Skocz do zawartości

emigrant

Stały forumowicz
  • Liczba zawartości

    1688
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    8

Ostatnia wygrana emigrant w dniu 26 Marzec

Użytkownicy przyznają emigrant punkty reputacji!

Reputacja

94 Doskonały

O emigrant

  • Tytuł
    Doświadczony Forumowicz
  • Urodziny 09.05.1982

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    dom jednorodzinny
  • Instalacja
    10 grzejników Fondital aluminiowych, system dwururowy miedziany, zawór 4D ESBE VRG141 25(1"), pompki Wilo-Yonos PICO 25/1-4, komin ceramiczny fi 200
  • Kocioł
    Setlans Selvan 11 kW

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    woj. podlaskie

Ostatnie wizyty

11755 wyświetleń profilu
  1. Pod drugiej dawce i odczekaniu 2-3 tygodni można zrobić jakie się ma miano przeciwciał i wszystko będzie jasne. Badanie chyba jest dość tanie.
  2. Klasa B nie jest wystarczająca? Wygląda na badziewie. Do tego nie wiadomo jaki typ stali nierdzewnej zastosowali. Ukrywają to.
  3. W lepszej klasie niż B i nierdzewnego raczej nic nie znajdziesz. Co najwyżej tylko w gorszej klasie imho. Joule to poważny producent. Skoro napisali, że mają bojler w klasie B to pewnie tak jest. Moim zdaniem możesz w ciemno brać Joule. Do tego w komplecie jest grzałka 3 kW - do bojlerów nierdzewnych grzałki są cholernie drogie. To już odpada koszt grzałki. Powodzenia w wyborze. Ich bojlery są za drogie. Moim zdaniem nie warte swojej ceny. Do tego klasa energetyczna u nich raczej nie istnieje. Ja byłem przekonany, że oni te bojlery pianują a tu taka lipa. Po prostu taki sposób ocieplenia jak oni robią jest tańszy i nie wymaga maszyn jak to jest przy pianowaniu. Pani Basia zawinie gąbkę dookoła bojlera i gotowe ocieplenie 🤣 - hehe. Może i są żywotne, wysokiej jakości kwasówka(niby z niemieckiej huty), ale jako produkt finalny słabo. Widać, że to produkt z przydomowego garażu. Nawet miałem do nich jechać tak z ciekawości, bo mam do Łomży 70 km, ale finalnie przyjechał bojler kurierem. Pewnie 20-30 lat posłuży, ale drugi raz chyba bym od nich już nie kupił.
  4. W apce mObywatel jest blankiecik/dowód, że jest się zaszczepionym. Pewnie coś ala paszport będzie. U mnie jest jeszcze nieaktywny, bo jestem przed drugą dawką.
  5. Ja głównie ze względu na tę stal duplexową. Ona nawet lepsza od kwasówki jeżli chodzi o wytrzymałość mechaniczną, wżerową, itd. Ocieplenie też pewnie dobre. U Chełchowskiego ocieplenie robione metodą chałupniczą. Jakieś płyty gąbki schowane do pokrowca - śmiech na sali. Ja potrzebowałem bojlera poziomego dwupłaszczowego, więc za bardzo nie miałem wyboru.
  6. Nie, nie znam z własnego doświadczenia. Na dziś bym kupił Joule i nic innego. Z tego co widać, gdzie kasa za bardzo nie gra roli i produkt ma być wysokiej jakości to ludzie biorą Joule. Na pewno bym nie kupił bojlera z nierdzewki. Tylko i wyłącznie stal kwasoodporna. Aktualnie mam kwasówkę od Chełchowskiego. Co kupisz to już Twoja sprawa.
  7. Bierz bojler z kwasówki duplexowej od Joule. Nic lepszego nie znajdziesz. Razem z bojlerem dają grzałki. https://www.fuego.pl/joule-cyclone-250-litrow-1-wezownica-kl-b-stal-nierdzewna.html albo wersja dla pompy ciepła z większą wężownicą https://www.fuego.pl/joule-cyclone-heat-pump-250-litrow-1-wezownica-stal-nierdzewna.html Termica to zwykła nierdzewka.
  8. Ja(82 rocznik) w sobotę(1.5.2021) z rana dostałem pierwszego strzała fajzerem. Od południa do 4-5 rano bolało trochę ramię/mięśnie w obrębie wkłucia igly i nic poza tym. Temperatura nawet nie drgnęła. Druga dawka za miesiąc - niby aktywuje się 5G ;). Za to trochę znajomych po astrze zenece miało niezłe jazdy. Pierwsze 2-3 dni chodzące trupy. Dwóch wylądowało w szpitalu. Nie wiem, czy to prawda, ale po drugiej dawce fajzera mogą być jakieś już większe skutki uboczne. Ogólnie ludzie boją się Astry Zeneki. Do nas na Podlasie - Białystok i okolice cała warszawka się zjeżdża dla Pfizera i Moderny. Więcej rejestracji warszawskich niż lokalnych w różnych punktach szczepień. Podobno cała Warszawa to Astra Zeneka.
  9. Słuszne spostrzeżenie. W starych instalacjach pewnie u nie jednego ZZ jest nieszczelny i ciśnienie cofa się do sieci wodociągowej. Ludzie nawet nie są tego świadomi.
