Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Palnik sv200


maniek130

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie nagar sam się oderwał, a nowe porcje opału go wypchnęły. Jeśli kocioł za duży i palnik długo pracuje na min. modulacji to przy mocnym opale będzie się tak robić. Zmniejsz kaloryczność tak jak wcześniej, dodając zrębkę lub pellet. W przyszłości kupuj opał o mniejszej kaloryczności. Jeśli chodzi o otwory w ruszcie, to wszystkie bym udrożnił. Dodatkowo zmniejszył powietrze dla min. modulacji. Może w ten sposób żar przesunie się do przodu i zmniejszy temp. przy ślimaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz.. Stabka juz nie sprzedajoo a pomijając popiół to bylem mega zadowolony. Pieklorz czy karlik mocowo tez szalu nie robią. Ze zrębką jest urwanie tylka ale jak mam czas to przebieram i mieszam. Idzie urwac ze 3 kg węgla na dobe. 

Z powietrzem to jak wcześniej pisal na Argosie szału nie ma. Ustawienia 6:35:26%. Wtedy zazwyczaj chodzi w przedziale 30-50% mocy i wydaje mi sie ze jest ok. Tylko po pewnym czasie jakby powietrza zaczyna brakowac. Chyba złoże blokuje otwory i trzeaba szturchnąć pogrzebaczem w palniku i znowu jest ok. 

Przy zaklejonych otworach to na 22 powietrze szło i tez byłoby oki gdyby nie ten popiół. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagary raczej zawsze będą w tego typu konstrukcjach ja stosowałem złotą zasadę po sezonie grzewczym rozbierałem czyściłem żeby w kolejnym nie mieć problemów choć nigdy tego palnika nie miałem a jedynie podobną jemu konstrukcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pali się blisko ślimaka to nagar powstaje na końcu rury podajnika i to jest przyczyną zrywania zawleczki.

Kaloryczność opału ustawiam na max. wartość lub nieco większą. Dzięki temu mogę ustawić mniejszą wartość min. powietrza a palnik lepiej pracuje na małych mocach. Żar przesuwa się do przodu i wypala się powoli nad otworami rusztu. Ważne, żeby otwory pow. wtórnego były drożne.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagaru sporo. Wydłubałem ile mogłem. Lustro nie pomoglo. Wszystko na macanie. Przecinak, brzeszczot, nóż, wiertło. Po sezonie trzeba bedzie palnik wyjąć i dokładniej wyczyscic. 

IMG_20230212_140543.jpg

IMG_20230212_144239.jpg

Edytowane przez janosh
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pewnie tego popiolu nie mógł wysunąć tylko opał gorą dosypywał... 

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2023 o 14:17, Hitower napisał(a):

Jeśli pali się blisko ślimaka to nagar powstaje na końcu rury podajnika i to jest przyczyną zrywania zawleczki.

Kaloryczność opału ustawiam na max. wartość lub nieco większą. Dzięki temu mogę ustawić mniejszą wartość min. powietrza a palnik lepiej pracuje na małych mocach. Żar przesuwa się do przodu i wypala się powoli nad otworami rusztu. Ważne, żeby otwory pow. wtórnego były drożne.

Jesteś pewny że max? Ja na retorcie ustawiam kaloryczność na minimalną, albo mniejszą, wtedy nawęglanie palnika się zwiększa i kopczyk rośnie. Problem z nagarem w retorcie to też standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jest za dużo opału. W efekcie na małej mocy potrzeba więcej powietrza i opał się spieka. Można podnieść min. modulację, ale kocioł będzie się częściej odstawiać. Lepiej podnieść kaloryczność i zmniejszyć nadmuch. Mam kocioł 19kW i dobrze pracuje na 15-20% modulacji, zależy od opału.

Mówimy o palniku SV200, tam nie widać żaru tylko płomień. Efekty złego ustawienia wychodzą podczas czyszczenia palnika. Retorta to inna bajka.

Edytowane przez Hitower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja zaobserwowałem, to na łączeniu gardzieli z rusztem powstaje nagar bo tam jest próg - ruszt jest płaski, a gardziel nieco zaokrąglona - po bokach krawędzie się licują, a środkiem ruszt jest wyższy i właśnie w tym miejscu zbiera się miał węglowy, który przy wysokiej temperaturze i braku tlenu skleja się ze sobą tworząc nagar. 

A w kwestii zawyżania kaloryczności i zmniejszania powietrza, to taki sam efekt da zmniejszenie min.modulacji. 🙂

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam faktycznie jest dołek. Tylko nie wiem czy oryginalne rura była płaska na dole czy też półkolista jak i mnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2023 o 13:31, Dozy napisał(a):

A w kwestii zawyżania kaloryczności i zmniejszania powietrza, to taki sam efekt da zmniejszenie min.modulacji

Miałeś chyba na myśli wpisanie mniejszej mocy kotła. Gdy zwiększymy kaloryczność opału, moc osiągana przez palnik będzie proporcjonalnie mniejsza w całym zakresie modulacji.

Kolega janosh musi dopasować powietrze tak, aby żar przesunął się nad otwory rusztu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli to, co napisałem. Zmniejszenie kW kotła nie zmniejszy powietrza.

Odnośnie przesunięcia żaru, moim zdaniem to bez sensu. Proces zgazowywania węgla rozpoczyna się w gardzieli na końcu świdra, bo już w tamtym miejscu panuje temperatura powyżej 200°C, a przesunąć ten punkt w stronę rusztu osiągniesz jedynie obniżając temperaturę paleniska czyli zubożając powietrze, czyli jakość spalania leci na łeb i rośnie zużycie opału. Czy o to Wam chodzi?

