Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość berthold61
Opublikowano

Tylko poparz na logikę , kocioł 10 kw z 2016 roku ma 4 klasę a z buforem podobno nawet 5-tą a już z 2017 jest pozaklasowy nonsens goni nonsens .

Opublikowano

Jak możesz bez znaczącej utraty  wysokości pomieszczeń zapakuj 15  albo i 20 cm styro - różnica w cenie niewielka efekt znacząco lepszy U córki na podłodze na gruncie dałem zgodnie z normą 10 cm twardego styro i jest trochę biednie wg mnie. Dzisiaj dałbym minimum 15. Tam czuć że podłoga jest chłodniejsza od reszty.

Opublikowano (edytowane)

Znam gości co dawali 30 na podłogę i ścianę a strop 50 i są mega zadowoleni ,tak że 20 to minimum ,a jak jest możliwość to więcej ,koszty ogrzewania spadają do minimum ,np gość pali na 300m 3-3,5 tony pelletu na cały rok z wodą,a kumpel dawał 20 styro i spala na 280m 8 ton przez rok pelletu też

Edytowane przez maronka
Gość berthold61
Opublikowano

No tak to szaleć nie mogę , te 10 to max , pierwsze 3 cm to będzie xps a druga warstwa 7cm eps , będzie dobrze ,w moim domu mam 10cm czyli 2x5 cm i nie narzekam .w sumie od dołu nigdy minusa nie uświadczymy bo tam zawsze jest naplusie ok 7-12 stopni więc bardziej na stropach i dachach trzeba się skupiać .

Opublikowano
2 godziny temu, berthold61 napisał:

Tylko poparz na logikę , kocioł 10 kw z 2016 roku ma 4 klasę a z buforem podobno nawet 5-tą a już z 2017 jest pozaklasowy nonsens goni nonsens .

Logika jest inna, jeden kocioł do badań dla reklamy,  a wtedy resztę kotłów rynek wchłonie w ciemno, tak się zarabia kasę. 

 

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Kolega animus modrze ,, prawi ''.. teraz wielu uzytkownikow kociolkow musi uwazac jeszcze  zeby nie mylic kl sprawnosci z kl emisji spalin .. musi byc certyfikat z instytutu badan.. bufor zawsze mozna dolozyc a kl emisji nie zmienimy . teraz mysle ze dobrze ze nie kupilem piec  lat temu mpma  bo pewnie dzisiaj bylby zwyklym kopciuchem .. tylko zmodernizowalem paroma cegielkami zwyklego smieciucha  i cesze sie z tego do dzisiaj jak kiedys kolega maronka cieszyl sie z mpm a ...oj byly to czasy ...he he  

  • Lubię to 1
Opublikowano

@berthold61

A może daj styropian grafitowy w całości ? Ma lepsze parametry od białego, a kosztuje mniej niż styrodury.. i jest twardy. Na podłogę jak znalazł..

Gość berthold61
Opublikowano

To oczywiste że będzie grafitowy o innym nawet nie myślałem ale lambda eps czy xps jest taka sama pod warunkiem że tak się kupi , jest w miarę tani xps synthos lambda 0,31 i chciałem dać na sam dół a dopiero na nim grafitowy w sumie nie wiem po co ale tak mi się ubzdykało jakoś ale pewnie dam tylko dwie warstwy grafitu i tyle .

