Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterownik Skzp-02 - Ustawienia, Porady


energotop
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

4D 1 calowy, czyli raczej standard. Pompa na CO czterdziestka za 4D ustawiona na najniższym biegu lata od 4-6W w zależności od tego co wyprawiają termostaty na grzejnikach. Od kotła do rozdzielacza idzie stal 28 mm. Tak to wygląda jakby przepływ był za duży by móc sterować pełną skalą. Niby może ucierpieć na tym dokładność regulacji, ale skoro siłownik i ster sobie z tym poradzi to nie widzę problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie też groszek suchy bo był latem kupowany luzem i leży w kotłowni . Kociol 13ka palnik sv200n. Obniżałem powietrze by nie goniło gorąco w komin to płomień robi się czerwony .więc nie ten kierunek . 

No u mnie też groszek suchy bo był latem kupowany luzem i leży w kotłowni . Kociol 13ka palnik sv200n. Obniżałem powietrze by nie goniło gorąco w komin to płomień robi się czerwony .więc nie ten kierunek . 

6 minut temu, Jacek3773 napisał:

No u mnie też groszek suchy bo był latem kupowany luzem i leży w kotłowni . Kociol 13ka palnik sv200n. Obniżałem powietrze by nie goniło gorąco w komin to płomień robi się czerwony .więc nie ten kierunek . 

Kurde nie wiem jak te ustawienia ugryżć . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.12.2021 o 13:43, MrWolf napisał:

Chyba się przekonuję i rzeczywiście czas zainwestować w siłownik do zaworu 4D. Wtedy sterownik będzie sobie kręcił zaworem wg potrzeb budynku. Teraz mam go ustawionego w jednym położeniu, bo nie chce mi się latać i kręcić. Pytanie za sto punktów. U mnie ten zawór ma bardzo mały zakres użytecznej regulacji. W zasadzie od 0 do 3-4 na zakresie. Dalej już nic się nie dzieje, a przynajmniej tak to wygląda. Czy SKZP poradzi sobie ze sterowaniem czegoś takiego? Jak wygląda rozdzielczość z jaką sterownik potrafi ruszyć zaworem?

W instrukcji do skzp jest informacja, że niektóre siłowniki gubią się, jeżeli czas jest zbyt mały. Niestety nie ma informacji o które siłowniki chodzi. Może ktoś tu pomoże. Siłownik musi być kompatybilny z zaworem. Więc albo ten sam producent, albo jest adapter.

Tak wrzucę dla ciebie filmik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za film. Obejrzę popołudniem. Siłownik wrzucę tego samego producenta co zawór 4D czyli Diamond. Zapewne gdzieś w odmętach tego tematu są opisane walki użytkowników z ustawieniami do siłownika. Wiadomo, że podstawowe parametry typu czas otwarcia daje że specyfikacji siłownika. Cała reszta rozumiem eksperymentalnie w praniu czy jest jakaś nastawa wyjściowa od której warto rozpocząć dostrajanie do swojej instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować z ustawieniami które opisałem w poście 22819.

  • Lubię to 1
  • Przydało się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.Jestem tu nowy więc jeśli nie w tym dziale to przepraszam .Tydzień temu zainstalowałem kocioł 10kw z palnikem sv200 z zapalarką dmuchawa 40wat i sterownikem skzp-05 Palę pelletem .Instalacja pompa co  cwu  i kotłowa zawór 4d.  Ustawiłem jak umiałem ale mozliwości tego sterownika mnie przerastają, może ktoś napisze jak ustawić powietrze i skale  .Jak narazie posiłkuje sie ustawieniami z youtuba i forum ale mam wrazenie że nie jest dobrze.Zrobiłem przesyp podajnika i wyszło ok4kg na godzinę ,Prosiłbym o rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mkwapisz napisał:

W instrukcji do skzp jest informacja, że niektóre siłowniki gubią się, jeżeli czas jest zbyt mały

Chodzi o czas pełnego otwarcia:  60s, 70s, 120s, 140s, 240s. Najczęściej są 120s i 140s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj bardziej odpowiadałem na pytanie dotyczące rozdzielczości, czyli czasu trwania impulsów, które sterownik zapodaje na siłownik.

