Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, Piecuch19 napisał(a):

@mikkeiA jak się pali na większym otworze przegrody? - w porównaniu do mniejszego/oryginalnego.

mniej dymi, lepszy ciąg , nie zapycha sie palnik jak opadnie , ogólnie same pozytywy + wymiennik bardziej czysty - ale to raczej spowodowało ze odizolowałem ceramikę od wymiennika papierem ceramicznym. 

PP podaje non stop srodkowymi tak 95% i 5% dolnymi. Pali sie kosa. 

Ja palę non stop bez bufora i jest bajka - w stabilizacji kocioł pracuje mega czysto i fajnie , tylko nie mam odbioru ciepła aż tak dużego wiec w domu czasami robi sie + 23 ale tyle co opału idzie to kot napłakał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice termostatyczne załóż na grzejniki i będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedna rzecz, u jednych ten element zużywa się szybko u innych powoli, czy zmiana betonu wyraźnie pomoże ? Może to kwestia jakości opału, sposobu palenia itd. U mnie ten palnik wytrzymuje drugi sezon, ten szpic trochę się przytępił, ale całość kupy się trzyma, mimo że paliłem niedosuszonym drewnem i rozpalałem gwałtownie palnikiem gazowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba w drugim sezonie użytkowania wymieniłem przegrodę i ten element wirowy, czyli teraz szósty sezen lecę na tym samym.. 

Przegroda się już trochę posypała, o czym pisałem w tamtym sezonie, że mi się kocioł "odetkał" 🙂, a wirówka została ze spłaszczonym dziubkiem...

Ostatnio, w nowym domu wklejalem redukcję do komina, taką masą do łączenia ceramiki w kominie i zostało mi trochę, to polepilem nią wlot do palnika i o dziwo się jeszcze trzyma... 

 

IMG_20231021_061436.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytrzymałość tych odlewów będzie zależała w głównej mierze od tego z czego są zrobione i na jakie temperatury są narażone.  Trzeba by było poczekać na ocenę osoby która sama sobie zrobiła odlew i używa tego przez powiedzmy jeden sezon grzewczy. Jeżeli wszystko ok, to warto chyba zrobić sobie formy wielokrotnego użytku i robić sobie samemu odlewy

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przegroda już 7,5 roku w kotle od nowości,nie jest idealna ale spełnia swoje zadanie,element wirowy drugi,też już dzióbek taki se jest ale spełnia swoje zadanie,myślę że na następny sezon wymienię te elementy , może i cały palnik bo mam w zapasie podłogę i boki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem nie walczyć z tym wykruszającym się paskiem szamotu nad przegrodą. Przegroda się mocno pochyliła i zakleszczyła po bokach, że nie idzie jej naprostować ani na zimno, ani na gorąco, więc wywierciłem od góry kilka otworów 8mm aby wydostające się tą szczeliną spaliny też były dopalane powietrzem wtórnym i kociołek robi się czerwony i fajnie mruczy 🙂 no i co najważniejsze przy podkładaniu fajnie wciąga dym z komory nawet bez wentylatora.

