Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam różnicę ok 4-5C a spowodowane jest to tym że na wyjściu kotła mam przymocowana czujkę termometru która przylega do rury tylko jedna stroną.

Czy masz wyjście na co z tyłu kotła czy z boku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Panowie- pytanie było o minimalną moc kotła 10 kW na węglu w okresie przejściowym. Wiem dokładnie jakiej mocy potrzebuję zimą,więc piec 7kW odpada.Pompa na razie też,bo mam przyłącze tylko 5kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Otwocka masz ok 50km

Jeśli pasuje to zapraszam

https://goo.gl/maps/hQTFhmYmEen

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

no to w sumie stówka. Ja mieszkam na południu 50km od Warszawy.

 

Może jest jeszcze ktoś z Mazowsza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz wyjście na co z tyłu kotła czy z boku .

Wyjście w MPMie jest z tyłu, na wyjściu i powrocie mam podpięte termometry DS18B20, idzie to 25m kablem na piętro i jest podpięte do PC przez interfejs USB-TTL i mam pełny monitoring temperatur kotła w mieszkaniu. Takie rozwiązanie jest śmieszne tanie 20-30zł.

 

Niestety jak widać na wykresie z wczoraj jakość sterowania miarkownika pozostawia jeszcze wiele do życzenia, mimo dorobienia do klapki dłuższej dźwigni kocioł ma tendencje do nadmiernego uspokojania się, po ustawieniu miarkownika na zadaną, 10-15 minut na niej popracuje ale potem zwykle zaczyna się spadek temperatury, dopiero jak zejdę przerusztuję, otworzę drzwiczki paleniska to zaczyna ruszać do góry. Tak jakby przez klapkę miarkownika dostawał za mało powietrza mimo jej otwarcia nawet na 2-3 cm, no ale to raczej niemożliwe. Jak ustawię miarkownik przy 60C na "zapałkę" to nie ma opcji żeby utrzymał tą temperaturę. Ale jak otworzę całe drzwiczki to we wzierniku zaraz pojawia się płomień i temperatura rusza do góry.

 

Monitoring docelowo ma być na Arduino z wyświetlaczem i alarmem przekroczenia temperatury. Do tego jeszcze 3 kolejne czujki mierzące temperaturę w mieszkaniu, na kaloryferach i na zewnątrz.

Zrzut.png

Edytowane przez Jaco80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze trzeba by dorobic mała dmuchawke dla pobudzenia paleniska , ewentualnie zautomatyzowac przerusztowanie .Dawno juz powinno to byc zrobione na obrotowym ruszcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja rezygnowałem z kotła z dmuchawą, bo wszędzie czytałem jak się fajnie miarkownik sprawdza, i teraz mam znowu montować dmuchawę :o

Edytowane przez Jaco80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już to wyciągową jak w kotłach hg i załączanie jak temp spadnie np.poniżej 60 a wyłączanie przy 70 i na naturalnym cugu powyżej niech idzie ,i przy dokładaniu pstryczek na zawołanie wyciąga dymek ,chyba nawet idzie takie coś zamówić do nowego kotła 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja rezygnowałem z kotła z dmuchawą, bo wszędzie czytałem jak się fajnie miarkownik sprawdza, i teraz mam znowu montować dmuchawę :o

Ustaw stałą szczelinę przy której nie dochodzi do wygaszania kotła i trzeba dopracować reakcje miarkownika na zmiany temp.kotła.Mój chodzi na grawitacji i wszystkie zmiany są bardzo łagodne i tak też reaguje miarkownik.W sumie to on wychyla sie tylko w momencie zapopielenia rusztu,w trakcie pracy niewiele sie rusza,nie musi.

 

 

 

Sorry Panowie- pytanie było o minimalną moc kotła 10 kW na węglu w okresie przejściowym. Wiem dokładnie jakiej mocy potrzebuję zimą,więc piec 7kW odpada.Pompa na razie też,bo mam przyłącze tylko 5kW. 

Jak zmniejszysz moc kotła o połowę to doskonale pracuje nawet na pół gwizdka,może 2-3kW.Zależy jeszcze od kaloryczności węgla.Teraz jadę na czeskim groszku i jest fajnie bo nie musze go dławić na małą moc,płomień sięga do połowy wymiennika i pali sie idealnie.Tylko cały zasyp trzeba 2-3 razy przerusztować w międzyczasie ze względu na dużą zawartość popiołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Na czym polega zmniejszenie mocy - trzeba rzeźbić w palniku, czy zasłonić część rusztu? Jest to łatwo demontowalne, gdy przyjdą mrozy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy spotkał się ktoś z taką sytuacją że na kotle jest 70C (mierzone kilkoma term.wszystkie wskazują tak samo) a na wyjściu z kotła (przy samym wylocie) jest 52C. Teraz nie wiem  jak podejść do tego czy możliwe że coś jest nie tak z kotłem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Na czym polega zmniejszenie mocy - trzeba rzeźbić w palniku, czy zasłonić część rusztu? Jest to łatwo demontowalne, gdy przyjdą mrozy?

Trzeba zrobić jedno i drugie,zabudować jeden segment ruszta i zmniejszyć prześwit palnika.Jak zrobisz demontowane to można będzie wyciągnąć.Ja już zmniejszyłem na stałe i nie widzę potrzeby zwiększania mocy,przy ciągłym paleniu tyle wystarcza aż nadto.Reguluję teraz moc kalorycznością opału.

 

Koledzy czy spotkał się ktoś z taką sytuacją że na kotle jest 70C (mierzone kilkoma term.wszystkie wskazują tak samo) a na wyjściu z kotła (przy samym wylocie) jest 52C. Teraz nie wiem  jak podejść do tego czy możliwe że coś jest nie tak z kotłem .

 

Gdzie jest robiony pomiar temp. kotła a gdzie masz wyjście.Jeżeli nie ma dobrej cyrkulacji w kotle to na wyjściu może być różnica w porównaniu do innej części kotła.

Edytowane przez carinus
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjście kotła z tyłu pomiar robiony na samym wyjściu czujnik przyczepiony i dobrze ocieplony.

Czy jest możliwość że ta sztuka którą posiadam konstrukcyjnie coś nie tak,jak to sprawdzić.

Edytowane przez dar12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś że na kotle jest 70* a na wyjściu 52*.Teraz wiem że wyjście jest z tyłu,a gdzie masz termometr dla temp.kotła-te 70*?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na górze kotła pomiędzy załadunkiem a wyczystką,dodam że miarkownik dobrze ustawiony.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj co napisałem wcześniej o tej sytuacji,pewnie tak masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda pójdzie najkrótszą drogą z wejscia na wyjście,resztę omija,dlatego czasem dziwię się dlaczego wejscie jest na tylnej części kotła u dołu a wyjście tylko nieco wyżej.A reszta kotła jak chodzi na grawitacji to powoli pójdzie,na pompce nawet nie ma co myśleć że dobrze odbierze ciepło,zanim sie nie uwarstwi w kotle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kocioł jest podłączony u syna w domu ja mam dakona instalacja jest taka sama tylko kotły inne u mnie też są wyjścia z tyłu kotła i nie ma takich problemów z temp.termometr pokazuje 60 to na wyjściu jest 60. Teraz się zastanawiam czy nie reklamować kotła bo jak będę chciał grzać na 80C na wyjściu to na piecu będzie 100C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa nie pracuje zbyt szybko ze kocioł nie nadąża ogrzewać tej wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jeszcze spr. na pompie cwu puszczę ją i sprawdzę temp. jeżeli będzie nadal tak samo to reklamuję kocioł niech się producent martwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.