Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gredy ,a zapodaj tutaj wysokość swojej blachy i od dołu gdzie sie zaczyna ta szczelina w cm to sobie porównam gdzie to wypadnie na oryginalnej blasze zmiejszającej ,lub zmienie tak by nie bylo zbyt wysoko ,zeby za duzo sie nie rozpalało ale to zobacze w realu .

 

A od siebie dodam ze ta blacha w oryginale niezbyt fortunnie sie styka z ruchomymi rusztami -wypada na styku ruszt ruchomych i ma taka stopke ,i teraz jak wpadnie węgielek lub co gorsza kamyczk miedzy kiwajacy sie ruszt a ta stopke blachy to blokuje ruszt az wegielek sie skruszy a kamyczek gdzies wyjdzie bokiem -tak z praktyki .

Mozna blache ustawic na osi kiwajacych sie ruszt jak tu strzałkami zaznaczyłem i  wtedy jest lepiej 

post-65608-0-18809900-1493240091_thumb.jpg

lub w blasze na dole zostawic tylko z boku jakby stopki ,cały srodek wyciąc od dołu na 2-3cm i dodatkowo tez wizjer do czyszczenia palnika ,wtedy sie nie powinno blokowac ,a tak cierpi wajcha i cały mechanizm ,a zupelnie niepotrzebnie 

post-65608-0-52506400-1493239651_thumb.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Gredy za informacje:-) a powiedz mi jakiej grubosci masz ta bleche zmniejszajaca rusz i jakich wymiarow otwor na dole i jeszcze czy ta blacha moze miec wysokosc do samych drzwiczek zaladowczych,?( zasyp gorny) bylaby wtedy jedna blacha do wegla i do drewna u mnie tak by pasowalo bo przewymiarowalem troche piec:-\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubość blachy 6mm (ta sama z której kocioł jest zespawany ;) ) Bez żadnych wygiętych stopek.

Otwór oddymiający zrobił bym teraz ze 2-3cm niżej. 

Tak. Jak najbardziej można zrobić sobie wysoką blachę, pod same drzwiczki, kiedyś nawet miałem taką do brykietu. ;)

 

 

post-65457-0-54777900-1493319583_thumb.jpg

post-65457-0-61119700-1493320396_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak za wysoko zrobisz, będzie Ci się dymić na kotłownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób 2-3cm niżej niż u mnie jest. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ stary kocioł dogorywa to po przeczytaniu wszystkich 265 stron o kotle MPM zdecydowałem się na jego zakup.Właśnie dzisiaj został przywieziony w wersji 12-14 kW z zasypem górnym.I tu dla mnie ciekawostka,w czopuchu nie ma szybra a przegroda zmniejszająca zasyp ma już wycięty otwór na dostęp do palnika.Reszta to taka jak ludzie pokazują w internecie,produkcja 2017 rok.Na chwilę obecną mam duża nadzieję że ominą mnie problemy jakie niektórzy z nim mają,a jak będzie to czas pokaże. post-15050-0-02175600-1493478958_thumb.jpg      post-15050-0-91843400-1493478976_thumb.jpg       post-15050-0-40245200-1493479139_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się chciałem zapytać o taką rzecz.

 

Mam sobie bufor 1000L, laddomat oraz instalację z grzejnikami podłączoną przez zawór mieszający. Na grzejnikach zwykle 45-55°C, w buforze od 70 do 95, zależy ile węgla wrzucę.

Obecnie palę w starym nieszczelnym kotle ze złomu, górno-dolnym. Kocioł bylejaki, ale daje radę zagrzać bufor w 1.5h. Wiadomo, że po chwili rozpala się cały zasyp, co akurat tutaj jest nawet zaletą, bo szybko wzrasta moc. Ale nie o to mi chodzi.

 

Problem jest w tym, że grzejniki wykańczają wodę w buforze w jakieś 6-8h. Tzn, np. z 80°C spada do 40, a wiadomo że przy 40 grzejniki już niebardzo grzeją. I teraz co zrobić, żeby nie musieć latać do kotłowni co 6h i rozpalać w piecu i siedzieć i pilnować. Tylko żeby wejść, dorzucić węgla i iść z powrotem?

 

Jakby tak kupić tego MPM DS o mocy 8-10kW, albo 12-14 z wkładką i ustawić miarkownik ciągu na 80°C. Dopóki się zbiornik nie nagrzeje to klapka będzie otwarta, a po nagrzaniu przymknie się, aż grzejniki trochę nie rozładują zbiornika i wtedy kocioł zaś podgrzeje itd. Chodzi o to, żeby nie musieć za każdym razem rozpalać.

Czy to będzie działać? i czy ma sens...

Edytowane przez granata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy z takich trocin,da się zrobić jakiś brykiet? Frakcja jest mniej wiecej taka, jak trociny,których używa się do wyscielania klatek chomikom. W każdym razie,są większe niż te tartaczane,czy spod piły motorowej.

