarta 

Popalisz trochę i będziesz wiedział ile załadować opału żeby stykało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sobie uzmysłowiłem, że naczynie przeponowe 24l dla bufora 500l i 11 metrów bieżących grzejników V22 będzie za małe.

Jakie macie u siebie? Jak myślicie, 2x24l wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczę, liczę, ale pewny nie jestem.

Bufor 500l
Grzejniki 6,6l/m * 11m = 73l
Kocioł 63l
Wężownica CWU 14l
Grzejniki podłączone przez 2 rozdzielacze i PEX 16. PEX 16 ma 0,12l na metr. Niech będzie 150m czyli 18 litrów.
Wymiennik płytowy w pompie ciepła pomijam bo to pewnie znikoma ilość wody.

Razem 668l. Czyli 668 x 0,04=27l

Czyli, 2x24l chyba ok ? To tego w pompie ciepła jest naczynie chyba 8l.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.