Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na węglu powietrze powinno iść od dołu przez ruszt aby go chłodzić i nie skracać mu życia.

Opublikowano
8 minut temu, rarek napisał:

EDIT: nie karm trolla

OK.

4 minuty temu, rarek napisał:

Na węglu powietrze powinno iść od dołu przez ruszt aby go chłodzić i nie skracać mu życia.

Ruszt można wymienić a przy zmniejszeniu powierzchni rusztu chyba lepiej wpuszczać powietrze na poziomie palnika niż poniżej nie wypali sie wtedy dziura pod palnikiem

Opublikowano (edytowane)

Kierunek ciągu spalin i nadmuchu w poziomie od drzwiczek środkowych sprzyja zapopielaniu palnika, ale przy drewnie koledzy piszą że pomaga ( ja drewnem nie palę). Przy węglu to tak jak kolega @rarek pisał.

By nie wypalały się dziury trzeba dopasować do danego węgla i ciągu tempo spalania - intensywność napowietrzania rusztu ( przysłoną pod klapką miarkownika).

Edytowane przez Piecuch19
Opublikowano

Zrobiłem nawet komplet,obudowę i samą klapkę do środkowych drzwiczek,jednak zrezygnowałem jak na razie z montażu bo nie zauważyłem poprawy spalania drewna podając powietrze środkową klapką.Uchylałem tam wprawdzie same dzrwiczki,ale poprawy nie zauważyłem.

Opublikowano

@Agni jeśli taka klapka to kwestia powiedzmy 100 pln a będziesz chciał się z nami bawić w modyfikacje to myślę że powinieneś wziąć. Ja nie wiedziałem że jest możliwość konfiguracji gdy zamawiałem i teraz trochę żałuję. Drewno się pali ładnie w MPMie (przynajmniej u mnie z buforem) i osiągnięcie niebieskiego płomienia to bułka z masłem, ale oryginalna rozetka jest delikatnie mówiąc słaba. Z perspektywy czasu rozetkę zamówiłbym sobie w drzwiach załadowczych (zasyp górny) do oddymiania komory/rozpalania/ruszania zawieszonego opału pogrzebaczem od góry.

Opublikowano (edytowane)

Mogę Wam zrobić klapkę znacznie lepszą niż ta fabryczna,dajcie znać jak chcecie coś takiego.

Można to przyspawać lub przykręcić śrubami

Edytowane przez carinus
Opublikowano (edytowane)

Właśnie ze względu na modyfikacje chcę tą klapkę domówić, chcę zrobić palnik coś na kształt Viadrusa u32 tylko, że PP będzie na poziomie palnika, ruszt zmniejszony, PW będzie podawane od spodu dolną klapką wtedy zapopielać się nie będzie. Edit: Kotła jeszcze nie mam więc teoretyzuje.

Edytowane przez Agni
Opublikowano (edytowane)

Musisz spróbować wszystkich możliwości,bo coś co nie działa u mnie,może zadziałać u Ciebie.Dla samego węgla używałbym tylko powietrza pod ruszta.

Jak nie masz to zamów,może się kiedyś jednak przyda.

Edytowane przez carinus
Opublikowano

Nie wiem czy te nowe klapki są dalej robione na starej zasadzie wiszącej blaszki przy otworze.To niezbyt dobrze zamyka dopływ w sytuacji gdy chcemy mieć całkowite odcięcie  powietrza.

Opublikowano

@AgniW tej chwili już nie zamówisz zmodyfikowanego kotła u producenta, jakiś czas temu M-Szpon chciał zmówić kocioł z dodatkową klapką, nic z tego, musiał kupić oryginalną konstrukcję, taką jak jest certyfikowana, a modyfikacje robił sam.

@rarekLatem spaliłem kilka worków różnych mieszanek węgla, bo głownie taki węgiel można kupić w mojej okolicy i zauważyłem, że takie mieszanki spalają się tak jak węgiel który w tej mieszance dominuje, oczywiście to duże uproszczenie. Proponuje dokupić Piasta i pomieszać to pół an pół, jeśli zależy Ci na stało palności.

Opublikowano

Powtórzę się ponownie,jednak na takie dolegliwości bezpiecznym wyjsciem jest czeski groszek,którego nie da sie podrobić i w stanie suchym pomylić z czymkolwiek.Inne rodzaje kamiennego to czysta loteria.Będzie idealny na domieszki ze spiekalnym.

Opublikowano

Tylko ten czeski groszek strasznie capi i do tego by mniej waliło potrzebna jest warstwa 3-5 cm trocin na wierzch.

Opublikowano
1 godzinę temu, Ryni napisał:

W tej chwili już nie zamówisz zmodyfikowanego kotła u producenta, jakiś czas temu M-Szpon chciał zmówić kocioł z dodatkową klapką, nic z tego, musiał kupić oryginalną konstrukcję, taką jak jest certyfikowana, a modyfikacje robił sam.

A czy dolne drzwi i środkowe są wymienne  w sensie takie same to bym kupił po prostu drzwi dolne z klapką inaczej trzeba będzie rzeźbić.

Opublikowano

14kW ma różnej wielkości, w 18kW jest inny rozstaw zawiasów, tyle do tej pory udało mi się ustalić.

  • Lubię to 2
Opublikowano
4 godziny temu, carinus napisał:

Mogę Wam zrobić klapkę znacznie lepszą niż ta fabryczna,dajcie znać jak chcecie coś takiego.