https://youtube.com/shorts/vkd3G2A3qt4?feature=share

przegroda.jpg

palnik_otwory.jpg

Edytowane przez szpenio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez tą lukę nad palnikiem zmniejsza się podciśnienie w palniku co może skutkować zrywaniem płomienia i problemami z paleniem. Przegroda powinna być szczelna żeby tam dobrze ssało z paleniska. Zresztą jak popalisz trochę to sam zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze obserwacje nie potwierdzają tych obaw, płomień różnie się rozkłada w zależności jak drewno się wypala przed przegrodą, jak przytka tę szczelinę to palnikiem mocniej daje, z kolei jak przed palnikiem zabraknie żaru to nadpala wyżej i z tych wywierconych otworów wali płomień, że koniecznie trzeba szamot dać naprzeciwko. Z czasem się to dopracuje 🙂 . Tymczasem kilka ujęć płomienia:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o tym pisałem że jak będzie się paliło raz tu, a raz niżej to nigdzie nie będzie się paliło dobrze. Zobacz na 2 filmiku w zwolnionym tempie ile dymu ucieka nie dopalonego. Ale jak Ci pasuje to nie wnikam. Podniesienie przegrody o tę lukę było by lepszym rozwiązaniem z zachowaniem komfortu dokładania, bo otwór przegrody by się zwiększył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię, ale jak mi się te boczne szamoty wykruszą, bo teraz przegroda ani drgnie  musiałbym kuć. Doraźnie poprawię spalanie wstawiając szamot na przeciwko, bo płomień z palnika wpada na ten element wirowy ze szpicem i otworami z powietrzem wtórnym i się tam wszystko dopala, a płomień ze szczeliny jest za długi i bije w blachę wodnej przegrody, która jest "zimna"  i stąd to zadymienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma0Szanowni Forumowicze 

Postanowiłem włączyć się do dyskusji o przeróbkachrom. 

Ale na początku Serdecznie dziękuję wszystkim Forumowiczom  za fachowe uwagi i porady na temat MPM. Od 3 lat jestem pilnym czytelnikiem prawie wszystkich  postów. Tak że  mój wybur pieca był przemyślany- a szczególnie ucieszyła mnie perspektywa że jest możliwość co nieco go poprawić a to dla takiego majsterkowicza jak ja sama przyjemność. Spora część użytkowników nowej generacji MPM-ow ma problem z płatnikiem  W mojej 14 też szpic znikł  a bramka pękła pięć z03 2022 .co zrobiłem w pierwszym roku -blacha 6 z otworami f12 na cały ruszt no i oczywiście szczelina Piecucha. W międzyczasie  producent wypuścił Wood 18 z bramką nierdzewki i to było to według mnie co mi odpowiadało. Poszedłem dalej i zrobiłem palnik też z tego materiału a potem to już montaż no i od sierpnia działa bez żadnych jak narazie problemów. Mam kilka zdjęć i w palnik jest włożony szpic z szalotki.20230715_100226.thumb.jpg.e2ed6878dbaf30e228f34c632c7b5633.jpg

20230715_161211.jpg

 

20230715_100122.thumb.jpg.ecfec037dea0264b3fc10d0f44f360f3.jpg20230715_100145.thumb.jpg.39c159f8326c1f741c1ff40029ac55cc.jpg20230715_100243.thumb.jpg.5086fc5a06f7df570e25b212d7820f35.jpg20230715_100258.thumb.jpg.9bfcf58cb1b635f5ffbafee4abdd7860.jpgDalsza część  zdjęć przepraszam ale  nie mam wprawy

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem, aby wyspawać to wszystko z nierdzewki. Mam nadzieję, że będziesz konsekwentny i będziesz na bieżąco przekazywał info jak to się sprawdza.

Mam takie pytanka: 

- Po co ten szpic z innego materiału? Taki mały kąsek, czy to ma sens?

-Jak uszczelniłeś bramkę? Czy całość jest z nierdzewki i szamotu/betonu po bokach brak?

