Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Do kolegów posiadających MPM Ds z górnym zasypem, Czy próbował ktoś wkładać długie szczapy/kloce drewna pionowo? według danych do 12-14 powinny wejść kawałki o długości 50cm a nawet dłuższe, Jeżeli ktoś próbował to proszę o opinię jak to się pali? 

Edytowane przez andrzejaslo
Opublikowano (edytowane)

Przyłączam się do pytania :)

Właśnie mam zaliczkowany kocioł mdm 12-14 i nie wiem, jakiej długości pociąć drewno

 

 

pzdr

Bogdan

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Ja ładuję pionowo. ciąłem na 33cm /metrówki na 3 części/ . Pali się dobrze. Czasem się zawiesi no ale tak już z drzewem chyba jest. 

Teraz nie zmierzę czy 50 cm wejdzie.

Jak będę miał chwilę to potnę parę kawałków na 25 cm i zobaczę jaka jest różnica. Chyba że ktoś na forum pali poziomo i napisze opinie czy warto ciąć klocki krótsze. 

Opublikowano (edytowane)

Według rysunku (zdjętego już ze strony producenta) pionowo do 12-14 powinno się zmieścić 70cm. W 8-10 jest jakieś 55.

 

Wsadzałem do 8-10 pionowo gałęzie z owocowych, powyginane trochę w esy floresy więc baaardzo luźno, i właściwie cały wsad mi się palił. zakładam że dlatego że właśnie luźno bardzo.

Poziomo ciąłem na 25-28cm i się zawieszały, zwłaszcza między rurami.

Edytowane przez piop
Opublikowano

Do mojego 12 - 14 można włożyć w pionie 70cm.

Ja niektóre kawałki drewna mam dłuższe niż 25cm i muszę je wkładać w pionie ale nie podoba mi się taki sposób palenia, ponieważ same nie chcą opadać. Trzeba co jakiś czas trącić je pogrzebaczem żeby ten zwęglony kawałek ukruszyć.

Polecam więc cięcie na kawałki do 25cm i wrzucanie poziomo.

Opublikowano

Radzę zrobić próbę palenia w obu wersjach ułożenia.Poziome ułożenie było u mnie utrudniane przez "kątowniki Wezyra" które już są usunięte i jak na razie jest dobrze.Pionowe wsady gdy nie były zbyt ciasno ułożone też dobrze się spalały bez zawieszania.Kocioł ma pracować na węglu,jednak zostało mi do utylizacji trochę drewna odpadowego i jakoś się muszę przemęczyć.

Opublikowano (edytowane)

A co myślcie o takiej malutkiej przebudowie płaszcza wodnego? czy nie było by to korzystniejsze rozwiązanie od obecnego, moim zdaniem obecnie mogą powstawać w tym punkcie wiry i nieco utrudniać ciąg, i obecne rozwiązanie utrudnia nieco czyszczenie płaszcza w tym miejscu. Po drugie albo zmniejszyłbym przekrój palnika labo wstawiłbym od góry ze 3(albo więcej) płytki szamotowe jak na drugim zdjęciu, ponieważ moim zdaniem przekrój palnika jest za duży i to co się ma niby dopalić (zwłaszcza przy drewnie) ucieka środkiem strugi spalin przez palnik.

 

Może przesadzam z tą przebudową pałasza ale patrząc na przekrój np. Kalvisa K-2 uważam że przekrój palnika w MPM DS mógłby być mniejszy a sam palnik szamotowy nieco dłuższy, ale takie usprawnienie (jeżeli producent tego nie zmieni)  małym kosztem może zrobić każdy.

post-63908-0-23588000-1446993671_thumb.jpg

post-63908-0-95320000-1446993678_thumb.jpg

Edytowane przez andrzejaslo
Opublikowano (edytowane)

Właśnie te szerokości poszczególnych komór to jest dosyć dziwna sprawa.Pierwsza komora jest tak szeroka ze spaliny spowalniąją,nastepne są znowu bardzo wąskie i wszystko bez jakiegoś sensownego stopniowania przekrojów dla zachowania stałej prędkości przepływu gazów.

Edytowane przez carinus
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie mogliby zmniejszyć szerokość pierwszej komory (tej z palnikiem) tym samym druga by się nieco poszerzyła a trzecia pozostałaby bez zmian i przepływ byłby płynniejszy (znów powołam się na Kalvisa K-2 zdjęcie poniżej)

post-63908-0-35816200-1447010612_thumb.jpg

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Na rynku jest sporo rozwiązań,tylko korzystać,nawet to w kalvisie z doprowadzeniem PD od spodu.To nasze boczne jakoś przy węglu nie za bardzo się sprawdza.

