Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 godzin temu, Piecuch19 napisał:

Tu też się mówi o parze wodnej jako medium do zgazowania węgla i uzyskania z tego większej energii i niskiej emisji.

Nie, w tym krótkim teatrzyku nic się nie mówi, tylko prawdopodobnie czyta z kartki lub innego medium.
Dwóch redaktorów urządziło sobie teatrzyk, przeprowadzając wywiad ze sobą.

ps.
@Piecuch19, życzę więcej szczęścia w pozyskiwaniu materiałów źródłowych.

Opublikowano

@Andrzej_M_ Tu też para wodna ma pozytywny wpływ na zgazowanie węgla i na teatrzyk nie wyglada:

https://www.polsl.pl/Wydzialy/RG/Wydawnictwa/Documents/kwartal/5_1_6.pdf

Opublikowano
9 godzin temu, Piecuch19 napisał:

,,,,  na teatrzyk nie wyglada:

Nie zrozumiałeś tego,  co napisałem w poprzednim poście o krótkiej formie teatralnej.

Na dowód manipulacji z filmu, który nam podlinkowałeś przedstawię Ci pewne zdjęcie. Twoim zadaniem (może koledzy pomogą) jest znalezienie źródła pochodzenia tego zdjęcia.
 

GE_@Piecuch19.thumb.jpg.2cff1b53d3d17aaa7035249549081f2f.jpg

 

ps. 1
Na stronie nie było żadnych informacji dotyczących zakazu publikacji materiału. 
Co najwyżej później podam źródło.

ps. 2
Później odpowiem na temat "pary wodnej".

Opublikowano

@Piecuch19 w tym filmie o lokomotywach jest wyraźnie powiedziane że dowiercili dodatkowe otwory powietrza wtórnego którego w oryginale silnik nie miał bo był dość prymitywnym paleniskiem. To w połączeniu z podciśnieniem w komorze spalania, co wymagało również zmian w podajniku paliwa, sprawiła że sprawność wzrosła. W silniku parowym jest i tak dużo pary dlatego została wykorzystana do procesu. Ogólnie to ten silnik parowy przypominał typowego śmieciucha, a zmodyfikowany - DSa. W DS mamy przecież odgazowanie węgla i ogólnie lepszą kulturę pracy. Dość negatywnie podchodzę do każdego tekstu o jakimkolwiek lobby, bo łatwo zawsze oskarżyć reptilian, ale z perspektywy czasu cieszę się że to się tak potoczyło bo wolę składy elektryczne, niż parowe, (mieszkam niedaleko torów) które przy obecnej kryzysowej sytuacji z polskim kopalnictwie byłyby kolejnym argumentem żeby podtrzymywać nierentowne wydobycie.

Opublikowano

@rarekW kopalni za dużo pary nie mają ( jak w lokomotywie), a jednak wykorzystują ją do zgazowywania węgla ( zobacz pdf z poprzedniego postu), więc coś jest na rzeczy.

Gdyby miała w czymś pomóc to lepiej wiedzieć jak nie wiedzieć, bo można to wykorzystać.

Zobacz piec Brzeskiego 

Niemcy w czasie II wojny robili benzynę syntetyczną z węgla i wykorzystywali parę wodną do tego procesu.

 

Opublikowano

@Piecuch19 nie mylmy wydobycia ze spalaniem węgla w kotle. Niemcy nie mieli innego sposobu na zasilenie swojej machiny wojennej więc stąd proces Fischer–Tropscha był dla nich jedyną formą pozyskiwania paliwa. Czy to przypadek że te fabryki stoją teraz porzucone? Fakt - robi się o nich co raz głośniej ale ma to wymiar polityczny a nie ekonomiczny.

Opublikowano
W dniu 23.03.2019 o 09:15, Andrzej_M_ napisał:

,,, ps. 1
Na stronie nie było żadnych informacji dotyczących zakazu publikacji materiału. 
Co najwyżej później podam źródło. ,,,,


Minął tydzień, więc powrócę to tematu o krótkiej formie teatralnej.

Kolega @Piecuch19 jest poszukiwaczem materiałów internetowych na tematy związane z wszelakimi sposobami wykorzystywania pary wodnej w procesie spalania węgla.
Tak trafił w jego ręce film z YouTube o "systemach zgazowywania węgla".


