Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana starego kopciucha na 5 klase do 2023. Sugestie jaki piec wybrać?


zwalonygrat

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, zwalonygrat napisał:

Panowie, wypowiedzcie się które lepsze? Do gazowego ogrzewania.

111111111111111111111111.jpg

Przecież pisali Ci już że C/V22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cypisek napisał:

Jaką ma moc przy temperaturze zasilania 40°C?

Producent powinien mieć taką tabelę ze współczynnikami i możesz to precyzyjnie policzyć. Napisz do producenta i poproś o coś takiego. Purmo ma na swojej stronie katalog a tam tabela z przelicznikiem tak to wygląda

 

wsp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 65/55/20 wyszło mi 1714 wat. według moich obliczeń "pi razy oko" przy 45/35/20 będzie to około 1000 -1100 wat. Uśredniając 1/3 z 3000wat. No ale mogę się mylić. Mam przewymiarowane grzejniki, dlatego mogę sobie pozwolić na taką temperaturę.

Jeszcze jedno pytanko, gdzie mierzyć temperaturę zasilania i powrotu. Może być przy jakimś grzejniku czy przy kotle lepiej?

Edytowane przez Cypisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

około 600-700 w przy 40 z tych 3000w przy 85

http://termomodernizacja.pl/temperatura-zasilania-grzejnikow-wplywa-moc/

Edytowane przez maronka
  • Przydało się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2021 o 23:41, piotrr1984 napisał:

Witam kocioł TERMET Ecocondens Gold PLUS 20 (dwufunkcyjny)   8 grzejników panelowych + 1 drabinka ,założone głowice termostatyczne ,powierzchnia ogrzewana 70 m2 Stara ponad 120 letnia kamienica ,   były 2 piece - kaflowy oraz zasypowiec + 3 grzejniki..

 

W dniu 25.01.2021 o 23:41, piotrr1984 napisał:

Przed sezonem  z uzyskanych informacji . ze po zmianie na ogrzewanie gazowe koszty wzrosną  o 20%, założyłem ze jeśli sezon zamknie  w kosztach 2500zl  będzie super

Witam.

Tak z czystej ciekawości... kolegi kamienica to 70m2 jako budynek wolnostojący? Wszystkie 4 ściany budynku nie ocieplone? Czy piętro?

Pozdrawiam. YARO

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu @zwalonygrat męczą dalej te grzejniki aluminiaki.

Grzejnik większą ilość  ciepła oddają przez konwekcję, a resztę przez promieniowanie.

Różnice w mocy, w tym samym grzejniku, są zależne od temperatur czynnika grzejnego, ale też od jego budowy, moc grzejnika x  na poziomie 1000 W, przy parametrach 76/65/20°C, po ich redukcji do poziomu 55/45/20°C będzie blisko o połowę niższa.

Wśród grzejników ze względu na budowę, grzejniki płytowe najwięcej ciepła oddają przez promieniowanie.

Grzejniki, które mają duże płaskie powierzchnie lepiej przekazujące ciepło na drodze promieniowania.

W instalacjach niskotemperaturowych duże znaczenie ma powierzchnia wymiany ciepła. 

Obniżając temperaturę czynnika grzejnego spada sprawność przekazywania ciepła i tak w tym samym grzejniku przez konwekcję leci na łeb  a o wiele  mniej tracimy w nim  przez promieniowanie.

 

 

  

13 godzin temu, Cypisek napisał:

Panowie

budowa.jpeg

To grzejnik typowo konwekcyjny.

Dlatego w takich grzejnikach pojawiły się wentylatory wymuszające przepływ powietrza, to ratuje je przed  spadkiem sprawności przy obniżaniu temperatury  czynnika grzejnego.

 

22 godziny temu, zwalonygrat napisał:

P

111111111111111111111111.jpg

Lewy płytowy, a prawy konwekcyjny i dlatego trzeba gonić go na wyższej temperaturze, łapiecie.

 

Edytowane przez Animus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weżmy że potrzebujesz 2000W. 

I chcesz zasilać to temperaturą 45/35. Szukasz współczynnika korekcyjnego z temperatur 75/65/20 -----> 45/35/20 
Dla grzejnika PURMO ten współczynnik to 3,37.
2000W * 3,37 = 6740
Grzejnik który pasuje to CV33 600x3000 o mocy 7068W dla 75/65/20.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Animus napisał:

Lewy płytowy, a prawy konwekcyjny i dlatego trzeba gonić go na wyższej temperaturze, łapiecie.

Witam.

To jakim cudem dół to normalne podłogówka po całości ale całą górę (prawie 180m2) ogrzewam aluminiakami KFA i pompą ciepła gdzie ustawiona grzanie tylko od 35-40 stopni a do 44stopni w te mrozy ponad -20stopni? W jednym grzejniku na fotce to nawet termostat się przymknął.

Fajne mostki wychodzą na skosach:-))) trzeba będzie chyba zrzucić płytę bo coś tam jest spieprzone i widać w pokojach jest ok.22,5 a wnęki pokazuje 18-20stopni...