Edytowane przez MistrzMasarski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość brodekb

Zozuś ,

prosze porób wiecej zdj  szczególnie palnik ,układ cegieł,palnik z góry od strony klapy nad kanałami wymiennika i zdj od str wyczystki czy cos sie zmieniło w komorze nawrotnej,tzn czy zwiekszyli długośc wymiennika w dół i  ta blacha tam na dole pod wymiennikiem ile cm od dna do blachy ,jak czytałes cały temat to wiesz o co chodzi -Dzieki 

Mistrz Masarski ,

co do drobnych frakcji to ja mam dostep do tektury z opakowań ,w sklepie sie cieszyli że brałem bo mieli z tym problem,ładowałem cały stary piec ,podpalałem od góry i miałem ciepła wode za darmo ,w MPM lipa nie da sie a to z powodu ze zatykało palnik i jak paliłem na uchylonych drzwiczkach to ciąg porywał kawałki spalonych czesci tektur i zapchało cały piec ,jak za mało powietrza to przydymiało ,słowem odpusciłem papier ,a miałem za darmo ciepła wode latem.

Tak ze może byc podobnie ,tzn palnik wciagnie spalone drobiny żaru z tych trocin /wiórek i zapcha palnik lub komore nawrotna ,ale to musisz robic próby ,ja powyzej opisałem co miałem w praktyce z tekturą.

Granata ,

jak oczekujesz pomocy to po prostu uzupełnij opis a avatarze /cos jak u mnie np/  wtedy bedzie wiadomo co i jak ogrzewasz ,bo moze bufor za maly ,albo masz sporo do ogrzania ,bo tak nie wiadomo nawet co doradzic ,wypełnij to ,wklej do avatara plus opis co masz :

http://cieplowlasciwie.pl/start

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się chciałem zapytać o taką rzecz.

 

Mam sobie bufor 1000L, laddomat oraz instalację z grzejnikami podłączoną przez zawór mieszający. Na grzejnikach zwykle 45-55°C, w buforze od 70 do 95, zależy ile węgla wrzucę.

 

Problem jest w tym, że grzejniki wykańczają wodę w buforze w jakieś 6-8h. Tzn, np. z 80°C spada do 40, a wiadomo że przy 40 grzejniki już niebardzo grzeją. I teraz co zrobić, żeby nie musieć latać do kotłowni co 6h i rozpalać w piecu i siedzieć i pilnować. Tylko żeby wejść, dorzucić węgla i iść z powrotem?

 

Z tego co piszesz wynika, że masz zapotrzebowanie na moc grzewczą - 6-7kW.

Aby nadal korzystać z bufora potrzeba kotła min 2x większego niż zapotrzebowanie budynku. 

Z drugiej strony policz zapotrzebowanie na ciepło wg strony  http://cieplowlasciwie.pl/ i podaj wynik.

Wtedy można dobrać kocioł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat z pytaniem.

Ile faktycznie potrzeba miejsca żeby się dostać do wyczysek bocznych tych z tylu drzwiczek po obu stronach ( mpm da 17-19kw).

Producent pisze w instrukcji żeby kocioł miał przynajmniej pół metra po obu stronach od ścian.

W moim przypadku kocioł by był we wnęce i około 30 cm licu po bokach.

Nie wiem czy to wystarczy.

 

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość brodekb

Czitos ,

jak sie nie da inaczej ustawic kotła to mozesz go czyścić od góry jak i ja to robie na szybko nieraz ,potrzeba tylko dobrego odkurzacza przemysłowego ,z metalowym baniakiem i podwójna rura stalowa od odkurzacza ,wtedy od góry czyscisz wyczystke wsadzajac rure od góry az na samo dno i nie przesuwac na boki tylko unosic lekko i stukac bo nieraz sadza zastana ,nieraz pyłek ale obydwa kanały tak czyścić.

Rura plastikowa lubi zmięknąc jak piec gorący ,wtedy łaczenia puszczaja i lubi spaść ,i zanim sie wyciągnie to sie złoży na dole jak wąż gumowy -sprawdzone osobiście ;-)

Dodatkowo mozesz też tak czyscic palnik od góry jak zakitowany ale tam sie lubia wsuwac kawałki kamyczów,wegla i zatyka rure co chwila .

PW jak sobie raz ustawisz to tak prawdopodobnie zostanie ,czyli jedną strone PW zamykasz na stałe całkiem i tylko z jednej strony regulujesz ,w zakresie 1/2 do otwarcia na max -i wtedy nie bedzie trzeba gimnastyki zeby sie tam dostac czyścic i regulować -to tak z praktyki ;-)

post-65608-0-80626300-1493657148_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat z pytaniem.

Ile faktycznie potrzeba miejsca żeby się dostać do wyczysek bocznych tych z tylu drzwiczek po obu stronach ( mpm da 17-19kw).

Producent pisze w instrukcji żeby kocioł miał przynajmniej pół metra po obu stronach od ścian.

W moim przypadku kocioł by był we wnęce i około 30 cm licu po bokach.

