Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

ad1) zmiana tylko parametru moc palnika, zmieni ilość nawęglania nie zmieniając ilości napowietrzania 

ad3) ja bym ustawił 25 i po regulacji palnika ograniczył modulację do 75%, aczkolwiek jak by na 100% spaliny nie były wysokie to można by tak zostawić ,albo wpisać max temp spalin 

swoją drogą panie producencie przydało by się dać możliwość ustawienia niższej max, temp spalin niż 100 stC, np 80, 

Edytowane przez jolo747
Opublikowano

tak zwiększając moc palnika w ustawieniach sterownika zwiększamy ilość paliwa nie zwiększając ilości powietrza

Opublikowano
2 godziny temu, Deafnezz napisał:
Ja bym rozciągnął powietrze na np. 8 - 29% Na całej długości mocy, twoja skala to 9% ! Za szybko się podnosi. Ale to moje skromniutkie zdanko.

 

 


Dając wyższa moc dmuchawy robią się spieki . I tak się robią ale już bardzo małe


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

 

2 godziny temu, jolo747 napisał:
a jak tą moc zredukowałeś ?
masz siłownik zaworu ,zdjęcie palnika miałeś dać przy mocy 50% po przynajmniej 30min pracy 
dynamikę bym dał wyżej, (3-4) 
parametr dynamika odpowiada za to jak ostro układ reaguje na zmianę temperatury kotła, przykładowo temperatura spada z zadanej o 0,1 stC to przy dynamice 1 sterownik podniesie moc  o 3% a przy dynamice 6 podniesie o 10% ,wydaje mi się też że przy niższej dynamice reakcja jest wolniejsza w czasie 

 

 


Zmieniłem tak jak ktoś wyżej pisał

1. Moc kotła z 24 do 20
2. Moc dmuchawy na tez o ok 20%

Zmieniam tez korekcje dawki paliwa ale to w sumie tylko zmienia wysokość kopczyka . Na chwile obecna mam coś takiego

Ten groszek chyba po prostu jest słaby

447baee264809eaa1486494db0b40937.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Opublikowano

NIe kombinuj nic ZERO z mocą kotła. Ustaw ją na constans na cały sezon, zostanie Ci tylko korekta powietrza.

Opublikowano

Jak na stałe ?

W sensie ustawić na stałe np 50 % modulacji ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

Wywalilbym te mocne dmuchawy,bo gdzie jest jakis progres....przy ustawieniu 12-23 dmuchawe czaka na 1% swojej mocy 10% wzrastu mocy kotla....

Edytowane przez bercus
Opublikowano (edytowane)

Bardzo strzepisz ogien . Zablokuj sobie palnik na dole i dostrajaj powietrze.  Jest go zdecydowanie za dużo . Moc wyjsciowo 20 (moc palnika),powietrze 10 ,modulacja też dyszka . 

Edytowane przez FAFAŁ
Opublikowano
48 minut temu, jolo747 napisał:

swoją drogą panie producencie przydało by się dać możliwość ustawienia niższej max, temp spalin niż 100 stC, np 80, 

???????????????? Zgasz ten kociol i spaliny beda niskie.

  • Lubię to 1
  • Zgadzam się 1
Opublikowano
10 minut temu, Lenino napisał:

Jak na stałe ?
W sensie ustawić na stałe np 50 % modulacji ?

NIE, całkowicie inne myślenie. Moc kotła, określasz mocą kotła jaką podał producent, chociaż widziałem wpis producenta sterownika że należy zadeklarować moc palnika. Modulacja, przecież to nic innego jak moc kotła. Ustaw modulację minimalną na 10% max. na 100%, odpowiednie powietrze i będzie Pan zadowolony.

Opublikowano

Dla mnia jest lepiej ustawic moc na 20KW i užywac caly zakres mocy,niž ustawič 25 i obmedzenie na 75%.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano
21 godzin temu, marcin91280 napisał:

A czy warto zainwestować w silownik ja się ma termostaty na grzejniki 

Tak w skrócie:

Moim zdaniem jeżeli masz podłogowe ogrzewanie to warto bo wtedy przy wysokiej temperaturze kotła na podłogę pójdzie niższa temperatura.

