Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Może to 6m miedzy domem a kotłownią jest słabo ocieplone?

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano (edytowane)

Komin może 6-7 m. ciąg jest jak diabli. Instalacja nie ma NIC! do zawieszania się opału. To tak na logikę. Węgiel owszem może mieć ale .... sprawdziłem kilka gatunków o granulacji jak trzeba.

To może zmierz dokładnie ile ma komin wysokości od czopucha, tutaj może być "pies" pogrzebany. 

Wbrew pozorom, jest inaczej niż Ty twierdzisz, że nie ma znaczenia co ogrzewasz i na jakiej instalacji. Piszesz o wielu problemach które Ci dokuczają z którymi nie możesz, lub nie chcesz sobie sam poradzić, jednocześnie dość jasno dajesz do zrozumienia że nie chcesz pomocy, jedynie stwierdzasz jaki to zły produkt kupiłeś :/

Wbrew pozorom zadowolonych użytkowników, palących w tych kotłach węglem jest znacznie więcej od stosujących drewno. 

Sam osobiście uważam że stosując odpowiedni węgiel kocioł jest bezproblemowy.  Lecz Jak już wiele razy było tutaj to pisane, jeśli nie masz dostępu do odpowiedniego opału, masz zbyt słaby ciąg, znienawidzisz ten kocioł! Może Cię zmartwię, ale nie ma w tym  żadnej winy producenta. 

 

Ps. Żeby spełnić warunki stawiane przez producenta,komin  od czopucha powinien mieć 7m wysokości. Nie wiem czy będziesz chciał skorzystać, ale 

       ja proponuje Ci zainwestować w wentylator wyciągowy, większość twoich problemów powinna zniknąć a sprawność spalania wzrosnąć.

       Chyba że jednak Twój komin spełnia kryteria, choć już w pierwszym poście wiele wskazywało na problem z ciągiem! 

Edytowane przez Gredy
Opublikowano

Co do palenia weglem to paliem cała zime praktycznie bez wygaszania ,co i jak ogrzewam macie w avatarze ,do teraz bo pale praktycznie codziennie ale przepalanie juz, obecnie to poszło ok 2,2tony od poczatku sezonu.

Pale tylko PW-D orzech II granulacja 25-50 i ta granulacja sie sprawdza z paleniem z blacha przegroda zmniejszajaca powierzchnie rusztu o ok 1/2 ,typ wegla to 31 /32 bo maja 3 gatunki czyli ten najtańszy i średni ,robiłem testy okolicznych skladów opału i jak trafilem na typ 33/34 to smoła i makabra ,nie do tego pieca .

Jak granulacja była wieksza to sie zwieszał i ten typu 31 i pomaga "dziobanie" od góry otworem jak macie zasyp górny metrowy pręt fi 10 i wtedy nie trzeba otwierać drzwiczek i dymic na zewnątrz,przy drzewie tez sie sprawdza ten patent.

Zeby najmniej dymiło przy załadunku to starac sie miec piec załadowany na full  cały czas , ale i tak trzeba raz na tydzien wypalic wszystko i czyszczenie to ok godziny max ,czyli wybieranie kamyczków co sie zdarzaja w weglu,czyszczenie palnika ,wyczystka ,dolot do komina ,komin ,piec nagrzany to  troche gazet,tekturek ze 15cm drobnego drzewa lub peletu ,na to wegiel podpalic i znów huczy w piecu tak to w praktyce wyglada .

Mam RCK ustawiony na 10Pa i sie sprawdziło ustawienie ,do tego stała szczelina PP na ok 3mm(drzewo 5-6mm),zasłona w drzwiczkach popielnika 1/2 ,PW otwarte na full ,temp na piecu 55-60 ,temp to rozpalanie 250 a na krótkim obiegu i PP na full-uchylone drzwiczki do 600st przy drzewie  ! normalne palenie to 100-120 ,jak piec przysypia i sie zapopiela to i 50-60 .

