Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterownik Skzp-05- Ustawienia, Porady


FAFAŁ

Rekomendowane odpowiedzi

Ja,jak kupowałem to pisałem żeby wyprowadzili na czujnik halla. Sterownik miałem z softem 5.28, mogłem go tylko, aktualizować do wersji 5.31. W lutym z pomocą serwisu, przez telefon, aktualizowane do 5.42. Co do Argos Maxa,to dla mnie była porażka. Byłem jednym z pierwszych, którzy go mieli. O kontakcie z serwisem, to już nawet nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soft nie trzyma obrotów, od około połowy, strasznie faluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

5 godzin temu, adamretro napisał:

Ja,jak kupowałem to pisałem żeby wyprowadzili na czujnik halla.

Najpierw piszesz, że w sterowniku, wiedząc, że tego wyprowadzenia złączy nie ma w standardowym wyposażeniu.
Potem zapodajesz zdjęcie z opisem, że masz to tak zrobione bez utraty gwarancji.
Jak zacząłem dopytywać czy od nowości, to napisałeś tylko, że od nowości.
Ja już zdążyłem zadzwonić do Timela żeby mi wyjaśnili jak to się stało, że mój sterownik z bieżącego roku nie ma tego wyprowadzenia, a wcześniejszy egzemplarz z tamtego roku ma.
Jak już zadałem ci pytanie zamknięte, wtedy życzliwe potwierdziłeś, że pisałeś do nich o wyprowadzenie złącz do halla.

Czy w poniedziałek, jak pytałem skąd wziąć +5V, to nie mogłeś od razu udzielić mi pełnej rzeczowej odpowiedzi, tylko głupa ze mnie robić? 
Jeśli za każdym razem trzeba cie tak "ciągnąć za język", to ja już nie chcę żebyś mi udzielał jakiejkolwiek odpowiedzi na jakiekolwiek moje pytanie.


Wracając do samego czujnika halla i sposobu jego działania...
Dziś (a właściwie wczorajszego wieczoru) trochę się pobawiłem czujnikiem wałka rozrządu i obczaiłem, że pin sygnałowy tak naprawdę nie wysyła żadnego napięcia - ten pin staje się drugim pinem masowym w momencie uaktywnienia się czujnika. Innymi słowy, pin sygnałowy w momencie zadziałania czujnika zwiera się z masowym.
Czyli te dwa złącza GND i HALL w sterowniku są typowymi złączami zwierno-rozwiernymi, tak jak złącza C D i A B. 🙂 
 

Co do przystosowania dmuchawy do czujnika, myślałem, że trzeba dołożyć magnes, a po przeciwległej stronie dołożyć jakiś mały ciężarek żeby nie rozstroić wyważenia wirnika. Ale po moich testach okazało się, że tak naprawdę nic nie trzeba montować.
Wystarczy umiejscowić czujnik na linii fabrycznej blaszki wyważającej wirnik i tak ustawić odległość czujnika aby wykrywał tylko tą blaszkę, a nie każdą łopatkę.
Gorzej jeśli są dwie blaszki jedna za drugą, wtedy czujnik wyłapie obydwie osobno przy każdym obrocie i sterownik może to odbierać jako 2 obroty wirnika, a to może rodzić przekłamania i problemy ze sterowaniem obrotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik, zamawiałem w maju. Zapomniałam jak było z wyjściem na halla. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest na czas ustawiane. Jak nie rośnie temperatura.

16595186808658415895578459336685.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się nagrać, jak się kocioł odpali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam palnik SV 200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto-zapalarkę można jak najbardziej.
 

Obroty falują co sekundę, a nawet częściej. Przykładowo, przy ustawieniu powietrza max 100, skala max 100, obroty hall max 2824 i przy modulacji 100% dmuchawa wariuje, tzn. przyśpiesza i zwalnia, i tak na okrągło.
Wartość RPM szaleje od kilku tys. do kilkudziesięciu tys., CMD 2824, a MOC skacze od 1 do 100 włącznie z wartościami pośrednimi.

To nie jest kwestia sterownika ani softu. 

Po prostu czujnik przy prędkościach powyżej bodajże 2536 obr/min. (przynajmniej u mnie) nie jest w stanie podać prawidłowego "sygnału". Te piki zaczynają się tak jakby dublować i nakładać na siebie. ...a skąd ja to wiem?
Od wczoraj, w wolnej chwili testuje sobie czujnik halla pozyskany z czujnika wałka rozrządu.
Sprawdzałem wczoraj ten czujnik pod multimetrem i dmuchawą sterowaną z innego prostego sterownika, i nawet podłączałem dmuchawę bezpośrednio do gniazdka. Każde zadziałanie czujnika to było piknięcie buzzera w multimetrze., czyli ok. Wraz ze zwiększaniem obrotów te piknięcia były wiadomo co raz częstsze, a sam dźwięk coraz krótszy i cichszy, aż od pewnej prędkości multimetr zaczął głośniej piszczeć i zupełnie inaczej niż wcześniej.
Zmniejszenie prędkości powodował powrót do bardzo szybkich i cichych piknięć, które wraz z dalszym zmniejszaniem obrotów pikały w coraz rzadszych odstępach, a każde piknięcie było coraz dłuższe i coraz głośniejsze. ...mam nadzieję, że zrozumiale się wysłowiłem. 🙂 


Jeśli nie chcesz żeby obroty falowały, to zmniejsz skalę.
Wejdź w diagnostyke wentylator i obczaj wartość przy której RPM-y nie wariują, i taką max skalę ustaw w sekcji skala max-100%. Wtedy wentylator ci się nie rozkręci więcej, nawet jeśli CMD będzie żądało 3000.
Pytanie tylko czy po tym zmniejszeniu skali będzie wystarczająca ilość powietrza dla palnika przy max mocy. 🙂 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przepływomierzu, tym od Defro, obroty maksymalne mam około 1000, minimum około 300.Dokładnie nie pamiętam.Wrzucił bym film ale jest w formacje Mp4 i nie przyjmuje. Z obrotami kombinowałem, na różne sposoby.

W Defro sobie z tym poradzili są filmy na YT.

A zapalarka w palnkiu wrzutkowym tylko w trybie Auto. Przy SV mogę ustawić na BRAK.

16595432187847245146519047812804.thumb.jpg.2bcc0310cd931da4c9b11f870f5f1c00.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o pracę ciągła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, adamretro napisał:

W Defro sobie z tym poradzili są filmy na YT.

No wiadomo, że w defro sobie poradzili. Nieporozumieniem by było gdyby jedno z drugim nie działało jak należy.
Ja wiem, że to nie defro robił, tylko tech, ale to nie ma nic do rzeczy. 

Skoro ten przepływomierz nie działa, to wymontuj go i na złom, ewentualnie olx. Nie ma sensu kombinować na siłę.

Gwoli ścisłości nawet przepływomierz nie zapewni prawidłowego spalania, bo to trzeba też właściwie ustawić.
Wyznacznikiem dobrego spalania zawsze była i będzie zawartość tlenu w spalinach, czyli sonda lambda. Ale ten brager kosztuje niewspółmiernie dużo co do oszczędności paliwa jakie możemy uzyskać. 
To się może zwracać latami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak.https://youtube.com/shorts/CxfrK_RaewA?feature=share

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak działa przepływomierz. Dużo zależy od ciągu kominowego. Jak jest dobry ,to chodzi nisko a jak słaby to mocno musi dmuchać, tak żeby obroty się zgadzały.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam klapki na wentylatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o co chodzi. Ale tej klapki moja dmuchawa nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.