Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

19 godzin temu, brodekb napisał:

Rarek ,na czopuchu a dokładnie ok 15cm od wyjscia spalin z kotła ,sonda co kiedys pisałem ta najzwyklejsza dlatego tak szybka reakcja ,palnik to 4x8 czyli 32cm2  ,paliwo to Wesoła po duzej zwieszce dlatego gazy sie tak pala gwałtownie ,a i widac płytke- daszek co niby tłumi ;-)

Dlatego dziwie sie ze niektórzy maja juz i tak duze wejscie w palnik i je powiekaszaja,po co taka paszcza kaszalota z palnika nie pojmuje skoro taki mały potrafi dawać nieźle 

tu masz filmik ,zanim właczyłem nagranie było ponad 800 ,ai tak niewiele brakuje ;-)     

TM902C.jpg.41cd5c09aacaba43bfa22e96352c8078.jpg

 

palnik 4x8cm ,FULL 700st ;-).wmv

Ciekawe kolego jest to że u ciebie różnica pomiędzy krótkim a długim obiegiem wynosi blisko 400 stopni , a u mnie około 100 stopni ,być może wyższy o 10 cm kocioł na tym krótkim o tyle lepiej odbiera lub nie wiem czy u ciebie wiruje na twoim palniku bo jak nie to może efekt wirowania się przyczynia ,ale na długim już mam tak jak u ciebie około 300 przy max hajcowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Wilu napisał:

Ja także mam kamerkę dostępną 24h/dobę z każdego miejsca na świecie w smartfonie, często nie ma mnie w domu z najważniejszymi parametrami, temperatura w domu,temperatura na piecu, oraz spalin i powrotu, oraz dla bezpieczenstwa ups z dwoma akumulatorami które wytrzymują 24 godz po zaniku napięcia

Może podaj jaki to model kamerki. Zapewne musi być w zasięgu domowej sieci Wi-Fi ? Szukałem czegoś takiego do innych celów. Potrzebne widzenie w nocy i dobry zasięg Wi-Fi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PW z popielnika czy oddzielne to jeden czort, bo jak się pali to reguluje się samo. Różnica to jest wtedy jak chce się zamknąć bo z pod rusztu nie można zamknąć. Przy zamkniętej klapce od popielnika widać jak wciąga powietrze i płomień przez ruszta do popielnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Piecuch19 napisał:

Paszcza kaszalota jak to określiłeś potrzebna jest by w 5 klasie ( masz mniejszy wymiennik) uzyskać wyższą temperaturę spalin przy ciągłym paleniu bez bufora - na małym ruszcie. W kotle tym - 5 klasa - rozpala się dobrze jednak z uwagi na większy wymiennik po zamknięciu miarkownika i spadku temperatury na kotle o 5' - kocioł nie może się podnieść by wrócić do temperatury zadanej 75' Dzieje się tak dlatego że Temperatura spalin bardzo spada ( do temperatury wody lub ok. 10' więcej) co osłabia ciąg i nie chciało się palić pomimo uchylonego miarkownika.

"Paszcza kaszalota " pomaga w podnoszeniu się kotła do temperatury zadanej po spadku ok 5' ( wymiennik zbyt wychładza spaliny)

 

 

Tak że paszcza kaszalota się przydaje w kotłach 5 klasy przy paleniu ciągłym bo przez dziurkę od klucza nie chce się palić w tym kotle - bez bufora.

Dlatego zalecam powiększenie przekroju palnika dla posiadających bufor bo go szybciej nagrzeją.

 

@Piecuch19 Ty dalej swoje! 

Wiesz do czego Tobie "paszcza kaszalota" jest potrzebna? 

Do palenia ciągłego z ułamkiem mocy nominalnej kotła! Dłuższy wymiennik ma tutaj marginalne znaczenie.

Gdybyś zaczął od zmniejszenia odbioru mocy z komory zasypowej, nie musiałbyś, zwiekszać powierzchni przepływu palnika. Co nie znaczy że w twoim przypadku, wpłynęło na plus zwiekszlny przekrój, ale tylko na wygody. Lecz kosztem efektywności spalania. Przyspieszenie przepływu spalin, bardzo dobrze wpływa na proces spalania. 

Twój cytat:

"Dlatego zalecam powiększenie przekroju palnika dla posiadających bufor bo go szybciej nagrzeją"

Tak to prawda. Tylko szkoda że nie napisałeś, że WIĘKSZYM KOSZTEM ;) Chyba że jest inaczej, to może to mi wytłumaczysz. 