Zapoznałem się z tym materiałem, jednak największą uwagę zaprzątnęła mną forma tego drętwego wywiadu.
Przeszukałem  sieć i znalazłem takie zdjęcie.

GE_@Piecuch19.thumb.jpg.83124e789248017a10f00daf648ae9f7.jpg


Zdjęcie pochodzi z portalu https://globenergia.pl/ .

Podsumowując, prezes grupy medialnej Glob Energia pan Grzegorz Burek, przeprowadził wywiad z swoją pracownicą panią Anną Będkowską.

Opublikowano

Jeżeli idzie o zgazowanie węgla to Grupa Azoty chciała w Policach zbudować taką instalację kosztem ponad 1 mld€ - sprawa padła lub padnie w najbliższym czasie gdyż rozbija się o opłaty za produkcję dwutlenku węgla, który  jest produktem ubocznym w tym procesie.

Opublikowano

Ciekawe czy przewoźnicy lotniczy też płacą za emisję CO² ? Taki duży samolot pasażerski spala na godzinę coś między 2 a 4 tysiące litrów paliwa. Na niebie przez cały czas jest zapewne kilkanaście tysięcy maszyn. Wychodzą z tego jakieś naprawdę duże ilości tego gazu i cisza...

Gość miki1212
Opublikowano

Klimat nam się ociepla a to pozytywnie wpłynie na smog w Polsce więc nie wiem o co chodzi z tym CO2, powinniśmy go jeszcze więcej emitować jak będzie ciepło w Polsce to nie będzie pieców i smogu :) A więc im więcej kopcimy tym mniejszy smog będą miały nasze dzieci :)

Stwierdzenie przewrotne ale widać jak komuniści z unii walczą z problemami, które sami stworzyli :) Wybory za pasem, wieprze chrumkają a ludzie niestety biorą te bzdury na serio...

Gość miki1212
Opublikowano

Oto aktualny ruch lotniczy w tym momencie nad nami, są kalkulatory w sieci emisji CO2 to sobie możecie policzyć ile smogu i CO2 jest emitowane, nie zapomnijmy o działalności lotnisk, które są wielkości sporych wsi ile emitują pyłów zawieszonych PM...

 

mapa lotów.jpg

Opublikowano
4 godziny temu, sambor napisał:

Jeżeli idzie o zgazowanie węgla to Grupa Azoty chciała w Policach zbudować taką instalację ,,,,

Muszę sprostować Twoją wypowiedź, w  Policach zostanie zrealizowany projekt inwestycyjny „Polimery Police” składający się z instalacji odwodornienia propanu (PDH) i instalacji do produkcji polipropylenu (PP).
źródło:
https://pdhpolska.eu/pl/start/

Opublikowano

Coś mi się chwilowo pomerdało z lokalizacją ale tak naprawdę to instalacja powstaje/ ma powstać w Kędzierzynie przy współpracy z Tauronem - na co ponoć łunia nie bardzo się chce zgodzić.

Ma być to druga tak dużą instalacja zgazowania - pierwsza powstaje w Bogdance. 

Opublikowano
4 godziny temu, sambor napisał:

Jeżeli idzie o zgazowanie węgla to Grupa Azoty chciała w Policach zbudować taką instalację kosztem ponad 1 mld€ - sprawa padła lub padnie w najbliższym czasie gdyż rozbija się o opłaty za produkcję dwutlenku węgla, który  jest produktem ubocznym w tym procesie.

Te konsultacje branżowe w  sprawie budowy instalacji zgazowania węgla w Kędzierzynie-Koźlu trwają już (jak przed chwilą doczytałem) od dekady.
Grupa Azoty i Tauron w kwietniu 2017 roku podpisały list intencyjny w sprawie projektu zgazowania węgla o wartości od 400 do 600 mln euro.
źródło:
https://www.cire.pl/item,144509,1,0,0,0,0,0,grupa-azoty-i-tauron-podpisaly-list-intencyjny-w-sprawie-projektu-zgazowania-wegla.html

Mieszkam od tych terenów przemysłowych (w zależności do jakiego zakładu) od 50 km do 60 km.
Przypuszczam, że jak powstawały na tych terenach Górnego Śląska Zakłady  Schaffgotsch Benzin Werke GmbH Odertal (Zdzieszowice), Oberschlesische Hydrierwerke AG Blechhammer (Blachownia Śląska) oraz IG Farbenidustrie AG Werk Heydebreck (Kędzierzyn-Koźle) , to nikt o emisji dwutlenku węgla nie wspominał (nawet głośno nie mówił).

