Skocz do zawartości

Pieklorz

Stały forumowicz
  • Liczba zawartości

    2883
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    37

Ostatnia wygrana Pieklorz w dniu 2 Marzec

Użytkownicy przyznają Pieklorz punkty reputacji!

Reputacja

260 Doskonały

10 obserwujących

O Pieklorz

  • Tytuł
    Doświadczony Forumowicz

Ostatnie wizyty

16379 wyświetleń profilu
  1. Ja mam jeden z pierwszych seryjnych BCA-02 na swoim kotle. Sondę dawałem na silikon 350st.C . Siedzi od paru miesięcy.
  2. @MrWolf tak, argosa bym dla takiego składaka proponował z taką standardową dmuchawą. Argosy mają grupowe sterowanie nadmuchem, to inaczej chodzi, potrafi słabo dmuchać a z samym sprezem też problemu nie ma. SKZP steruje fazowo i schodząc na niski nadmuch silnik zaczyna buczeć, spręż spada i dlatego na taki mały palnik albo też do mocy 15kW można dać inny wentyl.
  3. @janosh nie kombinuj, masz inny sterownik. Zamiast polepszyć, możesz... (do argosów i kotłów 12-48 i skamów są typowe dmuchawy, do skzp02 i kotła 9 czy 12 można dać 40kę, bo na to pozwala soft tego sterownika) @MrWolf wg tego co opisujesz, to można by zrobić jak wspomniałem wcześniej większy wymiennik ten Technix 12kW ale na tym mniejszym palniku, jak to pracuje do 20 czy 25kW na 24h, to jest bdb a te parę dni mrozu co pare lat jak dokula do 30kg, to nic strasznego się nie stanie. Przy tym małym palniku chodzi jedynie o to,że jest cały gabarytowo mniejszy i ma mniejszą komorę powietrzną, przy jego mocnym obciążeniu trzeba to będzie częściej czyścić.
  4. @MrWolf Zawsze można złożyć na zamówienie. Np. TECHNIX 9kW z duzym koszem i dla Argos PLUS dać ten drugi wentyl. Lub Wykonać Technix 12kW (większy wymiennik) ale zamontować małą SVkę (12kW to max co da się wytargac z niej) i dla Argos PLUS również ten standardowy wentyl plus duży kosz. Przy tym małym najlepiej jakby w domu w duże mrozy nie szło więcej jak ok 31-32kg ekogroszku. Mogę taki lub taki dla Ciebie uszykować
  5. Odkręć silnik od motoreduktora. Naćpaj na końcówkę oraz w gniazdo smaru do łożysk i powinno to temat tego dźwięku załatwić. Przypuszczam, że teraz klinik na końcu silnika chodzi w suchym gnieździe.
  6. Ten 9kW to powstał z myślą o starych mieszkaniach w kamienicach czy do takich starych bloków na wsiach. Kilka razy się trafiło, że na nowe ocieplone domy po 110m pojechał. Ten mały palnik ma przesyp 5kg/h jak będzie pracować do 60%mocy to paliwo będzie fajnie spalone i czyszczenie palnika nie bedzie zbyt częste. To ka spalać w duże mrozy max 30-32kg/h a większość sezonu nie powinno przekroczyć 20kg/24h. Jak wyliczone zapotrzebowanie na CO jest w granicy 6-7kW to ten mały kocioł spokojnie można brać. (Razem z CWU ok 10)
  7. Wg rysunków i dokumentów 12kW na tą średnią SVkę , mały jest tylko dla kotła 9kW. Bodajże 4producentow chciało taniej i zrobili taką lekko większą 9ke i na maxa wyzyłowali najmniejszy palnik do 12kW. To się sprawdza w laboratorium przez 6h grzania... Uważam, że to słaby pomysł aby to dłużej na 12kW bujać.
  8. Nie wiem w sumie co zamówił. Przy zamówieniu pelletowego , jak ktoś nie wybiera i nie zaznacza opcji ekogroszek, to nie są wydawane tabliczki znamionowe, energetyczne ani atesty ani płytka rusztu do ekogroszku. Można to jednak w każdej chwili zamówić. Taki zestaw do ekogroszkowego to koszt 200zl.
  9. Jest. Do zmiany paliwa należy: 1. Zdemontować górny podajnik pelletu ze zbiornika. 2. Zamontować zaślepkę w koszu. 3. Zdemontować separację między koszem a palnikiem. 4. Zamienić w palenisku płytkę z pelletowej na ekogroszkowa. 5. Przełączyć soft z peletu na ekogroszek
