Skocz do zawartości

Pieklorz

Stały forumowicz
  • Zawartość

    1839
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    26

Ostatnia wygrana Pieklorz w dniu 3 Lipiec

Użytkownicy przyznają Pieklorz punkty reputacji!

Reputacja

57 Doskonały

O Pieklorz

  • Tytuł
    Doświadczony Forumowicz

Ostatnie wizyty

9970 wyświetleń profilu
  1. Pieklorz

    palnik na pellet Energooszczędny Palnik na Pellet

    Jakby Ci to Andrzeju powiedzieć... pellet to nie węgiel.... i tutaj większość zasobników jest albo skręcana albo nitowana..... bo... a resztę myślę znajdziesz w kopalniach internetu Dalsze wnioski, uwagi, pytania słuszne
  2. Kocioł powinienes wybrać sobie sam. Paliwo wg mnie to temat drugorzedny. Malopolska odgornie do swojej listy podaje zawsze >28MJ i popiół do 7% czyli dość abstrakcyjnie. Każdy palnik spali ekogroszki 23 do 30MJ jak nie będą miały zbyt wysokiego indeksu RI. Sterownik- z każdym można nauczyc się żyć a w razie potrzeby zmienić. Ważne moim zdaniem jest czyszczenie... Czy jest upierdliwe, czy jest dostep, jak często to robimy. Są zwolennicy kanalow poziomych (tu bym stada jeży nie chciał, bo do zabicia przy czyszczeniu), poziome bez zawirowaczy dają latwy dostep i wgląd, ale zgarniamy czesciej. Kanaly pionowe pozwalaja na konstrukcje mniejszych ganarytow i wysokości, można dać zawirowacze, które nie przeszkadzaja, czyscic rzadziej. Plusem jest wg mnie, jak mozna wplywac na temp spalin.
  3. http://ranking.czysteogrzewanie.pl/ciezkie-przypadki
  4. Pieklorz

