Skocz do zawartości

Pieklorz

Stały forumowicz
  • Zawartość

    1875
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    26

Ostatnia wygrana Pieklorz w dniu 3 Lipiec

Użytkownicy przyznają Pieklorz punkty reputacji!

Reputacja

58 Doskonały

O Pieklorz

  • Tytuł
    Doświadczony Forumowicz

Ostatnie wizyty

10260 wyświetleń profilu
  1. Pieklorz

    Wybuchy w piecu

    To tzw potocznie detonacyjne spalanie pelletu. Dobrze obserwujesz wystepuje w danych palnikach przy odpalaniu... Jak sterownik z pid to unikać wygaszania lub co też może pomóc zmień pellet na inny. Wybuchy potrafią nawet cegłę z komina wystawić jak fest walnie.
  2. Pieklorz

    Defro Woda leje się z czopucha.

    Zaizoluj kolano i ewentualnie rurę, czyli polaczenie kotła z kominem welna mineralna i problem powinien się skonczyc
  3. Pieklorz

    Sterownik Ognik Plus

    Wyłącza się, bo nie może dobić do zadanej i wywala alarm Zadaj sobie chociaz 50 jak możesz (tj jak masz czym obniżyć na dom np. termostaty na grzejnikach, zawór mieszający zmniejszający temp. na obieg domowy) PA. to pauza między dawkami daj sobie np. 50sekund Pd. to czas podawania - jak paliwo słabsze, niska spiekalność to ok. 10sekund podawanie, jak lepsze i średnia spiekalność to ok. 7-8sekund - tym czasem manewruj tak, aby podczas pracy palenisko było lekko wypukłe i opał dobrze sie spalał. Ob. to limit obrotów dmuchawy na dwustanowym w zalezności od odbioru mocy coś ok. 40 pod max.60 zależy jak mocno trzeba grzać. Po. to podtrzymanie wartość Po.90 oznacza,że podawanie w podtrzymaniu załączy się co 90minut tP. to czas pracy dmuchawy i podajnika w trybie podtrzymania tP.90 oznacza 90sekund pracy dmuchawy z podajnikiem Myśląc o zmianie sterownika lepiej wybrać MiniSter PID zamiast Ognika PID, MiniSter PID ma wyjście na panel firmowy T1000, na moduł internetowy Safe IT, na moduł obsługi zaworu mieszającego Alligator.
  4. Stara norma to klasy I, II, III Norma z 2012 to klasy III, IV, V... Jak już ktoś badał pod Vkę i mu nie wyszła, to tylko wtedy miał IVklasę takich jest bardzo mało konstrukcji. Przy badaniu na starych zasadach jest zabto masa kotłów IIIklasy. Vka wcale nie musi być bezmyslnie wyklejona i obmurowana ceramika, przy danym palniku nie musi jej być wcale lub w niewielkiej ilości.
  5. Nie jestem zwolennikiem takiego ręcznego wyciągania pomp, sterownik ma zabezpieczenia, które działają, jak pompy są wpięte we właściwe miejsca (chodzi o przegrzanie kotła, zadziałanie STB..) jak wypniesz z ręki, to po bezpieczeństwie Jak chcesz, aby rozłączało pompę c.o., to albo prosty termostat pokojowy programowalny i podłączyć wg instrukcji oraz schematu w zielona kostkę pod obudową. Można też firmowy T1000 pod kostkę telefoniczną (pod obudową schowana, na foto będzie widać) Argos pod V-tą klasę ma na tyłu inne wyjścia z opisaną naklejką (jedno to czujniki klapy kosza a drugie najcześciej RS 485 A B i rzadko był na zewn zamiast tego zwykły termostat pokojowy), pod ubudową schowany jest czujnik STB, który przy montażu powinien trafić na rurę zasilającą (opisane na pierwszych stronach DTR) foto Ci wrzucę
  6. Meon, na teraz, gdy jeszcze cieplo miałes wyjąć tylko płytę żeliwną i te pręty i to wystarczy (same pręty, blacha miała zostać i wkęcić śruby) Sam bojler czy lekkie przepalanie to normalne,że odstawia Jaki sterownik wybrałeś? Zrobi się chłodniej, to będzie pracować na lekkich obrotach i ewentualnie dorzucisz płytę żeliwną
  7. Jak instalacja ok, to lepiej z modulacja mocy, uważam,że choćby mały, ale stały ruch spalin jest lepszy od postoju i grzania na przemian. Sprawa jak zwykle bardziej złożona, bo wszystko ma swój sens przy jakimś odbiorze mocy. Ogólnie jednak w większości przypadków korzystniej jest modulowac mocą
  8. Niewłaściwe wyjąłeś, teraz spaliny z komory spalania trafiaja zaraz w komin. Miałeś tylko wyjąć te pręty, ta blacha przez którą przechodzą miała zostać. W otwory po tych pretach trzeba wkręcić śruby, wówczas spaliny wyjdą z komory, zawrócą na dół i ponownie polecą do góry
  9. Pieklorz

