Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciekawa ta smoła w wymienniku ,ale taka "żywa smoła" jak w komorze załadowczej czy sucha ,czy jak to zwać -spalona.

Komin wydaje mi sie za krótki ,może dołożyc izolowane przedłuzenie nasade komina ?

Może zmienic opał na większą granulacje żeby nie zatykał palnika -węgiel Barter z Leroy testowałem i palił sie ok ale

z blacha przegroda sie zwieszał.

Ja pale w piecu praktycznie od dziecka ,był koks ,wegiel brunatny ,wegiel ,ale tego pieca sie ucze od nowa ,i co inni pisza ze trzeba go wyczuć i sie nauczyc :-)

Opublikowano

Oto moja nowa przegroda betonowa, a raczej stalowa. Pospawane trzy ceowniki gr. 6mm...

post-69870-0-93194400-1487010408_thumb.jpg

Opublikowano

a64e9696ed1a3745b8387ea285d8eb83.jpg1692e951f0047154f89a5c4771e8f7c6.jpg88ea5a1ec9dedcc3c14bc7f6a122cdbb.jpg

A wejście rury do komina uszczelnione ?

No i warto, jeżeli nie znajdzie się inna przyczyna, ocieplić tą rurę wełną żeby się spaliny nie wychładzały. Większa temp. spalin = lepszy ciąg komina.

Opublikowano

Kocioł jakby byłb przewymiarowany to gotowałby bufor. A w buforze 60 stopni tyle ile na piecu i wyłącza pompę. Komin na równo z kalenicą

Gotowałby gdyby miał odpowiedni cug, według mnie kocioł jest za duży do Twojego komina(dodatkowo przez kolana i tą rurę stalową), zwłaszcza że na krótkim obiegu jest ok. Podejrzewam, że ten najmniejszy MPM dałby radę z tym kominem a w Twoim przypadku droga spalin jest zbyt długa.

Opublikowano

Masz smołę w wymienniku ?

Jak odkrecilem blaszkę aby wyciągnąć popiół z bocznej wyczystki to była ona przylepiona smołą od dołu. Smoła taka jak leje się w komorze załadowczej. Na samych wymiennikach ciepła tylko sadza, jednak na dole smoła która wyrwała sznur,który uszczelnia tę blaszkę od PW.
Opublikowano

A wejście rury do komina uszczelnione ?

No i warto, jeżeli nie znajdzie się inna przyczyna, ocieplić tą rurę wełną żeby się spaliny nie wychładzały. Większa temp. spalin = lepszy ciąg komina.

Wejście do komina oczywiście, że uszczelnione. Oryginalny kielich Darco do ceramiki z redukcją z fi200 na fi180. Co do rury to na małym obiegu jak przypatrzysz się na drugiej fotce, aż stopiło piankę ocieplającą rurę miedzianą na ścianie po prawo przy wejściu rury do ściany, taka temperatura.
Opublikowano

tak sobie Myślę że nie jest to pierwszy kocioł na tym kominie  ,może coś siedzi w kominie i blokuje przepływ . MPM palony ostro potrafi podsuszyć komin

u mnie podniesienie komina pomogło :)

Opublikowano (edytowane)

Przed tym kotłem komin nie był używany. To nowy dom, 2tyg temu pierwszy raz odpaliłem kocioł i pierwszy raz użyto komin.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

też zamierzam podnieść komin, w zależności od pogody pali się różnie, ale właśnie wtedy jak pogoda nie dopisuje to podniesienie komina może dużo pomóc. Ja mam obecnie około 6 metrów z cegły 16x14 i mam zamiar metr pojechać do góry. Dziś przy ładnej pogodzie, (mróz i słońce) na drewnie bez trudu miałem 75 stopni na kotle, ale w inne dni bywa tak, że za cholere nie można nabić temp

Opublikowano

na 140 m mam 12-14 kw i mam wrażenie, że 8-10 sprawdził by się lepiej, no ale juz pozamiatane, trzeba kombinować z tym co stoi w kotłowni. Wziąłem większy, bo mam duże straty ciepła, jak ok 23 wygaśnie w piecu to rano mam juz 4-5 stopni mniej w domu

Opublikowano

a64e9696ed1a3745b8387ea285d8eb83.jpg1692e951f0047154f89a5c4771e8f7c6.jpg88ea5a1ec9dedcc3c14bc7f6a122cdbb.jpg

Nie jestem ekspertem ale wg mnie to jak na tą długość czopucha jest za mało "wznoszący", tym bardziej że zaraz za kotłem jest kolano które  na dzień dobry mocno zwalnia spaliny.

Nie było możliwości zrobienia bardziej pionowego czopucha? Z tym kolanem to ja zrobiłbym czopuch po kątem 45st. albo i więcej.

