Skocz do zawartości

emigrant

Stały forumowicz
  • Postów

    1 921
  • Dołączył

  • Wygrane w rankingu

    17

Ostatnia wygrana emigrant w dniu 1 Października 2023

Użytkownicy przyznają emigrant punkty reputacji!

O emigrant

  • Urodziny 09.05.1982

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    dom jednorodzinny
  • Instalacja
    10 grzejników Fondital aluminiowych, system dwururowy miedziany, zawór 4D ESBE VRG141 25(1"), pompki Wilo-Yonos PICO 25/1-4, komin ceramiczny fi 200
  • Kocioł
    Setlans Selvan 11 kW

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    woj. podlaskie

Ostatnie wizyty

15 604 wyświetleń profilu

Osiągnięcia emigrant

  1. Po pierwsze, wywal te wszystkie zawirowywacze z wymiennika. Po dwa, jak masz całkowicie zamkniętą rozetkę od powietrza wtórnego to ją otwórz, żeby szczelina była mniej więcej 0,5-1 cm - rozetka jest z tyłu kotła na dole. Próbuj podawać powietrze przez górną klapkę a dolną całkowicie zaślep. Po trzy, masz chyba problem z ciągiem kominowym a wręcz ciągiem wstecznym. Palić tylko przy zamkniętej klapie oddymiającej. Polana muszą być ułożone. Najlepiej wzdłużnie względem palnika. Nie możesz polan wrzucać byle jak. Najlepiej układać i względem siebie dobrze dopasowane, żeby było jak najmniej pustych przestrzeni między polanami.
  2. Coraz więcej stron dodaje Passkey. Passkey to nic innego jak FIDO 2. A FIDO 2 umie Yubikey. Można mieć to i to jednocześnie dodając klucze. Passkey na macOS i iOS działa świetnie. Lepiej trzymać konta z 2FA na Yubico Authenticator niż Google Authenticator.
  3. Szkoda. Ja gdzie się da całkowicie przechodzę na YubiKey i Passkey.
  4. Ok, wygląda na to, że @marcinnaprawił 2FA. 👍 Nie chcesz dodać kluczy sprzętowych np. YubiKey i softowo Passkey? Ogólnie FIDO2, bo 2FA to trochę ściema.
  5. Tak jak w temacie, nie działa 2FA mimo, że jest włączone. Nie prosi o kod podczas logowania. cc: @marcin
  6. To będzie pękać, bo to zrobione po taniości z betonu żaroodpornego, więc nie wymaga wypalania w piecu. Jakby palnik był zrobiony z krzemionki i wypalony to pewnie byłby wieczny. To duży koszt.
  7. U mnie podobnie jest popękany. To nawet lepiej, bo zrobił się większy otwór i jest lepszy ciąg kominowy. Ten fabryczny otwór jest za mały.
  8. Przy nowym domie i termosie to się wstawia pompę ciepła a nie kotły za paliwo stałe. Nawet jak ma się darmowe, własne drewno, swój las to i tak nie warto bawić się w kotły.
  9. Wcześniej miałem Kostrzewę SDS Ceramik z załadunkiem od góry. Nic nie dymiło. Owierając pokrywę aż ją zasysało. A przecież załadunek od góry i sama komora załadowcza de facto robi za komin. A mimo wszystko nic nie dymiło. Do drewna załadunek od góry jest lepszy, bo można w pionie dawać długie polana a nawet jak w poziomie to wejdzie ich dużo więcej niż przy zasypie bocznym. Boczny zasyp tylko do węgla. Setlans to pewnie wcześniej był węglakiem. Trochę go przerobili pod drewno.
  10. Palnik raczej wstawiali już po zespawaniu kotła na gotowo. Jest duża szczelina dylatacyjna, którą wypełnia sznur. Wystarczy wyrwać sznur i wszystko ładnie powinno się wysunąć. Ten palnik jest za niski do drewna. On powinien być tak do połowy wysokości kotła. On jest na wysokość dziury pod palnik. W sumie inaczej nie mogli zrobić. Palnik to część eksploatacyjna, która się zużywa i podlega wymianie. Kiedyś pytałem ich ile kosztuje nowy palnik - nie pamiętam dokładnie ceny, ale kilkaset złotych...
  11. Nie jest to zbyt szczęśliwa konstrukcja jeżeli chodzi o serwis kotła, ale działa i grzeje. Wolę Setlansa niż MPM'a, bo w Setlansie mogę podawać powietrze pierwotne przez drzwiczki załadowcze i to jest najważniejsze. Nic się nie leje ani nie śmierdzi wędzarnią. Wszystko zawsze się wypali. Można palić bez bufora. @palacz274711 kW i 15 kW mają już tę klapkę odymiającą. W ogóle dziwne to jest, bo przy otwarciu drzwiczek załadowczych powinno wszystko wciągać i rwać jak odkurzacz w palnik i w komin a tu dymi przez drzwiczki. Chyba to wina trochę źle zaprojekrownej komory załadowczej i jej kształtu. Są jakieś zawirowania powietrza, bo na pewno nie robi się ciąg wsteczny. W każdym razie tak mi się wydaje.
  12. Nie, ta blacha jest także do drewna, żeby polana ześlizgiwały się pod sam palnik. Żeby nie ta blacha, która pomaga opadać polanom przy palniku to by kocioł nie dostał certyfikatu 5 klasy - rozmawiałem kiedyś z producentem. Z punktu praktycznego ta blacha to jedno wielkie nieporozumienie i chyba nikt jej nie używa. Poza tym kocioł nie ma certyfikatu do palenia węglem, więc nie można w nim palić węglem. Dla przypomnienia jeszcze tak niedawno każdy składał oświadczenie jaki kocioł posiada i czym pali. Oświadczenie ma moc prawną/urzędową i w razie "W" urzędas może nałożyć karę lub skierować sprawę do sądu jak ktoś podpieprzy, że zamiast palić drewnem, ktoś kopci węglem w kotle tylko do drewna. Na samym dole była nota prawna, że składanie fałszywych danych w oświadczeniu grozi także karą więzienia.
  13. Przecież wlot jest na samym dole przy ruszcie, więc chcę się tego, czy nie palnik zostanie zasypany. Jedyna opcja to bardzo duże kawałki węgla, więc odpada orzech II, czy coś mniejszego.
  14. Wydaje mi się, że ten kocioł nie nadaje się do węgla ze względu na konstrukcję palnika. Jak zatka się palnik to może być tragedia...
  15. Nie możesz zastosować zaworu 4D? Jak bojler stalowy, to przy 80 stopniach popęka emalia w środku i będzie rdzewieć od środka, bo woda użytkowa zawsze jest napowietrzona. Jak masz bojler z nierdzewki, czy kwasówki to nie ma znaczenia, możesz i 90 stopni w bojlerze trzymać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.