Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem, ale policzyłem sobie z wzoru: 0,034 x moc dmuchawy w W.

To 0,034  wyszło mi z podzielenia 1800 przez 230V do kwadratu (1800/230x230)

Opublikowano (edytowane)

Wstępną pojemność kondensatora określa w ten sposób, że przyjmuje się 60-70uF na każdy kW mocy silnika.
Dobór kondensatora nie zależy jednak tylko od mocy silnika i napięcia zasilania.

Edytowane przez carlo
Opublikowano

Rozumiem, tam jest jeszcze sprawa sposobu uzwojenia, cosinusa fi itp. :) Jak napisałem-to nie moja działka :)

Opublikowano
1 godzinę temu, bercus napisał:

Nie jest tak,že iny kondensator nadaje sie do roznych obrotow? I dla tego jest iny wpisany i iny stosowany? Pewne polaczenie w siec ws. sterowanie?

dmuchawy kotłowe  jako takie przeznaczone były do pracy ciągłej na maksymalnych obrotach , regulacja wydajności odbywała się przy użyciu przesłony, zostały one bez zasadniczych zmian zaadoptowane to pracy ze sterownikami PiD które sterują nimi w sposób do którego nie zostały stworzone (S-praca ciągła dlatego jest kondensator do pracy ciągłej), najlepszym rozwiązaniem była by praca dmuchawy na full i regulacja przepustnicą, jednak to za drogie rozwiązanie 

Opublikowano

Witam. Mam skzp 02 od prawie dwóch tygodni a kocioł na eko od prawie dwóch lat.  Skorzystalem z jednej rady na tym forum nie pamiętam od kogo aby być cierpliwym. Przez tydzień nie wprowadzałem żadnych zmian. Potencjał miałem ustawiony tak jak w instrukcji 15kg i wyszło na koniec 14.7, wentylator wpa X6 67W ustawiony 3-18 moc kotła 20KW modulacja 17-100, tak więc kocioł pracuje i moduluje dobrze a nawet bardzo dobrze. Teraz czekać tylko na mroźniejsze dni i zobaczymy jak będzie sobie radził.

 

 

 

 

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Moja dmuchawka dostala dzis nowego kondesatorka . Kurcze dół 1i ona kreci . Ciekawe jak będzie dalej . Jednak póki co smiga bajecznie . Dmuchawa 70 . Powietrze teraz 4-24 . Facet powiedział by nie kombinowac bo moze np grzac uzwojenie sie . Więc kupilem tej samej pojemności , chociaz budowa jest raz wieksza , ale wlazl do puszki :) 

Opublikowano

Panowie tak dla orientacji czy jest ok. tak wygląda wykres za ostatnie 12h .
temperatura na zewnątrz tak między +4 a -2. Mam glowice elektroniczne dlatego zielony taki szarpany.
Spalanie między 17 a 20 kg doba. Dom 160m ocieplony. Piec 20kw .
czy coś w sterowniku zmieniać zeby było lepiej czy zostawić niech sobie pracuje c4efdf2fb8a0eb46844ecf0046a8e7d2.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Bardzo brzydki wykres . Też mam elektroniki , w sumie pół na pół . Straszna ta fala kotla . Musisz ogarnąć bardziej instalację . Dogrzac powrót , poprawic przepływ wody przez kociol . Nie powinien tak szarpać gora dół . Drobne wachania były by ok tak powiedzmy spadek od zadanej kolo stopnia , przekroczenie zadanej tak Koło 0,4 do 0,6 . Pomijam tu fakt np grzania baniaka , czy nagle odkrecenie termostatow , ktore były by zakręcone na czas wietrzenia.

Edytowane przez FAFAŁ
Opublikowano

Brakuje u mnie pompy kotlowej po powrót slabo dogrzany. zawor 4d auto między 65 a 75 skacze. jak otworzą się wszystkie grzejniki to linia jest prawie prostą ale jak się zamkną i grzeja 3 grzejniki na 10 to szarpie

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mimo zakrecenia polowy grzejnikow ster powinien sie dopasować do zaistnialych warunkow . Tu tak na oko za zimny masz powrót . 

Opublikowano

Jeżeli masz ma powrocie z boilera do kotła zawór ,przytłum trochę przepływ .

Opublikowano
Jeżeli masz ma powrocie z boilera do kotła zawór ,przytłum trochę przepływ .
no mam zawor. Mówisz że to pomoże? Ile go skręcić? Połowę?d77a0e0b90062acb3d7512de5c9c38a8.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Metodą prób  .Majpierw ok 20% -30% zostawić i sprawdzać temperaturę w boilerze.

Opublikowano

Ta pompka musi być na trzecim biegu . Tak z ciekawości pytam :) .

Opublikowano

Spokojna głowa o pompę .

Opublikowano

Jeśli przykręciłeś ZA pompą, to spokojna głowa.