14 godzin temu, Piecuch19 napisał:

to będzie się palić - powiem więcej - będzie zap.....lać tak że i woda wlana do kotła też się spali ( oczywiście bez przesady - by nie wpłynąć na obniżenie temperatury płomienia)

Woda przy wyższych temperaturach poprawia spalanie

. Wiem że zaraz podniesie się krzyk na forum - ale tak jest i krzyki tego nie zmienią - to jest chemia i fizyka

W ilości  która nie będzie obniżała temperatury płomienia jest wskazana - bo podwyższa temperaturę płomienia - w niewielkich ilościach - pod warunkiem że płomień jest gorący- biały-  a nie czerwony czy żółty.

Obserwujcie płomień a w szczególności jego końcówki - jak białe to na komin nie ma co patrzeć bo dymu nie będzie

Czy ty wiesz przy jakich temperaturach zachodzą procesy w których woda zaczyna działać na korzyść dla użytkownika? Z tego co pamiętam jest to chyba w okolicy 2500°C Do tego czasu dodawanie wody, jest reakcją endotermiczną :/. Więc bajek sobie nie opowiadajmy. 

 

12 godzin temu, Piecuch19 napisał:

Spróbuj wlać pół szklanki ale wtedy gdy płomień będzie biały rażący - wtedy może doznasz olśnienia - ale wszystko już jest odkryte i opisane.

Jakiego olśnienia dostanie? Raczej oparzenia! Od dużej ilości (340l) goracej pary wodnej, która wychłodzi płomień i temperaturę żaru,  a twoje palenisko zacznie emitować duże ilości niespalonych cząstek. Nic więcej sie nie stanie ;) 

Piecuch, masz fajne pomysły, ale proszę NIE OPOWIADAJ BAJEK

Piszesz o białym płomieniu wstawiasz fajne filmiki, ale głównym wykładnikiem czystego, ciągłego spalania, jest wymiennik. Jak możesz wstaw fotki z kilku paleń,  jak to u Ciebie wygląda :) 

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy wniosek:

W wyniku strat spowodowanych sprawnością instalacji elektrolitycznego wytwarzaniu wodoru zasilanej alternatorem samochodowym, bilans energetyczny jest ujemny. Oznacza to że moc silnika odebrana przez alternator jest większa niż otrzymana w wyniku jego spalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Zapraszam Panowie do mojego wątku" Palnik szamotowy i PW w kotle SKED" i proszę o uwagi!Dodałem nowe filmiki z pracy palnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Piecuch19 napisał:

Napisz na private to coś podpowiem - między innymi dlaczego poprzednie wersje nie funkcjonowały - robiłem wiele prób - także w poprzednim kotle.

Istotą są proporcje. Ustalenie proporcji powierzchni przekroju PW z popielnika do powierzchni przekroju wlotu gazów do palnika ( mierzone w węższej części wlotu - przewężeniu).

Ważne jest też by zrobić szczelinę w zwężce jako dyszę - zwężającą się ku wylotowi. Wtedy nie będzie się zapopielać i wpuszczać węgla do dziury. Będzie przecinać cokolwiek tam wpadnie.

Robiłem doświadczenia wsadzając dłuższy kawałek drewna sięgający w głąb komory spalania i przecięło go na pół. Połowa spaliła się za szczeliną a druga połowa przed szczeliną. 

Dlatego ważne jest zrobić to jako dyszę. Węgiel nie będzie się pchał do palnika bo tam na straży jest lanca tlenowa która wszystko przetnie - pod warunkiem że będzie dobrze zrobiona :-))). Ważne by element wystawał tak 2-3 mm powyżej poziomu podłogi komory palnika bo jak niżej to wypali szamot podłogi.

Z szamotu jest lipa bo z uwagi na wysoką temperaturę spieki kleją się do szamotu.

Zrobiłem z żeliwa i się nie kleją

Stosownie do " paszczy kaszalota" tj. przekroju mojego palnika jak to nazwał kolega Brodek ( poniżej zdjęcie "paszczy kaszalota")

Nie jestem przedstawicielem ani producentem kotłów to się dzielę moimi obserwacjami na temat użytkowania tego kotła - MPM 18Kw 5 klasa ( większy wymiennik) by paliło się lepiej.

Ważne jest też by zostawić nadmiar na rozszerzanie gorącego żeliwa . Ja zostawiłem za mało i pod wpływem temperatury trochę się wygięło w pałąk ( luz ok 8 mm wskazany) - widać na zdjęciu.