Przy okazji poruszenia tego problemu zapraszam na, krótką lekcje historii.
Dzięki Stowarzyszeniu „BLECHHAMMER -1944” z Kędzierzyna - Koźla, możemy dowiedzieć się nieco o ponurych losach ziem Górnego Śląska.

1 - Niemieckie zakłady paliwowe w rejencji opolskiej.
źródło: 
http://www.blechhammer1944.pl/artykuly/34/Niemieckie-zaklady-paliwowe-w-rejencji-opolskiej

2 - Obozy wokół Kędzierzyna, Blachowni i Zdzieszowic podczas II wojny światowej.
źródło:
http://www.blechhammer1944.pl/artykuly/45/Obozy-wokol-Kedzierzyna-Blachowni-i-Zdzieszowic-po

3 - Red Tails nad Kędzierzynem. (naloty dywanowe)
źródło:
http://www.blechhammer1944.pl/artykuly/43/Red-Tails-nad-Kedzierzynem


ps.
Historia i polityka nieraz zatacza dziwne kręgi.
W 1991 roku 10 stycznia zburzono w Kędzierzynie -Koźlu  Pomnik Wdzięczności Armii Czerwonej.
Obecnie jest propozycja, by Kędzierzynie-Koźlu powstał pomnik lotników (przede wszystkim amerykańskich), którzy bombardowali te ziemie w 1944 roku.
 

Opublikowano

Tu filmiki o tym że coś z tą wodą jednak jest.



 

Opublikowano

Andrzej nie bądź taki upierdliwy, jak masz spawarkę z prądem stałym to użyj jej do spawania w wodzie - będzie film górny

Film dolny to efekt spalania  gazu HOH powstałego z rozkładu wody przez prąd.

Co ciekawsze woda rozłożona spala się i powstaje z niej tyle samo wody, więc można ją znowu rozłożyć i spalić a powstającą wodę znowu ............

Wszystko byłoby fajne gdyby nie ilość en elektrycznej, którą trzeba włożyć w rozkład wody - po prostu nie ma perpetum mobile,

Opublikowano (edytowane)
Opublikowano
W dniu 4.04.2019 o 03:20, Piecuch19 napisał:

Jak widać to ta woda jednak się pali ,,,,

HALO tu Ziemia, @Piecuch19 czy ty nas słyszysz.
Powtarzam, tu Ziemia, czy sygnał dochodzi, czy jesteśmy słyszalni ?.

Jeżeli w tej chwili są jakieś kłopoty na łączach, to zostawię pilną wiadomość dla kolegi.
Węglowo-wodne paliwo zawiesinowe CWS (Coal Water Slurry), podobno należy tylko dokładnie wymieszać w wiaderku i zalać do kotła. 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

@Andrzej_M_ tu jest trochę o tym spalaniu węgla z dodatkiem wody:

Cytat z : Zeszyty Andrzeja Szlęka – pozycja : PL B1. SUROWIEC BOGDAN, Bolszewo, PL BUP 18/13. BOGDAN SUROWIEC, Bolszewo, PL WUP 04/16 RZECZPOSPOLITA POLSKA .

Istotą rozwiązania według wynalazku jest sposób mokrego zgazowania węgla kamiennego w kotle grzewczym z zasady podłączonym do komina spalinowego, a w razie niedostatku ciągu wyposażonym dodatkowo w wentylator wyciągowy. Wszystkie wykazane w sposobie mokrego zgazowania węgla kamiennego przepływy powietrza są efektem działania ciągu kominowego. Sposób polega na podawaniu dawek wody na gorący węgiel. Woda zamienia się w parę wodną i jest przeciągana przez strumień powietrza wpływający przez klapę górną usytuowaną powyżej żaru. Para przemieszcza się w kierunku żaru zasilanego powietrzem z klapy dolnej usytuowanej poniżej żaru. W wyniku kontaktu pary wodnej z żarem ulokowanym między rusztem dolnym i rusztem bocznym następują reakcje chemiczne, których produktem są gazy palne. Gazy te przemieszczają się przez ruszt boczny do komory dopalania. W komorze dopalania zamkniętej pokrywą umieszczony jest palnik. Korzystną cechą wynalazku jest możliwość zastosowania go w domowych kotłach grzewczych. Sposób mokrego zgazowania węgla kamiennego pozwala osiągać zero sadzy w skali Bacharacha przy niskim nadmiarze tlenu. Niski nadmiar tlenu to mała ilość spalin a co za tym idzie mniej wynoszonego do atmosfery ciepła, czyli wysoka sprawność kotła. 