Rusztowanie żeby sie paliło dobrze to co 3-4 godz ,po 5-6godz piec sie zapopiela i przygasa ,uspiony wytrzyma spoko 10-12godz -rusztowanie i sie rozpala spoko ,a max wytrzymał prawie dobe .

Jak cała instalacja zimna i startuje od 20st to dość długo sie rozpala jak wszystko pozamykane i tylko dostaje PP klapka i PW ale sie lepiej dopala i mniej idzie w komin ,mozna ew otworzyc otwór w drzwiczkach załadowczych i nie zapomniec go pozniej zamknać .

Pale tez drzewem ale bez blachy na ruszt przed palnik co zasłania 1/2 do 3/4 rusztu nie ma co kombinowac z drzewem .

Co do smoły to mam i ten typ tak ma ,wezyrki wyrzucone bo zarastały strasznie i ładnie wyglada to w nowym piecu i w teorii ,można podnieśc przod pieca o ok 1cm i to pomoze troche spływac smole do pieca .

 

Jak dla mnie to piec typowo do wegla ,mniejsza granulacja opału sie sprawdza zarówno przy weglu jak i przy drzewie ,ale ekogroszek za drobny i potrafi całikem zasypac palnik i go zatkac -nie nadaje sie 

Jak ktos chce go kupic i nie dołaczyc do grona sfrustrowanych to kupic mniejszy niz wychodzi z wyliczen i sie bedzie palic cały czas zywy ogień lub bufor i wtedy bedzie ok ,ten piec jak dla mnie ma sporo ukrytej mocy i jak dostanie powietrza to naprawde chodzi jak silnik odrzutowy i grzeje solidnie co sprawdziłem .

Pale tylko węglem i sporo kombinowałem i opisywałem,robiłem zdj -wystarczy przeglądnać moje posty .

 

Pytanie do kol Gredy ,

bo interesuje mnie palnik -poruszałem temat zapopielania i zatykania ,wiem ze zmieniłeś na starszy typ i szczelina-jak to sie sprawdziło w praktyce  ,czy cos sie zmieniło u Ciebie w konstrukcji palnika od tego co pokazałeś ?,ew producent cos planuje ,zmieni itd w temacie palnika bo na nowy sezon grzewczy zamierzam zmienic palnik 

Czy jakies sugerowane poprawki z tego tematu będa wprowadzone do konstrukcji itp ? bo pewnie zaciekawi to potencjalnych kupujących którzy przeczytali cały temat zaciekawieni kotłem do wszystkiego 5klasy , bo jest co poprawic a mam wrazenie ze sezon 2016/17 producent potraktował jako poligon doswiadczalny dla nowego wyrobu,więc sie tutaj wypłakaliśmy do woli ale czy to coś da  ;-)

 

 

Opublikowano

Hejka. Nic mi nie wiadomo żeby producent miał wprowadzić zmiany w palnikach.

Odnośnie mojego, super bezproblemowy palnik i wydaje mi się że spalający dość czysto. Teraz kombinowałem troche z nowymi palnikami, ale testy dość słabo wypadły, jak znajdę chwile wracam do poprzedniej wersji ;)

Opublikowano (edytowane)

Gredy jak masz na zewnatrz ten palnik co sie sprawdził to porób zdj elementow i jak złozone tak jak jest w piecu ,ew po włozeniu do pieca ,wiem ze było juz tutaj ,ale sie sie przyda ,bo teraz na spoko mozna kombinowac jak sie robi cieplo i nie trzeba palic ,a jest czas potestowac do nastepnego sezonu -Dzieki :-)

 

A tutaj na zdj widac na ile poszło oczko poziomnicy po podniesieniu przodu pieca o 1cm i widac "sopelki" smoły jak wisza juz ususzone ,jak w jaskini ale 1cm wystarczy by nie płyneły na zewnatrz tylko do środka pieca,w tle blacha zmiejszająca powierzchnie rusztu o 1/2 z otworem prostokatnym co kiedys juz opisałem by wyjmowac kamyczki jak sie blacha zakituje by jej nie wyciagac przy czyszczeniu ,bo na zimnym piecu strongmen jej nie da rady ruszyc ,jedynie jak rozgrzana na ciepłym piecu ,a czyscic trzeba kamyczki i palnik .

