Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterownik Skzp-05- Ustawienia, Porady


FAFAŁ

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, Kijasr napisał:

Ciężko jest dobrać z komputera musi lekko się kręcić, najlepiej jak ma łożyska. Jak taki znajdziesz to trzeba wyciąć cewki wraz z rdzeniem i nic już nie trzeba przerabiać.

Jak ktoś znajdzie model który da się przerobić to niech poda, kupiłem 5 czy 6 różnych wiatraczków od PC i wszystkie były nierozbieralne, albo rozbieralne tylko raz.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reszta nie ma, ale w momencie podawania "sygnału" będzie zwarcie sygnałowego z masą.  
W SKZP-05 (i zapewne w wielu innych) zewrzenie zacisków HALL z GND interpretowane jest jako impuls z czujnika. Prędkość powtarzania się tych impulsów daje wynik w rpm.
Dzisiaj ponownie rozglądałem się za wentylatorkami i przyszła mi do głowy pewna myśl, że w przypadku zapychania się otworów w palniku będzie odwrotna reakcja dmuchawy w zależności od miejsca montażu czujnika halla.
Jeśli będzie przy wirniku dmuchawy to przytkanie otworów spowoduje zmniejszenie przepływu powietrza, a więc i zmniejszenie oporów tłoczenia powietrza przez wirnik, więc silnik przy danej mocy prądowej zacznie kręcić szybciej, a więc moc dmuchawy będzie redukowana aby osiągnąć zadane obroty, więc na podstawie zubożenia ilości dostarczanego powietrza tj. pogorszenia się ognia i pojawiania się dymu będzie można orzec, że palnik wymaga czyszczenia.
Natomiast jeśli czujnik halla będzie w wiatraczku na wlocie dmuchawy, to zapychanie się palnika zmniejszy przepływ, więc dmuchawa będzie przyśpieszać aby osiągnąć wymagane obroty turbinki (czyli przepływ powietrza), więc przez palnik będzie tłoczone powietrze bardziej na siłę, a spalanie będzie ok, więc potrzeba czyszczenia palnika będzie mniej oczywista.
To jest tylko moja teoria.
Zachęcam do dyskusji bo sam jestem ciekaw jak się mają w praktyce obydwa rozwiązania z hallem.  
[mention=71036]Kijasr[/mention], wiem, że trzeba wybebeszyć "napęd".  
Masz rację tak to działa, nas interesuje przepływ powietrza i to jest najbardziej miarodajny pomiar ale do tego musi być zrobiony odpowiedni soft którego nie mamy.
Jak znajdę model mojego wiatraka to wyślę mam komputera z tych droższych rozbieranych. Najlepiej mała turbinka się sprawdza 8x8 cm
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, nightwatch napisał:

Jak ktoś znajdzie model który da się przerobić to niech poda, kupiłem 5 czy 6 różnych wiatraczków od PC i wszystkie były nierozbieralne, albo rozbieralne tylko raz.

O kutfa... faktycznie. Nie wpadłem na taką "okoliczność". Dzięki za info. 😉 

 

52 minuty temu, budyn18 napisał:

Ja przed chwilą zrobiłem test z wentylatorkie od PC jak podłączyłem to zaczął się sam kręcić i czujnik hala pokazywał obroty na SKZP jak poucinalem kable do cefki to nic nie pokazuje. Nie wiem na jakiej zasadzie on działa bo tam jest magnes w koło śmigła.

Czujnik halla to półprzewodnik. On musi mieć zasilanie aby działać. W wiatraczku trzeba usunąć elementy silnika, czyli magnesy i stojan, a nie całkiem odcinać przewody zasilające. 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Dozy napisał:

trzeba usunąć elementy silnika, czyli magnesy i stojan

Magnesy to raczej trzeba zostawić bo potrzebne żeby hall działał, samo zelastwo usunąć. Oczywiscie to bardziej dla sportu jesli można kupić gotowy wiatraczek od techa za 140pln. Ja w koncu zastosowałem samochodowy przepływomierz zamiast wiatraczka bo się sfrustrowałem, no i działa - koryguje prędkość dmuchawy na bieżąco, ale wiatraczek byłby bardziej precyzyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie usunęłam zasilanie tylko rozebrałem i poucinalem kabelki które idą do cewek (czy jak to się tam nazywa). Prawdopodobnie trzeba połączyć się z hallem bezpośrednio bo tam jest jakiś mały układzik to zrobię. Ale co z tym magnesem on jest w koło wiatraka. Ja do mojej dmuchawy w piecu taki wentylator zdemontowałem wyluzowałem halla zamontowałem i kawałek magnesu wyciełem ze śmigła i działa. Tylko mi chodziło oto że jak ruszt się przypcha to go przyspieszy o tu odwrotnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, nightwatch napisał:

Magnesy to raczej trzeba zostawić bo potrzebne żeby hall działał, samo zelastwo usunąć.