Opublikowano

Kocioł to nie prom kosmiczny, aerodynamika nie jest tak istotna jak technologiczność i koszt wykonania. W Dakon Dorach jest zawężony ostatni kanał i co? I ludzie narzekają, że nie ma jak tego wyczyścić a jak zarośnie to kocioł dymi wszystkimi otworami. A jak chciałbyś wmontować palnik w zawężony pierwszy kanał? Chyba lepiej że jest z prostych kształtek bo w razie potrzeby dokupisz w każdym markecie budowlanym. Jedyne co wymaga jeszcze poprawy to klapka krótkiego obiegu którą trzeba wyjmować do czyszczenia, powinna się stawiać do pionu i byłby prosty dostęp do całego wymiennika.

Opublikowano (edytowane)

Kocioł to nie prom kosmiczny, aerodynamika nie jest tak istotna jak technologiczność i koszt wykonania. W Dakon Dorach jest zawężony ostatni kanał i co? I ludzie narzekają, że nie ma jak tego wyczyścić a jak zarośnie to kocioł dymi wszystkimi otworami. 

 

Aerodynamika nie jest aż tak ważna ale w przypadku MPM jest moim zdaniem zakłócona w znaczny sposób. Może i pierwszy kanał nie jest za szeroki ale wyjście spalin z kanału pierwszego powinno być zwężone i przypominać dyszę skupiającą spaliny, szerokość wylotu tej dyszy powinna być tylko nieco większa niż szerokość drugiego kanału (zdjęcie poniżej), wówczas moim zdaniem spaliny nie kotłowały by się tylko przepływały bardziej płynnie. Dlatego przebudowa płaszcza wodnego którą zaproponowałem wyżej to pierwszy krok w tym kierunku. A koszt wykonania takiego usprawnienia jest żaden jeżeli chodzi o materiał, to tylko kwestia pospawania w inny sposób.

post-63908-0-81096800-1447062095_thumb.jpg

Edytowane przez andrzejaslo
Opublikowano

Andrzej spróbuj, może uda się wykonać coś takiego jak na fot poniżej.

Ja takie 2 sztuki miałem w kotle o podobnej konstrukcji -w każdej 3 otw fi 42mm, cegła szamotowa Al44 , te marketowe nie wytrzymują wiercenia.

Kształtki były kładzione na wierzch szamotu.

Nazwa dysza jest trochę myląca,  kształtka spowalniała przepływ gazów w I wymienniku

 

Można też dodać szamotu do samej góry tego wymiennika, wtedy zmniejsza się przekrój

post-18578-0-87638000-1447063436_thumb.jpg

Opublikowano

Andrzej spróbuj, może uda się wykonać coś takiego jak na fot poniżej.

 

Na razie nie posiadam MPM ale jak mój obecny kocioł pójdzie na złom to wezmę chyba MPM 12-14 z palnikiem od 10, lub MPM 8-10 tylko nie wiem czy nie za mały na mój dom.

 

 

Kształtki były kładzione na wierzch szamotu.

 

 Chyba lepiej gdyby te kształtki przebiegały przez cały palnik. 

 

Dodanie szamotu do końca wymiennika też było by może dobrym pomysłem tylko czy nie pogorszy się wówczas odbiór ciepła przez wymiennik, tym samym może wzrosnąć temperatura spalin i strata kominowa, to tylko moja opinia nie jestem ekspertem.

Opublikowano

Pytanie może banalne ale jak Panowie poradzili sobie z podłączeniem czopucha?

Ma on 17 cm a rury mają albo 16 cm albo 18 cm, zostaje zrobienie samemu redukcji bo nic takiego nie znalazłem.

Opublikowano (edytowane)

Ja zamówiłem odpowiednio długi u producenta wraz z kotłem.

 

Oryginalny jest o ile dobrze zauważyłem zwijany z blachy i spawany.

 

Proponował bym albo nałożyć większy i uszczelnić szczeliwem jak do drzwiczek albo z 18-tki wyciąć pasek blachy, zwęzić i pospawać.

