Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc w ustawieniu pieca Eko Pal 25kw


igor090

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zaczelo sie od opalu

A okazalo sie ze wina opalau niezbyt duza


W domciu cieplo ??

A co do fachowcow to trzeba duzo szczescia i patrzec im trza na rece bo norma swoje fachowiec swoje

Pozdrawiam

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Ja od samego początku nie myślałem, że to opał, szukałem innej przyczyny, a wiedziałem, że Panowie. macie duża wiedzę i doświadczenie na ten temat. Tak w domu ciepło mimo, że połowa grzejników tylko chodzi. 

Co do fachowców to temat rzeka... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumujac

Na chwile obecna wszystko gra :-)

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kocioł spali tyle ile wsypiesz :)))   , rano zobacz i daj znać jak po nocy. Pamiętaj że trzeba dostroić postoje kotła aby nie przerzucał Tobie groszku.

Będzie dobrze musisz jakoś ten sezon dotrwać, a na przyszły uzupełnisz osprzęt i będzie ok.

Yaro

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem zobaczyć jak sytuacja i temp sobie oscyluje wokół zamierzonej. W popielniku nie ma niespalonego groszku. Trochę spiekow jest ale to może faktycznie wina opału. Podczas postojów też nie przerzuca raczej. Musiałbym raz usiąść jeszcze i zobaczyć jak pracuje podczas postoju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

igor090  pomyśl o wapnie nawet jutro weź i posyp groszek, to bardzo pomaga głównie na spieki żużlowe i koksowe też. Taką małą szufelkę na worek groszku w miarę po trochu przesypać :))

Yaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie piec uszczelniony i ponownie rozpalony i od razu widoczna zmiana w pracy na duży plus. Wcześniej uszczelniłem tez rurę podajnika silikonem oraz dolna wyczystkę tez masa uszczelniająca bo wcześniej była praktycznie niedokręcona. Powinno wszystko być z każdej strony szczelne ;) . Teraz bez problemu szybko uzyskał temperaturę.

Aktualnie po okolo 40min pracy (podawanie 12, przerwa 50, wentylator 20, temp spalin ~170 stopni) palenisko wygląda tak

20190105_175835.thumb.jpg.0a2c88038f285d0ec58db79ab515ea0d.jpg

Niestety musiałem piec zostawić, wiec nie wiem jak aktualnie się zachowuje, dopiero w poniedziałek będę miał do niego dostęp.

Jakie mniej-wiecej przyjąć  parametry dla podtrzymania dla wstępnych wartości podanych wyżej ? Oczywiscie piec bedzie pracować w PID, wiec potrzebne były by jakieś wskazówki do ustawienia tez dla 1%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, igor090 napisał:

Kupię wapno i zobaczymy jaki będzie efekt. Tylko ciekawe ile opału pójdzie jak tu o tyle podawanie zwiększone :) 

Tak podawanie zwiększone ale i nadmuch mniejszy, i ciepło kocioł zdąży odebrać a tak w komin dużo szło. Już do jutra dom się podgrzeje to ilość opału będzie(teoretycznie) taka jaką wciągnie dom, a efekt zobaczysz dopiero nie jutro tylko pojutrze. Odczujesz że będzie Tobie za ciepło więc zaczniesz mocniej przykręcać grzejniki, wtedy piec będzie krócej działał. Temperatury kotła na razie nie ruszaj gdyż trzeba dbać o kocioł i korozję niskotemperaturową, a tu obecnie niczym nie chronisz. Możesz zostawić odkręcone na max po jednym grzejniku na każdą z pomp najlepiej tych najbliższych, czy drabinkę w łazience bo tam ciepła nigdy dość :)) A na razie nic nie ruszaj w kotle, jutro tylko ewentualne korekty :))

Yaro

Edytowane przez YaroXylen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, wnekus napisał:

Jakie mniej-wiecej przyjąć  parametry dla podtrzymania dla wstępnych wartości podanych wyżej ? Oczywiscie piec bedzie pracować w PID, wiec potrzebne były by jakieś wskazówki do ustawienia tez dla 1%

Jak będzie kocioł w automacie (PID) chodził to pewnie nie będzie w ogóle się odstawiał, jak będziesz miał dostęp do sterownika to podasz to co jest ustawione i się coś poduma, ewentualne korekty czy ustawienia pauzy.  :))

Yaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano trochę spiekow od strony podajnika. Dziwne, ze akurat tam, bo z tamtej strony uszczelniona retorta. Gdzieś musi jeszcze dmuchać. Obnizylem jeszcze o 5% dmuchawe. Zobaczymy co z tego wyniknie. 

