pochłaniacz Opublikowano 14 Listopada 2020 #1276 Opublikowano 14 Listopada 2020 Panowie, co to za akcja z zaślepianiem bocznych otworów napowietrzających w palniku ? co to daje ? Cytuj
Pieklorz Opublikowano 14 Listopada 2020 #1277 Opublikowano 14 Listopada 2020 Takie zabawy i obserwacje na małej mocy. Nie musisz koniecznie zaslepić. Cytuj
ByCygano Opublikowano 19 Listopada 2020 #1278 Opublikowano 19 Listopada 2020 Witam, mam inny palnik, ale problem ten sam, zestaw silnik i motoreduktor buczy i warczy na cały dom, a problem hałsu jest tu poruszany, wiec mam kilka pytań. W dniu 13.11.2020 o 21:29, KKTS napisał: Ogarnąłem dziś temat nasmarowania ośki silnika. Powiem tak: nie jest to zadanie łatwe, ale też nie trudne. Klucz płaski "8", 4 śruby i silnik zdemontowany. Trochę gorzej potem zamontować, ale odrobina cierpliwości i jest OK. Poniżej zamieszczam zdjęcia jak u mnie wyglądało to oryginalnie. Chyba jest tak jak opisał to @marcus312, ale niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni użytkownicy kotłów... Klin z ośki silnika to ten widoczny na drugim zdjęciu? Czy po nałożeniu smaru praca ucichła, czy efekt zerowy ? Dlaczego gorzej zamontować ? W dniu 14.11.2020 o 10:18, Jockey napisał: Motoreduktory energooszczędne na przekładni hipoidalnej są praktycznie bezgłośne, słychać tylko przesuwany węgiel. Zero drgań, czy innych hałasów, tyle, że ta przekładnia ma zupełnie inne przełożenie, a silnik inne obroty niż typowe, te silniki energooszczędne mają tylko 670 obr/min a i tak daje to razem potencjał podajnika ponad 30kg/h. Mógłbyś polecić jakiś konkretny model ? Cytuj
Jockey Opublikowano 19 Listopada 2020 #1279 Opublikowano 19 Listopada 2020 Niestety nie, w tych sprawach to na pewno Ci @Pieklorz lepiej doradzi, ja nie mam rozeznania na rynku 1 Cytuj
KKTS Opublikowano 19 Listopada 2020 #1280 Opublikowano 19 Listopada 2020 Po nałożeniu smaru praca wg mnie trochę ucichła. W moim odczuciu warto było to zrobić. Przed następnym sezonem też zrobię przegląd tego miejsca i ewentualnie nasmaruję. Ja dodatkowo użyłem jeszcze Carbosmaru, kupiłem na próbę 5l. Też pewnie zrobił swoje. Inny domownik, dla którego hałas kotła był trochę uciążliwy również uważa że jest ciszej. Gorzej zamontować gdyż jak odkręciłem 4 śruby to zostały one w otworach motoreduktora i główkami się z nim stykały. Wszystko jest dokładnie na wymiar. Potem jak już przyłożyłem silnik do skręcenia to ciężko było trafić tymi śrubami dokładnie w otwory silnika. Ponadto ogólnie mało miejsca bo tu silnik, obok motoreduktor, zaraz obok już zasobnik na opał. Ja ściągałem tylko silnik. Jakby odkręcić silnik i motoreduktor pewnie poszłoby łatwiej. 1 Cytuj
ByCygano Opublikowano 19 Listopada 2020 #1281 Opublikowano 19 Listopada 2020 To trzeba też zajrzeć, jak troche ucichło, będzie czas na dalsza rozgrywkę, bo plan jest na pracę bezszelestną i warianty są 2, albo silnik 3F, albo nowy pomysł z tym motoreduktorem energooszczednym. Cytuj
