Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 Oki zostawmy te nastawy tak jak radzisz, korektę dawki paliwa zmniejszam o 1% (będę obserwował i korygował)

12 minut temu, FAFAŁ napisał:

Te nieszczęsne rurki psują tu wiele :)

jak możesz to rozwiń ten temat 

Opublikowano

Ruszt awaryjny tutaj zwany generator sadzy.psuje to spalanie bo płomień trafia na zimne rury i kopci przez to . @bercus pisal by coś powiesić na test , zawsze to lepsze niż ruszt goły .

Opublikowano

spoko muszę coś wykombinować z tym rusztem bo aż mnie nosi:)

Opublikowano

Nie ma tam zbytnio miejsca, chyba że talerz perkusyjny :)

14 godzin temu, Tomci0 napisał:

zmniejszenie mocy kotła proponował @RedEd. i chyba to był strzał w 10. spalanie dobowe poszło w dół, a piec i tak dochodzi do zadanej temp.

Spalanie mniejsze bo cieplej i zapewne wykres poszedł w górę. Poza tymi dwoma szczegółami które wymieniłem nie ma żadnych korzyści które by świadczyły że elektroniczne "oszukanie" kotła jest przydatne. Przy następnej zmianie mocy kotła będzie powtórne szukanie odpowiedniego powietrza i tak w kółko Macieju.

Opublikowano

wiesz ja niewiele się znam, pierwsze zdjęcie jakie zamieściłem na forum ze spalaniem to było ponad 45KG na dobę przy temperaturach na zewnątrz nie jakichś mega minusowych a bliskich 0 z przewagą na - i palnika nie mogłem wyregulować takie były spieki. Teraz jest praktycznie 10 KG mniej i jakoś to na palniku wygląda dzięki Wam oczywiście. Chodzi mi o to że nawet jak miałem modulację zablokowaną na 50% przez jakiś czas do testów to lepiej się to wszystko paliło.

@Oldek a czemu miałbym zmieniać teraz moc na wyższą a nie zostać na tym co jest  (tego nie rozumiem)?

proszę o wyrozumiałość bo może plotę bzdury, ale staram się to jakoś pojąć ;)

Opublikowano (edytowane)

@Tomci0  Cały pic polega na prawidlowym nawegleniu palnika . Jeśli masz co grzac to też nie ma sensu palic małą ilością zaru a reszta popiolu . Zależy jaki ma się palnik i jaki odbiór , bywaly tu kotly 15kw z palnikiem od15 do 25 kw . W takim wypadku trzeba go dusić bo zamiata kotlem . U Ciebie jak jest to dobrze zgrane lepiej będzie iść w dużą ilość zaru , wypelnic go ladnie , rozbierales palnik to wiesz jak on wyglada . Później tylko lekko dmuchamy i mamy fajną modulacje z wachaniami około 15%. Nieszczęsne rurki trzeba oslonic czy to blacha czy patelnia byle było to odgrodzone od płomienia , cienka blacha szybciej się nagrzewa i lepiej pomaga dopalic gazy . Dodatkowo możesz wstawic w kolo palnika szamotki , jak jest miejsce . To podniesie temperature i lepiej spali się wszystko co odbije się od tego co jest nad palnikiem . Trzeba kombinować bo jest warto , warto by rzadziej czyścić kociol :). Oszczędności  będą czemu nie ma ich być . W koncu masz energie z tego opalu a nie tylko sądzę w kominie . Myślę że już kumasz czacze i teraz tylko tematy czytac na forum a jest tu kurde kawal dobrej wiedzy . I grzebać u siebie w kotle .

Edytowane przez FAFAŁ
Opublikowano
2 godziny temu, FAFAŁ napisał:

Ruszt awaryjny tutaj zwany generator sadzy.psuje to spalanie bo płomień trafia na zimne rury i kopci przez to . @bercus pisal by coś powiesić na test , zawsze to lepsze niż ruszt goły .

1. Żeby coś powiesić /deflektor/ to musi być miejsce.

2. Jedna szkoła mówi że to generator dadzy a druga że to pierwszy i najlepszy odbiornik ciepła.

3. Jeżeli palisz w pid czyli cały czas masz płomień to ruszt jest nagrzany bardziej i mniej wytwarza sadzy niż gdy jest co jakiś czas w czuwaniu.

4. Jak nie daj Boże będzie brak  prądu lub awaria podajnika to na rusztach zapalisz i masz ciepło a jak ich brakuje to wtedy kiszka :)

5. Ja osobiście mam ruszta wodne i wolę trochę sadzy niż nie mieć alternatywy. Nawet latem czy jesienią wrzucić można kawałek drewka i przepalić w domu jak potrzeba.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Moim zdaniem założenie patelni pod rusztem nic nie da a nawet będzie gorzej .Ruszt jest za nisko i złapiecie płomień w złym miejscu.