Jeżeli masz tylko grzejniki to termostaty zapewnią w każdym pomieszczeniu taką temperaturę jaką będziesz chciał i nie trzeba będzie wydawać na siłownik.

Ja mam tylko termostaty i jestem zadowolony.

Opublikowano
34 minuty temu, MarepP napisał:

Caly płomień schował się. e3a853496769c3cf9caa6e4a936f1853.jpg

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
 

Zrób korektę na plus lub zmniejsz kaloryczność. Więcej napisałem na priv

Opublikowano (edytowane)
W dniu 13.12.2019 o 20:06, FAFAŁ napisał:

@mkwapisz  to są właśnie podstawowe parametry . Prawidłowy przesyp oraz prawidlowa kalorycznosc A na koncu prawidłowe powietrze . Sterownik na podstawie tego jak go informujemy ile ma podac tyle podaje . Oblicza to z przesypu i kalorcznosci . Naszym zadaniem jest dostarczyc odpowiednia ilość powietrza do tego . I dla tego mowie ze robisz magię . Bo starasz się palic na wysokiej modulacji co jest zbedne . Mozna puścić palnik nisko i jak nie będzie musiał nie podskoczy nawet do 20% modulacji . Jeśli już musisz go zblokowac to go zblokuj na takim zakresie by nie przebijal . Trudno instalacji nie poprawisz sterownikiem . Z ciekawosci poprosze O foto palnika . Z tego co mi się zdaje po twoich ustawieniach bedzie tam maly krążek żartu A reszta to popiół . Mogę się mylic czemu nie ,jednak mam takie przeczucie .

Eee tam, wcale nie staram się palić na wysokiej modulacji. Ten wykres bardzo mylący jest. Kocioł to KPP DUO 25. W sterowniku moc palnika przykręcona do połowy. Tak więc gdyby patrzeć na modulację dla mocy nominalnej, to by się okazało, że wykres jest całkowicie w dolnej połówce. Zresztą jakie to ma znaczenie. Z mojego punktu widzenia idealnie jest gdy sterownik ma modulację średnio 50%, bo i jest z czego zejść, jak i jest gdzie podbić, gdy warunki na dworze się zmieniają. Nie przerabiałem jeszcze sezonu letniego więc nie wiem jak to jest.

Ja teraz po prostu patrzę jak pracuje kocioł gdy zmieniam parametry. Wcale nie podbijam modulacji. Opracowuję sobie zestaw regułek, co należy zrobić gdy jest problem. Eksperymenty które przeprowadziłem były następujące. Wszystko już robię przy dobrze skonfigurowanym sterowniku (nie bardzo dobrze, ale dobrze). Zmieniam tylko powietrze.

  1. Podbiłem powietrze na obu końcach (10 i 100% modulacji) o 2% (uwaga te 2% to są u mnie, jaki wpływ ma podbicie powietrze o1% u innych nie mam pojęcia. Nawet nie mam pojęcia ile to jest 1% u mnie) -> temperatury maksymalne spalin skoczyły, bo przy pracy na 100% wieje mocnej. Co mnie zaskoczyło, że jak wcześniej maks to było 100C (mieścił się w skali x1), to teraz przy długiej pracy to i 120C. Po 12h kopczyk na retorcie zrobił mi się trochę mały.
  2. J.w. tylko zmniejszyłem powietrze, temperatury spalin spadły, za to na palnik po 12h miałem zawalony rozpalonym węglem

Teraz kombinuję ze zmianami na jednym i drugim końcu. Niektórzy na forum mają problem, że na wysokiej modulacji kopczyk bardzo rośnie, a na małej się zapada. Być może wystarczy tylko podnieść/zmniejszyć powietrze na jednym z końców modulacji. Zobaczymy. Jakby ktoś miał swoje obserwacje co do takie regulacji, to dobrze by było zweryfikować. To co jest u mnie, niekoniecznie może sprawdzać się u innych osób. Weekend to nie jest czas na testy. Wczoraj piec praktycznie przez cały dzień ładował CWU. Dzień morz normalnie.