"MIN IMPULS (s) – minimalny czas trwania impulsu sterującego dla siłownika mieszacza (krótszy impuls umożliwia precyzyjniejszą regulację, ale niektóre siłowniki „gubią” pozycję przy impulsach mniejszych niż 1s)"

  • Zgadzam się 2
  • Przydało się 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maja-301 napisał:

 

W kotle 10kW siedzi prawdopodobnie mała SV-ka. Nie palę peletem. Dawniej powiedziałbym, że przesyp 4kg/h jest za duży, ale przy obecnych problemach z częściami do kotłów może być prawidłowy. Najlepiej gdybyś zrobił zdjęcie ustawień z okna Opcje-Informacje-I, oraz zdjęcia palnika z opisem na jakiej modulacji aktualnie pracuje. Z tego co wiem to Pieklorz pali peletem. Poproś go o pomoc, ma bardzo duże doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że Kamil Miernik na swoim kanale YT coś w tej sprawie szykuje. Pokazywał że pali peletem, a zdaje się że też ma w kotle SVkę

@Maja-301 Nie ustawiaj jak mają inni, bo musiałbyś mieć dokładnie taką samą konfigurację kotła, co jest niezwykle mało prawdopodobne, tym bardziej że nie podajesz informacji co to za kocioł. Używaj tych wartości tylko i wyłącznie jako wstępna konfiguracja

Co do przesypu się nie wypowiadam, bo nie palę peletem, więc nie wiem jak to wypada w porównaniu z ekogroszkiem. Na pewno ci to wyjdzie przy kontroli licznika spalonego paliwa. Wiesz ile wsypałeś, sterownik pokazuje ci ile wg ustawień zapodał. Na tej podstawie możesz zrobić korektę.

Dodatkowo napisz, dlaczego uważasz że nie jest dobrze. Tutaj nikt nie jest jasnowidzem. Wiemy tylko to co opiszesz albo jak wrzucisz jakieś zdjęcia.

Przeczytaj instrukcję obsługi. Ale skup się na tym co cię aktualnie interesuje. Nie wszystko na raz. Na skzp02 ustalałem sobie zakres pracy wentylatora w oknie rozpalania i może cię to zdziwi, ale robiłem to na słuch i obserwując płomień na palniku.

Sterownik to tylko urządzenie. Jak telewizor. Jak go kupiłem to spędzałem całkiem sporo czasu wpatrując się w to magiczne pudełko. Teraz mi trochę przeszło, ale i tak lubię popatrzeć jak pracuje. Ostatnio męczyłem konfigurację siłownika i moc pracy pompy CO. Co ciekawe jedno z drugim jest powiązane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, podpowie ktoś jak ustabilizować pracę kotła? Od początku sezonu z tym walczę i już nie wiem.. Została dołożona pompa kotłowa, lecz nic nie zmieniła. Czasami nic nie zmieniając zdarzy się moment, że przez kilka godzin ładnie moduluje w okolicach 40% ale przez większość czasu góry i doliny.. Spalanie też ogromne przy aktualnych ustawieniach ale znowu popiołu zdecydowanie mniej. Wcześniej wieczorem wybierałem (ok 20), rano (ok 6) znów wybierałem z 1/3 węglarki. Obecnie popiołu jest może garść. Aktualny ekogroszek to Ekobran Platinum. Wcześniej VARMO i podobnie a nawet gorzej bo sporo niedopałków lub spieków przez co jak nie wybrałem popiołu na czas to się robił wulkan... 

image.thumb.png.ecdd9f202949d153089271e0b9603e6f.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperaturę za zaworem masz dużą. Czy pompa kotłowa działa cały czas ? Nie włączyłeś przypadkiem ochrony powrotu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura taka, ponieważ grzejniki dają ciepło gdy jest min. 60C. Tak, pompa kotłowa działa czas, ochrona powrotu wyłączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie jest jakiś babol w instalacji. To niemożliwe, żeby grzejniki grzały dopiero od 60 stopni. Wcześniej są zimne? Pompa dobrze działa? Filtry nie są zapchane? Może to kwestia wyregulowania przepływów.

Edytowane przez MrWolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kliwerpopatrz jak inni ustawiają temperaturę za zaworem. U Ciebie teraz praktycznie cały czas jest otwarty, a termostaty szarpią instalacją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek ustaw dynamikę na 1. Pokaż zdjęcia lub nagraj film z pracy palnika na wysokiej modulacji.

MrWolf może mieć rację. Jeśli potrafisz zrób jakiś szkic instalacji. Brak zaworów zwrotnych może powodować walkę pomp i nieprawidłowe przepływy.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry wyczyszczone przy okazji montażu pompy kotłowej. To nie tak, że są zimne ale aby nagrzać pomieszczenie powyżej 21 dopiero tyle na zasilaniu sprawia, że jest ok. Zawór z tego co obserwuję pracuje w okolicach 35% więc z tego co rozumiem, większość idzie na powrót kotła. 

image.thumb.png.2d121086899c32717a7321dc94f39aec.png

Dynamikę mam na 2, zmienię na 1. Po pracy zrobię szkic oraz film.

[EDIT]

Wszystkie pompy elektroniczne, pompa kotłowa i CWU wymuszone na 1 bieg, CO w AUTO.

 

Edytowane przez Kliwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hitower słusznie tutaj zauważył. Też myślę, że dynamika na 1 może nieco uspokoić sytuację. Od tego można zacząć. Myślę jednak, że tutaj coś może być zagmatwane w instalacji. Wysoka temperatura na grzejniki może wynikać z faktu ich wielkości w stosunku do zapotrzebowania pomieszczenia. Im mniejszy grzejnik tym wyżej trzeba gonić, żeby dał odpowiednio dużą moc.