  • Lubię to 1
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Widziałem gdzieś w sieci płyty zrobione z szamotu, albo czegoś podobnego. Moja konstrukcja pieca podobna, klasa III, a deflektor wisi w zasadzie tuż nad palnikiem. Zastanawiałem się nad czymś takim, ale ostatecznie dałem spokój. Działa, więc nie zamierzam tego poprawiać

  • Lubię to 1
Opublikowano

Po prostu zjedz jutro na Sylwestra wszystko z tacy i na test przydrutuj pod ruszt. :-)  Zarowno na nowy rok,jak i na caly rok.

  • Lubię to 2
  • Zgadzam się 1
Opublikowano
23 godziny temu, Tomci0 napisał:

@Oldek a czemu miałbym zmieniać teraz moc na wyższą a nie zostać na tym co jest  (tego nie rozumiem)?

Ja nie sugerowałem aby zmieniać zadeklarowaną moc kotła. Napisałem że to sztuczne zaniżenie mocy kotła nie spowodowało zmniejszenia spalonego grochu. Może uda mi się opisać jak ja to pojmuję. Modulacja to nic innego jak moc kotła. Wiem że moc kotła 30KW = 100% modulacji, teraz zadeklarowałem moc 20KW i też mam do dyspozycji 100% modulacji, ale te 100% to tylko 66% możliwości palnika. Pamiętam że ktoś zasugerował chwilowe zablokowanie modulacji na 30%, zrobiłeś to na stałe i kocioł nie dogonił zadanej, a to tak jakbyś zadeklarował 9KW. Te 9KW też by miało 100% modulacji, może by starczyło na +15^C ale nie starczyło na 0^C. Teraz może być podobnie z tymi 20KW, dobre na 0^C, ale na -5^C już będzie mało. Sztuczne zaniżanie mocy nie spowoduje że kocioł mniej spali. Czy będzie zadeklarowane 20KW, czy 30KW będzie palił z jednakową mocą np. 15KW. Oczywiście modulacje w % będą inne, dlatego napisałem że wykres modulacji pójdzie w górę. Jeśli tych 20KW będzie za mało na cały sezon, trzeba będzie podnieść na 25KW czy 30KW i ponownie ustawiać napowietrzenie. Ustawiając moc raz na np. 30KW i dobierając napowietrzenie mamy spokój cały sezon.  

Opublikowano

Dodam jeszcze foto które potwierdza to co wcześniej napisałem. Wczoraj tak dla tzw testu zmieniłem na kotle moc z 30 na 20KW. Dziś po 9 wróciłem do 30KW. Na 20KW zbytnio nie szukałem dobrego wiatru, więc i wykres nie jest najlepszy. Ale jak wróciłem do 30KW i poprzednich ustawień wszystko wróciło do dobrej pracy. I należy zwrócić uwagę, fizyczna moc kotła się nie zmieniła mimo tak dużej różnicy w zadeklarowanej mocy.

Schowek02.thumb.jpg.dc40054cb6d1bde06b4c36a83354da64.jpg

Opublikowano

@Oldek  O toto chodzi tam ma być żar nie popiol . Zmniejszenie mocy jest nie potrzebne gdy ma się dobrany kociol do zapotrzebowania i w nim odpowiedni palnik . Palnik ma swoja wielkość i kiepsko jest gdy na polowie jest żar bo to prowadzi do ucieczki powietrza przez popiol . Nie idzie ono po to by palic wegiel tylko tak sobie tam bokiem . Ma się palic na calym palniku i tak będzie dobrze .mozna coś ugrac wysokością kopca bo to już indywidualna sprawa , nie zawsze musi być górka na trzy centymetry i po calosci palnika . Tu można nieco zejść ale też nie za nisko . Oczywiście są wyjatki w których producenta lekko po .... no wiecie . Oby tych było jak najmniej . 

Coś kolega zamilkl hmmm .

Opublikowano

Koledzy zamilkłem bo działam :) 

a więc po kolei

1) Zamontowałem blachę taka prowizorka ale jest, w sezonie letnim się poprawi ( nie pytajcie skąd wziąłem blachę ;)

2) Kupiłem cegły no i są tylko nie wiem jak powinny być tam umieszczone (proszę o sugestie)

@Oldek w sumie kolega FAFAŁ powiedział to co chciałem napisać. W celu szerszego wyjaśnienia: pierwszy piec jaki był w domu ( nieocieplonym) to zwykły kopciuch 32KW, 6 lat temu przy zmianie pieca na eko hydraulik doradził wzięcie pieca o takiej samej mocy. ( a dom teraz jest już ocieplony).