A co do kopca. Instrukcja sterownika mówi, że ma go być na równi z retortą. Nie wiem na jakiej podstawie tak napisano, bo palniki mogą mieć różną konstrukcję, ale ja do tej pory paliłem tak, że przykładam do retorty pogrzebacz. Na końcu jest wygięty i jak kopczyk ma wysokość tego zagięcia to jest ok. Typowo mierzalne ;-)Także takiego małego krążka żaru to raczej nie mam. A może to i błąd, trzeba by sprawdzić jak to by było gdyby kopczyk trochę obniżyć

Wysokość kopca ok 5cm. Naprawdę takie zdjęcie ciężko zrobić, bo z góry mam deflektor i ruszt. Trzeba włożyć telefon do pieca przez drzwi wyczystki. Jak doświetliłem lampą, to żaru nie było widać. Modulacja u mnie 50%.

20191215_Palnik1.thumb.jpg.bdc129a7017fa9ae9a56124cab52b297.jpg

 

 

Edytowane przez mkwapisz
Opublikowano
Godzinę temu, Lenino napisał:

 

 


Zmieniłem tak jak ktoś wyżej pisał

1. Moc kotła z 24 do 20
2. Moc dmuchawy na tez o ok 20%

Zmieniam tez korekcje dawki paliwa ale to w sumie tylko zmienia wysokość kopczyka . Na chwile obecna mam coś takiego

Ten groszek chyba po prostu jest słaby

447baee264809eaa1486494db0b40937.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wg mnie dużo lepiej niż było. Modulacja nie obija się o 10% (chyba że się zrobiło zimniej, albo zmieniłeś opał) . Jakby ze spalinami ci się jeszcze udało zejść, to byłoby świetnie, ale tutaj to już chyba tylko redukcja powietrza przy 100% modulacji, albo jakieś zawirowywacze. Ja nie nie mam, ale @Jockey pokazywał na swoim filmie

Co do spieków, to daj się ustabilizować spalaniu. Rób korekty raz dziennie i patrz co się dzieje. Jeżeli ograniczenie mocy palnika pomogło, spróbuj zmniejszyć dalej + drobna korekta powietrza. Mniej węgla podawanego, mniej powietrza.

Opublikowano
41 minut temu, bercus napisał:

Dla mnia jest lepiej ustawic moc na 20KW i užywac caly zakres mocy,niž ustawič 25 i obmedzenie na 75%.

I tego należy się trzymać. Przerobiłem to u siebie, że daje to znacznie lepsze rezultaty niż przycinanie maksymalnej modulacji.

Opublikowano

Ale przyznasz pelnym obszarem paleniska się nie pali . Rownomiernie rozpalony :) . Właśnie wiele zalezy od konstrukcji palnika . Tez troszke walcze ze zlapaniem kopca . Hmm walcze bo mam troche czasu.  Ogólnie im więcej zaru tym lepiej palnik startuje od dolu . Jest bardziej plynne dochodzenie do wyrownania zadanej . Klopotliwe zaś robi się przebicie np po zakreceniu któregoś termostatu lub dobicie baniaka . Tu lepiej z moca schodzi nieco mniejszy kopiec . Mniej zaru lepsza kontrola . Tak mi się zdaje . Tez kiepskie ale to już nie nasza wina w sumie nasza . To powietrze z duzej dmuchawy . One są nie dokładnie sterowalne . Trzeba troszkę dlawic ja klapka . Bynajmniej u mnie to cos pomaga . A od dzis podawanie testuje na 4 . Trudno częściej kreci podajnik jednak lepiej trzyma się zadanej . Wcześniej przebicie do 0,8 teraz 0,4 . Chyba lepiej byc nie będzie .

Opublikowano

Panowie miska azora to ma być jakiej szerokości? Cały palnik  ma 24cm szer czyli żaru w środku jest jakieś 18cm po szerokości palnika .

Mam taką miskę 24cm ale czy nie za szeroką?

