Gość brodekb Opublikowano 13 Lutego 2017 #4326 Opublikowano 13 Lutego 2017 Ciekawa ta smoła w wymienniku ,ale taka "żywa smoła" jak w komorze załadowczej czy sucha ,czy jak to zwać -spalona. Komin wydaje mi sie za krótki ,może dołożyc izolowane przedłuzenie nasade komina ? Może zmienic opał na większą granulacje żeby nie zatykał palnika -węgiel Barter z Leroy testowałem i palił sie ok ale z blacha przegroda sie zwieszał. Ja pale w piecu praktycznie od dziecka ,był koks ,wegiel brunatny ,wegiel ,ale tego pieca sie ucze od nowa ,i co inni pisza ze trzeba go wyczuć i sie nauczyc :-) Cytuj
Warmiński Opublikowano 13 Lutego 2017 #4327 Opublikowano 13 Lutego 2017 Oto moja nowa przegroda betonowa, a raczej stalowa. Pospawane trzy ceowniki gr. 6mm... Cytuj
MistrzMasarski Opublikowano 13 Lutego 2017 #4328 Opublikowano 13 Lutego 2017 Kominiarz mówił, że kolanko do komina, zmniejsza ciąg o jakieś 30% Cytuj
SONY23 Opublikowano 13 Lutego 2017 #4329 Opublikowano 13 Lutego 2017 A wejście rury do komina uszczelnione ? No i warto, jeżeli nie znajdzie się inna przyczyna, ocieplić tą rurę wełną żeby się spaliny nie wychładzały. Większa temp. spalin = lepszy ciąg komina. Cytuj
muflon1999 Opublikowano 13 Lutego 2017 #4330 Opublikowano 13 Lutego 2017 Kocioł jakby byłb przewymiarowany to gotowałby bufor. A w buforze 60 stopni tyle ile na piecu i wyłącza pompę. Komin na równo z kalenicą Gotowałby gdyby miał odpowiedni cug, według mnie kocioł jest za duży do Twojego komina(dodatkowo przez kolana i tą rurę stalową), zwłaszcza że na krótkim obiegu jest ok. Podejrzewam, że ten najmniejszy MPM dałby radę z tym kominem a w Twoim przypadku droga spalin jest zbyt długa. Cytuj
yachtline Opublikowano 13 Lutego 2017 #4331 Opublikowano 13 Lutego 2017 Masz smołę w wymienniku ?Jak odkrecilem blaszkę aby wyciągnąć popiół z bocznej wyczystki to była ona przylepiona smołą od dołu. Smoła taka jak leje się w komorze załadowczej. Na samych wymiennikach ciepła tylko sadza, jednak na dole smoła która wyrwała sznur,który uszczelnia tę blaszkę od PW. Cytuj
yachtline Opublikowano 13 Lutego 2017 #4332 Opublikowano 13 Lutego 2017 A wejście rury do komina uszczelnione ? No i warto, jeżeli nie znajdzie się inna przyczyna, ocieplić tą rurę wełną żeby się spaliny nie wychładzały. Większa temp. spalin = lepszy ciąg komina. Wejście do komina oczywiście, że uszczelnione. Oryginalny kielich Darco do ceramiki z redukcją z fi200 na fi180. Co do rury to na małym obiegu jak przypatrzysz się na drugiej fotce, aż stopiło piankę ocieplającą rurę miedzianą na ścianie po prawo przy wejściu rury do ściany, taka temperatura. Cytuj
Momento Opublikowano 13 Lutego 2017 #4333 Opublikowano 13 Lutego 2017 tak sobie Myślę że nie jest to pierwszy kocioł na tym kominie ,może coś siedzi w kominie i blokuje przepływ . MPM palony ostro potrafi podsuszyć komin u mnie podniesienie komina pomogło :) Cytuj
yachtline Opublikowano 13 Lutego 2017 #4334 Opublikowano 13 Lutego 2017 (edytowane) Przed tym kotłem komin nie był używany. To nowy dom, 2tyg temu pierwszy raz odpaliłem kocioł i pierwszy raz użyto komin. Edytowane 13 Lutego 2017 przez Ryszard Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu Cytuj