20KW na dzień dzisiejszy się sprawdza i może tak niech zostanie ( ewentualnie jak moja wiedza się poszerzy zawsze można pokusić się o zmianę)

Co o tym sądzicie:

 

IMG_20201231_133903.jpg

IMG_20201231_133908.jpg

IMG_20201231_133914.jpg

IMG_20201231_134823.jpg

IMG_20201231_134936.jpg

IMG_20201231_134953.jpg

  • Zgadzam się 2
Opublikowano

Juž moge troche opisac wynioski z mojej przerobki korony.Jest o niebo liepiej na palniku,pali sa na calej retorcie rowno,za tym idzie obnižanie O2 w spalinach calkowo o 1% i z tym reka w reke mniejsze i czystsze spalanie.Poprzednio przy + - takiej pogode 40-42 kg,teraz 36-38.Regulacja lambde zmniejszylem z 3 do 2 ,liepiej trzyma sa okolo zadanych,3 nie trzeba.Z podstawy nowego stanu w retorcie nie dužo co dopalac przy spadkach mocy(nieprzykopcza).Powietrze podstawowe min.zsedlo z 19 do 17 i max.z 55 do 53,ciežko palaczego sia srodku retorty z weglowym nie rozpalonym kopczykom pozbylem i przy mniejszym nadmuchu.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@Oldek słowo klucz "dopasować" strumieni powietrza do strumienia węgla. 

Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku 

 

Pozdrawiam RedEd 

Opublikowano (edytowane)

@Tomci0 Ładna ta taca, ale przygotuj sobie od razu grube rękawice spawalnicze, bo przy czyszczeniu pieca, to tych szamotek tak lekko nie wyciągniesz. Albo będziesz musiał je jakoś przytrzymać.

Na tym forum jest jeden temat specjalnie poświęcony niestandardowym deflektorom. Może tam lepiej zapodać takie rozwiązanie. W każdym bądź razie daj znać jak się to sprawuje. Może zrobię coś podobnego.

Lepszego Nowego Roku i oby piece nam jak najmniej paliły.

Edytowane przez mkwapisz
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Dodam tylko link :) warto przeczytac 

 

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Super sylwestra i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku oraz mniej czasu spędzonego w kotłowni wam życzę i pozdrawiam:))

Opublikowano

Wracam do Was z małym problemem. 

Po założeniu deflektora i ułożeniu cegieł płomień zrobił się bardzo agresywny i zaczęły się robić spieki. zmniejszyłem trochę powietrze

( dół 8- góra 18) ale niewiele to dało, nie wiem, może powinienem jeszcze zmniejszyć... jakieś porady?

 

 

IMG_20210101_130023.jpg

IMG_20210101_130131.jpg

Opublikowano

Spróbuj tylko z tą dalszą cegłą, powinno być lepiej. 

Opublikowano

Uciekaj z ceglami jak najdalej można . Obserwuj gdzie płomień się zawija i bije w blachy . Jeśli tam się robi czarno to cegła może pomóc .trochę one grube są te cieńsze dały by więcej miejsca . A czemu topi popiół bo jest gorącej przy palenisku . 

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Witaj kolego TomciO.Wywal te cegły.Współczuje konstrukcji kotła (ruszta wodne).Dużo w czystości kotła nie wyciągniesz.W domu mam kocioł w 5-ej klasie i eko 27-29 Mj i pali się ok.W pracy taki kocioł jak ty z rusztem wodnym i ten sam eko tragedia.Osmolone ścianki (palnik obrotowy).Po zmianie na eko 25-27 Mj -czysto i nalot na ściankach popielaty (czyściej)ale  jak na tą konstrukcje kotła no można powiedzieć ok.Palę sobiankiem lew, a w pracy tym słabszym z innej firmy i popiołu więcej.Moim zdaniem ta blacha za nisko paleniska.Prędzej czy póżniej i tak ja wywalisz.Próbowałem tak w tamtym sezonie i wywaliłem.Życzę powodzenia o kolegów na tym forum aby Ci jakoś pomogli uzyskać lepszy efekt.

  • Lubię to 2
Opublikowano

@FAFAŁ cegły rozsunąłem jak najdalej się dało, jutro postaram się kupić te węższe. 

W jakim sensie cegła może pomóc: tam gdzie robi się czarno? 

czy taka duża ilość żaru na palniku jest ok?  podniosła mi się też temp na ślimaku do 40*C 

odnoszę wrażenie, że ciężej nagrzać mu wodę w bojlerze, i szybciej spada jej temperatura - czy może mieć to jakiś związek??

 

Opublikowano

Moim zdaniem za duży masz kopczyk. Chyba że na palniku typu brucer tak musi być.

Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.