Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stalmark eko wood


marcin25
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Micha90zgaz,

Rekomendowane odpowiedzi

Pali się ładnie ale mam inny problem. 

 

Z boku kotła z otworów powietrza pierwotnego rzyga mi ogniem i lub pufa dymem, oraz cały kocioł wydaje silne basy, aż dudni. Jak włączę wentylator  to ekscesy przybierają na sile. Z komina nie dymi. 


Przesyłam jeszcze raz poprzednie filmy bo tamte z niewyjaśnionych przyczyn znikneły.
Zrembka bez wentylatora bez zawirowywaczy, ciąg naturalny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, PredatorC napisał(a):

kocioł wydaje silne basy, aż dudni

U mnie w atmosie to kocioł tylko tak pracuje, jak nie dudni to dymi.

W atmosie otwór do PP i PW jest wspólny, w kanale jest rozdzielony. Zapewne jak coś dymu się cofnie z PP to PW wciągnie. 

Jaką masz temp spalin jak kocioł dudni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mac08 napisał(a):

Jaką masz temp spalin jak kocioł dudni?

Jak są wsadzone wszystkie 4 zawirowywacze i chodzi wentylator to 150 stopni. Wtedy też najbardziej występują te ekscesy. 
 

 

3 godziny temu, maracz napisał(a):

spróbuj podczas brumienia przymknąć klapkę pw, jeżeli ustanie badź przycichnie, to wiadomo co jest przyczyną.

Jak zmniejszę PW to ustaje tylko wtedy dymi z komina jak z parowozu. 
A jak PW jest tyle otwarte by nie dymiło z komina to, w kotłowni dzowni jak by młot udarowy chodził i co jakiś czas pufa  dymem z otworów powietrza pierwotnego no i oczywiście zadymia kotłownie.

Edytowane przez PredatorC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia to za mocno wsad się rozpala, ja bym spróbował obniżyć podawanie PP w komorze.

40 minut temu, PredatorC napisał(a):

Jak zmniejszę PW to ustaje tylko wtedy dymi z komina jak z parowozu.

Miałem podobnie na drobnym suchym opale w atmosie S, dysza palnika długo nie pociągnie. Dlatego przerobiłem dopływ PP.

Kocioł po prostu nie daje rady odebrać tyle spalin. Nie chcę nikogo urazić, ale raczej w mpm dbają o długi żółty płomień z niewielką ilością PW, więc kocioł cicho pracuje.

Edytowane przez Mac08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, PredatorC napisał(a):

Pali się ładnie ale mam inny problem. 

 

Z boku kotła z otworów powietrza pierwotnego rzyga mi ogniem i lub pufa dymem, oraz cały kocioł wydaje silne basy, aż dudni. Jak włączę wentylator  to ekscesy przybierają na sile. Z komina nie dymi. 


Przesyłam jeszcze raz poprzednie filmy bo tamte z niewyjaśnionych przyczyn znikneły.
Zrembka bez wentylatora bez zawirowywaczy, ciąg naturalny.

 

Moim zdaniem to normalne że z otworów powietrza pierwotnego rzyga ci ogniem i lub pufa dymem , jest jakiś określony ciąg kominowy jakaś ilość powietrza którą komin ci zasysa jak otworzysz za dużo powietrza wtórnego to ci automatycznie zmniejsza się powietrze pierwotne , tak sobie myślę że najlepiej, najłatwiej zrealizować sterowanie powietrzem pierwotnym i wtórnym stosując nadmuch wentylatorem. Bardzo ciekawe jest to że że ładujesz bufor bez pompy na grawitacji, bardzo wolno woda musi płynąć aby piec zdołał nabrać temperatury.

  • Zgadzam się 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Mac08 napisał(a):

ja bym spróbował obniżyć podawanie PP w komorze.