Opublikowano (edytowane)

Też myślę że za duży kocioł w stosunku do komina oraz tej konstrukcji łączącej kocioł z kominem i jest za słaby cug żeby wciągnąć spaliny przez wymiennik. U siebie jak ostro przepale to komin jest cieplutki więc MPM potrafi nieźle dać ognia przez wydech.

Edytowane przez dan1
Opublikowano (edytowane)

Też myślę że za duży kocioł w stosunku do komina i jest za słaby cug żeby wciągnąć spaliny przez wymiennik. U siebie jak ostro przepale to komin jest cieplutki więc MPM potrafi nieźle dać ognia przez wydech.

Kocioł? do ceramiki fi 200? żarty.....

Edytowane przez nevo
Opublikowano (edytowane)

Średnica komina jest dobra a nawet za duża, tylko komin jest za niski imho.  5 metrów komina dla kotła DS to o 5 metrów za mało. Tak jak pisałem, wentylator wyciągowy powinien rozwiązać problem złego ciągu przy węglu. 

Edytowane przez emigrant
Opublikowano

Blacha zmniejszająca palenisko to kompletny niewypał. Węgiel ją załatwi momentalnie. Producent niby wychodzi z tym do klienta, tylko mam wrażenie, jakby tego nie przetestował. Od kilku sezonów zmniejszam komorę szamotem, jak palę drewnem i potrzebuję większej komory wyjmuję kilka cegieł i tyle. Świetnym pomysłem na zawiszanie węgla jest przekładanie go kawałkiem drewna  :) proste i skuteczne jak diabli, 2-3 metry drewna na sezon. Czemu nie słuchacie niektórych ludzi! 

Panowie z MPM, jak to czytacie, przeróbcie obecny palnik, bo jest do d......   Dobre palniki; vienybe, p2ar. defro ds. I nic więcej nie trzeba. Ten wzorowany mam wrażenie na palniku kolegi dikijpeti, tylko on był do małego rusztu i znacznego ograniczenia mocy kotła. 

 

Wg mnie nie da się zrobić DOBREGO kotła na węgiel i drewno. Niestety albo węgiel albo drewno. Oczywiście mam na myśli konstrukcje dla szeregowego Kowalskiego.

Dla ludzi z tego forum, którzy mają jakieś pojęcie i sami sobie "apgrejdują" :) swoje kociołki jest to możliwe. Tylko jaki % przyszłych użytkowników będzie chciało przerabiać coś co jest nowe i ma działać?

Wiadomo producent chce sprzedać a kocioł uniwersalny jest atrakcyjny marketingowo, i tylko marketingowo. (powtarzam, zwykły Kowalski będzie klął a majsterkowicz- złota rączka, chwalił)

Opublikowano

Kocioł? do ceramiki fi 200? żarty.....

 

fi 200 jest ok. Uważasz że 5 metrów wysokości wystarczy do tak dużego kotła DS ?

Opublikowano

Ja mam czopuch ok 1m długości w poziomie , prawie bez wzniosu i zkręcony 90*i aź dudni w moim dolniaku, chyba nie tu problem. Przepal ostro na drewnie, niech wszystko się wygrzeje i wypoci. Przy rozpalaniu podpal papier w wyczystce. Sprawdź jeszcze czy w czopuchu nie zablokowało coś na tym ograniczniku ciagu a najlepiej go wywal.

Opublikowano

Warminski ,

no wyglada toto na kawał solidnego zelaza ale myśle że na próbe tak ,bo nie wytrzyma długo.Ja swój okap nad wejscie do palnika zrobiłem z płaskownika 10mm i po miesiacu zostało z połowe-odpadały płaskie strupy przepalonej stali i sie wygiał jak banan lekko w dół ,tak że tam solidnie grzeje :-)

Gredy

obecny palnik spełnia załozenia producenta ,czyli czysto efektywnie ,i bedzie ok jak sie bedzie palic cyklicznie czyli nakładamy opał,ładujemy bufor ,czyscimy i ok ,i z tym sie zgodze .Ale sam wiesz jak palimy i jak jest w rzeczywistosci .Co do blachy zmiejszającej to zrobiłem w niej taki otwierany szyber ,i jak na razie u mnie nic sie nie wygieło i nie przepaliło ,blacha prosta więc na blache nie narzekam :-)Ale jak spawałem ten szyber to zrobiłem to solidnie i nie załowałem stali ,wiec jest ok .

Wspomniałes o materiałach do starszych wersji palników ,tzn chodzi o części szamotek na palnik czy rysunki techniczne ?i jak zrozumiec "moge udostepnić" ?

 

Yachtline

ciekawy masz przypadek ,ale ok,im więcej danych to moze ktos trafi w problem ,a moze wszyscy po trochu maja racji .

Jak dla mnie za długi odcinek od pieca do komina ,jedyne co mi sie wydaje logiczne to moze co radzi SONY23-ocieplic ten odcinek ?kupić sama wełne co jest do obkładania -stabilizowania kominów ceramicznych takie nacinane walce ,ale poczytaj o klasie palności wełny.