Nie bardzo rozumiem gdzie ta rurę podajnika jeszcze uszczelnic. Wyczystki też nie uszczelnialem bo wygląda na szczelna. 

IMG_20190106_071056.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a mam takie pytanie na przyszłość jeszcze. Lepiej zainwestować w zawór 3d, głowice termostatyczne czy jedno i drugie?

Myślałem żeby jeszcze w tym sezonie założyć głowice na grzejniki, bo jednak  jest to mniej inwazyjne. A na wiosnę zawór 3d i ewentualnie przeróbki instalacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Głowice oczywiście możesz założyć bo one zostaną, tylko pamiętaj aby na dwóch grzejnikach po jednym na pompę zostawić otwarte, a najlepiej na te dwa nie zakładaj na razie zaworów bo możesz później a jak by za mocno grzały zawsze możesz zasłonić jakąś zasłonką z tektury czy zwykłego ręcznika, ale przepływ musi na razie być cały czas. Odnośnie zaworów 3D i 4D to już niech może koledzy podpowiedzą Tobie który dla Ciebie lepszy (stawiam na 4D). Myslę że jak póżniej założysz owy wątek z prośbą o pomoc w modernizacji instalacji koledzy na pewno Tobie nie odmówią pomocy :))

Odnośnie spieków, bardzo dobrze że opuściłeś dmuchawę widzę że radzisz sobie, pamiętaj o granicy kopcenia jeśli zaczyna już lekko kolor na pomarańczowy(bardziej czerwony) zmieniać i płomień taki "leniwy" się robić wtedy troszkę zwiększ wiatr aby był kolor bardziej żółty nie biały!!. W ten sposób osiągniesz największą sprawność spalania. Podaj mi info jaki masz palnik bo robiliśmy przeróbki kwadraciaków, które dmuchały za mocno od strony wlotu powietrza. Przeróbka banalnie prosta :)) jednak będzie wymagać zdjęcia koronki palnika.

Yaro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dochodzi do temperatury zadanej, i spieki powoli znikają? To dobrze. Chwilowo nic nie ruszaj. Teraz  spróbuj powoli puścić podłogę i poczekaj co się będzie działo. Tylko powoli odkręć abyś poczuł ręką że rura za zaworem robi się dobrze ciepła.. Jak się ustabilizuje to będziemy moc zdejmować, aby ustawić zapas jakby się ochłodziło i nie wyłączaj pomp muszą chodzić cały czas tylko będziesz musiał przykręcić grzejniki i uwaga aby nie zakręcić wszystkich tylko zostawić otwarty po jednym na każdą pompę aby nie zatrzymać obiegu wody przez pompy. Tutaj właśnie zaczyna się zakres pracy zaworu 3D lub 4D i głowic na grzejnikach. Niestety nie masz więc musisz improwizować aby choć trochę podnieść temperaturę powrotu wody do kotła. Pewnym i dosyć skutecznym rozwiązaniem jest otwarty ciągły obieg przez bojler CWU.
Nie zakręcaj do końca zaworów na grzejnikach!!
Po paru godzinach zobaczysz że zużycie węgla spadnie :))  ... przynajmniej powinno.
A termostaty i zawór 4D + obwód podłogowy musisz zrobić po sezonie, dopiero wtedy bedzie kocioł pracował ekonomicznie.
Yaro
Yaro drobne pytanie

Nie chcialem zakladac osobnego postu

Jesli mam pompe elektroniczna o 6 biegach ustawiona na 2 proporcjonalnej
To czy tez musi byc 1 kaloryfer otwarty, do tej pory w lazience drabinka byla non stop otwarta ale wstawilem na termostat elektroniczny

Czy tez przestawic pompe na 1 bieg i obserwowac kalortlyfery

Pozdrawiam

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, YaroXylen napisał:

Witam.

Głowice oczywiście możesz założyć bo one zostaną, tylko pamiętaj aby na dwóch grzejnikach po jednym na pompę zostawić otwarte, a najlepiej na te dwa nie zakładaj na razie zaworów bo możesz później a jak by za mocno grzały zawsze możesz zasłonić jakąś zasłonką z tektury czy zwykłego ręcznika, ale przepływ musi na razie być cały czas. Odnośnie zaworów 3D i 4D to już niech może koledzy podpowiedzą Tobie który dla Ciebie lepszy (stawiam na 4D). Myslę że jak póżniej założysz owy wątek z prośbą o pomoc w modernizacji instalacji koledzy na pewno Tobie nie odmówią pomocy :))

Odnośnie spieków, bardzo dobrze że opuściłeś dmuchawę widzę że radzisz sobie, pamiętaj o granicy kopcenia jeśli zaczyna już lekko kolor na pomarańczowy(bardziej czerwony) zmieniać i płomień taki "leniwy" się robić wtedy troszkę zwiększ wiatr aby był kolor bardziej żółty nie biały!!. W ten sposób osiągniesz największą sprawność spalania. Podaj mi info jaki masz palnik bo robiliśmy przeróbki kwadraciaków, które dmuchały za mocno od strony wlotu powietrza. Przeróbka banalnie prosta :)) jednak będzie wymagać zdjęcia koronki palnika.