Opublikowano
4 godziny temu, gados82 napisał:

Panowie tak dla orientacji czy jest ok. tak wygląda wykres za ostatnie 12h .
temperatura na zewnątrz tak między +4 a -2. Mam glowice elektroniczne dlatego zielony taki szarpany.
Spalanie między 17 a 20 kg doba. Dom 160m ocieplony. Piec 20kw .
czy coś w sterowniku zmieniać zeby było lepiej czy zostawić niech sobie pracuje

a dlaczego obniżasz na grzejniki do 40st skoro masz głowice ? 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, carlo napisał:

Sprawdziłem... dmuchawa, którą wskazałem w linku ma zamontowany przez producenta dmuchawy kondensator 2uF.

Nie obraź się, ale guzik sprawdziłeś.

Bzdury w tysiącach wydrukowali (naklejki, instrukcje),na to 99%nie zwraca uwagi. Informatyk pokopiowal bez namysłu opisy i tyle.

DM80 -duzy silnik, większy kondzior 

DM85 mały silnik. W małym zgodnie z zaleceniami producenta silnika jeszcze raz to podkreślam ma siedzieć kondzior 1uF i finał. Kup dmuchawę DM85, odkręcić dekiel puszki prądowej, cyknij fotkę i wklej, wtedy powiedz, że sprawdziłeś. 

Małe z 1uF to RV13AMs, DM85, RMS120-40W.. na ZiehlAbegg, EMC lub EBM zależy od zamówienia, producenta... WPa07 ma standardowo 0,68 ale można zamówić z 1uF i nie ma z tym żadnego problemu.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Pieklorz
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, jolo747 napisał:

dmuchawy kotłowe  jako takie przeznaczone były do pracy ciągłej na maksymalnych obrotach , regulacja wydajności odbywała się przy użyciu przesłony, zostały one bez zasadniczych zmian zaadoptowane to pracy ze sterownikami PiD które sterują nimi w sposób do którego nie zostały stworzone (S-praca ciągła dlatego jest kondensator do pracy ciągłej), najlepszym rozwiązaniem była by praca dmuchawy na full i regulacja przepustnicą, jednak to za drogie rozwiązanie 

Pierwsze jakie adptowaliśmy do kotłów oraz sterowników na początku lat 90ych (kotły z tzw zasypem cyklicznym 24h odpalane od góry) pochodziły w prostej linii z wyciągów kuchennych, były stalowe, z silnikiem z boku, plastikową osłonką i miały łożyska ślizgowe...

Jak jeszcze raczkowali producenci tacy jak Foster czy ElektroMiz a żadnego techa jeszcze w planach nie było.  Pierwsze jak kojarzę miały jeszcze 3biegi a później już była opcja ustawiania mocy, zwalniania przed zadaną, przedmuchy

To robił jak pamiętam tylko Tczew później była to seria DM244 czy jakoś tak. Zmieniały się silniki, łożyskowanie, wirnik z plastikowego na stalowy, doszło x producentów itd 

Później na wiele lat rynek już kotłów z podajnikiem zdominował konwektor i dmuchawa WBs6a oraz WBs6al i gdzieś w ferworze walki konkurencyjnej to przepadło.

Itd 

Edytowane przez Pieklorz
Opublikowano
11 godzin temu, gados82 napisał:

na grzejniki mam ustawione 42 stopnie zawor 4d tak sobie reguluje

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

ok ale jaka przyczyna jest tego że masz na grzejniki 40 a nie np 55 ?

Opublikowano
Bardzo brzydki wykres . Też mam elektroniki , w sumie pół na pół . Straszna ta fala kotla . Musisz ogarnąć bardziej instalację . Dogrzac powrót , poprawic przepływ wody przez kociol . Nie powinien tak szarpać gora dół . Drobne wachania były by ok tak powiedzmy spadek od zadanej kolo stopnia , przekroczenie zadanej tak Koło 0,4 do 0,6 . Pomijam tu fakt np grzania baniaka , czy nagle odkrecenie termostatow , ktore były by zakręcone na czas wietrzenia.
Też mam podobnie i temperatura tak oscyluje, że spada do np 55 zanim modulacja wejdzie wyżej. A jak się rozpędzi to przebije o np 3°C. Instalacja ze sprzęgłem (także powrót raczej dogrzany delta max 3°C, a temperatura na kotle zadana na 60°C) i zaworami elektronicznymi na grzejnikach. Modulacja 10-60%. Już pomijam fakt skoku temp. przy ładowaniu bojlera. Wydaje mi się, że to już wina samej instalacji. Część mam starej (pozostałość po grawitacji - grubsza rura powrotu wzdłuż 4 pomieszczeń) i część nowej (nowa miedź, ale nie było jak puścić i układ podobny jak w grawitacyjnym). Teraz jak baby będą chciały robić pokoje to mam zamiar wywalić stary powrót i tam dać rurki od zasilania i powrotu. Bo tak zasilanie idzie przez nieużywane poddasze (oczywiscie rurki zaizolowane) i schodzi w dół.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.