Wiec jak zakładacie tą blache nowa proponuje od razu zrobić ucho do wyciagania -sa moje zdj i opis ,oraz wyciac otwór na dole ok 10x15cm do czyszczenia ,wiecej zdj moje posty ok strony 140 i dalej

 

post-65608-0-01421100-1493116186_thumb.jpg

post-65608-0-29093700-1493116213_thumb.jpg

post-65608-0-37412000-1493116748_thumb.jpg

post-65608-0-69500200-1493116770_thumb.jpg

post-65608-0-49313000-1493116806_thumb.jpg

post-65608-0-18165100-1493117113_thumb.jpg

post-65608-0-44675000-1493117132_thumb.jpg

post-65608-0-51511000-1493117257_thumb.jpg
post-65608-0-03839800-1493117284_thumb.jpg

Aha ,jak blacha sie zakituje smoła i sie uszczelni jak na zdj to smoła spływa po niej do pieca i sie spala-jest ok ,obecnie ja wyciagam do przepalania drzewem lub zakładam do węgla -"nieszczelna"  na styku z piecem i stąd ta wiszaca smoła wokół drzwiczek naprzeciw palnika

Więc jak tylko węgiel palimy to jej nie ruszac i zrobic otwór 10x15 jak proponuje i jeden problem z głowy mniej ,ja zrobiłem ten otwór z takimi drzwiczkami,pamietam Gredy pisał że tylko wyciął na stałe i poprawiła sie stałopalność ,a szur drzwiczek od nowosci i pozniej mocno smarowac twardym smarem miedzianym-sklepy moto do hamulców wtedy sie nie zaklejaja tak mocno.

Edytowane przez brodekb
Opublikowano

SONY23,jak to do mnie to tak zawor termostatyczny trójdrozny VTA572 5/4"  45/65st kupiłem taki duzy o zwiększonym przepływie jakbym kiedys kombinował zeby grawitacyjnie ładować bufor w przyszłości co bedzie dopiero;-)

Wiem ,duzo smoły,ale piec za duzy jak na teraz ,a przepalam  z ogrodu rózne niestety świeze drzewo ,gałęzie itp chaszcze bo mam po porzadkach ze 2 przyczepy tego i szkoda robic ognisko a tak jest ciepła woda i stare mury sie ogrzeja bo to nie nowy dom ze trzyma ciepło ,trza przepalac i jest małe dziecko , ,to i szybko nabiera temp a pozniej juz kisi te resztki drzewa i maszynka do smoły sie robi ;-)

Masz inny piec ,widziałem i czytałem ,szkoda ze juz go nie robia a ten tak wyglada w srodku ,przy palemniu weglem komora załadowcza podobnie wyglada tylko juz sporo mniej smoły i czysty w miare wymiennik 

Opublikowano

Jak duży kocioł, to ładuj mniej opału ale pal intensywniej chociaż krócej. No chyba, że nie ma co tego ciepła odebrać. Albo nie pozwól już na samym początku zbyt mocno kociołkowi się rozbujać, tylko niech pali się spokojniej. Rozumiem, że to kiszenie powoduje zamykający dopływ PP miarkownik ? Jeżeli tak, to trzeba nad nim popracować i oduczyć zamykania na amen... Tak czy siak takiej smoły w komorze być nie powinno, no chyba że komin nie ciągnie kompletnie...

Opublikowano

Tak jak napisałes ,za duzo ciepla  nie ma odbioru ,PP na drzewie zostawia ok6mm szparka jak sie zamknie  ,wiem ze mało bo lepiej sie pali na wiekszej szczelinie.