To jest spory odcinek i jak sie nie da inaczej to na juz tylko ocieplić.

Mam termometr do mierzenia temp spalin i róznica jest od 70 do dobrze ponad 100st na czopuchu gdy otwieram i zamykam krótki obieg spalin ,i na tak krótkim odcinku tyle sie schładzaja spaliny ,więc tu na tej rurze sie schłodza wiecej i im zimniej tym gorszy ciag co napisał kolega wyzej.

kup sobie TM902C z przyciskiem i mierz temp ,sam bedziesz miał porównanie ,i co tu kiedys napisano ze na wylocie komina na dachu ma byc min 60st zeby było ok ,ciekawe jak jest u Ciebie na wyjsciu z pieca ,przy wejsciu do pionu komina i na wylocie ,i jak bedzie po ociepleniu .

Opublikowano (edytowane)

Jakiś czas temu jeszcze w starym kotle też DS miałem problem z ciągiem kominowym, podczas rozpalania w lecie żeby grzać CWU musiałem najpierw rozpalić gazetę w wyczystce żeby zaciągnęło. Problem znikł kiedy podniosłem komin zaledwie o jakieś 50cm. Ciąg się bardzo poprawił. Sam nie umiałem w to uwierzyć że może być taka poprawa. Tak jak Koledzy uważam że komin jest za niski.

Edytowane przez romano909
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Oczywiście termometr w połowie średnicy wydechu gdyż temperatura mierzona na zewnątrz czopucha to nawet 80 stopni różnicy .

Opublikowano

Na takim odcinku to obowiązkowo wełna , swoją drogą jak dla mnie to naprawdę mega odległość w poziomie i jeszcze z kolanem . U siebie , policzyłem że przy wymianie na MPM-A muszę przedłużyć czopuch o jakieś 40 cm w linii prostej do komina i już pojawiły się wątpliwości odnośnie ciągu :)

Opublikowano (edytowane)

Witam. 

@yachtline

W zasadzie koledzy napisali w czym jest problem i niewiele nowości wniosę. Reasumując rozbija się głownie o  ciąg i w mniejszym stopniu zbyt duży kociołek jak na taki metraż i bufor. 

Rozwiązania to:

-Podnieść komin

-Zastosować wentylator wyciągowy.

-Ocieplić rurę do komina. 

Zanim zdecydujesz się na któryś wariant, kupił bym połówkę" szmotki",lub tą co stoi na wkładce "zawirowywaczu"( strzałka czerwona w załączniku)

Przyciął na wymiar 8.5/23cm  położył  ją na płask (czarny element) zostawiając szczelinę 2/3cm do wymiennika  i palił na krótkim obiegu. Powinno pomóc do czasu rozwiązania problemu, bez zbyt dużych strat kominowych.

Wracając do głównego problemu, na Twoim miejscu żeby nie szpecić domku wybrał  opcję wentylatora wyciągowego i ocieplenia rury. 

Wentylator pomagał by dojść kotłowi do zadanej temp, ogrzewając komin i wzmacniając ciąg a po osiągnięciu zadanej i wyłączeniu się go, jest szansa na palenie na naturalnym ciągu. 

Gredy
obecny palnik spełnia załozenia producenta ,czyli czysto efektywnie ,i bedzie ok jak sie bedzie palic cyklicznie czyli nakładamy opał,ładujemy bufor ,czyscimy i ok ,i z tym sie zgodze .Ale sam wiesz jak palimy i jak jest w rzeczywistosci .Co do blachy zmiejszającej to zrobiłem w niej taki otwierany szyber ,i jak na razie u mnie nic sie nie wygieło i nie przepaliło ,blacha prosta więc na blache nie narzekam :-)Ale jak spawałem ten szyber to zrobiłem to solidnie i nie załowałem stali ,wiec jest ok .
Wspomniałes o materiałach do starszych wersji palników ,tzn chodzi o części szamotek na palnik czy rysunki techniczne ?i jak zrozumiec "moge udostepnić" ?
 

 U siebie w blasze mam od spodu wycięty prostokąt na przeciw palnika 24/11cm. Uważam ze dzięki temu zabiegowi, moja stałopalność między odpopielaniem,znacznie wzrosła. A obsługa, rozpalanie, wyciąganie kamieni i syfu z palnika bezproblemowa  ;)

Jeśli ktoś chce mogę dać wskazówki jak złożyć starszą wersję palnika. Co na czym postawić i na ile przyciąć ;)

Zmotywowany problemami z zatykaniem palnika, przebudowałem całkowicie u siebie  komorę  spalania i testuje nowe rozwiązania :)

NA tą chwilę dość obiecująco to wygląda, szamot świeci. W palniku cały czas piekło, temp spalin ok 190*C na kotle 70*C drugi dzień palenia nic się nie zatyka, pali się bardzo stabilnie.

post-65457-0-31036300-1487024860_thumb.jpg

Edytowane przez Gredy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.