Yaro.

Hmm nazwa to jest eko-pal, tylko czy to dotyczy palnika też? Zalacze zdjęcie. Uszczelnilem koronę oraz wloty powietrza od strony podajnika. Szczerze mówiąc to nawet na najniższych obrotach dmuchawy nie pojawia się u mnie kopcenie (10%). Teraz mam 25%.

Zauważyłem, że gdy piec nie pracuje to temp spada po jakimś czasie o ok 3-4 st. następnie dobija do zadanej. 

Podlogowka już wczoraj puszczona na 3 bieg z 5. Chociaż ta głowica danfoss na niższych biegach wogole nie puszcza ciepłej wody. 

1e6490154598bd43bae5e96ecdc8.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, igor090 napisał:

Panowie a mam takie pytanie na przyszłość jeszcze. Lepiej zainwestować w zawór 3d, głowice termostatyczne czy jedno i drugie?

Myślałem żeby jeszcze w tym sezonie założyć głowice na grzejniki, bo jednak  jest to mniej inwazyjne. A na wiosnę zawór 3d i ewentualnie przeróbki instalacji. 

Moja rada. Albo głowice albo 3D , jedno i drugie razem to zbędny wydatek .

Jak pisałem wcześniej mam podobne ( w tej chwili nawet większe ) zapotrzebowanie na ciepło i taki sam palnik jak u Ciebie.Żadnych problemów z kotłem , instalacją i grzaniem. Instalacja na jednej pompie.

Na twoim miejscu nie zakładał bym żadnych głowic , chyba że masz bardzo żle dobrane grzejniki do pomieszczeń. Korekty temperatury w pomieszczeniu możesz dokonywać ręcznie zaworami przy grzejnikach , które masz. Głowice "huśtają " instalacją.

Muszę powiedzieć jeszcze jedną rzecz. Instalację w kotłowni wykonywałem samodzielnie ( dalej już nie ) przed czterema laty.Chodziło mi o to ,żeby zrobić jak najtaniej. W związku z tym ochronę powrotu wykonałem bypassem z regulacją dwoma zaworami kulowymi . Zadnych 3D ani 4D nie ma . Delta ustawiana jest poprzez regulację zaworem kulowym , zresztą dokonuję  tego kilka razy w sezonie , bo zimy są w miarę stabilne. W tej chwili delta jest 8C. Kocioł chodzi stabilnie z oscylacją temperatury + - 1C.Żadnych termostatów ani głowic. Do kotła zaglądam jak dosypuję opał i raz lub dwa razy na miesiąc jak go czyszczę.

Oczywiście , jak chcesz żeby było "nowocześnie " to załóż 3D ( ale wtedy w funkcji albo ochrony powrotu albo mieszacza , gdyż obydwu funkcji on nie spełni ) albo jeszcze lepiej 4D ale wtedy koniecznie pompa kotłowa

Tak czy tak , najważniejsza jest ochrona powrotu. Doceniłeś  , prawdopodobnie mimowolnie , wagę tego problemu przy rozbujaniu Twojej instalacji . W miarę szybko osiągnąłeś zadaną i ja utrzymałeś , choć wcześniej było to niemożliwe , dlatego że ograniczyłeś odbiór ciepła i zwiększyłeś przez to powrót poprzez zakręcenie części grzejników i podłogówki .

Wszystko zależy jaką kwotę chcesz przeznaczyć na inwestycję . Nie zawsze drogo znaczy dobrze ale generalnie "drogo nie zaszkodzi".

Edytowane przez Jasa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie myślałem, że jedno i drugie to zbędny wydatek. Myślałem o 3d, aby też ta oscylacja nie była tak duża jak teraz (4C). Ale ten bypass to też interesujący pomysł. Nie brałem tego pod uwagę. 

Ciekawe jak to będzie wyglądało gdy przy niższych temp odkrece np. wszystkie grzejniki. Ja schodze do kotłowni kilka razy dziennie aktualnie :) 

Muszę jakoś ekonomicznie rozwiązać po sezonie grzewczym cała ta sytuacje. Nie wszystko na raz, wiadomo jakie to koszta. A tu głowice, zawór i jeszcze sterownik. Trzeba obrać jakieś priorytety:) 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, igor090 napisał:

Tak właśnie myślałem, że jedno i drugie to zbędny wydatek.

