Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

... Aktualnie palone jest węglem no ale nie można ustawić na 60 bo za gorąco i większość czasu się kisi.

Masz powiedzmy podobny dom i racja, że poprawa budynku "pogorszy" ogrzewanie. U mnie dolniak 11KW z nawiązką 'ogarnia' mój dom przy -14*, niżej nie był tej zimy. Niestety ale tylko zawory mieszające lub bufor poprawi sytuację i pozwoli puszczać np. 40*. Innym wyjściem jest przeliczyć moc kaloryferów, zmniejszyć je i tym dostosować je do pracy z temp 60 czy jeszcze lepiej ok. 70*  (lepiej dla kotła, gorzej dla mieszkańców)

Opublikowano

Tylko w takiej kwestii nie wiem czy nie lepiej po prostu rozważyć gazu. Nawet na stronie w kalkulacji masz prawie że porównywalne koszty palenia na węglu, drewnie i gazie: 

2700 zł drewno,

3300 zł węgiel w prawidłowym spalaniu

4100 zł gaz

5100 zł węgiel kiszony

 

Masz grube mury - to bardzo dobry kapitał na świetny bufor cieplny. Ja na Twoim miejscu - skoro i tak inwestujesz w ocieplenie - poszedł bym w kierunku nie 5 cm styropianu tyko 8cm lub nawet 10 cm. Dostajesz bardzo dobrze odcięte izolacyjnie grube mury. Koszt nie jest jakoś dodatkowo ogromy bo płacisz tylko za styropian a robocizna zostaje na tym samy poziomie. Koszt instalacji tez dużo Ci nie wzrasta bo  niekondensacyjny kocioł gazowy kupujesz za ok .3 tyś. zł. Dostajesz bezosobowość, brak popiołów i śmiecenia, automatyczne sterowanie i doskonała regulacje temperatury, a po wygrzaniu murów bardzo duży bufor cieplny w ścianach.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Termostaty na grzejnikach przy kotle węglowym to trochę niebezpieczne rozwiązanie bo przy pewnych warunkach może nam zrobić kuku kocił jak termostaty pozamykają nam grzejniki.

Co do sterownia grzaniem przy piecu to się nie zgodzę. Można to zrobić w bardzo prosty sposób za pomocą termostatu pokojowego i pompki przy braku grawitacji lub termostatu pokojowego i pompki oraz elektrozaworu przy obiegu grawitacyjnym. i wcale to nie oznacza, że w piecu będzie się kisiło.

Warto nadmienić, że to rozwiązanie dużo lepiej utrzymuje temperature w domu niż podczas grzania kotłem gazowy. Fakt, że ogrzewanie gazem jest wygodniejsze bo włącza sie raz do roku i ma sie z głowy jednak porównanie ceny gazu do zaróbków ma się ni jak do palenia węglem czy drzewem i jakieś tam wyliczenia nie oddają całej prawdy jeżeli chodzi o koszty.

Opublikowano

Panowie proszę o pomoc, opinie najlepiej obiektywny fakt:). Kocioł MPM DS o jakiej mocy do takiego domku http://cieplowlasciwie.pl/wynik/lyj 8-10 czy 12-14? Teraz przy kotle co jest SAS 12,5kw dolno-górnego spalania przy temperaturach 1-2 stopnie celcjusza na zewnątrz jak ustawie temperature na kotle 60 stopni to mam "saune" w domu jest poprostu za ciepło. Budynek aktualnie nie ocieplony. Gdy zacznie się robić ciepło to przyjdzie styropian 5cm oraz tynk na wiosne. Na stronie cieplo właściwe napisane jest, że kocioł zasypowy przy takim zapotrzebowaniu budynku na ciepło najlepiej jakby miał 13-14KW. Skoro teraz jak budynek jest nieocieplony i przy teperaturze na dworze 0-3 stopnie a na kotle 60 stopni robi mi się sauna to czy po ociepleniu steropianem będzie jeszcze "gorzej"? Skłaniam się ku 8-10Kw i tak czuje, że by było w sam raz. Chyba, że jaby kocioł miał za duża moc to można by było obłożyć go szamotem dla zmniejszenia mocy.

 

Chce zmienić kocioł z górno-dolnego spalania SAS jaki jest aktualnie na dolne spalanie, po ociepleniu budynku. Chcę aby spalanie było bardziej efektywne oraz czyste. Zastanawiam się aby do kotła SAS włożyć na próbę cegły szamatowe bez przerabiania go na dolny czy górny jak to robili niektórzy z naszego miłego forum, tylko aby zmniejszyć jego moc. Aktualnie palone jest węglem no ale nie można ustawić na 60 bo za gorąco i większość czasu się kisi.

Jaki jest sens w ocieplaniu styropianem 5cm, zrób przynajmniej 10cm, a norma to 15cm, robota ta sama tylko cena styropianu wyższa. Przyda Ci się te 60st bo po ociepleniu trzeba mocno grzać i intensywnie wietrzyc.

Opublikowano

Słuchajcie, czasami z różnych względów nie da się zastosować grubszego ocieplenia - ale zawsze warto w takim przypadku pójść w jakość materiału (kupic najlepszy styropian a nawet XPS, jeżeli finansowo da radę) i wykonania (pilnujemy dokładnego układania, wypełniania szczelin pianką itp).

Opublikowano

Przecież o jakości styropainu nie świadczy jego grubość tylko współczynnik lamda. Grafitowy markowy 8cm 0.030 może być lepszy niż 15cm zwykły. 

Opublikowano

Offtop owszem, ale nie - nie może być 8cm 0,03 lepsze niż 15 cm 0,044  - oczywiście, gdy oba są prawidłowo położone i firma trzyma choć w przyblizeniu normy (nawet uwzględniając "krzywe" płyty taniego styropianu i konieczność ich częściowego zeszlifowania).