    Sztoker + 12

    Stabilnosć, tutaj dwie kwestie: 1. Jak jest niestabilna instalacja.. np. termostaty odcinają sporą część instalacji i za jakiś czas mamy raptem to ogrzać... albo kwestia podłączenia bojlera i samej jego konstrukcji (w zasadzie umieszczenia czujnika CWU i prawidłowości odczytu temp.) To destabilizuje 2. Dany opał w korelacji z obiektem i jego zapotrzebowaniem, możliwe,że na innym paliwie będzie lepiej, to zobaczysz z czasem. Sterownik jest tak zrobiony przez programistę, aby nie grzebać, nie ma możliwości wpływania na tempo reakcji algorytmu, postawili po sprawdzaniu na stanowisku na takie tempo, które pozwala utrzymac emisje w pracy ciągłej. Kaganiec jest jednak taki,że po przeciągnięciu o 5st.C sterownik staje, niby pierwszy raz ma przebić, aby wiedzieć jak się zachowywać, ale jak instalacja nie jest stabilna, to on sie nigdy nie nauczy i tak będzie pracować. Możesz spróbować załączyć pompę CWU na stałe (kabel komputerowy i na stałe do prądu, jak to ustabilizuje odbiór ciepła i temp. na kotle, to będziesz miał odpowiedź od czego to się dzieje) Na stanowisku przy stałym odbiorze ciepła idzie jak po sznurku od kreski 3. Rura kominowa - jak masz dłuższy fragment, to zaizoluj tą rurę - wełna z folia aluminiowa z jednej strony i problemu nie będzie.
  10. Pieklorz

    Za mocny Wentylator do Kotła

    Większość sterów jest pod Wpa 06, RV13AM czy DM80. Na nich szerszy zakres, łatwo startują. Pod 40W czyli Rv13AMs (s to mała), DM85, WPa07 jest tego mniej skzp, bruli, ecoal.. Iryd ma dedykowane mapy pod dane wentyle. Generalnie jednak te dmuchawy mają "cięższe tyłki" czyki trudno wstają I wolniej wchodza na obroty, co przy danym zapotrzebowaniu na ciepło może oznaczać czarno w kotle i sadze... Wpa097 w danym sterze %wstaje wyżej jak WPa07, kwestia co sterownik potrafi, czy idzie wyciać ten fragment, który opędzi nasz palnik, to potrafi np iryd, będzie pracowal prawie z kazda dmuchawą na rynku jak mu dobrze w serwisowym wytniemy zakres. Co do kombinacji, jak ktoś ma Wpa06, to jak kolega zauwazyl jedna regulacja na przesłonie a drugi myk to przeslonic kawalkiem blaszki wlot powietrza do palnika, tj między wentyl a komore powietrza dać blaszke zaslaniającą np 1/3wlotu,zmieni to generowane spręże i charakterysyke wtłaczanego powietrza
  11. Pieklorz