Nie no to muszę te grzejniki wyrzucić bo nie grzeją i farelkę wstawię....

Oczywiście grzejniki trzeba przewymiarować i ustawić przepływy, za małe nie dogrzeje .... za duże pogorszy się temperatura powrotu co jest złe zarówno przy gazie (kondensacja) jak i przy pompie ciepła.

Pozdrawiam.YARO

 

RB00068X.JPG.4986fd9b65af98feb7bcaf00597da4b9.JPG RB00069X.JPG.cb1be05b7ed723775a695cbfb0112228.JPG

 

Dorzucam fotkę z 17stycznia w południe było -15stopni mrozu widok grzejnika aluminiowego z około 2/3 mocy ?przy 36 stopniach zasilania jeszcze robi deltę 5-6 stopni ....... aluminiak ?

Później temperaturę na pompie podniosłem na 44stopnie ale i mróz większy się robił.

RB00058X.JPG.b34a6a85e0db1ff4fabc1cee60528a56.JPG

Edytowane przez YaroXylen
dopisek
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcąc wprowadzać w błąd proszę o uwzględnienie korekty ostatniego zdjęcia , które wykonałem 17grudnia a wtedy temp zewnętrzna wynosiła ok.3-4 stopnie. Dlatego temp zasilania grzejnika to ok.35-36stopni. Przepraszam za pomyłkę. Niestety starość......¯\_(ヅ)_/¯

Sorki ale musiałem dopisać w poście gdyż poprzedniego nie mogłem edytować.

YARO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, YaroXylen napisał:

 

Witam.

Tak z czystej ciekawości... kolegi kamienica to 70m2 jako budynek wolnostojący? Wszystkie 4 ściany budynku nie ocieplone? Czy piętro?

Pozdrawiam. YARO

Witam  , jedna ściana przylega do drugiej kamienicy, druga frontowa nieocieplona (gzymsy, bonie , 4 okna i drzwi długości 9m ), trzecia ściana symboliczny biały styropian 5cm, czwarta ściana styropian 8cm. Ważna sprawa to docieplenie stropu  w trakcie sezonu Zerwałem deski na strychu pod nimi była warstwa gliny  która leży na kolejnych deskach a potem jest pusta przestrzeń i dopiero deski od sufitu, wywaliłem wszystko do desek od sufitu i niezmiernie ucieszył mnie fakt 20 cm na wełnę. Mozolnie to szło  gdyż stryszek jest niski ok 1m  , parę łopatek gliny do wiaderka  i na kolanach wynosiłem , same położenie wełny  i przykręcenie desek to czysta przyjemność. Z racji tego , ze codziennie po pracy  ocieplałem po kawałku nie mam  wyrazistego zmniejszenia zużycia gazu. Tam gdzie był zasypowiec z dokładniej piecokuchnia  były 3 małe grzejniki po przeciwnej stronie okien, trzeba było dużo opału i wysoka temp trzymać aby to ogrzać, całe ciepło szło w komin a sprawność pieca mała. Dlatego tez decyzja o zmianie sposobu ogrzewania, ponadto przy pierwszej wizycie instalatora podał mi wielkość grzejników jakie mam kupić, dzięki poradzie @eliks kupiłem grzejniki przewymiarowane w miarę możliwości  oczywiście (4 parapety nisko 50 cm , tam grzejniki 3 płytowe wys. .40cm).Uogólniając  gdyby wcześniej przy zasypowcu była" normalna" instalacja  na pewno koszty byłyby mniejsze, ponadto  tam gdzie był piec kaflowy często temperatura pokojowa wynosiła min 28 stopni :-) 2 starsze ciepłolubne osoby i gdy spadła do 22 wydawało się zimno ?teraz przy stałej temperaturze jest inne odczucie  ciepła . Także teraz jestem bardzo zadowolony, nawet jeśli koszty były by większe to i tak jest to nieporównywalne z wybieraniem popiołu i rozpalaniem w tej piecokuchni i kaflowym ,które znajdowały się w kuchniach.Pozdrawiam . I  Jeszcze na koniec-- Tak wyglądały temperatury (pokojowa, zewnętrzna, zasilenie i powrotu) w trakcie ostatnich mrozów. Wcześniej  przy temp.40* na zasileniu i zewnętrznej 0*  kocioł dogrzewał i termostat pokojowy wyłączał ok 12 razy na dobę, wiec czekałem na mrozy aby moc zobaczyć przy jakiej temperaturze zewnętrznej będzie chodził non stop utrzymując temperaturę pokojowa ? I o dziwo 40* dało rade utrzymać zakres temperatury 22.8-23,2  sterownik pokojowy nie rozłączył grzania. Lecz 18 .01   o 5 rano zauważyłem ze temp pokojowa spadła na 22,7 i zasilenie 38-39( nie wiem czemu?) wiec poniosłem troszkę krzywa grzewcza na zasilenie poszło 42-43*  i dało rade .Natomiast zużycie gazu w tych dniach wyniosło 17.01-7,34m3   , 18.01-7,80m3,  19.01 -- 7,93m3

wykres mrozy.png

Edytowane przez piotrr1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, zwalonygrat napisał:

@YaroXylen to które lepsze? panelowe/płytowe czy takie jak Ty masz?