  10. Nie mam żadnych swoich racji. Po prostu napisałem jak prawidłowo powinna być zrobiona instalacja. Tu nie ma nic nadzywczajnego, prosta instalacja bojlerowa która nie ma żadnych alternatyw. Bojler powinien być wyposażony w ZZ, ZB 6 bar i naczynie przeponowe - to chyba są oczywiste oczywistości? Przypadkiem naczynie przeponowe nie jest wymagane w gwarancji bojlera? - tutaj nie jestem pewien. Zawór bezpieczeństwa nie jest od kapania, żeby upuścić ciśnienie i żeby dalej sobie rosło i znowu kapało. Jest tylko zaworem awaryjnym. Kompensować wzrosty ciśnienia ma naczynie przeponowe z prawidłowo ustawionym ciśnieniem wstępnym. Także mam regulator ciśnienia(ustawione 3 bary), ale także mam naczynie przeponowe dla CWU(wstępne 2,8 bara), bo być musi. Naczynie nieprzepływowe i przepływowe będzie działać tak samo, poprawnie z taką różnicą, że przepływowe jest dla CWU a nieprzepływowe także, ale nie dla domowej CWU. Napisałem w poście #15 dlaczego to ma być naczynie przepływowe dla CWU - głównie chodzi o względy sanitarne wody użytkowej.
  11. Przecież napisałem czym się charakteryzuje naczynie dla potrzeb CWU. Naczynia sobie poszukaj sam. Ma go Reflex, ma go Flamco. Tak, kierownica np. flowjet jest jednym z elementów naczynia przepływowego, ale nie jest wymaganym, jako opcja - po prostu mniej efektywnie będzie wymiana wody w naczyniu. Według mojej wiedzy jaką tam kiedyś zdobyłem takie naczynie jest jednym z elementów instalacji wodnej i powinno być wypełnione częściowo wodą. Bez wypełnienia wodą ze złym ciśnieniem wstępnym takie naczynie jest przezroczyste dla instalacji, jakby go nie było. Przecież to jest główne zadanie naczynia, żeby kompensować wzrost ciśnienia podczas rozszerzalności wodnej i także uderzeń hydraulicznych a nie go jeszcze bardziej podnosić przez naczynie. Do tego unikamy sklejania się worka przeponowego. Nic tutaj więcej nie mam do dodania. To nie moje wymysły, tylko wiedza zaczerpnięta od tych co na tym się znają. To ma logikę, sens. Chyba tyle w temacie. Za to co powyżej napisałeś to Twoje, prywatne wymysły imho.
  12. @Dozy Tak się nie robi jak napisałeś. Naczynie przeponowe ma być częścią instalacji, czyli powinno być non-stop wypełnione w części wodą. Naczynie powinno być przepływowe dla potrzeb CWU, czyli podczas poboru ciepłej wody z kranu do naczynia cały czas jest dostarczana świeża woda. Naczynia nieprzepływowe do CWU montują tylko partacze. One są dobre dla potrzeb wody, która nie musi spełnić wymogów sanitarnych, wody pitnej. W gospodarstwach domowych wodę CWU należy traktować jako wodę pitną. Do tego naczynie przepływowe jest od środka emaliowane i ma króciec ze stali nierdzewnej. Podczas pęknięcia membrany nadal jest zachowany wymóg sanitarny dla wody CWU. Naczynie nieprzepływowe od środka nie jest emaliowane - tam jest rdza. Króciec jest stalowy niklowany.
  13. Tak, możesz dać czwórnik - na dole zawór spustowy a po bokach naczynie i manometr. Najlepiej dać termomanometr na górze, tam gdzie masz wylot wody CWU. To trzeba robić przeróbkę tej miedzi. To może już tego nie ruszaj. Daj manometr na zasilaniu - on też pokaże wzrastające ciśnienie podczas podgrzewania. Rozwiąże problem, bo problemem jest brak naczynia przeponowego. Zawór bezpieczeństwa nie ma prawa kapać. Jego kapanie to stan ostateczny, krytyczny, że coś jest nie tak z instalacją.
  14. Mierzysz manometrem ciśnienie wody wodociągowej w stanie spoczynku - zimnej wody. Na przykład pokazuje 4 bary. W naczyniu przeponowym ustawiasz ciśnienie 3,7-3,8 bara. Naczynie montujesz za zaworem bezpieczeństwa i za zaworem zwrotnym - naczynie ma być bliżej bojlera niż ZB i ZZ, nie może być przed tymi zaworami. Druga sprawa jak nie masz regulatora ciśnienia wody wodociagowej i masz duże wahania ciśnień to ciśnienie wstępne powinno być o 0,5 bara mniejsza a naczynie dobrane na podstawie obliczeń - może wyjść, że potrzebne będzie naczynie kilkudziesięcio litrowe. Możesz "pobawić" się tym 12 litrowym - może będzie dobrze. No i do CWU powinno być naczynie przepływowe, ale montuj co masz. W tym trójniku ocynkowanym co masz zaślepkę/korek wkręcony to tam w jego miejsce wepnij naczynie przeponowe. Tyle w temacie. Możesz dać jeszcze jeden trójnik i wkręcić manometr do 10 barów. Będziesz widział do ilu podnosi się ciśnienie wody podczas podgrzewania. Brakuje zaworu spustowego - może kiedyś trzeba będzie spuścić wodę z bojlera.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.