  10. Kocioł/piec to musisz wybrac sobie sam wg swojego upodobania. Jak chcesz retortę, to ja tylko sugeruję, abyś patrzył na klasyczną i jak najmniej ceramiki czy stada jeży (blaszek na płaskich kanałach, bo to strasznie upierdliwe w czyszczeniu) Przy ceramice należy liczyć się z tym,że kiedyś pęknie i daną płytę trzeba będzie wymienić (to nic strasznego, tak jak wymieniamy klocki w aucie czy tarcze, tylko mówię,że trzeba to brac pod uwagę) Ja preferuję palniki SV200, bo na stanowisku miałem okazję pracowac z wieloma palnikami i ten moim zdaniem w najszerszym zakresie pracuje z niskimi emisjami utrzymując wysoką sprawność procesu spalania. To palnik, który powstał z myślą o klasie 5-ej i nie był do niej naciągany, plus tego jest taki,że nie ma w kotłach przebadanych z palnikiem SV200 płyt ceramicznych. Idealnych rozwiązań nie ma, każdy palnik ma silne i słabe strony. SVka jest tak skonstruowana, że jej serwis jest prosty i dane elementy można wymieniać, podobnie jest w przypadku klasycznych retort, szczególnie pancerpola, gdzie od lat wszystko dostaniesz tj czy rure, czy ślimak, czy wianek. Problem serwisowy jest przy żeliwnych, tu częśc producentów zakończyła produkcję (np. firma żeliwny sp z o.o.) wraz ze zmianą normy i brak odlewów a inne firmy zmodyfikowały odlewy (kilka zmian ekoenergia, kilka zmian ewmar, drobne korekty batory itd.) i przy awarii najczesciej cały odlew wymaga wymiany jak ktos ma stare wersje. Nieco więcej zachodu jest z serwisem obrotowych, ale to tez wszystko do ogarnięcia. Ja pracuję w sekom, więc cieszyłbym się jakbyś taki wybrał, ale to jest Twoja decyzja i nie zmuszam do niczego.
  11. Jak pamiętam w roku ubiegłym w ciepłym okresie paliłem Tauron różowy i tauron żółty, zapalarka tej francy nie chciała ruszyć i była zabawa z czuwaniem, tu mi brakuje w Timelu takiego rozwiązania jak w argosach aby częściej dmuchać a rzadziej podać. Pod SKZP trzeba dobrać słabszy eko na lato aby się nie męczyć Ogólnie czas nadmuchu daję najczęściej 20sekund w podtrzymaniu/czuwaniu
  12. To zależy od sterownika jeszcze, paliwa, itd. W Argos Plus można dmuchać co 8 minut a podać co np. 16 albo jak takie sa warunki oraz opał tez co 8minut, w SKZP tak dobrze nie jest i tam czuwanie najcześciej robię co 16-18minut, bo razem z nadmuchem zawsze dokręci paliwo. To zawsze kwestia zabawy pod dane paliwo. Sugeruje na lato takie słabsze 24 do 26MJ, one maja z reguły więcej popiołu i dłużej trzymają żar. Chyba,że opcja z zapalarką, to inna para kaloszy.
  13. Powinno być tak,że między 30 a 100% mamy podobne sprawności, do tego potrzeba odpowiedniego palnika, znaczący spadek jest poniżej 25-30%mocy. Te widełki w normie 30-100% nie są z sufitu wzięte. Tu słabiej wypadają retorty obrotowe, z retort najlepiej wychodzi klasyczna, szczelna fajka dobrana wielkościa do kotła i szczelna, połączenie żeliwa i stali, bo to przy obecnych wymogach jest istotne, same żeliwne to już wg mnie nie na ten czas i nie na te paliwa. Ja preferuję SVki, bo wypadają najkorzystniej, nie mniej jak ktoś woli klasyczne rozwiązania, to szczelna stała retorta w mocach kotła 20 w górę się sprawdza (powiedzmy od 17-18kW minimum), tutaj potrzebny kocioł 13-15kW. Z mojego doświadczenie wynika,że standardowe retorty to zakres od 6-7kW w górę, SVka pójdzie dobrze od 4kW. Większość sezonu potrzebujemy tego zakresu w okolicy 4kW dla uzupełniania strat ciepła.
  14. Na węglu i retorcie 95, a świstak siedzi i zawija w te sreberka. Takie rzeczy zobaczysz na papierach z dwóch instytutów ichpw i sorbchemu. Wynika to z badania drugą metoda wskazaną w normie, gdzie pewnych elementów nie bierze sie pod uwagę. Wszystko jest dobrze póki nie trafi to na badania krzyżowe, a na te przetarg wygrał ZETOM i bada bardziej restrykcyjna metoda i przy dobrych wiatrach wyjdzie z tego 88-89%. Przyjmij sobie, co będzie zdrowym podejściem, że kotły 5ej klasy i ecodesign powinny mieć >88% na 100 i 30% mocy w laboratorium a reszta w domu to już dosłownie kwestia dobrego palnika, paliwa i operatora niezależnie od kotła jaki sobie wybierzesz. Rzetelnie zbadany kocioł z retorta musi miec mocniej rozbudowany wymiennik i jakieś ceramiki bądź zawirowacze, bo taka jest specyfika pracy retorty,że bez tego nie wyjdzie. Najcześciej jak jest retorta, to więcej ceramiki i puzlli musi być tam, gdzie palnik, czyli w komorze. Ceramika za jakis czas będzie wymagać wymiany. Moja rada jest taka, abyś nie brał większego jak 15kW a reszta wg Twojego uznania
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.