Opublikowano

Załóż, sprawdź a jak będzie za duża, to założysz mniejszą i wtedy będziesz wiedział już o ile mniejszą.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, FAFAŁ napisał:

Ale przyznasz pelnym obszarem paleniska się nie pali . Rownomiernie rozpalony :) . Właśnie wiele zalezy od konstrukcji palnika . Tez troszke walcze ze zlapaniem kopca . Hmm walcze bo mam troche czasu.  Ogólnie im więcej zaru tym lepiej palnik startuje od dolu . Jest bardziej plynne dochodzenie do wyrownania zadanej . Klopotliwe zaś robi się przebicie np po zakreceniu któregoś termostatu lub dobicie baniaka . Tu lepiej z moca schodzi nieco mniejszy kopiec . Mniej zaru lepsza kontrola . Tak mi się zdaje . Tez kiepskie ale to już nie nasza wina w sumie nasza . To powietrze z duzej dmuchawy . One są nie dokładnie sterowalne . Trzeba troszkę dlawic ja klapka . Bynajmniej u mnie to cos pomaga . A od dzis podawanie testuje na 4 . Trudno częściej kreci podajnik jednak lepiej trzyma się zadanej . Wcześniej przebicie do 0,8 teraz 0,4 . Chyba lepiej byc nie będzie .

Jest dokładnie jak piszesz. Sam to przerobiłem. Jak żaru było dużo na retorcie, to po rozpędzeniu pieca wzrostu temperatury nie można było powstrzymać i bez problemu przebijało zadaną o 5C. Ja mam takie porównanie swojego pieca z TIRem. Jak go go rozpędzisz, to sobie fajnie jedzie, ale spróbuj zahamować, to się mocno zdziwisz. Dlatego wcześniej pisałem o bezwładności całej instalacji. Zmniejszenie dynamiki modulacji na 1 trochę pomogło, ale nie zaleczyło problemu, dlatego żeby "spowolnić" zmiany modulacji zmniejszyłem moc palnika. Połowa wcześniejszego zakresu modulacji jest rozpięta teraz na zakres 0-100, czyli sterownik zmienia modulację 2x wolniej. Tak mi się  wydaje, a w każdym bądź razie to u mnie działa. Na podstawie tego co sterownik mi podaje, wykorzystuję ok 6-7kW na grzanie domu. Dziecko policzyło mi z czasów grzania wody, że bojler CWU odbiera 700W (takie zadanie z fizyki). Jak na mój gust, to trochę mało. Muszę zobaczyć instrukcję tego Galmeta.

Na tabliczce znamionowej pieca mam, że jest w nim 97l wody. Żeby to podgrzać o 1C, to potrzeba naprawdę sporo energii. Wrócę po pracy, to sobie przeliczę ile węgla muszę spalić żeby to zrobić. Przy potencjale podajnika da się policzyć ile czasu piec będzie potrzebował na podgrzanie, przy założeniu, że nie jest odbierana od niego energia i że wszystko działa ze 100% sprawnością.

Edytowane przez mkwapisz
Opublikowano

A na tym wykresie chciałbym pokazać jak 5 minutowe pozycjonowanie siłownika wpłynęło na pracę kotła.

 

1b6fcaf0.jpg

Opublikowano (edytowane)

W sterowniku(mialibyč uniwerzalnym) brakuje možliwosc wyboru zakresu pracy dmuchawy dla 1% i dla 99% z kolejnego zakresu mocy dmuchawy.Taka moc dla pracy::

1%prac.///// 12% kolejnych

99%prac////// 42% kolejnych

Tak jest i na tytanike.Wielu užytkownikom pomoglo by liepiej kopiowacz moc kotla z moca dmuchawy(zbyt maly zakres n.p.13-25 do 100%mocy kotla) bez wzgladu na Wattage dmuchawe.

@Oldek 5min w poczatku,czy koncu wykresu? I ta druga wartosc?

Edytowane przez bercus
Opublikowano

Może jest na forum jakiś elektryk .
Czy kondensator w dmuchawie który nie ma już swoich nominalnych wartości wpływa jakos na pracę i obroty dmuchawy.
Zastanawia mnie to ponieważ wentylatory o mocy 75, 80 wat pracują na 8-10. Moja dmuchawa ma 10 lat i szukam przyczyny dlaczego wiatr jeszcze na 20 dymi. Może trzeba szukać.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.