Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterownik Skzp-02 - Ustawienia, Porady


energotop
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,kolegę ma problem z skzp02 .zrobiło zwarcie na kostce od mieszacza, kostka w środku czysta tylko na zewnàtrz lekko okopcona, wydaje się że to na kablach id siłownika!wywaliłonkorki oczywiście no problem bo ster się nie odpala! Czy poważny problem ,jakiś bezpiecznik tam jest co mógłby zadziałać w tym przypadku?

 

 

W dniu 26.01.2022 o 18:55, Hitower napisał:

Niektóre siłowniki gubią pozycję przy impulsach poniżej 1s. W twoim otwarcie od 0-100% zajmuje 120s. Minimalny impuls ustaw tak, żeby siłownik zmienił pozycję o 1% (1,2s), a przy maksymalnym impulsie o 2-3%. Czas stabilizacji 50-80s, wzmocnienie 2-3. Gdy temp w pomieszczeniu nie będzie osiągnięta, regulator sam będzie stopniowo zwiększać otwarcie mieszacza (Instrukcja obsługi). Proponuję też zmniejszy temp kotła do 60°, oraz maksymalne otwarcie zaworu do 50%. Tak jak MrWolf napisał. Żeby utrzymać temperaturę w pokojach, termostaty nie będą się całkowicie zamykać i kocioł nie będzie nagle zalewany zimną wodą. Proponuję też włączyć ochronę powrotu, ale wzmocnienie modulacji ustawić na 0.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hitower ja również poluję ma UPS od Kemota i biorę 700 W mocy ciągłej. Maksymalny pobór wszystkiego związanego z kotłem to niecałe 600W (3 pompki to max 66W, wentylator 40W, podajnik 180W, zapalarka 300W). Oczywiście takiego poboru nie będzie, ale wziąłem pod uwagę najbardziej pesymistyczny wariant i lekki zapas. Brałem pod uwagę również UPS od Volta, ale tam jest lipa, bo faza może się zamienić i kłopot gotowy. W Kemocie tego zjawiska nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wszystko jest ok. 

Niedawno znowu była przerwa na kilka minut. Potem jak dali prąd to poszedłem zobaczyć - dopalanie.
Hmmm... a może [mention=89203]MrWolf[/mention] dobrze prawi??

Za jakiś kwadrans jak się zrobiło trochę ciszej usłyszałem cykliczne buczydło. Wchodzę do kotłowni, słyszę dmuchawę, patrze na ekran, a tam modulacja 100%.
Nie wiem dlaczego on najpierw dopala. Nie wiem też czy po dopalaniu robi test ognia czy może rozpala, ale grunt, że sam wraca do pracy.

PS.
Ja puki co nie mam żadnych pokojówek podłączonych. Mój 05 zarządza jedynie kotłem.
On najpierw dopala bo po zaniku napięcia i powrocie czujnik zewnętrzny lub pokojowy wskazuje temperaturę 200stopni i powoli spada, wyjmij czujnik zewnętrzny i włóż z powrotem i obserwuj co robi ster.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max stałe obciążenie 460W (podajnik 40W), ale przy starcie wentylatora i podajnika może być nieco wyższe (latem grzeję CWU, i kocioł rozpala się 2-3 razy dziennie). W czasie ostatnich wichur nie miałem zaników napięcia. Natomiast latem kilkusekundowe zaniki mam w każdym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dozy napisał:

Chyba masz pompy elektroniczne, bo u mnie zwykłe 25-60, więc dla samych dwóch pomp na 1-szym biegu to by wystarczyło raptem na 6.5 godziny. A gdzie podajnik, gdzie dmuchawa? Nawet dla samego sterownika trzeba liczyć 5W.

Ale z tym samochodem to mi podsunąłeś pomysł. Wystarczy alternator i silnik dwusuwowy np. od kosiarki i voila. 🙂 

4 pompy biorą po ok 6 - 8W, podajnik 30W, dmuchawa 34W, + sterownik i modem, piszę i pokazuję jak jest u mnie przy rzeczywistym obciążeniu.
Oczywiście, przy większych obciążeniach czas pracy na tym aku będzie krótszy, ale można przecież podłączyć aku o większej pojemności. Trzeba to po prostu dopasować, do tego, co mamy w kotłowni, aby uniknąć rozczarowania po zakupie urządzenia zbyt niskiej mocy lub zbyt małej pojemności aku.

Godzinę temu, Hitower napisał:

Czy 500W przetwornicy z filmu to moc ciągła czy chwilowa? Pytam ponieważ mam zapalarkę 300W. Może w moim wypadku lepiej kupić przetwornicę o mocy 700W?

500W to moc ciągła (do 700W w impulsie), skoro masz zapalarkę, to weź model 700W
Tam we filmie jest pokazane, jak po podłączeniu grzejnika 500W na wskaźniku obciążenia zapaliła się żółta dioda, natomiast w przypadku podłączenia wiertarki 650W, zapalała się czerwona dioda i był emitowany sygnał dźwiękowy przeciążenia urządzenia.