Faktycznie, mój błąd. Zmylił mnie czujnik wałka rozrządu, który zastosowałem w swojej dmuchawie. Bo ten czujnik ma wbudowany magnes, więc wystarczy metalowa blaszka żeby zadziałał. A mówiąc dokładniej, wywierciłem otwór w obudowie dmuchawy na wysokości blaszki/spinki wyważającej wirnik i wcisnąłem czujnik na odpowiednią głębokość, podłączyłem przewody i voila. 🙂

4 godziny temu, nightwatch napisał:

Ja w koncu zastosowałem samochodowy przepływomierz zamiast wiatraczka bo się sfrustrowałem, no i działa - koryguje prędkość dmuchawy na bieżąco, ale wiatraczek byłby bardziej precyzyjny.

Dlaczego wiatraczek byłby lepszy? W samochodach są przepływomierze i to dość dokładnie mierzy przepływ masowy powietrza.
Poza tym nawet taki mały wiatraczek (w sensie łopatki/śmigła) ma pewną masę, a ta powoduje jakąś bezwładność i opóźnienia reakcji na zmieniający się przepływ powietrza. W silniku spalinowym te zmiany mogą zachodzić bardzo gwałtownie.

A tak jeszcze w formie ciekawostki... Nie wiem czy zauważyliście pewną zależność obrotów dmuchawy od dnia i nocy.
Jeśli ktoś nie ma halla, to tego nie sprawdzi, ale z hallem wystarczy wejść w diagnostyka - wentylator i odczytać RPM przy wartości powietrze np. 20. Jeden odczyt robimy po zmroku, a drugi w ciągu dnia. Kolejność nie jest istotna, ważna natomiast jest wartość powietrze w diagnostyce wentylatora - ma być taka sama.
Zauważycie, że za dnia obroty będą wyższe. U mnie przy wartości 20 różnica wynosi 130 obrotów. Dlaczego?
Za dnia napięcie w sieci jest wyższe bo "foto-sroto".
A teraz spróbuj idealnie wysterować obroty dmuchawy bez halla. 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tam tylko 2 przewody są, + i -. A gdzie hall? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie kupiłem analizator spalin proszę o podpowiedź zamontowałem go wczoraj piec się rozpalił nagrzał wodę trochę dom i się wyłączył (piec) rano patrzę a analizator grzeje cały czas sądę chociaż na piecu 22st. To on cały czas będzie chodził nawet jak się nie pali nie będę go włączać i wyłączać. Ale po co ma chodzić jak piec się na 3h włącza. Czy do pelletu są inne ustawienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy masz wolne wyjście na np. Trzeci obieg CO. Tylko nie wiem czy można tak ustawić temp. startu pompy CO3 by startowała od razu od włączenia? Tzn. jaka jest minimalna temp. załączenia? Czy może da się ustawić aby pracowała non stop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w późniejszym czasie 3 co wykorzystam. Ale jest pomysł wstawię termostat załączajacy jak dostanie jakąś temperaturę a jak spadnie wyłączy (tylko gdzie go podłączyć do rurki czy komina tu raczej nie wytrzyma). Mam akurat stary od pompki i jeden bez prądowy z jakiś płynem w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlacznik termiczny NO z temperaturą załączenia np. 40 stopni. Dajesz go na rurę przy kotle, a kable wpinasz szeregowo w fazę dla zasilacza bragera.

Włącznik kosztuje dosłownie kilka zł. 

PS. Dzięki za pomysł. 🙂

Edytowane przez Dozy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd taki wniosek?
Przepaliłem tej kociej ściółki raptem 30kg w kwietniu i puki mam wegiel to ani mi sie śni przechodzić na granulat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie czy jest jakiś nowy soft do wersji skzp 05? A drugie pytanie z racji że ceny węgla są jakie są, a mam piec z rusztem zapasowym i na chwile obecna przy panujących temperaturach przepalam drewnem problem tkwi w tym że, w momencie gdy piec przekroczy temp 85 stopni załączają się wszystkie obiegi (mam tu na myśli pompki, a na chwile obecną posiadam dwa obiegi CO z dwoma zaworami 4D i mieszaczami, CWU oraz pompkę kotłowa) oraz mieszacze otwierają się na full, czy jestem w stanie z pozycji instalatora zmienić ta temperature na niższą tzn. żeby załączało się to wszystko trochę wcześniej np. przy temperaturze 78-80 stopni żeby znacząco nie przegrzewać kotła oraz układu?

 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.