Co do pakowania mniej opału to ok zgoda ,tak robie jak daje wegiel teraz ,ze 2 szufelki tyle co na dnie ,drzewa pakuje wiecej ale druga strona medalu że jak sie czesto otwiera a opału na dnie to bucha w góre wielki grzyb dymu a piec obecnie w domu na korytarzu bo tak zastałem centralne i smród idzie na dom .

Komin fi 140 stal i cug az za dobry i zmniejszony na 10Pa lepiej sie pali ,wolniej i lepiej kontrolowac temp ,bo tak to chwila i sie gotuje , wszystko racja i jakos to trzeba pogodzic.

 

Dlatego "stanowczy" ;-)  apel do potencjalnych kupujacych ,jak sie wychowaliscie na paleniu w piecu od dziecka i umiecie palic i myslicie ze bedzie jak starm piecu gornego spalania to sie lekko zdziwicie jak ja, ten piec jak nie ma w nim żywego ognia cały czas to sie zasmoli szybko i zakituje ,dlatego  BUFOR,BUFOR,BUFOR  lub brac mniejszy niz sie Wam wydaje ,zeby był odbiór ciepła bo tak to lipa z czystości w piecu i kominie i nastepni tutaj niezadowoleni.

Ja sie pogodziłem z tym co widzicie bo planuje zmiane ,nowa kotłownia i bufor ,a na razie sie zastanawiam czy choćby nie wstawic małego buforka z 500l zamiast szafy na korytarzu ;-)

Opublikowano

SONY23,jak to do mnie to tak zawor termostatyczny trójdrozny VTA572 5/4"  45/65st kupiłem taki duzy o zwiększonym przepływie jakbym kiedys kombinował zeby grawitacyjnie ładować bufor w przyszłości co bedzie dopiero;-)

 

Zaw 3-D VTA obniża temp a nie podwyższa, to zabezpieczenie aby na odbiory na podłogę nie szła za wysoka temperatura, a u ciebie powinien być zaw VTC 55C lub jego odpowiedniki innych firm,

 

PS

Grawitacja nie będzie chodzić przez zaw 3-D VTA i VTC

Opublikowano
.....

attachicon.gifIMAG0059.jpg

.....

 

Czy taka blacha nie powoduje że pali się więcej węgla? Nie jest chłodzona wodą więc na logikę jakoś wpadłem na taki pomysł, że transportuje temp wyżej w zasyp niż normalnie, więc więcej na wysokość powinno się odgazowywać. Jak to w realu wychodzi?

Opublikowano

Piop ,

w realu blacha stała w piecu całą zime ,ładowałem jak pisałem cały czas do pełna i nie rozpalało zasypu ,widac pozostałe 3 scianki pieca schładzały opał wystarczająco i było ok .

Sambor,

co do serii VTA i VTC masz racje co do przeznaczenia ,ale robiłem experymenty przed montazem z otwieraniem mojego VTA 572 i co zauwazyłem:

mam pokretło regulacji 43-65 ale regulacja jest opisana od 1do 6 i jak sie go całkiem zamknie tzn 1 to otwiera przejscie Zimna-Mieszane i nie reaguje na regulacje (wtedy mamy jak normalne stare centralne czyli wejscie-wyjscie z pieca bez mieszania i ochrony powrotu)  , na ustawieniu chyba 3-4 zaczyna regulowac od tych 43st i w miare wzrostu temp zamyka wejscie Ciepła woda a otwiera całkiem wejscie Zimna woda,specjalnie wlewałem goraca wode z czajnika w wejscie mieszane,zimne,cieple  i patrzyłem jak on działa i jak szybko reaguje .

