Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Porządna,szanująca się firma,pewnie kupiłaby nawet odpady blachy żarowytrzymałej i wstawiłaby choćby tylko dolny pas blachy zmniejszającej,właśnie z takiego materiału.

Opublikowano

Witam Was jeszcze w tym starym roku. Mam chyba mały problem i zagwozdke ponieważ dotychczas jak paliłem w piecu temperatura powrotu wynosiła różnicę od 10 do 15 st. Wczoraj miałem jednodniową przerwe z kotłem i dzisiaj rozpalam nowym paliwem zakupionym ostatnio i elegancko śmiga, bez dymku itp. Ale zaś temp powrotu wynosi ok 23 st. Nie było nic zmieniane na zaworze itd. Jedynie dopuszczało się wczoraj wody do centralnego ze względu na ubytek( wymiana zaworów pod krany itp.) jakiś konkretny powód? 

Opublikowano

Tzn różnica temperatur wynosi 23 stopnie tak? Przyczyny mogą być dwie:

1. Kocioł pracuje na większej mocy niż dotychczas, przy założeniu że nie zmieniła się prędkość przepływu wody. Wynikać to może z kaloryczności nowego opału i poprzednich nastaw powietrza.

2. Zmalała prędkość przepływu - np. przy dopuszczaniu wody mogło się gdzieś coś zapowietrzyć. W świeżej wodzie masz rozpuszczone powietrze, które będzie się oddzielać przy podgrzewaniu. Nowoczesne pompy mają tryb odpowietrzania korpusu, więc jeśli Twoja jest taka to uruchom tę funkcję.

Jeśli zaś te 23 stopnie to rzeczywiście temperatura powrotu to sprawdź zawór 3d czy się nie zblokował. Mimo tego że mam taki firmy ESBE to psikusa raz mi takiego zrobił, z tym że u mnie w tym gorszym przypadku - ciągle na krótkim obiegu.

Opublikowano (edytowane)

Tak, różnica wynosi tyle. Jeśli chodzi o pierwszy pkt to racja, zakupiłem nowy opał i sam zauważyłem, że piec inaczej pracuje na tym paliwie. Zmieniałem tylko powietrze wtórne, rozpalając kociołek drewnem i dokładając węgla miałem szczeline po obu stronach ok 2cm. Dokładając samego węgla zmieniłem szczeline po ok 3mm. 

Mam tę funkcję w pompie także sprawdzę. 

Dam znać, czy to pomogło. Dzięki 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano (edytowane)

Witam! 

Chyba już znalazłem idealne ustawienia do swojego kociołka ( tak wmawiam sobie od początku a zawsze coś poprawiam) 

Bardzo pomogły  mi rady kolegi Piecucha  np.: miejsce podawania powietrza przed palnik ,szamotki w palenisku itp. . Za co dziękuję !

Filmik poniżej . 

Pozdrawiam.

https://www.youtube.com/watch?v=Qq6FCLkbbSQ

 

 

 

Edytowane przez buli912
  • Lubię to 2
Opublikowano

Właśnie doświadczyłem dziwnej sytuacji, a raczej odgłosu z pieca. Na kotle 80 st oczywiście dalej z temp powrotu problem,(próbuję odpowietrzyć układ przez pompki), w pewnym momencie zaczyna tak jakby się gotować, dziwne "bulgotanie" ale częstotliwość tego nie była zbyt szybka, a o chwili przestało, piec cały czas trzymał temp 80st. 

Opublikowano

@zabrski93 po pierwsze uzupełnij profili, na szczęście jeszcze da się odszukać w poprzednich postach coś o kotle i o instalacji, z tego co zrozumiałem masz starą instalacje i właśnie wymieniłeś kocioł i osprzęt.