8010 Opublikowano 19 Listopada 2020 #1282 Opublikowano 19 Listopada 2020 (edytowane) Panowie, jak już odkecicie silnik to po nasmarowaniu warto dorobić z gumy min.3-5mm uszczelkę między silnik i reduktor. To powinno zmniejszyć przenoszenie wibracji z silnika na obudowę. Samo smarowanie wiele nie daje bo czop i tulej jest spasowana i zablokowana z klinem. Można też tak jak w linku jeżeli mocno kogoś ciśną zmiany: https://forum.muratordom.pl/showthread.php?223043-Wyciszenie-napędu-podajnika-ślimakowego-kotła-(RBR) Generalnie dziś często stosuje się sprzęgło kołowe z rotexem ale to więcej zabawy z przeróbką. Edytowane 19 Listopada 2020 przez 8010 Cytuj
KKTS Opublikowano 19 Listopada 2020 #1283 Opublikowano 19 Listopada 2020 Może wiele nie daje, ale coś na pewno + warto mieć to miejsce choć trochę zawsze nasmarowane, to co było u mnie to wg mnie masakra, sucho jak na pustyni... Dobrze że @Pieklorz podpowiedział co można zrobić, za co jeszcze raz dziękuję! Ten sposób z innego forum to już dla mnie cuda na kiju, ale piszą tam że się nawet sprawdza. Na razie u mnie musi wystarczyć to smarowanie i Carbosmar a jak się skończy to może najtańszy olej z Auchana. Co do uszczelki to faktycznie może to być dobry sposób. Mam jedynie wątpliwość czy 3-5mm grubości to nie będzie za dużo. Te śruby trzymające silnik nie są zbyt długie... @ByCygano też chciałbym aby to wszystko jak najciszej pracowało, ale nie chcę też za dużo do tego dokładać. Myślałem o wspomnianych przez Ciebie rozwiązaniach, ale nawet dokładnie nie wiem jak to cenowo wygląda. Warto się na przyszłość zastanowić spokojnie bo ja tego na pewno nie będę robił wcześniej jak po zakończeniu tego sezonu grzewczego. Cytuj
ByCygano Opublikowano 19 Listopada 2020 #1284 Opublikowano 19 Listopada 2020 @KKTS W przypadku silnika 3f, to koszt 200 pln silnik, 400 pln falownik no i jeszcze zgranie tego ze sterownikiem o ile sie da. W opcji drugiej to podpięcie sterownika do 3F po przez stycznik silnika, warunek obecność instalacji 3f i nie zasilania pieca awaryjnie przez ups. Opcja z modoreduktorem energooszczednym z przekładnią hipoidalną który ma być rzekomo cichy wyjdzie podobniej, i jak będzie pasować, to brak przeróbek elektrycznych plus mniejsze zużycie energii. Sprzęgło kłowe to spora rzeźba i kombinowanie, chociaż jak ktoś umie i lubi, to czemu nie. A myślę, że cisza w domu jest dużo warta, w tamtym roku jakos przywykłem, w tym chyba bardziej nerwowy jestem i chcę cos z tym zrobić, tym bardziej spiąc nad kotłownią. Cytuj
8010 Opublikowano 19 Listopada 2020 #1285 Opublikowano 19 Listopada 2020 Najszybciej i najtaniej to rozsmarować i przy okazji założyć gumę. Śruby przecież można kupić dłuższe. Cztery śruby to koszt dwóch lizaków... Cytuj
ByCygano Opublikowano 19 Listopada 2020 #1286 Opublikowano 19 Listopada 2020 Tą gumową podkładke to wyciąć z detki czy z jakiejś innej gumy ? Cytuj
KKTS Opublikowano 19 Listopada 2020 #1287 Opublikowano 19 Listopada 2020 (edytowane) Nie pomyślałem o dłuższych śrubach, tylko się zastanawiam czy takie mi się tam w ogóle zmieszczą. Kupić na próbę można, koszt tak jak pisałeś niewielki. Jeśli już coś więcej inwestować to dla mnie tylko opcja z motoreduktorem energooszczędnym z przekładnią hipoidalną. W inne rozwiązania nie chcę się bawić. Guma chyba jaka się nawinie :) Edytowane 19 Listopada 2020 przez KKTS poprawka Cytuj