Nie bardzo jest gdzie obniżyć bo one już są na samym dole komory zasypowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się ze stwierdzeniem że sterowanie/napędzanie  pp i pw jest łatwiej zrealizować wentylatorem/dmuchawą i do tego jest bardziej wydajne od wyciągu. Dokładnie w taki sposób mam to zrobione u siebie. Tylko u mnie np całe pp i pw jest w układzie zamkniętym , nie ma kotle żadnego otwartego otworku na kotłownię którędy nadciśnienie mogłoby wypychać dym. 

@PredatorC nie szalej tak z ilością pw, to bardzo wychładza płomień. Od paru dni mierzę termpoarą temperaturę w szczelinie pw tuż przed wlotem do palnika i jestem przerażony jak temp w tym miejscu szybko spada po dodaniu pw, a mam je podgrzane do około 400*

20231012_172048.thumb.jpg.d624ac74231746d9262ec51fc722fb42.jpg

Powyżej widać końcówkę termopary, podczas palenia jest ona schwana i nie wystaje poza obrys wlotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie jak wyciągnąć płomiennice(chcibym wyczyścić) bo instrukcja nie pasuje do eko wood 21 kw. W instrukcji rączka z rurką powinna wyjść a w 21 kw. zostaje sama rączka no i nie widzę zawleczki z zabezpieczeniem? 🤔 IMG_20231021_143441.thumb.jpg.bb5700bf9a2879e5cc29b86390c0dab0.jpg

Screenshot_20231021_212712_com.google.android.apps.docs.jpg

Edytowane przez Irek14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Sprawdzę w tygodniu. Zgubiła mnie trochę instrukcja bo sama rączka została mi w ręku bez rurki 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajcie o ciągu kominowym, bez RCK jak juz sie rozpędzi kociołek to u mnie wentylator na 30% schodził, a i tak 220*C na wyjsciu było na grubym opale. Na zrebce to by pewno wystartował na orbite 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie komin 20x24. Na drobnym opale (oflisy) temp. spalin nawet do 230 st. ale dzięki RCK sporo poniżej. RCK ustawiony na 10 to i tak ledwo się wychyla ale robi robotę. IMG_20231022_112918.thumb.jpg.baecc05ef82b54d99c7cf751a881effd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2023 o 19:39, wkl napisał(a):

jest jakiś określony ciąg kominowy jakaś ilość powietrza którą komin ci zasysa

Już się wyjaśniło to nie wina komina tylko za słabego wentylatora lub zawirowywaczy, które za mocno hamują przepływ spalin.
Na naturalnym ciąg bez zawirowywaczy takie ekscesy nie występowały. 

Jak myślicie gdzie lepiej zamontować sondę lambda, na górze w tej ramce drzwiczek, czy na środku drzwiczek? 
 

384551058_877035323446272_8908189326078774337_n.jpg

Edytowane przez PredatorC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PredatorC Zależy jaka tam u Ciebie temp panuje, podejżewam że wysoka. Trzeba pamiętać też że sondę muszą opływać spaliny. Chciałoby się umieścić sondę jak najbliżej źródła płomienia/spalin, żeby np. sterownik sterujący  serwomechanizmem z tamtego właśnie miejsca czerpał info o poziomie tlenu. Robiłem kika prób z miejscem montażu sondy, jednym z miejsc były właśnie drzwiczki od podglądu płomienia, czyszczenia z popiołu. Sonda wytrzymała tam zaledwie kilka minut i padła, tam jest za gorąco dla sondy według mnie. Próbowałem jeszcze kilka innych miejsc montażu sondy, nieco bardziej oddalonych od źródła gorąca, wszystkie nieudane(dalej za gorąco). Koniec końców sonda wylądowała w czopuchu i tam już została, w tym miejscu co prawda odbiera info spóźnione o kilka sekund w stosunku do tego co dzieje się w źródle powstawania płomienia w tym samym czasie, ale nie zauważyłem przez to żadnego negatywnego wpływu na spalanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Irek14 napisał(a):

Ok. Sprawdzę w tygodniu. Zgubiła mnie trochę instrukcja bo sama rączka została mi w ręku bez rurki 😁