    Dobór kotła jaki kocioł na ekogroszek (pelet)10-13kW

    Ogólnie odnosnie sita z kwasówki dla opalania węglem prawdę powiedział Ten temat już był pare razy wałkowany, zacytuję Ci Zawijana2, aktualnie emerytowanego pracownika ICHPW Zabrze " Drogi Kolego, oczywiście, że przy niskich temperaturach spalin, gdy do tego dojdzie duża wilgotność paliwa oraz powietrza nadmuchowego, to będzie istniało destruktywne działanie spalin na komin. Z jednej strony prawodawca (norma PN-EN303-5:2012) wymaga wysokich poziomów sprawności, czyli niskiego tlenu w spalinach, niskiej temperatury spalin i mało niedopałów tak gazowych jak i stałych więc producenci szukają takich rozwiązań konstrukcyjnych aby wymogi były spełnione, bo inaczej kotły nie przejdą badań. Z drugiej strony użytkownicy chcą palić jak najtaniej, czyli często byle czym, mieć przy tym mikroskopijne zużycie paliwa i wysoką sprawność przy mocno przewymiarowanym kotle, który np. latem (grzanie cwu) kisi się całymi godzinami przy wysokiej wilgotności powietrza (zawsze latem jest ona wyższa, niż zimą) nadmuchowego. Są zatem pewne rozwiązania tego problemu: 1. stosowanie suchego paliwa i prawidłowy dobór kotła do zapotrzebowania sezonowego na ciepło. 2. odpuszczenie sobie przesadnych oszczędności i podwyższenie temp. spalin w przypadku wątpliwej jakości komina poprzez choćby rzadsze czyszczenie kotła lub usuniecie części zawirowywaczy. 3. Zastosowanie wkładu kominowego lub jego porządne wyszlamowanie przez fachową firmę. " i drugi tekst dla tych, co lubia robić sami: " 22 Czerwiec 2013 o 17:57 (Edytuj) Witam imiennika swojego i proszę o wybaczenie, za zwłokę w odpowiedzi. Ona (zwłoka) wynikła z tego, ze wykorzystując czas wolny … poza zasięg się wyniosłem. Sieci oczywiście. Ale do rzeczy: 1. Ponieważ mniemam, że wkład kominowy z blaszki tzw, kwasoodpornej, który i tak więcej, niż 2 – 3 lata nie wytrzyma, a został zabudowany w kominie, który już nieco wcześniej popracował,dlatego podam Ci miksturkę do takich celów przeznaczoną. 2. Skład (objętościowy) części suchych: – zaprawa szamotowa – 80% – piasek tynkarski – 10% – wapno w proszku – 10% 3. Ciecz zarobowa której nie powinno być więcej niż 10 -15% w stosunku do części suchej. W jej skład powinna wchodzić woda 70% i reszta – szkło wodne 10-procentowe. 4. Po wymieszaniu na sucho szamotu, piasku i wapna należy zalać masę mieszaniną (wcześniej uczynioną z wody i szkła wodnego). 5. Wymieszać na jednorodną masę mechanicznie. Pozostawić do dojrzewania na ok. 10 minut. Ponownie wymieszać. 6. W szczelinę między wkład, a komin wsunąć pręt stalowy. Zalewać masą szczelinę a prętem zawibrowywać metodą góra – dół lub obrotowo z pomocą wiertarki na małych obrotach. 7. Po ok. 2 – 3 godzin od zalania należy wypełnić zapadlisko między czapką komina a pow. masy zaprawą cementową z piaskiem – 1:3. Po związaniu tego korka, za 2 – 3 dni, można go przemalować dowolną substancja bitumiczną, aby uczynić go wodonieprzepuszczalnym. A teraz kilka słów teorii: 1. substancje węglowodorowe, które przed zabudową wkładu blaszanego pownikały do struktur ceramicznych komina trzeba jakoś unicestwić. Dlatego w skład masy wchodzi wapno. Część tego wapna zareaguje z bitumami i zwiąże je. Reszta (nadmiar) wapna w reakcji ze szkłem wodnym z cieczy zarobowej przyspieszy proces kalcynacji tworząc masę trudno przepuszczalna dla wody i praktycznie nieprzepuszczalną dla par smołowych. 2. Nawet, jeśli po wielu latach z blachy tzw. kwasoodpornej pozostanie w kominie nie wiele, to to, co powstanie z masy zalewowej, skutecznie zabezpieczy komin przed nasiąkaniem, bo powstała tam sztuczna skala i zasadowy odczyn mieć będzie i dla cieczy szczelna."
  5. Daszek nad kominem spalinowym ja bym sobie odpuścił
  6. W kominie ceglanym paliłem wcześniej kotłem miałowym a od paru lat podajnikiem Ja mam komin "w środku" budynku, nie mam piwnicy, kotłownia jest tylko delikatnie zaniżona względem pozostałych pomieszczeń Na całym odcinku komina nic nie wychładza, jest jednakowo ocieplony i myślę,że dlatego nie było z nim problemu Palę też węglem pakowanym w worki "po ziemniakach", bo w takich zawsze dosycha a w foliowych jak wsypali błoto, tak błotem sie pali.... Z kominem ceglanym największy kłopot jak na nieużytkowym poddaszu mamy gołą cegłę, tu mamy zimne pomieszczenie a sam komin surowizna i na tym odcinku następuje wychłodzenie spalin i zaczynają się kłopoty. Jak ktoś ma takie poddasze, to jak wyżej kolega napisał - wełna skalna i chociaż sznurem związać... IV czy Vta klasa, to i tak za niskie spaliny i zgodnie z zapisami normy tu i tu powinien być wkład. Dzisiaj, gdzie wchodzą wszędzie uchwały antysmogowe kupowanie kotła < V-ej klasy to ładowanie się na minę z przymusową wymianą kotła.
  7. Na stanowisku badawczym znamionowa spaliny 125, 30%mocy ok. 70 jak pamiętam. Przy slabszym paliwie np groszkomiale a nawet retopalu podbijesz pod 160..., do momentu dobudowki wyjmij zawirowacze.
  8. Tak, na terenie małopolski kocioł musi mieć dwa dokumenty 1-szy: 5 klasa wg PN-EN 303-5:2012 2-gi: Ecodesign, to zaświadczenie ma być prawnie wymagane na terenie Polski dopiero po 2020r, ale akurat małopolska wymaga tego już teraz do ekogroszku wg mnie sv-ka, ale batory też ładnie sobie radzi zarówno z miałami jak też ekogroszkami. PV-ka była już dwukrotnie badana, od 2016r Vta klasa, od 2018 Ecodesign, badania i testy szły licząc od początku na Anmag Gold, Ekoret (z Konzbi), teraz z kolei na Skarbku, ale tez był testowany na groszko-miale z lokalnego składu Na okresy przejściowe to jak piszesz jakiś groszek od 23 do 25MJ, tu często polecają retopal, z pgg warto zwrócić uwagę na Karlika Przy wpisie na listę do małopolski operator strony wymaga obligatoryjnie, aby podawać :węgiel kamienny min 28MJ, popiół max.7%, ten zapis jest narzucany przez operatora
  9. Z miałem się to urwie, bo wchodzące ustawy antysmogowe na terenie danych woj. najczęściej kasują je z handlu detalicznego Moim zdaniem koncentruj się na ekogroszkach albo ew. groszko-miałach Teraz w PGG jest nowy ekogroszek pod Vtą klasę, Karlik się nazywa...... taki Retopal na sterydach PV-ka 13kW od 27.07 spełnia Ecodesign, została zgłoszona też 27.07 do listy w małopolsce, pytanie jak długo będą to dodawać (jak myślisz o dotacjach) co do trybu letniego, ja na palniku sv200 schodzę do 2,4kg/24h i na paliwie, które mam mi nie gaśnie (używam ekogroszku wg sprzedawcy 25MJ) jak jednak na automacie by się nie utrzymał - w tryb manualny i podtrzymanie ustawiasz jak trzeba, aby nie zgasło.
  10. Ktoś z wiekszym palnikiem jak patrzy na nastawy tego małego zawsze myśli, że moc jest ustawiona wysoko... Tu jest mniejsza średnica rury, ślimaka i inny skok ślimaka. Mniejsze palenisko oraz montowana wolniejsza przekładnia. Sęk w tyn, że trafiala się rzadko też nieco szybsza i świra idzie dostać. Pamiętam, że pl preferowal czasy podawania w granicy 12sekund. Na tym palniku moim zdaniem nie ma sensu ustawiania pracy poniżej 7sekund. Ja tego palnika za bardzo nie lubię, ale można z nim żyć jak się dopasuje paliwo i sterownik
  11. Można dorzucic Klaster5 -14kW (wg ecodesign dokładnie 14,7kW, wg atestu V-ej klasy 14kW) Poziome półki bez stada jeży z nawrotem spalin pod palnik, tylna komora osadcza na pyły, więc od góry nie czyścisz jak Cie miejsce ogranicza, wysoki z króćcem na 135cm Tu sa palniki ardeo, jest wersja stała oraz obrotowa palnika w V-ej klasie seria azp-tr, z dosuszaniem, inna dystrybucją powietrza, spala jako paliwo podstawowe ekogroszek, ale poradzi sobie ze słabszym groszkiem oraz miałami węglowymi dzięki obrotowi zewnętrznemu nie ma ryzyka zacięcia. Palnik do kotła 14kW montowany jest typ azp-tr 15kW Jak sterownik ma być z internetem, to jest to już dopasowane pod SPPv2 (obsługa do 5pomp,siłownik zaworu, cz.wew,zew,spalin, internet) Można dać z prostszym sterem automatycznym z opcja rozbudowy o moduły np. zaworu, gsm czy WiFi, te dodatki można dokupić później jak będa potrzebne
  12. Pieklorz