Pozdrawiam

 

 

IMG_20190117_190304.jpg

IMG_20190117_190322.jpg

IMG_20190206_202524.jpg

Edytowane 21 godzin temu przez Piecuch19

Kurde czytam dalej i ogladam filmiki i to działa. :)

1. przykleiłeś to żeliwo silikonem do kominków  do szamotu palnika ?albo jakos przymocowałeś do rusztu - np przyspawaną nakretką i srubą od dołu - aby to sie nie przekrecało przy rusztowaniu ??? Chodzi mi czy sie to nie rozwali lub za bardzo odsunie od palnika przy rusztowaniu

2. Z czego ten pret zeliwny zaadaptowałeś ?

3. możesz zrović jakis rysunek techniczny - nawet w paincie - jakie to ma dokładnie wymiary i jak sie zweża - z góry dziekuje  - Patent ci sie udał bezsprzecznie. Chyle czoła.

 

 

OT 

1 godzinę temu, miki1212 napisał:

Tak, w sportach motorowych używano wtrysku pary wodnej w celu zwiększenia mocy bo podobno stwierdzono poprawę sprawności spalania.

Jak już to był Metanol a nie woda, bo  znacząco obniżał temp gazów wydechowych  zresztą jak każdy alkohol-  tu nie chodziło o moc ale o przeciwdziałanie wybuchowi silnika z przegrzania.

Co do zwiekszenia mocy - używano  spreżonego dwutlenku wegla  - podawanego z butli dyszą bezpośrednio w kolektor ssący.  Tak to działało mimo ze co2 jest niepalne - CO rozpreżając sie znacząco obniżał temp spalania przez co moc sie zwiekszała nawet o 20-25% - to było jeszcze w erze przed stosowaniem Podtlenku Azotu .

 

1 godzinę temu, Gredy napisał:

Tutaj ciekawe, raczej obalenie tego patentu ;) 

Daj spokój z filmikami od tego gościa - to jest mechanika na poziomie przedszkola albo i żłobka.....  Merytoryczne dno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Mikkei Niczym nie kleiłem To ciężkie jest i dość stabilnie leży na beleczkach bocznych komory - tych co blacha zmniejszająca ruszt się opiera. Nie zauważyłem by się przesuwało. W rusztowaniu nie przeszkadza.

Żeliwo jest z belki podrusztowej Można z grubszej stali zrobić - na pewno sezon wytrzyma.

Moje wymiary Ci nic nie dadzą bo nie masz takiego przekroju palnika jak ja.

Kluczowy wymiar to pole powierzchni przekroju szczeliny, która ma mieć 7% pola powierzchni przekroju wlotu palnika ( mierzone w węższej jego części) 

Ja mam palnik 130cm' a szczelinę 9 cm'  ( 18cm długą i na 0,5 cm szeroką - w najwęższym miejscu). Szczelina ma być w formie dyszy zwężająco ku wylotowi.

Coś takiego jak na zdjęciu

 

IMG_20190117_160848.jpg

Edytowane przez Piecuch19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://setlans.pl/?page_id=475

Jestem w szoku tym producentom się chyba przewrócił w głowie.

Nowy kociolek setlans wygląda jak większość dolniakow kilkanaście lat temu i to ma certyfikat na 5 klase i do tego zgloszony do przyznania patentu ciekawe na co a cena zabija. Prawie 7000 zł za kociołek 15kW to szaleństwo.

To co się tu męczy przez 3 lata okazuje się że nie ma sensu wustarczy tylko podnieść cenę i już jest idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blacha zmniejszająca ruszt z dostępem do palnika i paleniska. Te nogi to z pręta 18mm i podtrzymują boczne Szamoty w komorze zasypowej. Stoi to na blasze która przysłania pusty ruszt.

Dziura przysłaniana jest połówkami cegieł szamotowych w trakcie palenia i wyjmowanymi jak chce się w palenisku pogrzebać - wyłowić spieki czy kamienie lub dziobnąć od dołu jak się opał zawiesi.

IMG_20190206_200307.thumb.jpg.832f084b8b741e80ce76d3b85440e4ab.jpgIMG_20190206_200620.thumb.jpg.d8604c7aaf20ca9cb8961d88209d4820.jpg

Edytowane przez Piecuch19
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam wszystkim kolegom ze jest to temat o MPMie  ,a nie śmietnisko do którego można wlać wode i wszystko co sie umyśli komu ,  nie wspomnie o gównoburzy i kłótniach na wiele stron , od tego są wydzielone tematy i później zdziwienie że nowi zadają z pozoru śmieszne oczywiste pytania jak czytaja te popisy który kogo zagnie i czym zabłysnie w temacie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Piecuch19 tę dyszę to z żeliwa, a jakiego materiału użyłeś do skonstruowania podstawy na której opiera się blacha zmniejszająca? Może być zwykła stal czy trzeba coś lepszego?