Edytowane przez Darek55
Opublikowano

Przyłączam się do pytania :)

Właśnie mam zaliczkowany kocioł mdm 12-14 i nie wiem, jakiej długości pociąć drewno

 

 

pzdr

Bogdan

 

Zmierzyłem. 70 cm wejdzie ale będzie brakowało miejsca na żar. Wg mnie jeśli palić pionowo to 50 cm max.

Opublikowano

Pytanie może banalne ale jak Panowie poradzili sobie z podłączeniem czopucha?

Ma on 17 cm a rury mają albo 16 cm albo 18 cm, zostaje zrobienie samemu redukcji bo nic takiego nie znalazłem.

 

Ja znalazłem coś takiego http://wklad-kominowy.pl/pr6346-rura-wk-o170-500-1.html

Opublikowano (edytowane)

Panowie i Panie co posiadacie mpm 8-10 kw napiszcie czy patrzyliście ile można wrzucić jednorazowo węgla oczywiście na żar.może być problem z odpowiedzią bo nie bylo mrozów ale może jednak.oraz ile można na nim ogrzać m kw. maksymalnie , lekko ocieplonego budynku w trochę większe mrozy.to pytanie może być jeszcze trudniejsze ale może coś będzie.

Edytowane przez lote
Opublikowano (edytowane)

Odnośnie pojemności zasypu, parę razy wsypałem węgla na full. U mnie rozpalając, i potem zasypując do pełna weszło każdorazowo 25 kg groszku. Czas spalania to:zimna instalacja około 16-17 godzin, przy zagrzanej ok 24 godziny. To jest tak orientacyjnie. Palę Ziemowitem. Ogrzewam 100m2, ale miałem też podłączone chwilowo  półpiętro, czyli dodatkowe 50 m2 i dawał radę.Ile ogrzejesz w mróz , to teraz chyba nikt ci nie odpowie, bo na razie ich brak. Na tą chwilę  i temperatury zewnętrzne,borykam się raczej ze zbyt dużą mocą kotła.Mam zasyp górny.Dom nie jest w ogóle docieplony.

Edytowane przez witek1234
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano (edytowane)

dzięki za odezwe. tak myślalem że masz wsyp od góry bo z boku w\g moich obliczeń nie wejdzie tyle.zastanawia mnie fakt że spalasz teraz 25 kg na dobę. ja pale w sas nwg przerobiony na pseudo dolniak ogrzewam 120 m dom z lat 60 ocieplenie 8 cm i teraz na dobę jakbym palil caly czas to weżmie mi ok. 17 kg na piecu średnia 50 a wdomu ok. 22. myślalem że MPM jest bardziej oszczędny.albo to ocieplenie choć minimalne robi soją robote???

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano (edytowane)

Ocieplenie zawsze zmienia zapotrzebowanie cieplne budynku. Nawet powietrze miedzy dwoma murami jest izolatorem.

 

Obecnie jaki masz piec ? Jaki komin ?

Edytowane przez spioch
Opublikowano

dzięki za odezwe. tak myślalem że masz wsyp od góry bo z boku w\g moich obliczeń nie wejdzie tyle.zastanawia mnie fakt że spalasz teraz 25 kg na dobę. ja pale w sas nwg przerobiony na pseudo dolniak ogrzewam 120 m dom z lat 60 ocieplenie 8 cm i teraz na dobę jakbym palil caly czas to weżmie mi ok. 17 kg na piecu średnia 50 a wdomu ok. 22. myślalem że MPM jest bardziej oszczędny.albo to ocieplenie choć minimalne robi soją robote???

Obecnie nie sypię takich ilości węgla,bo jest zbyt ciepło.Parę razy tak nasypałem żeby się przekonać ile wejdzie paliwa i jak długo pociągnie. Wczoraj nie paliłem wcale, dziś zasypałem 15 kg,i pewnie sauna będzie w domu.Pamiętaj też, że Ziemowit to raczej słabszy węgiel i szybciej się spala. Kolega Spioch ma rację:Każdy dom, każda instalacja, są inne.Można tylko uśredniać, dla jakiejś orientacji i tyle.

Opublikowano (edytowane)

Siaj

Kup rurę 18 i do tego sznur glinokrzemianowy (lub tańszy szklany) tak aby czopuch owinąć ze 2 razy o grubości 8mm lub 10mm i wciśnij to pomiędzy rurę i czopuch u mnie tak jest i śmiga jak nic jest szczelnie. Sznur bez problemu upchniesz np. jakimś patyczkiem lub innym tepym przedmiotem..

Edytowane przez SebekKry

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.