Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
27 minut temu, Dawidddddd napisał:

Tak tylko czy będzie działać nie znalazłem żadnego filmiku z podłączania tego czujnika do skzp ale taka opcja jest.

Zgadza się. Mam SKZP-05 i jest w menu powietrze opcja czujnika Halla, mimo to w instrukcji nie znalazłem nic. Ale pisałem z Timelem i mam rozpiskę SKZP-05. Sygnał z czujnika Halla podłączamy na wejście BIN, pin "F", według rozpiski.

Opublikowano

Mi także by się nie chciało, wolałbym zakupić nowy wentyl z zamontowanym czujnikiem. Ale to już decyzja każdego z Nas 😉

Opublikowano (edytowane)

Jesli dziala z každym halom,w samochodach jest ich milion.2,czy 3 žylowych.Darmowe i latwo zamontowac.Na wentylatorze tylko umiejscic 2 magnezki,czy kawalki želaza oproci do zrownowaženia,bede pokazowac dwukrotne obroty,no wiatrak požyje dlugo.

Edytowane przez bercus
Opublikowano
47 minut temu, Animus napisał:

Kup, masz 14 dni na testy, jak nie wypali to oddasz. 

Ja kupowałem tu, niecałe 200zl kosztowała.

Wentyl bez czujnika h. sprzedałem na OLX za prawie 100zł i wyszło tanio.

Powieść mi a ile wyjść masz z tej turbinka hala 

Opublikowano

Może czegoś nie rozumiem, ale jakie 2 wyjścia?

Opublikowano

W instrukcji nie ma chyba nic o czujniku Halla, ale właśnie na tym zdjęciu jest pokazane jak podłączyć sygnał z czujnika Halla. Aczkolwiek zastanawia mnie ta masa (GND) na "E". O tym podłączeniu pisałem wcześniej ...

Opublikowano

No i u ciebie będą te czujniki halla działać bo ten trzeci to jest zasilanie żeby czujnik działał tam jest małe zasilanie potrzebne 5v a umnie są dwa wyjścia. 

Opublikowano (edytowane)

Ale możesz poszukać w sterowniku takiego napięcia żeby zasilić go.

Najważniejsze że ma wejście na sygnał Halla do triaka, a on będzie zmieniał obroty wentyla,  masę GND też można podłączyć byle gdzie.  

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2806325.html#gallery-4

Edytowane przez Animus
Opublikowano

Panowie szanowni przejdżcie na wiadomości priv.Tak chyba byłoby lepiej.Bo to nie jest w temacie tego forum.

Opublikowano
4 minuty temu, darko240973 napisał:

Panowie szanowni przejdżcie na wiadomości priv.Tak chyba byłoby lepiej.Bo to nie jest w temacie tego forum.

Domyślam się, że chodzi o to, że temat dotyczy SKZP-02 a nie SKZP-05 ... przecież to niemal te same sterowniki.

Co do Halla, to trzeba by napisać do Timela, bo nie wiadomo o co chodzi z tą masą (GND) przy sygnale Halla (HALL) ... na złaczu BIN E i F. Co do zasilania czujnika to kwestia, aby dopasować czujnik do zasilania "bazy" SKZP

Opublikowano (edytowane)
Cytat

o co chodzi z tą masą (GND) przy sygnale Halla

GND to minus, Vcc to plus.

Jak coś to pisz na Priv, ja się zawijam. 

Edytowane przez Animus
Opublikowano

Nie no @Animus kwestię GND i Vcc to ja bardzo dobrze rozumiem (jestem elektrykiem/elektronikiem/automatykiem), wiec wiem o co chodzi. Zastanawiają mnie tylko w złączu binowym piny E i F. Dlaczego jest tylko GND i HALL skoro na rozpisce nie ma wskazanego podłączenia Vcc. Ty wiesz i ja wiem jak co i gdzie znaleźć, ale opis i instrukcja jest pisana nie dla takich co wiedzą, tylko dla takich co nie wiedza i maja się sugerować rozpiską, aby wszystko podłączyć.