 

Aha i czy ktoś potrafi wyjaśnić obecność tych otworów w oryginalnej blasze? Ja oprócz tych co ma piecuch na zdjęciach mam dwa okrągłe (fi 8?) otwory.

Edytowane przez rarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję nie wiedziałem ;) Chodzi mi o to czy żar nie powinien powstawać bardziej przy palniku? Czy to nie powoduje niepotrzebnego rozpalania warstwy węgla i zbyt duże odgazowywanie? Widzę że w różnych wersjach kotła blachy miały różne wycięcia. Jeden z kolegów który zainstalował wyciąganą klapkę widziałem że kompletnie pozbył się tych otworów.

@Piecuch19 Zauważyłem też że Twoja blacha ma ten zagięty element o góry dłuższy w stosunku do oryginału, przez co prawdopodobnie zasłania więcej niż jeden element rusztu. Czy może ustawiasz pionową ścianę lekko pod kątem (dołem bardziej w strone drzwi niż palnika, czyli szerzej niż górą), żeby nie dochodziło do zawieszania paliwa? Ostatnio moja blacha popuściła na śrubach i przesunęła się w stronę palnika - skutki były okropne - paliwo właziło w palnik i się zawieszało.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rarek co do blachy zmiejszającej powierzchnie rusztu czyli tej pionowej w oryginale były 4 otwory fi ok 10 mm na wysokości ok 6cm od dołu ,miało to za zadanie dostarczyc troche powietrza w strefe zaru jak sie spód zapopieli -ruszta , Gredy wiem robił duzo wyzej 15-20cm wlot powietrza ale tez mały i stałpalniść duzo mu wzrosła bo powietrze było-szło wyzej choc na dole juz było zakitowane popiołem.

Ja w tej blasze na poczatku wyciełem otwór do wyciagania kamieni itp ok 7x10  ale zauwazyłem że sobie powietrze tym otworem idzie na skróty zamiast dołem przez ruszta i wypala mi dziure przed palnikiem- zwiechy opału,dym ,wiec dorobiłem klapke i blacha jest zamykana na szczelnie ,ale zostawiłem 2 otwory 10mm .

Tej blachy nie mozna zrobic za duzej ,tez to przerabiałem ,optymalnie co oryginał czyli zmiejsza o 1/3 powierzchnie rusztu ,jak zmiejszymy za duzo to owszem palenisko mniejsze ale mamy upierdliwy efekt uboczny że opał wręcz na siłe wchodzi do palnika oryginalnego i go kituje ,  zero PW orginalnego,moc maleje ,dymi az nie chce sie palic i czyszczenie kotła , tak to wyglada w praktyce co sam robiłem i zaobserwowałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rarek napisał:

 

Dziękuję nie wiedziałem ;) Chodzi mi o to czy żar nie powinien powstawać bardziej przy palniku? Czy to nie powoduje niepotrzebnego rozpalania warstwy węgla i zbyt duże odgazowywanie? Widzę że w różnych wersjach kotła blachy miały różne wycięcia. Jeden z kolegów który zainstalował wyciąganą klapkę widziałem że kompletnie pozbył się tych otworów.

@Piecuch19 Zauważyłem też że Twoja blacha ma ten zagięty element o góry dłuższy w stosunku do oryginału, przez co prawdopodobnie zasłania więcej niż jeden element rusztu. Czy może ustawiasz pionową ścianę lekko pod kątem (dołem bardziej w strone drzwi niż palnika, czyli szerzej niż górą), żeby nie dochodziło do zawieszania paliwa? Ostatnio moja blacha popuściła na śrubach i przesunęła się w stronę palnika - skutki były okropne - paliwo właziło w palnik i się zawieszało.

Blacha dorobiona jest na odległość 15 cm od przegrody. Rozszerzenie w kierunku rusztu ok 2.5 cm - przez to jak coś górą wpadnie to powinno dolecieć na dół. Ale mam kiepski węgiel - puchnący i spiekający więc też potrafi się zawiesić ale z tą blachą rzadko w odróżnieniu do oryginalnej. Na zdjęciu celowo ustawione są w takiej samej odległości od szafki by widać było różnicę w nachyleniu i przyczynę zawieszania opału. 