Witam.

Niestety nie potrafię jednoznacznie określić, które grzejniki są lepsze. Moja sytuacja jest troszkę inna i mając już wykonaną instalację z grzejnikami aluminiowymi, która działała na kotle groszkowym porostu do pracy w niej została zaprzęgnięta w pompa ciepła. W/g wszelkich znaków na niebie i ziemi PC miała sobie poradzić, ale nie ma to jak podczas warunków poligonowych czyli np. takich mrozów. To co przypuszczałem działa i to nawet z zapasem.

Zawsze należy brać pod uwagę wszystkie głosy.... Jeden przykładowo powie tobie że grzejniki aluminiowe są beee bo rozpadły sie po kilku latach.... a ja powiem Tobie że grzejniki PURMO (blaszaki) osobiście widziałem jako sito po 8 lub 9 latach i awaryjnie zostały wymienione wszystkie całym domu w środku sezonu grzewczego, więc u mnie blaszak jest mocno "na cenzurowanym" co nie znaczy że nie będzie działać. Opisywana w tabelkach sprawność blaszaków jest większa jednak grzejniki alu 3 kanałowe KFA które posiadam chyba niczym nie ustępują blaszakom 2 płytowym jedynie mają troszkę większą objętość wodną przy podobnych gabarytach. Przy 3 płytach owe wartości są zdecydowanie lepsze na korzyść płytowych. Warto poczytać również o korozji aluminium, jednak grzejniki krakowskie KFA wykonane są jak deklaruje producent ze stopu stabilizowanego (pasywowanego) odpornego na korozje elektrochemiczne występujące w instalacjach CO mieszanych. Osobiście od wielu lat używam inchibitorów korozji.

Na twoim miejscu instalację wykonałbym jednak na grzejnikach blaszanych 3 "warstwowych" koniecznie przewymiarowanych i do tego układ zalać również jakimś inchibitorem korozji. Nadmieniam że przewymiarowany grzejnik aluminiowy na pewno będzie działał równie skutecznie lecz tutaj dochodzą jeszcze gabaryty oraz względy estetyczne. W przypadku kotłów gazowych kondensacyjnych czy pomp ciepła przewymiarowanie to tylko jednorazowy większy wydatek,  jednak wymierna korzyść dla Twojej kieszeni, gdyż sprawność tych urządzeń wzrasta i odczujesz to w mniejszych wydatkach na ogrzewanie, które z roku na rok rosną. To jest tylko moja własna opinia i będę cieszył się jeśli okaże się pomocna w podjęciu Twojej decyzji .

Pozdrawiam. YARO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2021 o 12:33, zwalonygrat napisał:

@YaroXylen to które lepsze? panelowe/płytowe czy takie jak Ty masz?

Jak dobrze policzysz i dasz odpowiednio dużo to w sumie obojętnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytania w stylu " jak masz?", "podajcie swoje nastawy kotła!"

Są jednymi z większych głupot na tym forum i nie tylko na tym!

Tego nie można porównywać!

Jakbyś znał swoje i kolegi zapotrzebowanie na ciepło w W/m2 lub w W/m3 to byście mogli się porównywać na grzejniki

A tak to trzeba policzyć albo potem zmieniać lub dokładać - czyli dla pseudo przemądrzałych skręcane będą lepsze , a i hydraulik dod zarobi.

A blacha taka słaba nie jest - w układzie zamkniętym to min 15lat.

Na poprzednim domu w 2000r wieszałem blachę Kermi , teraz przed Nowym Rokiem wymieniałem tam kocioł, stan grzejników ideał- 20 lat bez 4 miesięcy.

Ze względu na przejście z atmosferycznego na kondesat, trzeba było trochę pozamieniać grzejniki miejscami.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam , ja mam stalowe w układzie zamkniętym ponad dwadzieścia lat i nic im nie jest .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, zwalonygrat napisał:

Witam.

Ale to tylko moje zdanie..... 1,25 do 1,3 żeberka na 1m2 w przypadku KFA https://sklep.kfa.pl/katalog/grzejnik-aluminiowy-g500f-1104.html

Jednak weź pod uwagę również blaszaki i opinie innych kolegów.

2 godziny temu, sambor napisał:

A blacha taka słaba nie jest - w układzie zamkniętym to min 15lat.

Oczywiście że masz rację, każdy ma inne wnioski i obserwacje. Sam potwierdzisz że jakość wody w układzie ma również ogromne znaczenie dlatego sugeruję użycie inhibitorów.

Tak właśnie powinna wyglądać merytoryczna dyskusja co mnie osobiście cieszy, rzeczowe argumenty, wymiana doświadczeń i spostrzeżeń..... czego życzyć można kolegom w  innych tematach bo obserwując inne wątki to aż strach się odezwać aby nie zostać "skopanym".

Pozdrawiam. YARO

  • Lubię to 1
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.