    Za mocny Wentylator do Kotła

    WPa07 jest jakoś uparcie składana na kondziorach bodajże 0,67uF a producent tego silnika zaleca montaż 1uF... zgodnie z karta producenta silnika właściwie składane są RV13AMs czy DM85 ogólnie czeski film, dalej trzeba pamiętać,że inny silnik w innej dmuchawie, to może dany ster nie mieć zakresu do dobrego sterowania takim ustrojstwem. Jak jednak chcesz coś do ekogroszku, to poniżej WPa097 w wersji 35W bym nie schodził (jest jeszcze w wersji 21W o max wydatku 75m3/h) Sam u siebie miałem WPa097, zgodnie z teorią do 25kW powinno wydolić, przyszły mrozy i teoria poszła do lasu, dmuchawa na półkę... komus ją później sprzedałem aaa i jeszcze jedna sprawa, ja za dobre jakościowo uważam wentyle na solidnych silnikach, czyli EBM, EMC, Ziehl-Abegg, badziewia to wynalazki zwartobiegunowe na chińczykach typu RV14, to swego czasu Ci "solidni" producenci pchali ze swoimi kotłami po marketach...
  12. Pieklorz

    Za mocny Wentylator do Kotła

    daj sobie pelletową WPa097 100m3/h max .... takie maleństwo, to się nadaje np. do ardeo azp -12ki, ale tyko do ekogroszku, bo przy miale to już za słabe jest (oprócz ilości powietrza musimy jeszcze mieć spręż...) moim zdaniem to najmiejsze co nadaje sie do palnika węglowego mniejsze też są takie ok 13W z wydatkiem max 70W/m3 i max 70Pa, ale to do węgla nie podejdzie np. DM02 lub DM03
  13. Pieklorz

    Sztoker + 12

    o matko..... Widzisz, jak mawia jeden z pracowników labo - kocioł i jego moc to bardzo prosta sprawa, to paliwo i powietrze.... i nie rozumiem z czym wszyscy mają taki problem... Moc tego kotła jest taka, bo wynika z powierzchni rusztu oraz ilości otworów i tyle a dmuchawa, no cóz ja obsługuje sterownik dalej nie ciągnę, bo bez sensu i czasu szkoda
  14. Pieklorz

    Za mocny Wentylator do Kotła

    Znowu opowieści dziwnych treści, które wracają co 2lata a) dany sterownik ma pisany soft pod dany silnik dmuchawy.... np. skzp lepiej chodzi na 40W.... a taka cobra ma soft lepiej zrobiony pod Wpa06 a dodatkowo nie steruje dmcuhawa fazowo jak skzp, iryd czy większość innych sterów, tylko w sposób grupowy (jak obrazowo tłumaczy konstruktor na zasadzie falownika), wiec tu wirnik może się ledwie kręcić (a przy fazowym stałby już dawno na zwarciu dla takich obrotów).... b) po to jest w cobrze nastawiany dół wentyla, gdy jak się komuś uwidzi takie wpa07 czy rv13ams na ok 36-40W, to ze względu na inny silnik i kondzior nie ruszy to od 3% tylko wystartuje do obracania sie od ok 13-14%, te widełki np. 14%min i 85%max ustawiają zakres, który następnie ster dzieli na 100kroków wg tego, co napisał programista....
  15. Myślę że masz ten wiekszy palnik, fota by prawdę powiedziała. 1. Uszczelnic palenisko 2. Jak ten większy palnik, to instrukcja argon3 w dłoń i na za duzego trupa brucera czy wieksza ekoenergie masz w serwisowym dwie funkcje pozwalajace powalczyc o lepsze rozjażenie węgla na wielkiej japadze. Masz podbicie dnuchawy w biegach przy podaniu paliwa oraz wydłużebie czasu mocniejszego dmuchnięcia. Np. Robisz podbicie 5biegów i czas 12sekund podbicia... Reszta już w normalbym menu np. 7sek podawanie, 40sek pauza, dmuchawa 12bieg.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.