Pozdrawiam.

 

Edytowane przez Piecuch19
Opublikowano

@Piecuch19 jak już posługujesz się wyszukiwarką internetową to publikuj dany materiał staranniej.

Z tego co powyżej skopiowałeś i wkleiłeś, nic praktycznie nie wynika.
Większość czytających nie jest w stanie zrozumieć co tam jest napisane, co to jest proces zgazowywania węgla kamiennego i jak taki kocioł będzie się obsługiwało.

Poniżej opis patentowy wraz z przekrojami kotła dotyczący "Sposobu mokrego zgazowania węgla kamiennego w kotle wodnym grzewczym".
źródło:
https://docplayer.pl/48728051-Pl-b1-surowiec-bogdan-bolszewo-pl-bup-18-13-bogdan-surowiec-bolszewo-pl-wup-04-16-rzeczpospolita-polska.html


ps.
Już widzę użytkowników tego kotła, jak cierpliwie czekają kilka godzin w kotłowni, by rozpoczął się prawidłowy proces zgazowania węgla.
Pytanie w jaki sposób mierzyć i regulować wilgotność powietrza dostarczanego do procesu zgazowywania ( kolosalna różnica pomiędzy porami roku). 

Opublikowano

Jest napisane w patencie - Istotnym jest, że proces ciągłego mokrego zgazowania węgla nadzorowany jest przez regulator mikroprocesorowy dopasowujący ilość dodawanej wody oraz częstość zadziałania rusztu mechanicznego do stanu żaru poprzez całkowanie sygnały Tsp czujnika temperatury spalin w czopuchu. Temperatura spalin jest proporcjonalna do mocy żaru. Zatem im wyższa jest ta temperatura tym szybciej wypełniana jest zadana stała całkowania. Po osiągnięciu zadanej stałej regulator uruchamia mechanizm. Czas otwarcia zaworu dozującego wodę i czas napędu rusztu dolnego można dopasować do indywidualnych cech zastosowanego węgla. Opisany sposób mokrego zgazowania węgla kamienne-go dotyczy zarówno stanu pracy kotła, gdy klapy powietrza są otwarte, jak i stanu gotowości kotła gdy klapy powietrza są zamknięte.

To HHO dotyczy i CO z tego - wzory przemiany są w temacie. Para wodna i zgazowanie - po raz kolejny pokazano i dowodem poparto, że HHO to nie to samo co HiHi.

Pozdrawiam

Opublikowano

Kazdy walczy o max. temperature zloza aby spalic (przepuscic przez to zloze) produkty odgazowania z wegla - a tutaj gasi sie zloze aby wygenerowac wiecej dymu i pary, ktory spali sie pozniej w jakims specjalnym palniku (o ktorym narazie nic nie wiadomo i jak dziala).

Czy to czegos nie przypomina?

Opublikowano

Nie pamiętam tylko gdzie, ale w jakimś programie tv niedawno oglądałem materiał o spalaniu i pokazywali właśnie reakcję rozpadu cząsteczek wody w wysokiej temp.żaru i kolejne reakcje, które powodowały zwiększenie uzyskiwanej energii w stosunku do samego paliwa. Już przypomniałem, chyba " Samochody J. Leno" i w nim samochód na drewno...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Poniżej link do filmiku o najnowszym katalizatorze dającym duże oszczędności w opale i brak dymu ( patent z czerwca 2019r). Warto wypróbować i podzielić się opiniami w przyszłym sezonie na temat zużycia opału bo koszt niewielki - tyle co paczka papierosów.



Film trochę długi, ale warty obejrzenia dla palących paliwami stałymi bo jasno jest wyjaśniony problespalania paliw stałych, oraz znaczącej roli pary wodnej w tym procesie.

Pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.