Co to za grzebień na ruszcie... i ta blacha z otworami od góry? Jakieś foty z innej perspektywy tego ustrojstwa są ?^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, od początku sezonu mam kilka elementów w kotle ze stali żarowytrzymałej, odpornej na temp do 1250*. Są umieszczone w jednym z najgorętszych miejsc, w strefie żaru. Mają zapewnione jednostronne chłodzenie przepływającym powietrzem, co prawda to powietrze jest wstępnie podgrzane do 300*, a więc nie chłodzi tak jak chłodne i może dlatego stal wypacza się. Na razie nieznacznie, ale z czasem to będzie postępować. Natomiast sama powierzchnia stali nie degraduje się, nie łuszczy. Według mnie stosowanie zwykłej stali, czy nawet nierdzewnej w obszarze największych temp może doprowadzić do szybkiej degradacji, mimo chłodzenia powietrzem.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i racja ale zanim zdecydowałem się na  takie wykonanie zrobiłem eksperyment. W 14 jest taka blacha spełniająca rolę regulatora wielkości otworu przez który wchodzi do palnika płomień i ta blacha pod wpływem  temperatury zaczęła  się rozwarstwiac się więc,,brałem ,,ją  w skarpete z blachy nierdzewnej 1,5mm efekt był taki że  stalowa blacha rozpadła się a skarpety z nierdzewnej trochę zmieniła  kształt. Była bez wzmocnień l cienka. 20230715_095755.thumb.jpg.c6971d408a38376e563c85e72e485a87.jpg  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Szpenio nie wiem dlaczego moja odpowiedź nie przeszła jestem całkiem nowy ale spróbuję jeszcze raz

Te grzebienie to ruszt a otwory to wlot PP z popielnika tam wystaje taka półka jak się  zdejmie podłogę z cegieł  to tak to wygląda 

Szpic tj wymienny element z 3 szamotu łatwy do wymiany 

Bramka jest mniejsza o 1 cm i od strony paleniska uszczelnilem wełną z drugiej strony jest oryginalny szamot

 

Tą blachę mam też  trochę  inaczej wykonaną i służy ona bardziej za ochronę  sufitu okna chociaż blacha od strony paleniska to 6 mm poprostu taki material znalazlem na zlomowisku. Jest zamontowana identycznie jak oryginalna

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten szlic to zabawkowy chyba - u mnie w 6 letnim palniku wygląda ostrzej.   Niewiem czy stal wam rozgrzeje sie - przedej sie utleni i bedzie lipa.    Ja mam w planach pomysł na mini katalizator dopalający - z inox z kolektora wydechowego z motocykla -zawiesić to wprost nad wirowym aby rozgrzane do czerwoności dopalało jeszcze lepiej spaliny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AO49 napisał(a):

(...)Te grzebienie to ruszt a otwory to wlot PP z popielnika tam wystaje taka półka jak się  zdejmie podłogę z cegieł  to tak to wygląda (...)

 

 

 

Grzebienie to wiem 🙂 , tylko ja mam trochę inny MPM i jeszcze go nie rozbierałem, a u mnie grzebienie są tylko dwa, po sezonie dopiero rozbiorę przegrodę i wtedy będę wiedział jak to jest zbudowane.

@maracz @mikkei kombinuję, wymyślam jakieś teorie, ale chyba po sezonie zrobię mały remoncik i powrócę do ustawień fabrycznych 🙂 , a wracając do tego dodatkowego dopalania sprawdzę jeszcze jeden pomysł, zauważyłem, że stal sprężynowa jest bardziej odporna na degradację w palenisku i pomyślałem, żeby dobrać na złomie dwie sprężyny samochodowe gęsto zwinięte i postawić je po bokach na tych szamotkach tworząc takie dwa kominy w których te zawirowane spaliny pomykałyby do góry rozgrzewając do czerwoności te spirale. A może  ułożyć w poprzek na płasko jedna na drugiej albo więcej może cztery wejdzie... tylko czy żelazo się rozgrzeje do takiej temperatury żeby coś dopalało...

Edytowane przez szpenio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szpenio można spróbować. Przy czym trzeba bardzo dokładnie się przyjrzeć czy to wogóle coś daje na plus. Żeby poprostu nie były to zmiany na zasadzie autosugestii. Z jednej strony umieszczone tam elementy po nagrzaniu się powinny podnieść panującą w tych okolicach temp, a z drugiej strony przysłonisz trochę wymiennika. Trzeba spróbować. Już nie będę opowiadał(masło maślane😀) że płomień powinien dopalić się w palniku, bo podejżewam że w praktyce wielu użytkowników ma z tym problem przy spalaniu drewna. I jedni są tego świadomi, a drudzy zupełnie nieświadomi i nie zwracają na to uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.