Gość berthold61
Opublikowano

No nie do końca to prawda z tym styropianem coś się im pokiciało czy co ale wychodzi na to że taniej wyjdzie mnie zrobienie xps-em niż eps=em  , przeglądałem ceny i jakieś niedorzeczne ceny widzę , np styrodur XPS 3cm gr lambda 0,32 kosztuje 150 zł za paczkę 10m2 natomiast za styropian eps 3cm 0,32  10m2 trzeba dać powyżej 180 zł wzwyż ,ma to sens . dałem te same grubości dla porównania , chyba jednak styrodurem zrobię i tyle .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć, wszystkim mam kupiony w tym roku MPM DS 14 (górny załadunek) z buforem ciepła 1000l, zawór termostatyczny 55 stopni na powrocie, wode na ogrzewabie dozuje zawór mieszający z siłownikiem współpracujący z pogodówką i pokojówką. Co do palenia w piecu początki są raczej trudne początkowo zbyt duzy ciąg powietrza podawanego klapką popielnika powodował kopcenie z szczeliny drzwi załadunkowych, pomogło przymknięcie otworu na drzwiach popielnikowych zasuwaną blachą. Zdjęcie blachy ograniczającej otwór palnika powoduje, że węgiel potrafi przyblokować wejście do palnika. Ponadto węgiel do tego pieca najlepszy z mała iloscia popiołu, żeby nie trzeba było rusztować. Takie obserwacje do tej pory ?

Komin ma 11 metrów wysokości murowany, kotłownie napowietrza zetka 10cm średnicy. Pali sie w kotle węglem. Ktoś na forum użytkuje mpma 5 klasę w podobnej konfiguracji co do instalacji CO?

Opublikowano

Ja , 14 z górnym zasypem , bufor 800 l , komin  systemowy 6 m [ mały ciąg ] , zawór termostatyczny 70 stopni , na instalację zawór termostatyczny regulowany , palę drewnem [sosna , topola , brzoza  ] i zrębkami , węgla spaliłem 30 kg .Początki nie są łatwe .

Opublikowano

Z czym miałeś największe problemy na początku i jak sobie poradziłeś albo jeszcze rozkminiasz ;)?

Opublikowano

Największe problemy ? słaby ciąg kominowy , wysokość komina od czopucha 5m z czego ponad 3m ponad dachem . Z dwoma zawirowywaczami niska temperatura spalin = słaby ciąg i biały dym z komina taki na 1-3 m [komin u wylotu mokry ] , po kilku godzinach palenia ciąg się zwiększał . Teraz z 1 jest lepszy ciąg  i brak dymu , pary . Drugi problem to wielkość kawałków drewna , mam przygotowane do poprzedniego kotła górnego spalania [ spalałem w pionie 50-60 cm] , początkowo spalałem zrębki i to jest najlepsze paliwo . Dorobiłem lej do zasypywania i sypałem wiadrem 20 l do pełna , szybko i nic się nie wiesza , drewno musi być drobne i ułożone Jestem zadowolony  , palę tanim drewnem , za utylizację gałęzi jakieś pieniądze czasem wpadną  , drewno kupowałem ostatnio z 4-5 lat temu , Czasem dostaję  za usunięcie a trochę ruchu się przyda ,no i dostałem dotację z czystego powietrza .

Opublikowano

@kowalski5m zrębka lepiej się pali na warstwie żaru z węgla. Wolniej/stabilniej odgazowuje - nie pali się tak gwałtownie. Może być warstwa żaru z drewna, ale z węgla ta warstwa jest trwalsza. U siebie zauważyłem że zrębka fajnie się pali w proporcji 4/1 czyli jedna część węgla i 4 części zrębki ( objętościowo) i następna część węgla działa obciążająco na lekką zrębkę - co wpływa na powolne osuwanie się zasypu. Sama zrębka potrafi się gwałtownie osypać i zasypać palnik. Jak jest trwala warstwa żaru jest to nie możliwe. 

Jak suszysz zrębkę?

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Mam rębak bębnowy na zasadzie sieczkarni dwa noże wirujące i przeciw nóż stały  , najpierw w bigbagu [zagrzeje się i odparuje ] apotem  sypię pod wiatę[  z podłogą] 70-80 cm i   druga podłoga i następna warstwa .Staram się aby gałęzie nie  były zbyt świeże . Nie zasypuje mi  palnika , mam nową 14 i wysokość przegrody  50 mm . Zrębka jest różnej wielkości  od trocin do 50 mm [pudełko zapałek ] w zależności od grubości gałęzi .