Maćko86 Opublikowano 13 Lutego 2017 #4335 Opublikowano 13 Lutego 2017 też zamierzam podnieść komin, w zależności od pogody pali się różnie, ale właśnie wtedy jak pogoda nie dopisuje to podniesienie komina może dużo pomóc. Ja mam obecnie około 6 metrów z cegły 16x14 i mam zamiar metr pojechać do góry. Dziś przy ładnej pogodzie, (mróz i słońce) na drewnie bez trudu miałem 75 stopni na kotle, ale w inne dni bywa tak, że za cholere nie można nabić temp Cytuj
Maćko86 Opublikowano 13 Lutego 2017 #4336 Opublikowano 13 Lutego 2017 na 140 m mam 12-14 kw i mam wrażenie, że 8-10 sprawdził by się lepiej, no ale juz pozamiatane, trzeba kombinować z tym co stoi w kotłowni. Wziąłem większy, bo mam duże straty ciepła, jak ok 23 wygaśnie w piecu to rano mam juz 4-5 stopni mniej w domu Cytuj
nevo Opublikowano 13 Lutego 2017 #4337 Opublikowano 13 Lutego 2017 Nie jestem ekspertem ale wg mnie to jak na tą długość czopucha jest za mało "wznoszący", tym bardziej że zaraz za kotłem jest kolano które na dzień dobry mocno zwalnia spaliny. Nie było możliwości zrobienia bardziej pionowego czopucha? Z tym kolanem to ja zrobiłbym czopuch po kątem 45st. albo i więcej. Cytuj
dan1 Opublikowano 13 Lutego 2017 #4338 Opublikowano 13 Lutego 2017 (edytowane) Też myślę że za duży kocioł w stosunku do komina oraz tej konstrukcji łączącej kocioł z kominem i jest za słaby cug żeby wciągnąć spaliny przez wymiennik. U siebie jak ostro przepale to komin jest cieplutki więc MPM potrafi nieźle dać ognia przez wydech. Edytowane 13 Lutego 2017 przez dan1 Cytuj
nevo Opublikowano 13 Lutego 2017 #4339 Opublikowano 13 Lutego 2017 (edytowane) Też myślę że za duży kocioł w stosunku do komina i jest za słaby cug żeby wciągnąć spaliny przez wymiennik. U siebie jak ostro przepale to komin jest cieplutki więc MPM potrafi nieźle dać ognia przez wydech. Kocioł? do ceramiki fi 200? żarty..... Edytowane 13 Lutego 2017 przez nevo Cytuj
emigrant Opublikowano 13 Lutego 2017 #4340 Opublikowano 13 Lutego 2017 (edytowane) Średnica komina jest dobra a nawet za duża, tylko komin jest za niski imho. 5 metrów komina dla kotła DS to o 5 metrów za mało. Tak jak pisałem, wentylator wyciągowy powinien rozwiązać problem złego ciągu przy węglu. Edytowane 13 Lutego 2017 przez emigrant Cytuj
nevo Opublikowano 13 Lutego 2017 #4341 Opublikowano 13 Lutego 2017 Blacha zmniejszająca palenisko to kompletny niewypał. Węgiel ją załatwi momentalnie. Producent niby wychodzi z tym do klienta, tylko mam wrażenie, jakby tego nie przetestował. Od kilku sezonów zmniejszam komorę szamotem, jak palę drewnem i potrzebuję większej komory wyjmuję kilka cegieł i tyle. Świetnym pomysłem na zawiszanie węgla jest przekładanie go kawałkiem drewna :) proste i skuteczne jak diabli, 2-3 metry drewna na sezon. Czemu nie słuchacie niektórych ludzi! Panowie z MPM, jak to czytacie, przeróbcie obecny palnik, bo jest do d...... Dobre palniki; vienybe, p2ar. defro ds. I nic więcej nie trzeba. Ten wzorowany mam wrażenie na palniku kolegi dikijpeti, tylko on był do małego rusztu i znacznego ograniczenia mocy kotła. Wg mnie nie da się zrobić DOBREGO kotła na węgiel i drewno. Niestety albo węgiel albo drewno. Oczywiście mam na myśli konstrukcje dla szeregowego Kowalskiego. Dla ludzi z tego forum, którzy mają jakieś pojęcie i sami sobie "apgrejdują" :) swoje kociołki jest to możliwe. Tylko jaki % przyszłych użytkowników będzie chciało przerabiać coś co jest nowe i ma działać? Wiadomo producent chce sprzedać a kocioł uniwersalny jest atrakcyjny marketingowo, i tylko marketingowo. (powtarzam, zwykły Kowalski będzie klął a majsterkowicz- złota rączka, chwalił) Cytuj
