Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 1.03.2023 o 19:09, PredatorC napisał(a):

Jak policzyć na ile starczy beka 5000 naładowany do 98 stopni ?
I ile wsadów tego Attacka o pojemności 200dm3 trzeba by naładować taką bekę  bo coś mi się tu nie zgadza. 

kto ogarnia straty kominowe i straty ciepła na piecu, buforze i instalacji ??
żeby wyszło co dają bufory ??
tym bardziej jak chcecie je grzać do 85 stopni !!!
na grzejniki leci temp 65 !!!
a zimny piec nie pobiera potem ciepła z bufora ??

odcina go ?
i poszukajcie info o stratach przy buforze jest film.

W dniu 28.02.2023 o 22:55, rafwla napisał(a):

Sam szukam. Ja raczej wybieram ten. Komora 200 dm3, panele w komorze, długa na 690 mm, czyszczenie wymienników, wymiennik rurowy, regulacja powietrza pp i pw. Możesz do niego wkładać kawałki 1,2 metra przecięte na pół. Kupie go na Słowacji, jak mi się zepsuje sterownik albo wentylator na gwarancji to mam 180 km. Wychodzi 16.100. https://attackpredajna.sk/produkty/165_kotly-na-tuhe-palivo-attack-a-prislusenstvo/drevosplynovacie/slx-rada-7000/slx-profi/22147_09763-35slxp-attack-35-slx-profi-splynovaci-kotol

udało się kupić na Słowacji ?
Jak jest z gwarancją ? dojadą do PL i ew jak daleko ?
potrafisz podać sprzedawcę blisko woj dolny śląsk ? 

W dniu 1.03.2023 o 19:47, carinus napisał(a):

Bez sensu jest magazynować takie ilości ciepła i tracić więcej niż wykorzystamy rozpalając kocioł częściej. Jak ktoś nie chce często palić, to zmienić sposób grzania.

Pomijam koszt takiego zbiornika i kotła większej mocy. Przerost formy nad treścią.

o stratach już pisałem, ale jak z trwałością tych "buforów" no i jest coś na rzeczy skoro w Czechach nie ma obowiązku ich montażu .. 
to wymysł PL norm !! więc jak nie wiadomo o co chodzi ...

to ewidentnie przekręt .. 

albo LOBBY !!!

  • Zgadzam się 1
Opublikowano
W dniu 3.03.2023 o 17:06, gruchaa napisał(a):

Mam Atmosa DC30SX i też ogrzewam dość duży dom. Tylko bez bufora grzeje bo jeszcze gazem dogrzewam. Ogólnie drugi sezon i nie narzekam. Dymi praktycznie wcale.

ale od 2019  jest bufor w normach .. znaczy w "polskich" bo w Czechach podobno nie ma aż takich kretynów
i teraz jest to wymóg gwarancji ! dziś pytałem u sprzedawcy.

wtedy było inaczej  ? 

Opublikowano

U nas tež bufora musisz zainstalowac.Bo te kotly sa tak badane dla euronormy.Blaze chwile bylo dopusczalne montowac bez bufora,bo jest wybadane od 30% mocy.No teraz tež tylko z buforom,bo jest to zasypowiec i gotowe.

Opublikowano
6 godzin temu, Wojslaw napisał(a):

ale od 2019  jest bufor w normach .. znaczy w "polskich" bo w Czechach podobno nie ma aż takich kretynów
i teraz jest to wymóg gwarancji ! dziś pytałem u sprzedawcy.

wtedy było inaczej  ? 

Bufor zamontowałem nie ze względu na jakieś normy czy nakazy, ale ze względu na spore korzyści które wynikły po jego montażu. Tego samego zdania byli pewnie inni którzy znają się na pracy i eksploatacji kociołków zasypowych. Na dzień dzisiejszy nie jestem w stanie wyobrazić sobie korzystania z kotła zasypowego bez tego dodatku. Komfort i ekonomia w jednym.

Opublikowano

Jeśli kocioł jest dopasowany mocą do realnego zapotrzebowania budynku i możliwe jest palenie w trybie ciągłym to bufor jest zbędny i nieekonomiczny. W większości kotły są przewymiarowanie i bufor ratuje tą sytuację. To jak jazda autem w zatłoczonym mieście w godzinach szczytu, a o 3 w nocy - która będzie ekonomiczniejsza?

