Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 godzin temu, kin napisał:

Witam forum po kolejnym całodziennym paleniu . Podniosłem temp. na pompie cyrkulacyjnej do 65 st i zmniejszyłem prędkość przepływu na najmniejsze.

A więcej zdjęć instalacji?

Ten zawór mieszający powinien mieć wkładkę na 55*C, a najlepiej przy spalaniu  drewna jakby miał  na  60*C.

Czy ten zawór ma wkładkę stalą, wymienną , czy temperaturę się ustawia na zaworze ręcznie.

Opublikowano
15 godzin temu, Piecuch19 napisał:

Ciepło idzie na wygrzanie nowych podłóg - jak się wygrzeją to i bufor się naładuje. Żeby wygrzać zimne podłogi trzeba ostro palić non stop ( nie okazjonalnie) konkretnym paliwem ( najlepiej węglem). Jak się wygrzeją to można przejść na drewno. 

Teraz kocioł jest cały czas zalewany zimną wodą z nie wygrzanej podłogi i nie może się rozgrzać. 

Z wyglądu płomienia wynika że ma za mało PW i jest mu za zimno. 

Kocioł powinien chodzić na 80-85' żeby się w nim w miarę paliło na drewnie. 65' to nie jest temperatura dla tego kotła.

Jaką masz temperaturę spalin? - ona pokazuje czy na ruszcie jest paliwo? czy paliwo wisi nad nim? 

To teoretycznie przy zamkniętych odbiorach powinien był być w stanie naładować bufor. Z drugiej strony co to za ochrona powrotu po której zalewa kocioł zimna woda 😉

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Zamknij wentylow kolo tego zaworu ochrony i poobserwuj czy cos nieblokuje w nim termostat.Samo,že na nieodpalonym kotlu.Liepiej rowno wymienic patronu na 65°

Opublikowano

Podłogówki potrafią naprawdę odebrać sporą ilość energii.

Ja mam zamówiony MPM 18kW Wood i czekam już 4 tyg. 

Z innej beczki to palę drewnem w tej chwili w takim GS - takie pudło na ognisko. Mam bufor 1000l i jak odpalę grzejniki na górze to ten bufor jestem w stanie nabijać. Jak odpalę 65m2 podłogówki (10cm wylewki) to mogę jarać i jarać i też 50stC przebić na buforze nie mogę. Podłoga odbiera szybciej jak piec daje radę uzupełniać bufor. Jak podłoga się nagrzeje do 30stC to już jest max gorąco w domu a powrót z podłogówki mam właśnie 35stC. i ten powrót trafia na dół bufora.

Opublikowano

U mnie miały być 3 tygodnie. Dzwonie do gościa po 3 tygodniach i pytam się co z moim piecem.

- panie mówiłem ze 4-5 tygodni

-mówił pan 3 tygodnie, co mi pat ciemnotę wciskasz

-to nie ja,  widocznie mój pracownik.

No i czekam dalej, 20 października zamówiłem i zapłaciłem zaliczkę. W środę będzie 5 tygodni. 

Opublikowano

Ja też tys zł zaliczki zostawiłem ale odrazu mówili 5-6 tygodni bo nie wyrabiają z zamówieniami.. widocznie te mpm ds wood rozchodzą się jak świeże bułeczki 😉hehe kolego będziesz montować ten piec z tą  ochroną powrotu? 

  • Nie zgadzam się 1
Opublikowano (edytowane)

Tak, zawór ATV 65stC chyba dam. Nie wiem jeszcze czy 55 czy 65.  To koszt 300zł. Resztę gratów mam. Mam bufor i bez tego zaworu piec maiłby zawsze zimny powrót. Jak nie masz bufora to możesz chyba bez. Chwila moment instalację do 40-50 rozpędzisz i powrót jest ciepły. Ale jestem amator hydraulik i dopytaj się lepiej na forum.

Martwi mnie trochę masa tego potwora, to waży 370kg. W sumie mam prosto bo przez garaż mogę wjechać ale nie mam jeszcze podjazdu do garażu. 