Ojojoj..... wstrzymaj się jeszcze bo jak za dużo w głowie to człowiek .....**********................ w przypadku bypass-a musisz wymienić pompę na automatyczną większą co najmniej 60 gdyż na nią przerzucasz również górę grzejników a wszystko teraz masz w PEX-ie bez większego stopniowania, a na drugiej pompie podłogówkę z termostatem 3D powinieneś zrobić. Bypass nie do końca zabezpieczy powrót przy skrajnie różnych rozbiorach ciepła.

Chyba że mała pompa kotłowa + termostat 3D na całość + głowice termostat grzejnikowe są wcale nie drogim rozwiązaniem a jednak bardzo stabilnym temperaturowo. Pamiętaj również o obiegu podłogówki... i tu jest myk... jak masz założony 3Dtermostat. i np. stałe 45-50stopni śmiało w wersji ekonom. zrobisz sobie podmieszanie podłogówki:)) trochę partyzantka jednak działa bezproblemowo  :))  a kociołek chodzi sobie np. na 60stopni czysty, zabezpieczony :))

A jak spieki w palniku?

Yaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, wnekus napisał:

U mnie piec uszczelniony i ponownie rozpalony i od razu widoczna zmiana w pracy na duży plus. Wcześniej uszczelniłem tez rurę podajnika silikonem oraz dolna wyczystkę tez masa uszczelniająca bo wcześniej była praktycznie niedokręcona. Powinno wszystko być z każdej strony szczelne ;) . Teraz bez problemu szybko uzyskał temperaturę.

Aktualnie po okolo 40min pracy (podawanie 12, przerwa 50, wentylator 20, temp spalin ~170 stopni) palenisko wygląda tak

20190105_175835.thumb.jpg.0a2c88038f285d0ec58db79ab515ea0d.jpg

Niestety musiałem piec zostawić, wiec nie wiem jak aktualnie się zachowuje, dopiero w poniedziałek będę miał do niego dostęp.

Jakie mniej-wiecej przyjąć  parametry dla podtrzymania dla wstępnych wartości podanych wyżej ? Oczywiscie piec bedzie pracować w PID, wiec potrzebne były by jakieś wskazówki do ustawienia tez dla 1%

Nie wytrzymałem do poniedziałku i pojechałem zobaczyć co i jak. Piec pracuje w PID plus PID spaliny. 

Widok jakinzastalem to  piec nagrzany do 66 stopni 65 ustawione pracuje w podtrzymaniu a w popielniuku oto taki widok . Zmieniłem przerwę z 50 na 59s oraz wentylator na 18 ale może za często jeszcze będzie podawać ewentualnie praca na podtrzymaniu powoduje problem?? 

20190106_152249.jpg

20190106_152212.jpg

Edytowane przez wnekus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, YaroXylen napisał:

Ojojoj..... wstrzymaj się jeszcze bo jak za dużo w głowie to człowiek .....**********................ w przypadku bypass-a musisz wymienić pompę na automatyczną większą co najmniej 60 gdyż na nią przerzucasz również górę grzejników a wszystko teraz masz w PEX-ie bez większego stopniowania, a na drugiej pompie podłogówkę z termostatem 3D powinieneś zrobić. Bypass nie do końca zabezpieczy powrót przy skrajnie różnych rozbiorach ciepła.

Chyba że mała pompa kotłowa + termostat 3D na całość + głowice termostat grzejnikowe są wcale nie drogim rozwiązaniem a jednak bardzo stabilnym temperaturowo. Pamiętaj również o obiegu podłogówki... i tu jest myk... jak masz założony 3Dtermostat. i np. stałe 45-50stopni śmiało w wersji ekonom. zrobisz sobie podmieszanie podłogówki:)) trochę partyzantka jednak działa bezproblemowo  :))  a kociołek chodzi sobie np. na 60stopni czysty, zabezpieczony :))

A jak spieki w palniku?

Yaro

Dzisiaj jestem poza domem ale dzwoniłem i cały czas jakieś spieki w koło są. Czas kupić inny Groszek albo to wapno. No ale zapasy trzeba też spalić. 

Myślę właśnie nad takim rozwiązaniem. Czyli 3d i głowice termo. Nie jest to jakieś bardzo drogie rozwiązanie a myślę, że zawsze pomoże w utrzymaniu odpowiedniej temperaturze w domku. 

Dostałem zdjęcie, tak to wygląda:

received_2361125784110297.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic nie kombinuj tylko jak wrócisz to wapna sypniesz, chyba troszkę zaczyna kopcić tobie palnik  :/

Jakby troszkę powietrza dołożyć...ale troszkę

Yaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.