Ponadto łatwo się robi porządek w palenisku ( wyciąganie spieków, kamieni, czy dziobanie od spodu jak się zawiesi no i czyszczenie palnika od dołu) wszystko bez wygaszania podczas ciągłego palenia.

Robię to tak jak poniżej ( wszystkie cegiełki są luźne i wyjmowane - na filmie wyciągnąłem tylko jedną)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze są spieki bo ograniczają przepływ powietrza przez ruszt i przeszkadzają w paleniu - obniżają moc.

Zwykle spieki organizują się przed palnikiem bo tam najwyższą temperatura ( spieki to stopiony popiół)

Takie jak na zdjęciu wyciągam co 2 dzień. Z oryginalną blachą byłoby to niemożliwe.

IMG_20190209_141207.thumb.jpg.bb50849c309f90b519926c992c0e77a7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piecuch19, napisałem ze to jest temat o MPMie , po co znów wyskakujesz z ta woda ....

a odnośnie filmu co zapodałeś  to porada praktyczna -nawierć sobie w tej szamotce otwór na wylot fi 10-12 mm bez udaru -pójdzie  ,ale tak w odległości 1/3 od góry szamotki -do wyciagania wsadzisz pręta i spoko wyciaganie ,bo rękawica za długo nie wytrzyma ,ja mam tak otwory porobione w szamotkach nad palnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczyłem parę dni z kociołkiem,mam trochę więcej doświadczenia w kierunku przeróbki na Kirgiza.Szczelina Piecucha (na razie prowizoryczna ale działa) pomaga lepiej niż oryginalne podawanie PW.

Reszta informacji bedzie w przyszłym tygodniu,teraz nie ma za bardzo czasu.Może atmosfera zrobi się spokojniejsza i pójdzie w temacie kociołków,teraz jak coś napiszę to pewnie zginie w tłumie i nikt nie zauważy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rarek napisał:

@Piecuch19 tę dyszę to z żeliwa, a jakiego materiału użyłeś do skonstruowania podstawy na której opiera się blacha zmniejszająca? Może być zwykła stal czy trzeba coś lepszego?

 

Aha i czy ktoś potrafi wyjaśnić obecność tych otworów w oryginalnej blasze? Ja oprócz tych co ma piecuch na zdjęciach mam dwa okrągłe (fi 8?) otwory.

Blacha zmniejszająca ruszt stoi na zwykłej blasze gr. 10 mm u mnie 10 cm x 30 cm i natym też stoją połówki cegieł szamotowych.

Otwory są do napowietrzania zasypu ja z nich zrezygnowałem bo chcę by się niską warstwą rozpalał zasyp.

Do Brodek: 

Widzę że nadal podchodzisz sceptycznie jak kolega od konia i wiader wody, ale tam na tym filmiku jest dokładnie pokazane w którym dokładnie miejscu woda ma być podana w kotle takim jak MPM i oszczędności na opale z tym związane.

Obejrzyj chociaż zanim zaczniesz negować. Skoro zostało to opatetowane to chyba nie herezje jakieś? A temat jak najbardziej dotyczący kotła dolnego spalania.

Celowo nie odzywałem się wcześniej by zobaczyć kto z forumowiczów ma otwarty umysł na innowacje.

Pomysł z podaniem PW z popielnika w palnik też był negowany aż kilku forumowiczów sprawdziło że działa.

Trochę pokory życzę.

Pozdrawiam

Edytowane przez Piecuch19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image.png.484452bda87b5152810c395c7bf87934.png 

Ja rozumiem to tak jak na rysunku. Góra elementu by @Piecuch19 ma być wyżej niż podłoga palnika (detal 1) zaś dysza ma sie zwężać od popielnika do dyszy (detal 2).

image.png.ed9ccc62ebc1c6b71a9586c8f37f6703.png

Sam kraniec dyszy PW (3) ma stanowić obszarowo 7% obszaru palnika ceramicznego(4). 

Edytowane przez rarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piecuch19 ,te "otwarte umysły" robia burdel w temacie i tyle  , dalej bedziesz ciagnął wywody   to obejrzyj sobie film Jańcio Wodnik od posłusznej wody ,  

tak cieżko zrozumieć ,nic nie neguje,o tych nowościach czytałem jak to  "odkryli" , tylko robi się burdel i śmietnisko coraz dalej od głównego tematu -w tym rzecz ,i wiecej mnie nie wciagaj w dyskusje nie na temat -nie bede odpisywał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.