Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli jak wszedzie kaszelek rozłożył dostawy.

Bede dzwonic do sekomu i zobacze co mi powiedza.

Dziękuję serdecznie za cierpliwość i pomoc

Opublikowano

Żeby nie było, zastępcze komponenty nie zawsze znaczy, że gorsze. Jest podobno zamieszanie z silnikami do dmuchaw. To samo z silnikami do przekładni. Osobiście dostałem silnik 180W, który jest szybki. Zapodaje w ciągu godziny okolice 13 kg Stabka. Byłem nieźle zdziwiony jak pierwszy raz uruchomiłem kocioł i robiłem przesyp spodziewając się okolic 5-5,5 kg przy małym SV200. O ile silnik ma większą moc w kwestii poboru prądu nie wychodzi aż tak tragicznie, bo standardowy silnik 40W jaki tam od jakiegoś czasu dawali musi pracować ponad dwa razy dłużej, niż mój, żeby podać tą samą dawkę opału. Jest również cichy i nie ma nic wspólnego z buczydlami jakie dawali przed erą tych 40W. 

Opublikowano

Ja kupowałem kocioł w marcu ub.r. Zamontowali mi buczydło 120W na przekładni, która poniekąd miała być planetarna, niestety praktycznie to przekładnia kątowa dwustopniowa na dwóch ślimacznicach.

Opublikowano
W dniu 21.01.2022 o 19:33, shogunzlasa napisał:

SKZP 05 miał bubel w sofcie - czekał aż kocioł nagrzeje się o 2 stopnie bardziej niż bufor, tylko że na górze bufora jest zawsze temp kotła 😄
Podeślą softa, myślę, że problem zniknie.


 Algorytm w SKZP działa podobnie jak źle poustawiasz to siedzi zamknięty non stop lub wali na full ile wlezie jakby podłogówka mogła w 10 minut temp wyhamować...

 

Wiadomo czy i kiedy to zostanie zmienione z buforem? Nie ukrywam, że miałem z tym przy pierwszym odpaleniu pół dnia stracone juz nie mówię o ilości bułgarek stojących przy drodze, które leciały.. W końcu odłączyłem górny czujnik bufora, pozostał tylko dolny i problem się skończył ale zaczął inny.. Przy jednym czujniku pilnuje tylko histerezę, między zadaną bufora a dolnym czujnikiem. Jak brakło prądu i bufor nagrzał się w 10 % ale różnica góra-dół pozwalał na przejście w czuwanie eko i  przypadku cwu z bufora to trochę lipa. Ale może coś się zmieni. 

To samo z regulatorem pokojowym. Brakuje opcji, żeby dany obieg miał algorytm dostosowany mniej więcej do podlogowki i miał na uwadze czas jej reakcji . Z początku miałem włączony przy podłogówce regulator pokojowy. Ale jak grzał 100% i przerwa, zazwyczaj nad ranem szła maksymalna zadana, to gdy wstało słoneczko to różnica od zadanej w domu była czasem nawet 3 st. Wtedy zrezygnowałem z tego i ustawiłem tylko sterowanie pogodowe, na podstawie poprzedniego sterownika, przy smieciuchu, st 409n. I teraz jest stabilnie. Jednak brakuje mi tego sterowania regulatorem pokojowym, w przypadku gdy jest więcej ludzi w domu lub gdy przygrzeje słońce.. Lub chociaż by po dogrzaniu pomieszczenia była możliwość obniżenia zadanej temperatury o pewna wartość a nie zejście do minimalnej.. 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, xkubus89 napisał:

To samo z regulatorem pokojowym. Brakuje opcji, żeby dany obieg miał algorytm dostosowany mniej więcej do podlogowki i miał na uwadze czas jej reakcji . Z początku miałem włączony przy podłogówce regulator pokojowy. Ale jak grzał 100% i przerwa, zazwyczaj nad ranem szła maksymalna zadana, to gdy wstało słoneczko to różnica od zadanej w domu była czasem nawet 3 st. Wtedy zrezygnowałem z tego i ustawiłem tylko sterowanie pogodowe, na podstawie poprzedniego sterownika, przy smieciuchu, st 409n. I teraz jest stabilnie. Jednak brakuje mi tego sterowania regulatorem pokojowym, w przypadku gdy jest więcej ludzi w domu lub gdy przygrzeje słońce.. Lub chociaż by po dogrzaniu pomieszczenia była możliwość obniżenia zadanej temperatury o pewna wartość a nie zejście do minimalnej.. 