Jeśli odpowietrzałeś układ przez pompki to pewnie w tym czasie zmieniały się przepływy i bulgotanie mogło się pojawić, do tego jeszcze piszesz, że dolewałeś wody, więc dostarczyłeś nową porcje powietrza która musi się uwolnić. Zawór ochrony powrotu pewnie będzie do wyczyszczenia, to jednak dość precyzyjne urządzenie wrażliwe na zanieczyszczenia i przeważnie montowany jest w najniższym punkcie układu, co dodatkowo naraża go na zanieczyszczenie osadami, które w starej instalacji zawsze są, a  jeśli coś z nią robimy to te osady się wzburzają i mogą uszkodzić pompę czy zawór, szczególnie jeśli w instalacji niema filtrów.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Instalacja jest nowa, wszystko zostało wymienione od podstaw. Zapewne układ był zapowietrzony, ale też zmieniłem ustawienie zaworu 4d. Początkowo był ustawiony pomiędzy 3 i 5 jeśli chodzi o wskaźnik, teraz ustawiłem na dokładnie 3 i zaobserwowałem, że różnica temp powrotu, a temp kotła zmalała do ok 15 st. 

Tylko nie mogę zrozumieć dlaczego akurat zmiana ustawienia zaworu mogła to spowodować, jeśli wcześniej było na ustawieniach tak jak pisałem wyżej i wszystko grało jak należy.. 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Dlatego warto montować na powrocie separator zanieczyszczeń a na zasilaniu separator powietrza. Jak nie ma miejsca na powrocie to jest wersja 2w1 i montujemy to na zasilaniu. 

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

@zabrski93 To jest właśnie wada zaworu 4D zmiana położenia przepustnicy w zaworze 4D wpływa nie tylko na temp. zasilania, ale i na temp. powrotu, jeżeli dostarczysz więcej ciepłej wody do zasilania to może jej zabraknąć do ochrony powrotu, wtedy jedyny ratunek to prowadzić kocioł w wysokiej temp. 85°C, z reszta tak zaleca producent.

Opublikowano (edytowane)

Jest to taki zawór, aktualnie różnica temp wynosi 10st.

Jeśli chodzi o czyszczenie tego zaworu, wystarczy odkręcić te dwie śruby, czy jest to jakaś skomplikowana operacja? Wyczyściłbym to już jutro i dlatego pytam bo nie wiem, czy podołam. IMG_20200103_225521.thumb.jpg.822152f8d56b9638810fc8350222f848.jpg

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Tego zaworu nie musisz czyścić, z twoich postów zrozumiałem, że masz zawór termo. na powrocie, dlatego pisałem o czyszczeniu.

Opublikowano

Gdzies bylo na forum ze zasilanie tylne w kotle powoduje poduszke powietrzna na samej gorze. 

Tez tak w sumie mialem. Jakies dziwne wskazania temperatury i czrste zapowietrzanie pompy. 2 dni trwalo to. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
13 godzin temu, M-Szpon napisał:

Gdzies bylo na forum ze zasilanie tylne w kotle powoduje poduszke powietrzna na samej gorze. 

Nie .   Jak zasilanie było centralnie na srodku lubiła sie robić poduszka pow. przez co czasami szumiało w piecu - opowiadali mi o tym chłopaki w fabryce ale to było tylko w pierwszych wydaniach mpm ds z 2016r jak pamietam. 

Teraz jest ok.  zresztą szwagier który mi montował piec specjalnie go wypoziomował - lekko podniosł na stopkach piec w kierunku zasilania aby jc powietrze mogło sobie uciec w rury a nie kotłować sie w piecu.

Opublikowano

Witam. Mam kocioł mpm 19 kw dolnego spalania i bufor 1 tys litrow i palę drewnem i węglem. Mam pytanie czy mogę go zasypać pelletem? Na probę wsypałem ze dwa kilo pelletu i redzte drewna i ładnie się pali pellet tylko jak otworzyłem drzwiczki to było dużo smoły. Czy nic się nie stanie jak bym załadował cały kocioł pelletem? Dziękuję za odpowiedź

Opublikowano

Cały nie, troszkę trzeba zostawić, bo pellet pęcznieje, musisz sam zaobserwować ile możesz wsypać. 

Opublikowano

Witam,

Mam pytanie do właścicieli MPM 14 kW aktualnie produkowanego(chyba, że stare wersje MPM także mają identyczną komorę załadowczą?). Jakiej długości wchodzi do tego kotła polano układane w poziomie plus jakiś minimalny luz, żeby się nie klinowano? Próbowaliście wkładać długie polana, ale w pionie i tak palić?

Opublikowano (edytowane)

 Otwór załadunkowy i dalej komora załadunkowa  patrząc od góry na szerokość w nowym jest to samo co w starym -tj. ma 30cm - i taka szerokośc idzie dalej do dołu - także musisz ciać na 28 mysle najlepiej po 1cm z luzem na kazdy bok - wtedy nic sie nie klinuje.