Cudów nie ma - grubość ocieplenia jest bardzo ważna, parametrem można trochę nadgonić (dlatego piasłem o jak najlepszych materiałach i dokładnym położeniu), ale nie zniweluje się dwukrotnej różnicy grubości warstwy.

Opublikowano (edytowane)

Dziękuje za rady i podzielenie się przemyśleniami. Narazie zbieram informacje. Wszystko okaże się po dociepleniu budynku. Styropian nie może być szerszy ze wzgledu odległości ściany od dachu oraz różnicy ściany w pionie. Trochę krzywo idzie ku górze i będzie trzeba nadlozyc. To tyle nie chce robic offtop. Do firmy MPM również mam niedaleko. Dziękuje za numer telefonu. Mam zamiar wybrać się osobiście, zobaczyć, poznać i doświadczyć :)

Edytowane przez onelove
Opublikowano

No własnie Panowie,mamy tu producenta dość elastycznego , a my mu zawracamy głowę pierdołami które można sobie samemu zamontować lub nie.

Może wykorzystać chęci producenta i podpowiedzieć mu żeby stworzył coś (kocioł ds) na miarę naszych czasów.

Myślę o kociołku o zmiennej powierzchni wymiennika i równocześnie rusztu co dawałoby np. dwie moce (6kw.na wiosnę jesień a 12kw na większe mrozy

zimą).Przy takiej budowie kociołka, przy małych przeróbkach można to szybko zrobić dość małymi kosztami i nakładem pracy.

Jeśli się Wam spodobał mój pomysł to służę pewnymi przemyśleniami.

Opublikowano (edytowane)

To jest bardzo ciekawe co napisałeś. Ciekawy jestem czy już ktoś takiego czegoś próbował w kotłach ds na zimę palnik normalny a poza sezonem  zmniejszony  jakimś szamotem czy coś. Czy to sie sprawdza ?

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby kopiowania ostatniego postu
Opublikowano

To jest bardzo ciekawe co napisałeś. Ciekawy jestem czy już ktoś takiego czegoś próbował w kotłach ds na zimę palnik normalny a poza sezonem  zmniejszony  jakimś szamotem czy coś. Czy to sie sprawdza ?

A może prościej: zimą pięć łopat a wiosną dwie? :rolleyes:

Opublikowano

Ja bym pozostawił ta konstrukcję jaka teraz jest i pozwolił jej popracować, zobaczył jej błędy i zalety.

Jedyne co by można było dołożyć to różne wersje np. wyczystka z lewej strony, wersja do układu zamkniętego, wentylator wyciagowy, załadunek od góry, zostawił bym również tą wersje z zaladunkiem z boku by przy zamówieniu można było sobie wybrać.

Jak sie za dużo konbinuje to można zepsuć tak ciekawie zapowiadajacy piec.

Opublikowano

Najlepsze, że rozprawiają niektórzy a nikt jeszcze nie napisał, że w zasadzie kluczowym elementem aby w dolniaku się paliło bardzo dobrze jest porządny komin o sporym przekroju, o ile w nowo budowanych domach to nie problem to przy starych domach potrafi nie być tak kolorowo. Także warto wziąć ten fakt przy zakupie kotła. Prawda jest taka, że kocioł w takim układzie pionowe kanały i mały przekrój palnika potrzebuje dobrego komina ja mam 9 m pole 25 x 12 na tzw całą cegłe i jest bez rewelecji.

Opublikowano (edytowane)

Ja mam 5,5 metra przy srednicy 17x21 interesuje mnie mpm DS 14 kw  producent mowil ze pociagnie :D W danych technicznych 8 to minimum hehe

Edytowane przez mader
Opublikowano

Fidel24,

ja też mam komin na pełną cegłę 8m i jak wchodzę do kotłowni to próbuje mi zedrzeć skarpetki z nóg  :D , także myślę że jest to indywidualna kwestia ze względu na panujące warunki.

Mader,

dane techniczne muszą uwzględniać różne warunki dlatego dla uśrednienia podaje właśnie w ten sposób.

To że producent podaje 93% sprawności dla podajnikowca, to chyba się jeszcze nie zdarzyło, że klient takiego kotła po zmierzeniu wystąpił o reklamacje bo u niego wyszło 91,75% i został oszukany o 1,25%.

(swoją drogą gdyby klienci faktycznie reklamowali produkty ze względu na nieosiąganie sprawności podawanych przez producentów, to by dopiero był popłoch wśród nich, oczywiście z wypłatą odszkodowań włącznie :) )

Opublikowano

górne? chodzi Ci o kotły górnego spalana przy metodzie palenia od góry?

Tak mają mniejsze wymagania, tak samo jak kotły z poziomymi wymiennikami.

Przynajmniej tak piszą " mądrzy producenci" ( bo jest im tak wygodnie ze względu na ich kompletnie niedopracowane produkcje).

Jak pokazuje praktyka o czym można poczytać na tym i sąsiednim forum, można temu zaradzić przez stworzenie odpowiednich warunków do spalania, gdzie komin staje się uzupełnieniem a nie wyznacznikiem dobrego układu grzewczego.

Opublikowano

Wydaje mi się, że w kotle dolnego spalania jest ciaśniej na ruszcie jak się naładuje węgla, dlatego musi być lepszy ciąg aby był przepływ powietrza.

Opublikowano

Po rozgrzaniu komina pewnie znacząco zmniejsza się wymagana wysokość i przekrój. Ale jakoś trzeba rozpalić i wywołać ciąg, który nie pozwoli zasyfić kotłowni przy dokładaniu i nie pozwoli nagromadzić się gazom, które potrafią wybuchnąć.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.