Dostosowany do podłogówki?
A dlaczego nie ustawiają perfekcyjnie sterowników odpowiednio do kotłów, z którymi są sprzedawane? Bo instalacje domowe bywają różne, a nawet sam ciąg kominowy potrafi wiele namieszać. Podobnie z podłogówką - szlichta potrafi być różnej grubości, na izolacji o różnej grubości albo i bez, pętle o różnym zagęszczeniu... Sądzę, że po prostu nie da się zrobić uniwersalnego algorytmu pod podłogówkę.

Obniż temperature zasilania podłogi bo ewidentnie masz za wysoką.
Ja mam w biurze prosty chiński termostat zał/wył pompę, a zawór mieszający mam zwykły prosty atm 363, więc u mnie nie ma automatyki w sterowaniu temperaturą, a pomieszczenie nie przegrzewa się nawet o 1°C.

Jeśli korzystasz z wbudowanej pokojówki to zmniejsz parametr wzmocnienie. Zmniejsz też max temperaturę mieszacza żeby SKZP nie podkręcał zbyt mocno podłogówki gdy nie ma przyrostu temperatury pomieszczenia.

W przypadku gdy korzystasz z zewnętrznego reg.pokojowego, to w SKZP masz nastawe temperatury obniżenia. I ta wartość nie jest wyznacznikiem do jakiej temperatury ma obniżyć, tylko o ile ma obniżyć z temperatury zadanej za mieszaczem, gdy pokojówka uzna, że pomieszczenie dogrzano.

PS.
Z niecierpliwością wyczekuję mojego skzp-05, ale instrukcję mam już w paluszku. 😉
Jak długo czekaliście aż Wam wysłali te sterowniki? 14 dni roboczych to stanowczo za długo, chyba że to przez tego kowidka.

Edytowane przez Dozy
dopiska
Opublikowano

Ja tak trochę wrócę do tematu samego palnika. Czy zauważyliście, że komora powietrzna szybciej się zagruzowuje, gdy dmuchanie jest ustawione bardziej zachowawczo? Po miesiącu od ostatniego czyszczenia na Stabku zaczyna mi z palnika wychodzić "chlebek" na długość niekiedy i ponad 10 cm. Generalnie wszystko jest dopalone, jednak wcześniej tak nie było. Dmuchałem wcześniej mocniej, ale stwierdziłem, że nie ma to sensu, bo wydmuchiwało nieco drobnizny i szkoda marnować. Oczywiście może być to związane z samym węglem (rozpocząłem następną paletę), ale mam wrażenie, że jednak chodzi o zarąbaną komorę pod rusztem. Powietrze ustawione na dmuchawie 40W min 20 maks 38, skala 10-100%. Jak wydobrzeje mi bark oczywiście wyczyszczę i przekonam się osobiście, jednak ciekawy jestem waszych obserwacji na ten temat. Wszędzie w internetach twierdzą, że ten palnik lubi jak się go mocniej dmuchnie. 

Opublikowano

Dzięki. W takim razie wracam na wcześniejsze ustawienia. Co ciekawe nie miałem jakiegoś problemu z niedopałem czy sadzeniem, ale może to wina prostego węgla. 

Opublikowano

@Hitower Palnik 60% modulacji, powietrze jak pisałeś, skala 8-20 palnik powietrze 10-80.

Nie mam kiedy się bawić w sprawdzanie na 100% i 30%.. Może przez weekend się uda. 

Węgiel obecnie to Skarbek z Bobrka, pali się świetnie. Mało syfu, a co do popiołu, w porównaniu do Karlika, to szkoda nawet gadać. Przy karliku to co 2-3 dni wybierany, a teraz co 2-3 zasobniki.. 

Opublikowano

Zobaczcie co ten kretyński argos pid+ odpiernicza. Ustawienia wciąż takie same, węgiel też.

Dolna czerwona krzywa tj. temperatura powrotu z ciepłociągu. A po jego stronie odbiorczej jest wymiennik płytowy i instalacja grzejnikowa z zaworem 3D sterowanym przez Tech i1-cwu.
Jak widać ten też momentami dostaje świra.

A co na to palnik? - raz zionie jak silnik odrzutowy, a 10 min później dmucha bez ognia i pluje iskrami jakby na nowo rozniecał żar.