Z tego samego powodu nie montuje się buforów do kotłów na ekogroszek, pellet czy pomp ciepła.

Opublikowano

Nie ma kotła dopasowanego mocą do każdej sytuacji pogodowej przez cały okres grzewczy. Stojąc w korku nawet najbardziej dopasowany samochód marnuje paliwo, dlatego wynaleziono napędy hybrydowe. 

Opublikowano

Ale można dopasować do swoich warunków i mieć modulację mocy np regulowaną powierzchnie rusztu w zakresie +- 2-3 kW i będzie dopasowany na zmiany pogody. Moc można też regulować rodzajem/kalorycznością i ilością opału np. jak ciepłej drewnem palić, a jak zimniej więcej węgla sypać. Da się - jak się chce. Podobnie jedni chcą jeździć automatami, a inni manualami. Ja należę do tych drugich.

Opublikowano
13 godzin temu, Wojslaw napisał(a):

ale od 2019  jest bufor w normach .. znaczy w "polskich" bo w Czechach podobno nie ma aż takich kretynów
i teraz jest to wymóg gwarancji ! dziś pytałem u sprzedawcy.

wtedy było inaczej  ? 

Wiem że powinien być bufor żeby kocioł spełniał normę. Może jak ocieplę dom to założę. Tylko nawet nie mam go gdzie umieścić. Mam dużą powierzchnię, słabo ocieplaną, same kaloryfery. Gaz jest ok ale jak np. kąpie małe dzieci albo w te ostatnie mrozy to chcę żeby było dość dobrze nagrzane. Odpalam Atmosa, drewna mam pod dostatkiem swojego, na grzejniki puszczam jakieś 55-60 stopni i moment mam ciepełko w domu. 

 

Opublikowano
7 godzin temu, Piecuch19 napisał(a):

Jeśli kocioł jest dopasowany mocą do realnego zapotrzebowania budynku i możliwe jest palenie w trybie ciągłym to bufor jest zbędny i nieekonomiczny. W większości kotły są przewymiarowanie i bufor ratuje tą sytuację. To jak jazda autem w zatłoczonym mieście w godzinach szczytu, a o 3 w nocy - która będzie ekonomiczniejsza?

Z tego samego powodu nie montuje się buforów do kotłów na ekogroszek, pellet czy pomp ciepła.

PRZEWYMIAROWANIE wynika zawsze z obliczeń na chłodniejsze dni, a takowe są w mniejszości .. potem jest jesień i wiosna i palenie na mniejszej wydajności albo optymalnej i wygaszanie kotła.
Już byli doradcy bufor 2 x 1000 do grzania tylko wody użytkowej - na 3 osoby.. starczało na 2-3 dni ..

a jaki koszt opału, żeby to nagrzać, a straty przy rozpalaniu zimnego pieca ... 

zostaje pytanie po co jest ta "elektronika" przy piecach ?
Ja używałem pieca mocno przewymiarowanego - bo nie grzał całej powierzchni i tylko z elektronicznym miarkownikiem.
Obecnie też za duży komorowy tylko z mechanicznym miarkownikiem .. i wiem ile idzie opału przy paleniu ciągłym wg potrzeby, a ile jak wygaśnie i trzeba wszystko nagrzać. 

Opublikowano
Godzinę temu, Matejko1 napisał(a):

@gruchaa a czy Atmos działa Ci na naturalnym ciągu (bez wentylatora i bez dmuchawy)? Czy da się nim palić na naturalnym ciągu?

W moim jest tylko wentylator wyciągowy. Nie wiem czy da się palić naturalnym ciągu cały czas. Wentylator mam ustawiony że wyłącza się na 80 stopni i potem jeszcze na naturalnym ciągu pali się jakieś 10 minut i osiąga 85-90 stopni.

Ale prosze się moimi opiniami nie sugerować bo tak jak pisałem nie mam bufora. 

Co innego jak ktoś ma bufor, ladomat i inne bajery.

Opublikowano (edytowane)

@gruchaa Czy to jest taki zwykły miarkownik jak do każdego pieca? Jeśli tak to ten miarkownik powinien wystarczyć do palenia w piecu i szerszego uchylania klapy dolotu powietrza bez potrzeby włączania i wyłączania wentylatora przy przekroczeniu 80 stopni celcjusza? Czy dobrze rozumiem?