W pionie czasami też palę ale żadko .  W pionie paliłem wiekszość ub roku mając założoną blache zmniejszającą ruszt  (zasloniłem  50% rusztu)  ale mrozy były wieksze i paliłem w wiekosci weglem - grube  drewno wrzucałem po bokach  w pion a w srodek własnie wegiel i paliło sie nawet spoko.

 

Teraz tak nie palę -palę tylko układając drewno w poziomie i bez blachy.

Jak zauwazyłem drewno tj sosna najlepiej mi sie spala jak układam je teraz w specyficzny sposób - tj jak rozpalę zaraz przy palniku kłade drobne drewno max grubość 5-6 cm a  od strony drzwiczek środkowych układam same grube kloce  po 10-15cm  + na wierzch sypie troszke wegla - tak 2-3kg i  wtedy najlepiej taki zasyp sie spala do 5h i spala sie wolno - temp spalin przez te własnie grube klocki nie jest za wysoka max to 250c  zwykle ok 220 (rozpalanie) i ok 150 w stabilizacji , gdzie na drobnicy spokojnie przekracza czasem i 300 (240 w stabilizacji). Jak sie te grube klocki rozrzażą to płomien robi sie krótki i spalanie jest bardzo fajne - płomien robi sie jasno niebieski i to jest na sośnie , a jeszcze lepiej jest jak spalam dąb jak sie czasami trafi - płomien wtedy super.

Jc do drewna bierz tylko górny zasyp.

Edytowane przez mikkei
Opublikowano

@mikkei

Polana układasz wzdłużnie, czy w poprzek? W sensie prostopadle, czy równolegle względem palnika? Układając polana o długości prawie 30 cm to da się tylko w poprzek.  Zerknij tutaj w parametry techniczne http://www.mpm-kotly.pl/kociol-mpm-ds14.html  i tam masz 740x220 cm Czym jest to 220 cm? 

Opublikowano (edytowane)

Jak zobaczysz piec na zywo to zrozumiesz o co chodzi w z paleniem w poziomie. - 30 cm to 2 wymiar w drzwiczkach nie ujety na poniższym obrazku (czyli szerokość drzwiczek)

Tu ci wyrysowałem o co chodzi z tymi wymiarami. (ps wymiary masz w mm nie w cm.) komora rozszerza sie ku dołowi aby opał sie nie wieszał - to bdb rozwiązanie.

NyHKjVv.jpg

 

Edytowane przez mikkei
Opublikowano

Ok, wszystko jasne. Dzięki. Ja MPM-em i tak będę ładował tylko bufor 800, albo 1000 litrów. A, że w MPM 18 i 25 kW nie wolno palić drewnem, przynajmniej oficjalnie to jestem skazany na wersję 14 kW. 

 

Opublikowano

Jak będziesz ciął drewno lepiej tak jak powiedziałem zostawiać sobie grube kawałki nie rąbać ich na poł  (oczywiscie w granicach rozsądku) - dzięki nim spalanie jest bardzo fajne i całośc sie spala do zera plus wymiennik mniej zachodzi czarnym nalotem + popiołem.  tu przykład moich idealnych ustawień na drewnie  https://www.youtube.com/watch?v=4g_b5kh30Og

 

Opublikowano

Widziałem już Twoje filmiki ;) Trochę jest na yt filmików użytkowników MPM. Fajny kociołek tylko komora załadowcza trochę mała. Nie wiem czemu producent chwali się dużymi komorami załadowczymi, skoro one są małe. W końcu to kotły na węgiel a nie drewno to w sumie nie muszą być tak duże. Drewno to tylko paliwo zastępcze i to oficjalnie tylko dla MPM 14 kW.  

Opublikowano (edytowane)
56 minut temu, emigrant napisał:

Ok, wszystko jasne. Dzięki. Ja MPM-em i tak będę ładował tylko bufor 800, albo 1000 litrów. A, że w MPM 18 i 25 kW nie wolno palić drewnem, przynajmniej oficjalnie to jestem skazany na wersję 14 kW. 

 

To trochę tą 14 stką sobie popalisz zanim naładujesz bufor,tak 2 wsady

Edytowane przez maronka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.