Można to przyspawać lub przykręcić śrubami

Przecież można zamówić w fabryce tę klapkę z zawiasem - a potem wycinasz w srodkowych flexem dziurkę 5x5 i dospawujesz i jest git, oczywiście można też samemu coś pomodzić z kawałka blachy 5mm.

Podawanie PP środkowymi - mimo że mam stosuje tylko na drewnie .  Na weglu nigdy - bo płomien jest gorszy + sie zapopiela + jest ryzyko przegrzania rusztu.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Miałem materiał odpadowy i zrobiłem podstawkę pod fabryczną klapkę.Nie trzeba było nawet zawiasów wycinać,wstawiłem tylko nową klapkę do starych zawiasów.http://9e08c457b3301c66med.jpg

Zaletą jest szczelność i brak możliwości zasyfienia przylgni klapki.Blacha zawsze opada bezproblemowo do równej powierzchni.

Edytowane przez carinus
  • Lubię to 1
Opublikowano
15 godzin temu, Piecuch19 napisał:

Rozgrzewasz "tylko kocioł i bufor" to przecież tak niewiele, a o kominie zapomniałeś? choć to Twoje "tylko" wystarczy dla tych strat o których wcześniej pisałem.

Ja mam inne doświadczenia ze spalinami, a mam 2 termometry z dokładnością do 0,1'C Jeden w czopuchu, a drugi w ostatniej komorze nawrotnej przed wejściem do czopucha (  mogę go przesuwać na całej szerokości komory) i widzę co pokazują w czasie spokojnego palenia i w czasie rozgrzewania. W czasie spokojnego palenia mają podobną temperaturę, a w czasie rozgrzewania różnica jest ok 50'C. 

Przy rozgrzewaniu bufora lub przy przepalaniu chcąc szybko nagrzać szybki przepływ szybciej nagrzeje, ale kosztem za wysokich temperatur spalin ( strata). Wolniej jest ekonomiczniej bo mniej ciepła wywalamy w komin a uzyskamy to samo tylko dłużej trzeba czekać na nagrzanie. Ja palę ciągle więc na czasie nagrzania mi nie zależy bo robię to rzadko.

To wina instalacji, straty po stronie wymiennika jaką masz.

Opublikowano
11 godzin temu, g69 napisał:

A jest gdzieś informacja jaka powinna być wtedy temperatura spalin? Przykładowo niech  będzie to MPM DS 14 palone drewnem.

Max 150 - 160*C 

Opublikowano
7 godzin temu, o6483256 napisał:

W DS MPM jest inaczej ? Trudniej ? Bo z tego co czytam to nie trzeba długo siedzieć w kotłowni.

Trudniej jest bez bufora i mniej ekonomicznie, nawet spalając bezdymnie.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, Animus napisał:

Max 150 - 160*C 

Skąd ty to możesz wiedzieć ?

Edytowane przez mikkei
Opublikowano
13 minut temu, Animus napisał:

Max 150 - 160*C 

Na drewnie 200 - 250 *C 

Opublikowano

W MPM-e temperatury spalin są różne zależnie od roku produkcji. W modelu który ja mam 14kW AD 2018r producent zaleca jeśli dobrze pamiętam 120-140°C na węglu.

16 minut temu, o6483256 napisał:

Czyli ile się siedzi z takim DSem w kotłowni dziennie ? Bo słyszałem, że raptem 2x po 5 minut. Może 5x po 2 minuty ?

W tej chwili rano max 1min na sprawdzenie pracy kotła w tym ewentualna korekta czasów rusztowania. po południu 3-5min na uzupełnienie zasypu i raz w tygodniu 30 min na czyszczenie i ponowne rozpalenie, średnio wychodzi 61min na tydzień.

Opublikowano
38 minut temu, Piotr24 napisał:

Na drewnie 200 - 250 *C 

Jeżeli jest wyższa to znaczy że np. nieudolnie odbieramy  ciepło z wymiennika lub kocioł był  budowany pod węgiel a drewno to paliwo zastępcze. 

Opublikowano

Palę tylko drewnem, więc o temperaturach na czopuchu mogę się wypowiedzieć. U mnie w zależności od ilości zawirowaczy (własnej roboty bo wtedy nie dorzucali do zestawu) temperatury utrzymują się w mirę stabilnie. Przy jednym zawirowaczu około 150-160*C, przy dwóch 100-110*C. Wszystko zależy od instalacji. Jeśli ktoś posiada RCK to z temperaturą spalin też może zejść niżej nie używając zawirowaczy. Są osoby które posiadają stare kominy i im właśnie zależy na wyższej temperaturze komina. Dodatkowo mam ten trójkącik z szamotki nad palnikiem, który również zmniejsza ciąg. W kotłowni przy rozpalaniu spędzam obecnie około 7 minut dziennie i zazwyczaj na tym się kończy (przepalanie, przy mrozach czas ten pewnie się zwiększy).  Co 2-3 tygodnie trzeba tylko ze 20 minut poświęcić na dokładne przeczyszczenie wymiennika. Jako że drewno mam rąbane na dość duże kawałki, to klapka w środkowych drzwiczkach w moim przypadku jest obowiązkowa. Dwa pierwsze ruszta mam zasłonięte blachę żeliwną, aby nie wychładzać żaru.

Opublikowano (edytowane)

@Piecuch19

Kiedy będziesz robił badania swojego kotła-sprawność oraz klasyfikacja?

Pytam serio,więc nie traktuj tego jak zaczepki.

A pytam bo w innym temacie o tym wspominałeś.

 

Edytowane przez Gość

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.