Edytowane przez Matejko1
Opublikowano
1 godzinę temu, Wojslaw napisał(a):

. i wiem ile idzie opału przy paleniu ciągłym wg potrzeby, a ile jak wygaśnie i trzeba wszystko nagrzać.

Ty to wiesz i ja to wiem, ale jak widać jesteśmy w mniejszości. A Ci co mają bufory nawet nie mają szansy zauważenia tego, bo po nagrzaniu bufora wygaszają kocioł.

Jednak każdy z nich może się o tym przekonać paląc tak żeby utrzymywać temperaturę na buforze 60 -80'C - wtedy zobaczą różnicę w zużyciu opału przy rozgrzewaniu, a zużyciu opału na utrzymanie tej temperatury. W temacie kotły 35 kW i 40 kW - po co Wam takie smoki? - 4 domy na raz chcecie ogrzać?, czy jednym wsadem naładować np. 2000l bufor? Do dużej mocy jest duże zużycie opału.  To jak Tirem pojechać po bułki i dziwić się że dużo spalił jak można maluchem.

2 godziny temu, Wojslaw napisał(a):

zostaje pytanie po co jest ta "elektronika" przy piecach ?

Moim zdaniem żeby drożej kosztował i wyglądał na nowoczesny choć jego konstrukcja nadal jest z XIX w. Nawet uważam że te z XIXw miały lepsze konstrukcje.

Jakiś czas temu modne były kotły górnego spalania z dmuchawą i sterownikiem dmuchawy - dziś nazwane śmieciuchami z niską sprawnością spalania, a wcześniej sprzedawane oklejone zielonymi naklejkami jako ekologiczne - przyjazne dla środowiska. Jak widać wszystko można sprzedać tylko ideologię do tego trzeba dodać, a ludzie powinni mieć swój rozum - wiedzieć co dla nich lepsze. 

12-05-09-image.png.03bb4f83e733f05251914f114b7130e5.png.f1e33d85701cc622202099f23b7a5e98.png

Konstrukcja pieca z XIXw - moim zdaniem znacznie lepsza od obecnych. Zobaczcie że nawet popielnik jest podgrzewany obiegiem spalin. Po wygaszeniu będzie grzał jeszcze długi czas. Popalił bym takim 🙂

Obecnie producenci nie potrafią dobrze policzyć przepływów - zakładają dmuchawę i po sprawie. A @Matejko1 szuka bez dmuchawy i nie może znaleźć bo wszyscy kupują z dmuchawami - z trendem. Do normalnego palenia bez dmuchawy lepszy będzie MPM, bo ma większe możliwości do modulowania mocą i dostosowania go do swoich warunków niż Atmos. Jak z dmuchawą do ładowania bufora to obojętnie który - tylko po co taki wielki?

  • Haha 1
Opublikowano

wielki piec, wielkie bufory, dużo opału = dużo roboty ..
a potem, że pompa ciepła "taniej" i bez roboty 
tylko jaka jest jej żywotność jak i tych buforów - bo to chyba analogiczne z bojlerem = gwarancja jeśli wymieniasz elektrodę magnezową ok 150 zł rocznie ... ale na ile to przedłuży żywotność ?? zwłaszcza tych stalowych najtańszych ... ???
dmuchawa .. jeśli jest w systemie to potem tylko blokuje ciąg i musi chodzić ... 
tylko co jak braknie prądu ...  a zwłaszcza jak instalacja nie pójdzie grawitacyjnie ...
przez jej spady i dziwne zawory ... które puszczą dopiero jak piec osiągnie 65 stopni ... ale czy bez pompki ??

czy ROZP... adnie się piec jak kto w nim napali - w zimie lepszy ciąg i może się to udać ... 

Opublikowano

Zrobicie z každego tematu grawitacyjne museum.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Ze swojej strony mogę stwierdzić że przy wygaszaniu (i rozpalaniu) pieca idzie mniej opału niż gdy działa cały czas 🙂

Zwłaszcza w lecie gdy ogrzewa tylko bojler z ciepłą wodą - wtedy na podtrzymanie żaru zużywa więcej opału niż na grzanie tej wody. A jak się wygasi to zużycie wynosi zero.