Edytowane przez Jockey
  • Lubię to 1
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A który to oryginał? Czy też może oba to kopia jakiegoś trzeciego urządzenia? Markę Volt to znam z tanich ładowarek do akumulatorów, a Kemot w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy 500W przetwornicy z filmu to moc ciągła czy chwilowa? Pytam ponieważ mam zapalarkę 300W. Może w moim wypadku lepiej kupić przetwornicę o mocy 700W?

Ja mam urządzenie Volt Polska (Chińczyk) w wersji 800W moc chwilowa i 500W stała. Mam Skamp-PV 13 z zapalarką. Testowałem odpalenie na na akumulatorze. Przez pierwsze sekundy dość mocno urządzenie pika o przeciążeniu. Na wyswietlaczu obciążenie 100%. Po około 30-50 sekund sytuacja się stabilizuje.
W każdym razie zapalarka odpaliła kocioł.
Może wpływ na to ma, że akumulator który mam podpięty ma swoje lata, dokładnie siedem. Centra Plus 74 Ah, która wcześniej pracowała w autku i ma sprawność rzędu 60-70%
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 lat,to juž ma 20 Ah i ampery/napiecie w obciaženiu beda problemom.Uskodzisz szybko przetwornicu,na to bierz uwage.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo, do przetwornicy powinien być akumulator typu AGM z tego względu, że on lepiej znosi rozładowania do minimum i nie zasiarcza się tak jak zwykłe akumulatory ołowiowe.
Akumulatory w autach padają zaledwie po kilku latach, a Ty Sławek użytkujesz akumulator aż 7 lat? Sprawność 60-70% to on może i miał, ale 3 lata temu.
 

Panowie. Mam znowu kilka zasadniczych pytań. Bo prawdę powiedziawszy nie chcę mi się tego praktykować, a poza tym jestem troszkę zdezorientowany. 

Czy może mi ktoś łopatologicznie objaśnić jak działa wzmocnienie modulacji przy ochronie powrotu? Czy to zaczyna działać dopiero po przekroczeniu min. temperatury powrotu?
Czy te wzmocnienie jest w procentach? Bo dynamikę można ustawić w zakresie 1-7, a wzmocnienie modulacji 0-10.

I pytanie bardziej dotyczące odbioru ciepła - czy zbyt wysoka temperatura powrotu (np. 2 stopnie mniejsza od aktualnej kotła) wpływa sprawność wymiennika i ilość spalanego węgla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wzmocnienie modulacji to nie wiem czy są to procenty, czy stopnie w jednostce czasu. Natomiast jeśli chodzi o oszczędność opału, to jest podobnie jak w samochodzie. Im bardziej stabilne temp zasilania i powrotu tym mniejsze spalanie. Czy są to 2,4, czy 8° nie gra roli. Ciepły powrót ogranicza powstawanie korozji. Kocioł ma najwyższą sprawność w wysokich temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dozy napisał:

Czy może mi ktoś łopatologicznie objaśnić jak działa wzmocnienie modulacji przy ochronie powrotu? Czy to zaczyna działać dopiero po przekroczeniu min. temperatury powrotu?

Wzmocnienie modulacji nie ma nic wspólnego z min. temp. powrotu
Reakcje algorytmu modulacji są zależne od odczytów czujnika temp. kotła.
Powszechnie wiadomo, że woda z instalacji wraca do kotła przez złącze powrotu, więc pierwszym czujnikiem, który wychwyci spadek temp. wody wracającej do kotła jest czujnik temp. powrotu.
A skoro do kotła zaczyna wpływać chłodniejsza woda niż wcześniej, tzn. że za kilka minut zacznie spadać temp. kotła, który to spadek wychwyci czujnik temp. kotła, kilka minut później w stosunku do zmiany temp. wody wpływającej do kotła wychwyconej przez czujnik powrotu
I właśnie do zapobieżenia znacznemu spadkowi temp. kotła służy funkcja wzmocnienia modulacji, która działa na modulację na sposób jakby uprzedni, czyli podnosi modulację po wykryciu spadku temp. powrotu zanim zacznie spadać temp. kotła.
Szeroko opisywałem to już w tym wątku wcześniej.
Wielkość wzmocnienia należy dobrać do swojej instalacji ponieważ mogą być różne potrzeby w zależności od rozwiązania instalacji.
Przykładowo: u mnie w testach wzm. mod. ustawione na wartość 7 powoduje utrzymywanie temp. kotła powyżej zadanej, więc trzeba dobierać to z umiarkowaniem.

 

Edytowane przez Jockey
  • Lubię to 1
  • Przydało się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Hitower napisał:

Im bardziej stabilne temp zasilania i powrotu tym mniejsze spalanie. Czy są to 2,4, czy 8° nie gra roli. Ciepły powrót ogranicza powstawanie korozji. Kocioł ma najwyższą sprawność w wysokich temperaturach.