Edytowane przez MrWolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie szrapanie bywa spowodowane zbyt dužym nadmuchom w niskiej mocy,widac na wzrastoch spalin poprzed naweglanim wysoka moca,to za pierwsze(mamy na poczatku poczucie,že cos tam na dole trzeba gonic 🙂 ) i potym ustawieniu trzeba sa pobawic gornym nadmuchom.

Edytowane przez bercus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kliwer A może pompa CO w auto zbyt szybko tłoczy wodę? Spróbuj jej obniżyć przepływ bo może jest tak że woda zbyt szybko krąży i nawet nie zdąży oddać ciepła przez co musisz mieć 60 stopni na instalacji. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udziwuje mnia take falowanie temp.kotla.Za tym idzie praca wentyla w przecywage,CO trzyma ok.Bedzie przy takiej pracy wentyla szalac autoadapt pompki kotlowej i obi dwie pompki sa przeciagaja,kotlowa wlaczylbym na stalym przeplywu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ustawienie pomp to CO-auto, Kotłowa-auto, CWU-1bieg. CO dopasowuje przepływ do zapotrzebowania grzejników. Kotłowa dopasowuje się do przepływu CO, oraz do zmiany przepływu po włączeniu CWU.

Pytanie do Kliwer. Jakiego rodzaju masz grzejniki. Czy są zamontowane termostaty i, lub dławiki przepływu na wyjściu z grzejników. Jeżeli grzejnik jest u góry gorący a na dole zimny, to jest zbyt mały przepływ przez niego.

Temp za mieszaczem mam 40°+3° korekta pogodowa. Przy obecnych temperaturach moje są u góry ciepłe a na dole letnie. Przy 10° na dworze u góry letnie a na dole zimne.

  • Zgadzam się 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jescze mysle nad tym: Kiedy widze te temperatury-kotla,co,powrotu-Jesli grzejniki maja dlawiki przeplywu,jest možne,že sa tak pozakreczane,že przeplywy na nich i na calej instalacji sa znikomne i dla tego trzeba puscac taka szalona temperatura w obieg,by grzalo i pozatym kociol tež nie ma dosyc wode z powrotu do dogrzania i miesza sa 95% tylko w kotlowym obiegu.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obniżeniu temperatury zasilania do 55 zauważam delikatną poprawę:

image.thumb.png.009d3de41811cac03ae0841fc9baad22.png

Grzejniki grzeją, domownicy na razie nie zgłaszają, że zimno.

Grzejniki to SBS Nanopanel i 3 drabinki. Wszystkie mają termostaty. Dławiki raczej nie.

Co do temperatury zasilania - te 60C wynika z kilku rzeczy:

- przyzwyczajenie z mieszkania gdzie na piecu trzymało się 60C i wszystko szło w grzejniki, a one same grzały do upadłego tak, że w pomieszczeniach w sezonie 26-28C to norma była

- w zeszłym sezonie, gdy pokoje jeszcze nie były wykończone a części jeszcze nie było w nocy w chłodniejsze dni zdarzało się być chłodno, mimo termostatu na 5 - dopiero zapodanie 60C na zasilanie sprawiło, że temperatura w pomieszczeniu wzrosła ponad 21C i było komfortowo

- w zeszłym sezonie praca kotła ustabilizowała mi się gdy zadana mieszacza była ustawiona równo zadanej kotła lub ciut więcej

Generalnie obecnie jest tak, że kocioł nagrzeje się ponad zadaną gdzieś do 72-73, potem się wychładza do 62-63 i dłuuuugo mieli zanim osiągnie moment gdzie temperatura rośnie w szybkim tempie. Próbuję zrozumieć co zmieniać aby to polepszyć. Czy korektę dawki, czy ustawienia powietrza.

[EDIT]

Schemat - mam nadzieję, że da się zrozumieć o co chodzi.

image.thumb.png.d0d996d97f91d6836ff71eba6c820349.png

Edytowane przez Kliwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Kliwer napisał:

dłuuuugo mieli zanim osiągnie moment gdzie temperatura rośnie w szybkim tempie.

To jest o przecypracy wentyla.Kiedy kociol chlodnie-wentyl coraz wiecej goracej puscza w obieg-przyspiesza do chlodzienia pieca.Kiedy spadok sterownik wywalkuje i temp.kotla rosnie-wentyl pozwoli sa przykrecza i uspiesza dogrzanie kotla.Tak w kolko.Tylko temp.kotla miala by wahac +-1°.Tak jak u ciebie to juž przecypraca jak grom.

Aj tak poszukalbym na grzejnikach te dlawiki,bo wykres,temperatury,stan wentyla wyglada jakby cos bylo na CO zatkane.(može tež termoglowice przy 60° tylko na mala chwile pozwola otwarcie)

Edytowane przez bercus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.