Pamiętajcie, że jeszcze nie dawno koszt zakupu tony węgla przewyższał cenę nowego palnika. 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pierwsze dziurki napowietrzania naprawde sia rowno przy slimaku,zrobilem bym na probe troche modyfykowana plytke z otwormi 3-4 cm poza.Czy jakos klinowo od srodku,czy može liepiej od bokow poczynajacych,po 4 cm juž w rzedach.Bo miejsca na dlugosc na dopalenie jest w tej rurze po po...

Edytowane przez bercus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwory na ruszcie są na długości 10cm. To wystarczy żeby opał się dobrze wypalił. Nie musi tego robić na samym początku przy większym powietrzu. Od tego robi się nagar. Powietrze można obniżać dopóki końcówki płomienia nie kopcą. Jeśli kocioł jest sporo przewymiarowane, można zaniżyć wpisaną moc lub podnieść kaloryczność, następnie dopasować powietrze. Jeśli opał jest dobrze wypalony, to nic nie stoi temu na przeszkodzie.

Wiadomo, że kocioł największą sprawność uzyskuje na wysokiej mocy. W sezonie to będzie z 5% czasu, a co z resztą.

9 godzin temu, Dozy napisał(a):

Pamiętajcie, że jeszcze nie dawno koszt zakupu tony węgla przewyższał cenę nowego palnika.

Nie pamiętam, żeby oprócz ciebie ktoś pisał, że musiał wymieniać palnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś. Chodziło o to, że niech się świder wypala (czort z nim), aby tylko spalanie było ekonomiczne bo zamiast dodatkowej tony opału (spalonej nieefektywnym spalaniem) dokupisz elementy palnika i jeszcze gotówki zostanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ślimak bym się nie martwił, powinien wytrzymać. Chodzi o zrywanie zawleczki gdy w gardzieli powstaje dużo nagaru. Ustawienie min. modulacji zależy od rodzaju opału. Jeśli zapotrzebowanie na ciepło jest większe możemy je podnieść.

Dla porównania dam samochód. Jazda na niskich obrotach jest ekonomiczna. Natomiast przyspieszanie już takie nie jest. Wszystko zależy od warunków i prędkości z jakimi się poruszamy. A przecież największą sprawność silnik osiąga w górnym zakresie obrotów dla max. momentu obrotowego. Niektórzy mówią, że jazda na niskich obrotach niszczy silnik, z czym się nie zgodzę. Natomiast przyspieszanie z niskich obrotów, tym bardziej gwałtowne już tak.

Podobnie jest z palnikiem. Jeśli pyka sobie w niskim przedziale modulacji to nic mu nie będzie. Jeśli z powodu złego ustawienia powietrza szaleje w całym zakresie modulacji to się z tobą zgodzę. Żywotność palnika się skróci.

Problem w tym, że ludzie kupują zbyt duże kotły i nie osiągają one pełnej sprawności. Na forum staramy się pomóc im w zminimalizowaniu strat oraz problemów, a nie krytykowaniu ich wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba okresowo wygasić palnik i skuć ten nagar. Tego nie przeskoczysz, to nie jest kocioł bezobsługowy. Na niskich mocach szybciej się palnik zalepia.

W kwestii szybkiego zużywania się silnika przy jeździe na niskich obrotach i małym przełożeniu (czyli na wysokim biegu) mój klient też się nie zgadzał dopuki się nie okazało, że trzeba tuleje cylindrowe wymienić. I oczywiście zdziwiony bo on przecież oszczędnie jeździ nie przekraczając 2tys.obr/min. 

Poza tym koło dwumasowe też bardziej obrywa przy niskich obrotach i wysokim obciążeniu (wysoki bieg), ale jeśli kogoś swędzi 3tys, to niech dalej jeździ na niskich obrotach z myślą o oszczędnej jeździe. 😄

7 godzin temu, Hitower napisał(a):

Ustawienie min. modulacji zależy od rodzaju opału. Jeśli zapotrzebowanie na ciepło jest większe możemy je podnieść.

Nie zgadzam się. Niezależnie od opału powinna być zachowana minimalna moc pracy palnika. Ja mam ustawioną moc na 33kW, potencjał poprawny, kaloryczność na średnią z deklarowanych wartości ma workach, a min.modulacja 25% czyli moc 8.25kW (przynajmniej teoretycznie) i jakoś nigdy nie miałem problemu z nagarem przy końcu świdra. 

Edytowane przez Dozy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbudujcie sobie podajnik w którym będą zmienne fazy ślimaka może wtedy rozwiąże to problem nagarów , przy okazji dorobić automatyczne czyszczenie otworów w płytce rusztu na początek może być z dzwignią na zewnątrz żeby za bardzo nie komplikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzeba matką wynalazków.... Ale takie czyszczenie otworów wajchą - coś jak maiłem w Pereko i próbowałem ożywić. Nawet gdzieś nowa wajcha leży. Albo jakiś automatyczny zbijacz nagaru...

Edytowane przez janosh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruszt i komorę powietrzną czyszczę średnio co 1t spalonego opału. Da się zauważyć, że zaczyna brakować powietrza. Czasami jest przytkany jeden otwór w ruszcie. W czasie świąt nie chciało mi się tego robić i zwiększyłem powietrze. Po tym zabiegu stopił się popiół, przytkały 3 otwory i zrobił się nagar. Zbyt wysoka temperatura żaru na małej mocy sprzyja powstawaniu nagaru. Na wyższych mocach żar jest szybciej przesuwany do przodu i nie zdąży się przykleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tu na tym wątku masz wszystko jak na tacy, cofnij się o parę stron wstecz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.