ByCygano Opublikowano 19 Listopada 2020 #1288 Opublikowano 19 Listopada 2020 Według mnie powodem hałasu przynajmniej u mnie jest silnik, ale może się mylę. Ciekawi mnie czy te energooszczedne silniki sa ciche, czy to kwestia przekładni. Cytuj
HarryH Opublikowano 19 Listopada 2020 #1289 Opublikowano 19 Listopada 2020 Motoreduktor ABM jest całkowicie cichy, słychać tylko kruszenie i szuranie węgla. Tam jest tylko kilkustopniowa przekładnia walcowa o zębach skośnych, jak w skrzyni samochodowej. Cytuj
ByCygano Opublikowano 19 Listopada 2020 #1290 Opublikowano 19 Listopada 2020 @HarryH Gdzie takowy można nabyć ? O takim piszesz ? https://fokus-kotly.pl/pl_pl/wpis-blog/energooszczedny-motoreduktor/ Cytuj
marcus312 Opublikowano 20 Listopada 2020 #1291 Opublikowano 20 Listopada 2020 Miałem podkładkę gumową pomiędzy kołnierzem silnika a motoreduktorem ,problem jaki się pojawia to brak możliwości równomiernego dokręcenia silnika tak żeby była idealna zachowana osiowość zasprzęglenia guma jest miękka i się poddaje przez co uzyskujemy krzywe połaczenie .Można to brać na słuch i regulować siłę dociągu kazdej śruby ale to powoduje przejscie w buczenie o innej czestotliwości .To musi być zrobione na kołnierzu sztywnym przekładka z teflonu albo tekstolitu i sprzęgło elastyczne .Nie wykluczone że zmiana kondensatora na inna pojemność mogła by zmienić buczenie muszę sie, tym pobawić 1 Cytuj
8010 Opublikowano 20 Listopada 2020 #1292 Opublikowano 20 Listopada 2020 7 godzin temu, ByCygano napisał: Tą gumową podkładke to wyciąć z detki czy z jakiejś innej gumy ? 4 godziny temu, marcus312 napisał: ,problem jaki się pojawia to brak możliwości równomiernego dokręcenia silnika tak żeby była idealna zachowana osiowość zasprzęglenia guma jest miękka i się poddaje przez co uzyskujemy krzywe połaczenie Guma nie może być miękka i cienka jak np. dętka. Musi mieć min. 3mm grubości i nigdy nie dokręcaj na maxa aż soki puści ;) 1 Cytuj
Pieklorz Opublikowano 20 Listopada 2020 #1293 Opublikowano 20 Listopada 2020 Patrzyłem na link z tym ABM, ktory wyżej był wklejony. Ta przekladnia ma inny kształt. Nie wiem jak wygląda kwestia mocowania. Czy to są te same rozstawy, czy jest ta sama odległość do zawleczki. Jak wchodziły te rozwiazania na szybkich przekładniach, to była jeszcze oferta ewmara, także na takim motoreduktorze > 2obr/min https://www.domer.pl/motoreduktor-ewmar-ness-enh-2-3-obr-min-bieg-wsteczny-0-03-kw-rj-zawleczka.html Od jakiegoś czasu dostępne są energooszczędne na silnikach 40W z normalnym przełożeniem 1,1obr/min gdzie pasują mocowania, otwór zawleczki. Cytuj
HarryH Opublikowano 20 Listopada 2020 #1294 Opublikowano 20 Listopada 2020 @ByCyganoChodzi o konstrukcję- ten Ewmar ze zdjęcia to przekładnia ślimakowa, a to jest rak. Tam zawsze jest tarcie, hałas i ogromne zużycie prądu, nawet powyżej 150W. Niby bez znaczenia, ale jak chcesz UPS to nagle musisz kupić akumulator za 1000PLN, by pociągnął kilka godzin. Gdy oś silnika jest prostopadła do osi ślimaka-zawsze ma ślimacznicę, czyli 99% naszego rzężącego rynku. Ten ABM z twojego linku oraz AMB z Defro Sigma i Eko Lux to przekładnia walcowa, koła obtaczają się po