Screenshot_20220129_014627.png.1c6491a72f196cd4def150aebff99826.png

Opublikowano

Pewnie część ludzi wie, ale być może komuś się przyda. Zapewne każdy kto czyścił ten palnik spotkał się ze zjawiskiem rozpadającej się uszczelki blaszki zamykającej komorę powietrzną. Oczywiście można to złożyć bez tej uszczelki i też będzie działać, jednak mnie osobiście to irytuje. Komplet 5 szt. uszczelek do najmniejszej wersji palnika kosztuje 99 zł plus wysyłka - razem około 110 zł do paczkomatu (zdzierstwo). Można zarówno mieć tę uszczelkę i bardzo mocno zejść z kosztami. Na alledrogo wpisać frazę papier ceramiczny. Znalazłem akurat kawałek 50x60 cm, grubość 2 mm. Koszt to 18 zł + wysyłka paczkomatem. Ze wszystkim zamykamy się w kwocie poniżej 3 dych. Nie muszę chyba pisać ile z tego kawałka będzie można wyciąć takich uszczelek. Mam u siebie i sobie chwalę. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Można bez uszczelki ja tak już długo mam wystraczy delikatnie przyciąć ruszt o tyle ile wystawa wtedy idealnie wszystko dolega i nie trzeba uszczelki.

Opublikowano
8 godzin temu, Dozy napisał:

A co na to palnik? - raz zionie jak silnik odrzutowy, a 10 min później dmucha bez ognia i pluje iskrami jakby na nowo rozniecał żar.

Za dużo powietrza na wysokiej mocy. 

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Zgadza się. Ale jeśli zmniejszę to wtedy na niższych mocach rzędu 70% będzie kopcił. Taki urok tego badziewnego sterownika. 

Opublikowano

A w SKZP cyk korekta powietrza do góry w 70% modulacji i sprawa z bańki. Ten Argos z plusem to też taki raczej dla zwykłego Kowalskiego co to mu wystarcza, że grzejniki ciepłe. Trzeba oczywiście przyznać, że i tak jest sto razy lepszy od podstawowego Argosa PID. Tam to kaszana jest. Dziad będzie mi się śnił długo po nocach 🙈

  • Zgadzam się 2
Opublikowano

Właśnie dlatego nie mogę się doczekać kiedy mi ta piątunia przyjdzie, a raczej kiedy wyślą. 

Przypomniała mi się kwestia uszczelek. Przy ostatnim czyszczeniu rozerwał mi się ten pasek na przylgni między rusztem a rozwidleniem. Nie chciałem go składać z kawałków, więc wyczyściłem z pozostałości i zmontowałem bez żadnego szczeliwa. 

Może być bez czy koniecznie trzeba tam coś dać? 

Opublikowano

Napisałeś odnośnie uszczelki pod klapką wyczystki. A mi chodzi o ten pasek między rusztem a rozwidleniem, czyli w samym środku palnika. 

Opublikowano

Masz na myśli ten kawałek płaskiego sznura co jest przyklejony w rowku płytki rusztu?

Opublikowano

Nie nazwałbym tego płytką bo ten ruszt waży przeszło 8kg, ale tak, tam w środku. 🙂

Tak, to raczej taki sznurek. 

Ale chodzi o zasadność. Ma tam koniecznie być czy może być bez? 

 

Opublikowano

U mnie jest maluszek 9 KW więc płytka mieści się na dłoni. Trzeba przyznać, że swoje waży i w łeb bym nią dostać nie chciał 😄. Moim zdaniem powinno to tam być. Bez tego może być tam przedmuch powodujący tworzenie się twardej zgorzeliny. U siebie stosuję płaski sznur szklany 10x3 mm. Kupiłem w którymś markecie budowlanym. Czyszczę, odtluszczam, kleję, bo jest samoprzylepny i jakiś czas jest spokój. Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie ten standardowy sznur okrągły byłby za gruby, dlatego stosuję płaski. Taki też zresztą był fabrycznie naklejony.

Opublikowano
Nie nazwałbym tego płytką bo ten ruszt waży przeszło 8kg, ale tak, tam w środku. 
Tak, to raczej taki sznurek. 
Ale chodzi o zasadność. Ma tam koniecznie być czy może być bez? 
 
Doszlifować dopasować i nie musi tego być.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.