Nie wiem czy to wystarczy.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Poproś producenta niech Ci zrobi wyczystkę z dostępem przez popielnik. O ile dobrze pamiętam tak było zrobione w hefach. Na etapie produkcji kotła to jakieś max. pół godziny roboty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zozuś ,

prosze porób wiecej zdj  szczególnie palnik ,układ cegieł,palnik z góry od strony klapy nad kanałami wymiennika i zdj od str wyczystki czy cos sie zmieniło w komorze nawrotnej,tzn czy zwiekszyli długośc wymiennika w dół i  ta blacha tam na dole pod wymiennikiem ile cm od dna do blachy ,jak czytałes cały temat to wiesz o co chodzi -Dzieki 

Mistrz Masarski ,

co do drobnych frakcji to ja mam dostep do tektury z opakowań ,w sklepie sie cieszyli że brałem bo mieli z tym problem,ładowałem cały stary piec ,podpalałem od góry i miałem ciepła wode za darmo ,w MPM lipa nie da sie a to z powodu ze zatykało palnik i jak paliłem na uchylonych drzwiczkach to ciąg porywał kawałki spalonych czesci tektur i zapchało cały piec ,jak za mało powietrza to przydymiało ,słowem odpusciłem papier ,a miałem za darmo ciepła wode latem.

Tak ze może byc podobnie ,tzn palnik wciagnie spalone drobiny żaru z tych trocin /wiórek i zapcha palnik lub komore nawrotna ,ale to musisz robic próby ,ja powyzej opisałem co miałem w praktyce z tekturą.

Granata ,

jak oczekujesz pomocy to po prostu uzupełnij opis a avatarze /cos jak u mnie np/  wtedy bedzie wiadomo co i jak ogrzewasz ,bo moze bufor za maly ,albo masz sporo do ogrzania ,bo tak nie wiadomo nawet co doradzic ,wypełnij to ,wklej do avatara plus opis co masz :

http://cieplowlasciwie.pl/start

 

Kolego brodekb ,co się dało to pomierzyłem i porównałem z wymiarami podawanymi przez posiadaczy MPM 12-14 kW z tego forum.Wygląda na to że istotnych zmian nie ma ,brałem pod uwagę kotły wyprodukowane w ostatnim czasie a szczególnie ten z filmu kolegi maronka61

 Nie wiem czy firma numeruje kotły po kolei czy z rozbiciem na poszczególne moce ale ten z filmu ma nr 1199(chyba)a mój ma nr.1285.I są takie same jeśli chodzi o palnik,układ płyt szamotowych.post-15050-0-63000900-1493666591_thumb.jpgA na stronie 109 tego tematu są fotki palnika z przed roku z innym układem szamotu,chociaż wymiary raczej te same.Ten z filmu nie ma tej blachy pod drugim wymiennikiem,mój posiada.Blacha kończy się na wysokości 12 cm nad dnem.Jedyna różnica to brak szybra w czopuchu i wycięty otwór o wymiarach 20x9 cm w akcesorium jakim jest przegroda zmniejszająca zasyp.Zrobiłem eksperyment i ustawiłem płytę OSB z boku kotła w odległości 30 cm.Trochę kłopotliwe ale nie niemożliwe żeby niewypasiony człowiek dostał się do bocznej wyczystki.Można się nawet dostać do króćca spustowego z tyłu kotła.Ogólnie zajrzałem w każdą przysłowiową dziurę i porównujac do wyrobów innych firm(jeśli chodzi o wykończenie i ilość materiału)to myślę że MPM powinien kosztować mniej niż te 3700 pln. Edytowane przez zozuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproś producenta niech Ci zrobi wyczystkę z dostępem przez popielnik. O ile dobrze pamiętam tak było zrobione w hefach. Na etapie produkcji kotła to jakieś max. pół godziny roboty.

ale tam jest jeszcze przegroda przez którą podawane jest PW tak że trochę kombinacji by było z tą wyczystką przez popielnik ale możliwe jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość brodekb

MistrzMasarski ,znalazłem filmik na YT jak mozna palic trociny w MPM,ciekawe rozwiązanie  i niedrogo do przeróbki -blacha ,zobaczcie sami ,tylko blacha mi wyglada na świeżą nieokopcona ciekawe jak to sie sprawdziło później ,i jak sie wpisze na YT hasło MPM DS pojawia sie juz troche róznych filmików 

Blacha 4 powiększona na wezyrkach
dolna krawędź ok.2cm poniżej góry palnika-opis autora filmiku pod filmem

Edytowane przez brodekb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy takie uniesienie zasypu miało by sens i smoła nie zaklejała by drzwiczek tylko spływała do środka i ciekawe czy producent mógłby zrealizować takie zamówienie ( po lewej kocioł standard a po prawej zasyp uniesiony np. o 30 mm.) post-73503-0-06129900-1493728613_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam, czytam... przymierzam się do zakupu tego kotła 12-14 + bufor, ale widzę, że większość użytkowników tu pali drewnem. Czy ktoś pali w tym kotle węglem? Mój nowy dom stoi 1,5km od KWK Wesoła, więc drewno w takim miejscu to nieporozumienie...

Palę tylko węglem orzech II Wesoła pali się rewelacyjnie mało popiołu rzadko trzeba rusztowac. Próbowałem też inne rodzaje węgla poczytaj moje posty. Jak masz koło siebie kopalnię Wesoła to problem z odpowiednim węglem do MPMa masz z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.