Opublikowano (edytowane)

Masz rację, że cos tu nie gra, bez zasilania Vcc to nie może działać prawidłowo.

A jest jakiś schemat tego sterownika skzp5. 

Pamiętam z pół roku temu, tu w wątku było poruszane podłączenie turbinki, może ktoś przeszpera i to znajdzie.    

@K-r-y-s Zaprosiłem cię na priva.

Edytowane przez Animus
  • Lubię to 1
Opublikowano

Tak mnie zastanawia czy te wyjścia nie są czasem jakieś zwierno rozwiernym i ilość złączeń daje pomiar bo rozebrałem rowerek stacjonarny i tam myślałem że jest czujnik hala a tam magnes na kole a w czujniki coś na zasadzie magnes dotyka i łączy blaszki

A krys jak lubisz elektronikę to ci pokażę układ jaki montuje do podlogówki tylko jeszcze nie jest skaczony

20220225_000057.jpg

Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem, nie. Bo wejście typowo zwierne jest na złączu WEJ. BIN A/B i C/D, jest różnica w opisie tych wejść w stosunku do E/F

Edytowane przez K-r-y-s
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Tak, AB czy CD to jakby jeden obieg na środku rozłącznik. 

A tam w tym rowerku był obrotomierz, a tu  masz nie tylko zliczanie ale jeszcze sterowanie obrotami. 

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, K-r-y-s napisał:

Ale pisałem z Timelem i mam rozpiskę SKZP-05. Sygnał z czujnika Halla podłączamy na wejście BIN, pin "F", według rozpiski.

15 godzin temu, K-r-y-s napisał:

Aczkolwiek zastanawia mnie ta masa (GND) na "E". O tym podłączeniu pisałem wcześniej ...

Czyżby? 🙂

Wy nad tym hallem tak się rozwodzicie jakby jego zastosowanie było wyrocznią do prawidłowego ustawienia powietrza. 
Nie istnieje tabela według której dla aktualnej mocy np. 50% (lub podawania węgla 2kg/h) mają być "takie czy siakie" obroty wentylatora, bo przecież bardzo duży wpływ ma ciąg kominowy i sposób dopływu świeżego powietrza do dmuchawy.
Wszystko i tak trzeba ustawiać ręcznie, pod swoje warunki w kotowni, więc nie rozumiem dlaczego Wy się tak rozczulacie nad tym czujnikiem halla. 🙂

Swoją drogą, pragnę się pochwalić, że chyba osiągnąłem ideał.  ...no może nie ideał, ale na pewno jest to najlepsza stabilność jaką do tej pory udało mi się osiągnąć.  ...przy argospid+ to były marzenia ściętej głowy. 😅

Jak widać od lewej, amplituda modulacji nie przekracza 30%. Natomiast ten nagły skok na 100% i widoczny spadek temperatury na kotle to zasługa pierwszych godzin zmianowych moich nagrzewnic.
Zielona krzywa (CO) to w moim przypadku temperatura powrotu z ciepłociągu. Czasami bardziej ewidentnie widać kiedy termostat załącza dogrzewanie domu, a kiedy następuje obniżenie pokojówki bądź kiedy CWU się wygrzewa.

Na ostatnim zdjęciu widać, że amplituda modulacji jeszcze bardziej się zawęża. ...i to przy włączających/wyłączających się nagrzewnicach. Jest pięknie. ☺️

DSC_5124.JPG.299a5d9a145177f0c45ff99dbb1e51bf.JPG

DSC_5123.JPG.9823b58e2c249deeb1e908afd7971fdc.JPG

DSC_5125.JPG.ba5f8a45e47a3ac46fd5dc1b49deda78.JPG

 

PS.
Zdjęcia pstrykałem jakieś dwie godziny wcześniej. 😉

Kluczowe okazały się nastawy dynamika 3 i wzmocnienie modulacji 1.

Edytowane przez Dozy
Opublikowano

Czujnik hala bardziej może służyć do tego że jak palnik będzie troszkę bardziej zabrudzony i wentylator będzie mieć ciężej to go ustabilizuje. Jest opcja do podłączenia to czemu jej nie wykorzystać.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.