    Korozja w kotle - prośba o opinię

    Taki wygląd jest normlany jak kocioł stoi nieuzywany Nie widać tutaj jakiejś mocniej korozji wżerowej czy pitingowej, normalny, rdzawy nalot, ludzie, przeciez patrzycie od strony spalin na blache, gdzie z drugiej strony jest woda, czego się po tym spodziewacie? Wyglądu lakieru mercedesa? Te płatki, co kolega skrobie paznockiem to takie naloty smołowe z procesu spalania, łatwo to odchodzi, jak kocioł na dłużej odstawiony latem, aby vałe spadło można fest gazetami przepalic na ruszcie awaryjnym pod 70st.c i większość tego smołowego nalotu sama odejdzie. Sam własny kocioł najcześciej na lato wygaszam, moge wkleić fotke z nalotem przed rozpoczęciem sezonu w roku ubiegłym. Tu sie nie ma co stresować, przyjdzie jesien i sezon grzewczy- sypać paliwo i porządnie grzac i tyle. Jak temp. powrotu jakaś dramatycznie niska, to podnosić w jakis sposób., wg mnie jest już bardzo poprawnie, jak powrót jest >40 a spać spokojnie jak >45st.C
  13. Pieklorz

    Dobór kotła Który piec wybrać Ogniwo, Defro, Sas

    Szukaj zatem kotła 13 - 14kW na nowe 180mkw
  14. Pieklorz

    Dobór kotła Który piec wybrać Ogniwo, Defro, Sas

    Patrz czy kocioł ma Vklasę, chyba, że małopolska, to jeszcze dodatkowo ecodesign, naklejka energetyczna przy węglu czy to B czy C nie ma wiekszego znaczenia. Jak nowy dom 180mkw to w zależnosci od konstrukcji,która Ci się podoba wybieraj z kotłów 12 do 14kW
  15. Pieklorz

    dobór kotła Jaki wybrać kocioł klasy 5 na ekogroszek

    Wczesniej podałeś 140m2 Normalnie bym powiedział,że do słabo ocieplonego tj takie 5cm styro to cos pi razy oko 12-14kW Ty jednak wypełniłes i wkleiłes to: http://cieplowlasciwie.pl/wynik/45rm a tu pokazuje moc 35kW.... coś mi się wydaje,że walnąłes gdzies byka, ale generalnie jak to jednak zimny dom, bez żadnego ocielenia o dużych stratach, to 20ka z V-ej klasy (taki dobieramy jak starsze kotły ok.16kW)
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.