 

Moje wnioski takie że sposób działania jest taki sam dla obu seri Vta i Vtc ,z tym ze Vtc tansze ,z metalu nie mosiadz ,i bez regulacji ,i swój Vta zamontowałem jak ten Vtc jako mieszanie :

 

post-65608-0-86475600-1493141675.png

 

A zimna

B ciepla 

ABmieszana 

opisałem co sam zauwazyłem ale nie jestem nieomylny ;-)

A skoro twierdzisz ze grawitacja go nie przepchnie i tak zdławi to widac tak jest i sie dołozy pompke załaczana temp spalin na czopuchu ale to temat na przyszłość i zobaczymy które rozwiazanie ładowania bufora w koncu zamontuje :-)

Opublikowano

Ale VTA zabezpiecza aby nie była za wysoka temperatura, czyli może być każda poniżej tej co nastawisz.

VTA działa po prostu odwrotnie niż VTC i jest to kasa wyrzucona w błoto, gdyż bez zaw VTA miałbyś lepiej niż z nim. 

Opublikowano

Witam a moze opiszecie kto jaki węgiel stosuje i jaka granulacja, ja spalalem niewiadomego pichodzenia i byla masakra masa popuilu ostatnio kupilem dwa worki orzecha z piasta i tez duzo popuolu i zapopiela szybko palnik a u was jak?

Opublikowano

Witam

Bardzo dziękuję brodekb za jedyne konstruktywne rady.

Spróbuje na granulacji orzech II, zobaczymy, koło weekendu będę palił to się przekonam. Co do tej blachy to nie wiem czy to patent prod. czy samoróbka ?

Co do informacji o sposobie palenia w piecach, to zgadzam się w 100% (logika tak nakazuje) najlepiej jak piec zasypowy pracuje z buforem, nawet najmniejszym i aby pracował mocą nominalną. Wtedy jest najwydajniej.

Tak na marginesie jako zabezpieczenie powrotu mam zawór 3d ESBE na 55C .... jest ok.

Opublikowano

St81 ,proponuje przejrzec tak ze 150stron tematu do tyłu,było o weglu granulacji gatunkach,o zapychajacym sie palniku-sam wstawiałem zdj ,słowem jest co czytac ale wszystko jest .

Węgiel granulacja do 50mm ,pozniej zaczyna sie juz zwieszac i nie spada ,a typ 31,32 bo tez sie skleja przy odgazowaniu jak za "mocny" (typ 33/34 ) i smoli strasznie .

Temat zapychajacego sie palnika ,poszukaj posty kol Gredy ,zmienił troche konstrukcje starego palnika by sie nie zapychał sa zdj i film gdzies sporo wczesniej w tym temacie .

Opublikowano

Czytam forum na bierząco teraz intensywnie przeszukuje informacje o węglu i wydaje mi sie ze trzeba byc na bierząco z węglem z jakiej kopalni ,aktualnie jaki typ węgla pozyskują ( tzn.jaka zawartosc popiolu , siarki i jaka spiekalnosc) bo to sie czesto zmienia zalezy jaki poklad aktualnie fedruja , sam na probe chyba zamówie tone orzecha 2 z wesołej ok 27-28 MJ za 830 zł z dostawą pod dom a z palnikami sam tez kombinowalem z marnym skutkiem , narazie na lato zostawie oryginalny ,na cwu pale zrębką i dobrze miesza gazy z pw ten oryginalny palnik

Opublikowano

MPP ,nie ma za co staram sie opisywac czego sam doswiadczam w praktyce z piecem i jak kombinuje zeby bylo lepiej,drobne usprawnienia .

Co do blachy to kupiona oryginalna producenta razem z piecem , ale od razu dorobiłem to ucho z gwozdzia ,a pozniej wyciagałem juz usmolona-oj ucho sie przydało bo hak pogrzebacza sie wygiał ,wypalałem smołe i dorobiłem ten otwór na dole ,ale zrobiłem tez zamykanie drzwiczki w tym otworze  - nie musi byc bo teraz pale z otwartym otworem i jest ok , sa zdj duzo wczesniej jak pisałem .