Opublikowano

Z czego te podłogi? Z dziurami do przewiewu? Ile tych podłóg? Możesz jakieś zdjęcia zapodać? 

Nie wystarczy samo zagrzanie i odparowanie w big-bagu?

Rębak samoróbka?

Opublikowano

Kiedy składałes wniosek ze dostałes na niego dofinansowanie?

Opublikowano

Kiedy składałes wniosek ze dostałes na niego dofinansowanie?

Wniosek składałem na początku 2020r , a  umowę  15 03 20 .

Podłoga jest z desek z wagonów  , deski leżą na palecie ,  ułożone jedna obok drugiej.  Boki to deski kolejowe leżące na płasko jedna na drugiej przełożone listwami 2 cm aby był dostęp  powietrza  i podstawa na której  leży druga podłoga .Jeśli lato jest suche to i w bigbagu ładnie podeschnie gorzej gdy mokro .

Rębak samoróbka  ze strony E-konstruktor  silnik  3f 2,2 kw  2800 obr .

Opublikowano (edytowane)

Widzę że są tu buforowy czy ktoś używa sterownika kepas bufor piec który obsługuje 3 pompy?

Edytowane przez bajek
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, pawlopawlo napisał:

Kiedy składałes wniosek ze dostałes na niego dofinansowanie?

Ja składałem i podpisałem w drugiej połowie 2019 papiery z czystego powietrza.

 

Co do sterowania u mnie kocioł działa na miarkowniku a sterowanie mam od techa + pokojowka z komunikacja rs, choć narazie korzystam tylko z sygnału dogrzane pomieszczenie / niedogrzane. Musze jeszcze troche sie pouczyc tego sterownika:)

Sterownik steruje 3 pompami oraz zaworem mieszającym.

Aktualnie najwieksza bolączką systemu jest czas wygrzewania góry bufora przy koncowce słabego węgla który musze spalić kocioł nie utrzumuje nawet stałej minimalnej temperatury 65 stopni z właczona pompką w obiegu kocioł bufor. Pompa działa na najniższejnwydajności z mocą 7W. Węgiel ma kamienie i jakieś inne badziewie które sie nie spala i blokuje ruszt zmniejszając moc kotła. Przez co pod zaworem mieszającym na przemian pojawia się ciepla oraz zimna woda wiec grzejniki są na przemian ciepłe i zimne.

Edytowane przez robzii17
Opublikowano

Jak masz rozmieszczone czujniki temperatury?

 

Opublikowano
9 godzin temu, robzii17 napisał:

Przez co pod zaworem mieszającym na przemian pojawia się ciepla oraz zimna woda wiec grzejniki są na przemian ciepłe i zimne.

Coś tu nie gra jak podłączony jest kocioł do instalacji i bufora  daj szkic

Opublikowano
22 godziny temu, bajek napisał:

Widzę że są tu buforowy czy ktoś używa sterownika kepas bufor piec który obsługuje 3 pompy?

Nie mam u siebie, ale montowałem u znajomka. Można polecić, działa.

Opublikowano

Opisz z grubsza A jak jest realizowane wyłączenie pompy na bufor po nagrzaniu?

 

 

Opublikowano

Jeżeli chodzi o relację kocioł – bufor, pompa chodzi dopóki temperatura na kotle przewyższa tę w buforze. Jeżeli temperatura wody w kotle spadnie poniżej tej w buforze, pompa wyłącza się. Kocioł pozbawiony odbioru nagrzewa się i kiedy osiągnie temperaturę przewyższającą tę w buforze (histereza), pompa znowu chodzi. Tak aż do wygaszenia.

Tyle na razie, bo muszę odejść na jakiś czas od komputera. Na stronie Kepasa masz instrukcję. Przejrzyj ją, a ewentualne wątpliwości z niejasnościami wyjaśnimy sobie później.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.