dan1 Opublikowano 13 Lutego 2017 #4342 Opublikowano 13 Lutego 2017 Kocioł? do ceramiki fi 200? żarty..... fi 200 jest ok. Uważasz że 5 metrów wysokości wystarczy do tak dużego kotła DS ? Cytuj
drewniak Opublikowano 13 Lutego 2017 #4343 Opublikowano 13 Lutego 2017 Ja mam czopuch ok 1m długości w poziomie , prawie bez wzniosu i zkręcony 90*i aź dudni w moim dolniaku, chyba nie tu problem. Przepal ostro na drewnie, niech wszystko się wygrzeje i wypoci. Przy rozpalaniu podpal papier w wyczystce. Sprawdź jeszcze czy w czopuchu nie zablokowało coś na tym ograniczniku ciagu a najlepiej go wywal. Cytuj
Gość brodekb Opublikowano 13 Lutego 2017 #4344 Opublikowano 13 Lutego 2017 Warminski , no wyglada toto na kawał solidnego zelaza ale myśle że na próbe tak ,bo nie wytrzyma długo.Ja swój okap nad wejscie do palnika zrobiłem z płaskownika 10mm i po miesiacu zostało z połowe-odpadały płaskie strupy przepalonej stali i sie wygiał jak banan lekko w dół ,tak że tam solidnie grzeje :-) Gredy obecny palnik spełnia załozenia producenta ,czyli czysto efektywnie ,i bedzie ok jak sie bedzie palic cyklicznie czyli nakładamy opał,ładujemy bufor ,czyscimy i ok ,i z tym sie zgodze .Ale sam wiesz jak palimy i jak jest w rzeczywistosci .Co do blachy zmiejszającej to zrobiłem w niej taki otwierany szyber ,i jak na razie u mnie nic sie nie wygieło i nie przepaliło ,blacha prosta więc na blache nie narzekam :-)Ale jak spawałem ten szyber to zrobiłem to solidnie i nie załowałem stali ,wiec jest ok . Wspomniałes o materiałach do starszych wersji palników ,tzn chodzi o części szamotek na palnik czy rysunki techniczne ?i jak zrozumiec "moge udostepnić" ? Yachtline ciekawy masz przypadek ,ale ok,im więcej danych to moze ktos trafi w problem ,a moze wszyscy po trochu maja racji . Jak dla mnie za długi odcinek od pieca do komina ,jedyne co mi sie wydaje logiczne to moze co radzi SONY23-ocieplic ten odcinek ?kupić sama wełne co jest do obkładania -stabilizowania kominów ceramicznych takie nacinane walce ,ale poczytaj o klasie palności wełny. To jest spory odcinek i jak sie nie da inaczej to na juz tylko ocieplić. Mam termometr do mierzenia temp spalin i róznica jest od 70 do dobrze ponad 100st na czopuchu gdy otwieram i zamykam krótki obieg spalin ,i na tak krótkim odcinku tyle sie schładzaja spaliny ,więc tu na tej rurze sie schłodza wiecej i im zimniej tym gorszy ciag co napisał kolega wyzej. kup sobie TM902C z przyciskiem i mierz temp ,sam bedziesz miał porównanie ,i co tu kiedys napisano ze na wylocie komina na dachu ma byc min 60st zeby było ok ,ciekawe jak jest u Ciebie na wyjsciu z pieca ,przy wejsciu do pionu komina i na wylocie ,i jak bedzie po ociepleniu . Cytuj
romano909 Opublikowano 13 Lutego 2017 #4345 Opublikowano 13 Lutego 2017 (edytowane) Jakiś czas temu jeszcze w starym kotle też DS miałem problem z ciągiem kominowym, podczas rozpalania w lecie żeby grzać CWU musiałem najpierw rozpalić gazetę w wyczystce żeby zaciągnęło. Problem znikł kiedy podniosłem komin zaledwie o jakieś 50cm. Ciąg się bardzo poprawił. Sam nie umiałem w to uwierzyć że może być taka poprawa. Tak jak Koledzy uważam że komin jest za niski. Edytowane 13 Lutego 2017 przez romano909 1 Cytuj
856218 Opublikowano 13 Lutego 2017 #4346 Opublikowano 13 Lutego 2017 Oczywiście termometr w połowie średnicy wydechu gdyż temperatura mierzona na zewnątrz czopucha to nawet 80 stopni różnicy . Cytuj