Opublikowano (edytowane)

Czytam forum na bierząco teraz intensywnie przeszukuje informacje o węglu i wydaje mi sie ze trzeba byc na bierząco z węglem z jakiej kopalni ,aktualnie jaki typ węgla pozyskują ( tzn.jaka zawartosc popiolu , siarki i jaka spiekalnosc) bo to sie czesto zmienia zalezy jaki poklad aktualnie fedruja , sam na probe chyba zamówie tone orzecha 2 z wesołej ok 27-28 MJ za 830 zł z dostawą pod dom a z palnikami sam tez kombinowalem z marnym skutkiem , narazie na lato zostawie oryginalny ,na cwu pale zrębką i dobrze miesza gazy z pw ten oryginalny palnik

Witam. 

Tutaj masz wszelkie informacje na temat zmodernizowanego palnika z 2015r. 

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/18681-kocioł-ds-mpm/?p=298681

 

Odnośnie węgla, potwierdzam, co pokład, to inny węgiel :/ Blisko siebie mam Bogdankę, niby kaloryczny, tani (550zł) i typ całkiem,całkiem. 

http://czysteogrzewanie.pl/opal/katalog-polskiego-wegla/?kopalnia=Bogdanka&typ=&sortyment=

Ale u nas, nikt nim nie chce palić, sam myślałem ze w mpm-ie dam radę , dobrze że tylko pare worków kupiłem na testy ,masakra ehehe ;). Choć raz na jakiś czas trafia  się dobra partia, bez kamienia, mało popiołu i nie spieka się tak. Tylko tak naprawdę "Bogdanka"  to trzy szyby Bogdanka,Stefanów, Nadrybie i nie zawsze otrzymujemy to co deklaruje  kopalnia :/ 

 

@Brodekb paliłeś z otwartą klapką w blasze "zmniejszającej" Ja stosuje trochę inną, własnej konstrukcji uważam że jest lepsza od oryginalnej. Dużo wolniej się zapopiela i  mam zawsze łatwy dostęp do palnika :)

Używałem jej od początku sezonu, jak widać nie ma bardzo śladów zużycia :)

post-65457-0-78078400-1493220751_thumb.jpg

post-65457-0-81945900-1493220883_thumb.jpg

Edytowane przez Gredy
Opublikowano

Gredy dzieki,ciekawa ta twoja blacha ,no otwór na dole masz solidny w porównaniu do mojego ,ale ciekawi mnie ta szczelina na górze na zgięciu i spawie ,zabieg celowy ? i co on ma dać ?

Opublikowano

Mam podobną blachę w przerobionym gs na ds i podobną szczelinę. Bez niej dym idąc do góry zaklejał trochę smołą uszczelki klapy załadowczej. Po wycięciu szczeliny problem zniknął.

Opublikowano

Czyli zamiast "rury wezyra"  mamy "szczeline wezyra"  ,ciekawe i jak pomogło to ok ,tez zrobie  jak bede przerabiał palnik , no to fajne rózne patenty sie pojawiaja co raz  :-)

Opublikowano

Mam 28cm głebokości w kotle i obecnie jest to zbyt dużo. Dlatego postawiłem 2 szt cegieł po bokach od strony drzwiczek i ta wycięta blacha z góry trzyma je. Głebokosć zmniejszyła się do ok 20 cm i utworzył się kanał środkiem od strony drzwiczek, którym , jak Sony zauważył, PP wraz z dymem wędruje tym kanałem i przez wyciętą szczelinę trafia nad zasyp. Pali się o wiele lepiej z tym ustrojstwem.

Opublikowano

W mojej ocenie,szczelina spełnia dwa zadania, oddymianie, ale też, jak napisał Sony23 podawanie PP nad zasyp. Kiedy ruszta się zapopielą PP zaczyna właśnie tą szczeliną dopływać do palnika. Opał niby z rozpala się wtedy troche wyżej, ale za to, cały zasyp potrafi wypalić się bez odpopielania i spadków temperatury na kotle. Tutaj sporo zależy od opału :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.