Edytowane przez Robokop
Opublikowano

Ja chyba zamontuje bez tego zaworu bo mam tak jakby zbiornik buforowy od instalacji solarnej w nim dwie węźownice od solarów i ciepłej wody użytkowej plus centralne i dwie pompki jedna do pieca a druga na grzejniki.. mam ustawiony drugi bieg na tej pompce do pieca -bufor i temp średnio utrzymuje się ok 55-60 stopni więc jakoś nie wychodza kotła a pompka na grzejniki chodzi na pierwszym biegu a w mrożne dni na drugim i jest git. Zdjęcia instalacji obecnej zamieściłem kilka stron postów wstecz ☺

Opublikowano

Ja sobie założyłem ds wood 10kw, ze względu na to że mam drewno za darmo, miał i ma służyć jako uzupełnienie, czyli grzanie cwu (zasobnik 300l) + nagrzewnica w rekuperacji, po dwóch tygodniach odłączyłem nagrzewnice (marne korzyści) i wpiąłem w podłogówkę. Dopiero zaczynam zabawę z 'kopciuchem' wcześniej paliłem tylko w kominku. Zawirowacz spalin wywaliłem całkowicie bo go trochę dusiło. Przed wpięciem do podłogówki wodę dało się zagotować, obecnie nie ma takiej możliwości, zawór 3-drogowy mam ustawione na 38' a na powrocie z podłogówki jest 22-25'. Piec ma zawór antykondensacyjny 55' i zazwyczaj temperatura na piecu 60', gdy zasobnik się nagrzeje to wskoczy na 75'. 3 wsady wystarczy aby naładować zasobnik 300l do temperatury 60'-70' i zakumulować ciepło w podłodze (200m2) na cały dzień przy temperaturze zewnętrznej 5'. Wsad pali się ponad 2 godziny. Dodam, że drewno nie jest najwyższych lotów. 

Jeśli chcemy palić grubymi polanami to można zapomnieć, tak jak jest napisane w karcie 20 cm obwód drewna maksymalnie inaczej to się tylko kopci a nie spala.

Mój problem na dzień dzisiejszy to, że muszę uchylać popielnik żeby spalało się bez dymu, chociaż czasem gdy drzewo ładnie się ułoży wystarczy mała szczelina na klapie i też idzie pięknie. Temperatura spalin od 150-200', przy temperaturze poniżej 100' zaczyna go dusić i kopcić. Powietrze wtórne mam na minimum, gdy daję trochę więcej to widać, że palnik zaczyna tracić moc. 

Mile widziane wskazówki i komentarze.

  • Zgadzam się 2
Opublikowano (edytowane)

To wszystko się rusza, jak to teraz naprawić                                            IMG_20211124_174701.thumb.jpg.7e5932e689917f533e8e3e047813d1f6.jpgten środkowy element wsuwa się do środka albo wysuwa trochę na zewnątrz a ten nad nim pękł na środku                                                                                                                       

Edytowane przez maffer
  • Przydało się 1
Opublikowano

Po prostu wysuń przegrodę i ustaw równo z szamotkami po bokach. Tylko zrób to ostrożnie bo szamot i beton po wygrzaniu robią się kruche. Możesz to potem posmarować klejem do kominów, takim do 1200°C, ale też nie za mocno. To wszystko musi mieć trochę luzu bo pracuje przy zmianach temp. i gdy jest zbyt ciasno spasowane dość szybko popęka.

Opublikowano

Jak poustawiam równo to się i tak poprzesuwa bo jest szpara i tego luzu jest sporo. Spróbuję może tym klejem 

Opublikowano

Raczej wciśnij tam kawałek wełny skalnej lub szklanej, będzie to kompensować ruchy szamotu.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano (edytowane)

O matko. To mówicie, że mpm jest w tej klasie bezkonkurencyjny.. A może jedyny.


 

Edytowane przez Ryszard
Stopka tapatalk,
  • Lubię to 1
Opublikowano

Popiołem można w miarę możliwości....

Opublikowano

Te szamoty muszą mieć luz, inaczej zaczną pękać. Jednak widzę pewne różnice pomiędzy budową palnika w DS i w WOOD. W DS przegroda ma taką samą szerokość jak komora zasypowa i przez to przegroda zapiera się o cegły które są za nią w palniku. W WOOD przegroda jest pomiędzy cegłami i to może powodować, że tak łatwo się przesuwa.

Być może jakimś rozwiązaniem było by dołożenie w palniku po bokach cienkich płytek o które zaparła by się przegroda, ale na pewno wpłynie to na pracę palnika, a i płytki mogą się przewracać, czy popękać. 

Coś mi się wydaje, że może minąć trochę czasu nim znajdziemy jakieś rozwiązanie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.