piastun Opublikowano 13 Lutego 2017 #4347 Opublikowano 13 Lutego 2017 w twoim przypadku przcyczyn problemu może być kilka i musisz wdrażać propozycje po kolei. Ja od siebie dodałbym jeszcze ocieplenie tej rury wełną mineralną. Cytuj
856218 Opublikowano 13 Lutego 2017 #4348 Opublikowano 13 Lutego 2017 Na takim odcinku to obowiązkowo wełna , swoją drogą jak dla mnie to naprawdę mega odległość w poziomie i jeszcze z kolanem . U siebie , policzyłem że przy wymianie na MPM-A muszę przedłużyć czopuch o jakieś 40 cm w linii prostej do komina i już pojawiły się wątpliwości odnośnie ciągu :) Cytuj
robi251 Opublikowano 13 Lutego 2017 #4349 Opublikowano 13 Lutego 2017 Koledzy kupi mpm 8-10 gorny zasyp z wyjsciem zasilania na srodku miedzy wyczystka a drzwiczkami? Jezeli tak i ktos ma taka konf. jak z czyszczeniem. Cytuj
Gredy Opublikowano 13 Lutego 2017 #4350 Opublikowano 13 Lutego 2017 (edytowane) Witam. @yachtline W zasadzie koledzy napisali w czym jest problem i niewiele nowości wniosę. Reasumując rozbija się głownie o ciąg i w mniejszym stopniu zbyt duży kociołek jak na taki metraż i bufor. Rozwiązania to: -Podnieść komin -Zastosować wentylator wyciągowy. -Ocieplić rurę do komina. Zanim zdecydujesz się na któryś wariant, kupił bym połówkę" szmotki",lub tą co stoi na wkładce "zawirowywaczu"( strzałka czerwona w załączniku) Przyciął na wymiar 8.5/23cm położył ją na płask (czarny element) zostawiając szczelinę 2/3cm do wymiennika i palił na krótkim obiegu. Powinno pomóc do czasu rozwiązania problemu, bez zbyt dużych strat kominowych. Wracając do głównego problemu, na Twoim miejscu żeby nie szpecić domku wybrał opcję wentylatora wyciągowego i ocieplenia rury. Wentylator pomagał by dojść kotłowi do zadanej temp, ogrzewając komin i wzmacniając ciąg a po osiągnięciu zadanej i wyłączeniu się go, jest szansa na palenie na naturalnym ciągu. Gredyobecny palnik spełnia załozenia producenta ,czyli czysto efektywnie ,i bedzie ok jak sie bedzie palic cyklicznie czyli nakładamy opał,ładujemy bufor ,czyscimy i ok ,i z tym sie zgodze .Ale sam wiesz jak palimy i jak jest w rzeczywistosci .Co do blachy zmiejszającej to zrobiłem w niej taki otwierany szyber ,i jak na razie u mnie nic sie nie wygieło i nie przepaliło ,blacha prosta więc na blache nie narzekam :-)Ale jak spawałem ten szyber to zrobiłem to solidnie i nie załowałem stali ,wiec jest ok .Wspomniałes o materiałach do starszych wersji palników ,tzn chodzi o części szamotek na palnik czy rysunki techniczne ?i jak zrozumiec "moge udostepnić" ? U siebie w blasze mam od spodu wycięty prostokąt na przeciw palnika 24/11cm. Uważam ze dzięki temu zabiegowi, moja stałopalność między odpopielaniem,znacznie wzrosła. A obsługa, rozpalanie, wyciąganie kamieni i syfu z palnika bezproblemowa ;) Jeśli ktoś chce mogę dać wskazówki jak złożyć starszą wersję palnika. Co na czym postawić i na ile przyciąć ;) Zmotywowany problemami z zatykaniem palnika, przebudowałem całkowicie u siebie komorę spalania i testuje nowe rozwiązania :) NA tą chwilę dość obiecująco to wygląda, szamot świeci. W palniku cały czas piekło, temp spalin ok 190*C na kotle 70*C drugi dzień palenia nic się nie zatyka, pali się bardzo stabilnie. Edytowane 13 Lutego 2017 przez Gredy Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.