sobie po zarysie ewolwentowym. W efekcie silnik potrzebuje tylko 24-27W przy 3 razy większym potencjale, czyli realne zużycie energii jest 20 razy mniejsze! Czy da się zamocować taki napęd i ślimak (tam jest pióro-wpust, a nie prymitywna śruba) oraz czy sterownik to obsłuży-tego nie wiem. Sterownik Techa cofa silnik po zablokowaniu do 3 razy, za każdym razem wydłużając czas powrotu, natomiast sv200 to chyba zrywa zawleczkę i gasi kocioł. Osobiście mam taki reduktor 2 sezony i w ogóle go nie słychać, usłyszeć możesz tylko chrupanie i tarcie węgla, ale na pewno nie pracę silnika lub reduktora. Cytuj
KKTS Opublikowano 20 Listopada 2020 #1295 Opublikowano 20 Listopada 2020 @Pieklorz czyli ten co wysłałeś powinien pasować 1-do-1 do kotła z SV200? Jak to się ma do sterownika? Znalazłem go, koszt około 700zł... Cytuj
marcus312 Opublikowano 20 Listopada 2020 #1296 Opublikowano 20 Listopada 2020 Powinno się udostępnić na rynek jakiś kompletny pakiet łączący motoreduktor z silnikiem problem jest od lat i dawno powinno to już być rozwiązane.Widać że w tych ewmarach jest zastosowany jakiś rodzaj elestycznego sprzęgła, nord też jest zasprzeglony na wkłądce z tworzywa może dało by się coś zaadoptować z tych elementów do tych buczących silników . 1 Cytuj
Jockey Opublikowano 20 Listopada 2020 #1297 Opublikowano 20 Listopada 2020 Ewmar ma przekładnie hipoidalną, jest to mała kompaktowa przekładnia z silnikiem 0,03 kW. Ten zestaw jest bardzo cichy, słychać tylko przesuwanie węgla, tyle, że potencjał podajnika ponad 30kg/h https://www.instalator.pl/2015/04/energooszczedne-motoreduktory-do-napedu-podajnikow-kotlowych/ Cytuj
8010 Opublikowano 20 Listopada 2020 #1298 Opublikowano 20 Listopada 2020 Przykładowe sprzęgło https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-klowe-cnc-bezluzowe-d25-l30-10x10mm-mocne-8363289673 Cytuj
ByCygano Opublikowano 20 Listopada 2020 #1299 Opublikowano 20 Listopada 2020 (edytowane) Dzisiaj odkręciłem silnik od motoreduktora, zaaplikowałem smaru, podłożyłem gumę pod łączenie, pod ręką była tylko dętka, efekt żaden, jak warczał i buczał to i dalej tak samo. Odpaliłem silnik bez podłączenia, jago praca sama w sobie jest głośna. https://fokus-kotly.pl/pl_pl/wpis-blog/energooszczedny-motoreduktor/ Cena 1400 pln, zabezpieczenie na zawleczke, chociaż nie wiadomo, podobno super cichy, i powinien pasować na rozstaw śrub, problemem może być jakaś tuleja dystansująca, bo może być różna stosowana, choć ja nie wiem o jaką chodzi, bo jeszcze nie rozbierałem motoreduktora. http://kotly.es24.pl/opis/9334860/motoreduktor-linix-40w-11obr.html Poleca go użytkownik @Pieklorz, podobno cichy, sprzedawca twierdzi, że o 1/3. https://www.domer.pl/motoreduktor-ewmar-ness-enh-2-3-obr-bieg-wsteczny-0-03-kw-rj-klin.html Podobno nie dostępny do nabycia. I weź tu coś wymyśl, żeby nie wydać kasy na darmo. Edytowane 20 Listopada 2020 przez ByCygano Cytuj
nightwatch Opublikowano 20 Listopada 2020 #1300 Opublikowano 20 Listopada 2020 hmm ciekawe gdzie są produkowane te wszystkie przekładnie po 1000 PLN https://pl.aliexpress.com/item/4000134237754.html Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.