Tej rączki nie potrzeba odkręcać, na zdjęciu poniżej dobrze widać ten sworzeń i zawleczkę. wyjąć to jest w miarę łatwo ale włożyć to już gorzej ciężko potem trafić tymi sworzniami w te otwory. Po pierwszym wyciąganiu tego ,przerobiłem to w ten sposób że zeszlifowałem te zabezpieczenia aby to nie wypadało (drugie zdjęcie) i teraz mogę to sobie wyciągać pojedynczo bez wyjmowania tej belki na której jest to zamocowane.


image.thumb.jpeg.c92ff5eacc78e6cd73d160ff36d3a4ff.jpegimage.thumb.jpeg.8dac5bb0f94da49e521afc9b1e5bf2c8.jpeg

  • Przydało się 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory zwrotne tuż za pompami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z ładowaniem bufora. Od tygodnia mam uruchomiony kocioł Eco Wood 37 + bufor 2000l. Na powrocie założony jest laddomat Modvlvs 745 DN25  (https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjij6b4kI-CAxUXDRAIHcKYC10QFnoECBgQAQ&url=https%3A%2F%2Faqua.store%2Fmedia%2Fdev%2F446_50EN_-_MCCS_745_-_ENG.pdf&usg=AOvVaw39PZIZsbDCRkPb65ekybUT&opi=89978449).

Kocioł fajnie osiąga temperaturę zadaną 80 stopni i później się męczy prze 2-3 godziny żeby naładować bufor do 55-60 stopni. Bufor 2000l z wężownicą do której podpięty jest kocioł na układzie otwartym, dalej układ zamknięty. Nowy laddomat już czeka na montaż, jednak coś mi mówi że to nie pomoże. Sterownik Tech ST-81-0 PID.

Pytanie do Was, co mogę sprawdzić aby upewnić się że wymiana laddomatu rozwiąże problem ładowania bufora.

Drugie pytanie, w instrukcji Eco Wooda 37 jest informacja o laddomacie 22, teraz hydraulik zamówił laddomat 21-60 - czy to ma jakieś znaczenie? Do tego kocioł ma wyjścia 1 1/2 cala albo nawet 2 calowe a mój obecny laddomat tylko 1 cal, instalacja zrobiona na rurkach 1 calowych - przynajmniej ten odcinek na którym jest zamontowany laddomat.

395471521_867664948396990_808908175766670869_n.jpg

395394105_709514031029511_551632662593465143_n.jpg

368127252_725955966030253_8496584129724667997_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maracz  Chcę zrobić taki dopalacz co myślisz ? 

380320551_887249896150102_3751084377636927903_n(1).thumb.jpg.ed4c45809e32e3691962e6ddcb8b1bae.jpg

32 minuty temu, demolka19 napisał(a):

później się męczy prze 2-3 godziny żeby naładować bufor do 55-60 stopni.

To normlane przecież w godzinę ci nie naładuje całego bufora do 80 stopni trzeba by było chyba z 200kw. 

33 minuty temu, demolka19 napisał(a):

nawet 2 calowe

Są 2 calowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak w 3-4 godziny od rozpalenia nie można osiągnąć na buforze więcej jak 60 stopni, gdzie po 30-40 minutach od rozpalenia na kotle jest już 65-70 stopni a po godzinie ponad 85 i ta temperatura nie jest odbierana. Ograniczyłem obroty wentylatora do 70  bo już dwa razy (a 4 razy paliłem) termik mi wyskoczył bo kocioł był przegrzany. Zdaję sobie sprawę że 2000l trzeba grzać te 5-8 godzin, dobra nawet 10 ale niech będzie na buforze 80-85 stopni a nie 60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ten termik jest zepsuty jak mam 90 stopni to też go wybija i piszczy ja go zablokowałem (podłożyłem kawałek taśmy pod zakrętkę)  i już mi nie wybija. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.