No własnie tutaj moja logika podpowiada inaczej. Im większy potencjał temperatur między czynnikami, tym więcej ciepła zostaje między nimi przekazane.
Zauważ, że np. producenci CWU podają moc wężownicy/płaszcza w zależności od temperatury zasilania z kotła, temperatury samego zładu CWU, jak i temperatury wody napływającej z sieci wodociągowej. Bo to wszystko ma znaczenie.
Kolejny przykład, wymienniki płytowe - im większy przepływ wody po stronie zimnej (lub chłodniejsza woda) tym chłodniejszy powrót z wymiennika po stronie gorącej, czyli więcej energii zostaje przekazane ze strony ogrzewającej na stronę ogrzewaną.
To samo dotyczy samego kotła - jak palnik hajcuje na 100% a wymiennik jest zimny, to temperatura spalin na czopuchu też będzie niższa niż gdy kocioł jest już prawie dogrzany.

Ale to dotyczy ogólnej temperatury kotła. Nie wiem jak to się ma do temperatury powrotu. ...ale mój kociołek coś mi ostatnio dużo węgla wpieprza, a przecież na dworze nie jest jakoś chłodno.
Zmieniłem węgiel, a dokładnie z generała 28-30 na pułkownika 26-28. Czyżby te 2 miliony dżuli na kilogram miało aż takie znaczenie? Czy może te wichury są sprawcami większego zużycia?

Zastanawiam się jeszcze nad włączaniem pompy kotłowej w zależności od t. powrotu, bo aktualnie ona pracuje w trybie ciągłym. Tylko nie wiem jak wpłynie na jej żywotność takie cykliczne wł/wył.

Edytowane przez Dozy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat dość ciekawe zjawisko. Powietrze pod wpływem rozprężenia absorbuje ciepło. 
Fakt faktem znikome to rozprężenie, ale zawsze coś. 😉
Analogicznie podczas sprężania powietrze wydaje ciepło, dlatego np. sprężarka tak się grzeje. Bez tego zjawiska diesel nie miałby racji bytu.

Odnośnie samego poparzenia, to ja zazwyczaj szukam czegoś chłodniejszego i przyciskam palec.
Dobrym odruchem jest łapanie za małżowinę, która jest jedną z najchłodniejszych części ciała. ...no chyba, że w danej chwili ktoś nas obgaduje. 😜

A propos przepływu przez kocioł, to u mnie zdecydowanie nie ma problemu. A raczej jest walka, która pompa więcej pociągnie bo mam ich 3 podłączone równolegle z wyjścia zasilania kotła. Dwie napieprzają 24/dobę, trzecia włącza się o 8-mej rano i wyłącza o 22-giej. Jest jeszcze czwarta, która załącza się na żądanie grzania podłogówki w biurze, ale ona ma mieszacz i jedną pętlę, więc jej puki co nie wliczam. Ale jakby nie patrzeć w wymienniku jest wir. 😉
 

@Jockey, a jeśli ustawię różne wzmocnienie dla CO1, CO2 i CO3, to co wtedy? Wartość sumuje się, czy "wygrywa" największa?

Edytowane przez Dozy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahah... Maruda nie miał takiej wiedzy 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o widzę a zdolności do dalekich lotów 🤣🤣🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też spalanie jest o 1,5-2kg na dobę większe, niż wynikałoby to z wcześniejszych obserwacji. Wiatr robi swoje i prawdopodobnie na palniku jest za dużo powietrza. W grudniu zamontowałem RCK. Bardzo pomaga, ale w czasie mocnych porywów wiatru się poddał. Musiałem prostować przesłonę, bo zablokowała się w pozycji otwartej. Ciekaw jestem czy użytkownicy Bragera też zaobserwowali zwiększone spalanie.

Edytowane przez Hitower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie zależy tylko i wyłącznie od zapotrzebowania na energię. A ta przy standardowej wentylacji grawitacyjnej  jest po prostu wywiewana. Podejrzewam, że dla rekuperacji nie ma to większego znaczenia, bo wszystko zależy od szczelności budynku.

RCK założyłem w ostatnią niedzielę. Pisałem o tym w osobnym wątku. Jestem pod wrażeniem stabilizacji spalania podczas silnego wiatru. Wcześniej SKZP nie dawał rady przy wichurach. Brager też niewiele w tym pomagał. Oczywiście spalanie wzrastało tak jak u ciebie o ok 2kg.

  • Zgadzam się 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dozy napisał:

a jeśli ustawię różne wzmocnienie dla CO1, CO2 i CO3, to co wtedy? Wartość sumuje się, czy "wygrywa" największa?

Sprawdź i nam tutaj napisz, co zaobserwowałeś 😉
Nie myl wzmocnienia CO1, CO2, CO3 ze wzmocnieniem modulacji w zależności od zmian temp. powrotu.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karta CO > powrót > wzmocnienie modulacji. O tym cały czas mówię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile czujników temp. powrotu masz w swoim sterowniku 3 czy 1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.