 

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, Wojslaw napisał(a):

wielki piec, wielkie bufory, dużo opału = dużo roboty ..
a potem, że pompa ciepła "taniej" i bez roboty 
 

Nie widziałem, nie znam się, nie stosuje, nie polecam i jednocześnie odradzam. Pitu pitu. Drewno spalone nie zutylizowane w kotle to na chwilę obecną to najtańsze ogrzewanie.  

35 minut temu, Wojslaw napisał(a):


tylko jaka jest jej żywotność jak i tych buforów - bo to chyba analogiczne z bojlerem

chyba jednak nie. Ile miesięcznie przepływa świeżej wody przez boiler dostarczając nowych porcji kamienia etc?
Bufor zwłaszcza w układzie zamkniętym kilka, kilkanaście, może kilkadziesiąt litrów. Wytrzyma tyle samo co kocioł.

35 minut temu, Wojslaw napisał(a):

czy ROZP... adnie się piec jak kto w nim napali - w zimie lepszy ciąg i może się to udać ... 

Paląc drewnem trzeba zapomnieć o wynalazkach z dmuchawami produkujących smołę w kominie. Tylko dobry kocioł zgazowujacy. Podłączony do bufora wyciągnie z drewna wszystko co się da. Żadnego dymienia co daje stratę kilkadziesiąt procent. Przy niewielkiej ilości popiołu.
Do do zabezpieczeń powrotu na poziomie 65 stopni… tylko totalne ulepy i złomy których zakup jest zwykłym wyrzuceniem pieniędzy mają coś takiego w instrukcjach. Przy suchym opale, suchej i napowietrzonej piwnicy czasowy, cykliczny spadek temp. powroty poniżej 40 stopni nic złego nie zrobi tandemowi kocioł + bufor.

na braki prądu jest coś takiego jak zasilanie awaryjne. 
Zawsze jednak można się przenieść do bloku na siódme piętro i mieć takie dylematy na stałe z bani.

 

 

 

 

Edytowane przez Outsider
Opublikowano

Wentylator wyciągowy… Wypowiedź kolegi @Wojslaw skojarzyłem z nadmuchami w smieciuchach.

 

Opublikowano

skoro się WIE to skojarzenia są ZBĘDNE. 
no to który doby piec, można zamontować bez zaworu regulującego temp na powrocie

i nie stracić GWARANCJI ?? przynajmniej o rok jak to w instr, Atmos, a jakby co to będą szukać wszelkiej przyczyny ..
a do tego czy dalej będzie to 5 klasa ?


2. Podczas zgazowywania tworzą się w zbiorniku paliwa subst. smoliste i opary (kwasów). Dlatego za kotłem należy zainstalować Laddomat 22 lub zawór termoregulacyjny, aby utrzymać minimalną temperaturę wody powrotnej do kotła 65 °C. Temperatura robocza wody w kotle powinna wynosić 80 - 90 °C

Opublikowano
3 godziny temu, Matejko1 napisał(a):

Zgodnie z instrukcją samego Atmosa gdy komin ma dobry ciąg, kocioł będzie pracował nawet bez wentylatora:

http://atmospolska.pl/wp-content/uploads/2016/08/instrukcja.pdf

tylko jaki to jest dobry ciąg w cyfrach i czy poradzi sobie przy rozpalaniu bez wentylatora, zwłaszcza jak on ten ciąg zmniejsza.
a jeśli byłby tak mocny, to jak go potem zmniejszyć przy pracy kotła, żeby nie "ciągnęło w komin" bo wentylator raczej tego nie przytrzyma 

Opublikowano

W ATMOSIE  w kilku modelach w komorze spalania jest kształtka żaroodporna (cylindryczna) - str 13 instrukcja.
Może wiecie jak wygląda jej trwałość, bo to drogie elementy..
a na zdjęciach i rysunkach jest to skrzętnie pomijane - pokazują tylko modele z kształtką typu strzecha ..
więc ewidentnie coś na rzeczy ... 

Opublikowano

Tutaj jest. Na pewno trzeba uważać aby nie rzucać drewno. https://neofix.pl/atmos-dokogen-dc25gd-25-kw-kociol-zgazujacy-drewno-p-5008.html

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.