Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zgadza się każdy ma wybór: kupić MONOBLOK lub SPLITA. Ja też nad tym trochę myślałem i wybrałem

monoblok Haiera ze względu na cenę. Podłączyłem stare CO przez wymiennik płytowy przewymiarowany i

funkcjonuje to od kilku dni dobrze.Strata na wymienniku między układem PC-stare CO max. 2 st. czyli prawie nic. W obecnych warunkach pogodowych na pompie jest ustawiona temp. 35 st. i w domu jest cały czas 21 st.

Zużycie prądu (mam podlicznik) wynosi 22-24 kWh na dobę, czyli ok. 9-10zł. Jest to dla mnie kwota satysfakcjonująca gdyż grzejąc olejem opałowym byłby koszt min. 22-25 zł(5-6l oleju) i nie miałbym cały czas odczuwalnego ciepła w domu, bo przy oleju grzejniki są raz gorące a raz zimne. Mogę podłączyć jeszcze regulator pokojowy EUROSTER i pewnie będzie mnie ze 30%. Układ pompy mam zalany roztworem glikolu i wody destylowanej (25l glikolu -35 st. na 70l pojemności układu), czyli jest na ok. -10 st. COP-u nie sprawdzam

bo nie mam na razie do tego układu.

 

  • Przydało się 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Henrykz napisał:

Zużycie prądu (mam podlicznik) wynosi 22-24 kWh na dobę, czyli ok. 9-10zł.

Witam.

90 metrów domciu, tylko 21stopni i 22-24kWh??? .... przy tej temperaturze?....hm hm.. mi osobiście wydaje się że to duże zużycie .... jak na taką jesień..

U mnie 300m domu, 23stopnie non-stop bez żadnych harmonogramów,  CWU dla 6 osób 2 łazienki (co widać na wykresie)-- wczorajsza doba zużycie 26kWh...(też mam podlicznik)

Chyba musisz popracować nad instalacją bo jak przyjdzie trochę zimy to 50kWh/dobę lekko wessie z sieci...  a jak zacznie mrozić to.....

Piszesz cyt: ...22-24 kWh na dobę, czyli ok. 9-10zł... to jaką masz cenę energii? i jaką taryfę?

Pozdrawiam. YARO

2086053264_Screenshot2021-11-27at10-18-30AQUAREASmartCloud.png.2279a7c755064999793668fd45b3cbb9.png

Edytowane przez YaroXylen
uzupełnienie
Opublikowano

Poczekajmy na koniec sezonu grzewczego i wtedy pokażemy swoje wyniki. Nie wiem czy split będzie lepszy ekonomicznie od monobloku. Swoją pompę mogę w dowolnej chwili odłączyć i sprzedać bez żadnych problemów związanych z nadzorem, przeglądami szczelności itp. Jest mniej problemów montażowych.

  • Zgadzam się 2
  • Przydało się 1
Opublikowano (edytowane)

Też sądziłem, że będzie poniżej 20kWh, ale są same grzejniki, okna są nowe , ale 2-szybowe. Nie wiem co można w instalacji jeszcze pomyśleć.

Taryfę mam G12W. Z ostatniej f-ry uśredniłem cenę kWh na 0,40zł. Pompa chodzi non-stop w obu taryfach, a podlicznik nie pokazuje ile jest w jakiej taryfie.

Może z za dużą mocą chodzi Haier. Można założyć zworę i zmniejszyc częstotliwość

o połowę(i moc). Trochę się tego boję. Czy ktoś to praktykował, podobno nie jest zalecane.

Edytowane przez Henrykz
Opublikowano (edytowane)

Witam.

To masz wyjątkowo tanią tą G12, u mnie PGE G12 wychodzi ok. 50gr nocna i ok.70 gr dzienna czyli masz duuuużo taniej, no chyba że to jest bez opłat stałych i przesyłowych a wtedy to byłoby podobnie.

45 minut temu, Henrykz napisał:

Nie wiem co można w instalacji jeszcze pomyśleć.

Co zrobić???? ... już pisane było... wywalić wymiennik, zalać całość "leciutkim" glikolem (-5st) wywalić w cholerę termostaty i będzie 1/3 mniejsze zużycie energii.

Na sąsiednim forum M... są całe galerie zrozpaczonych monoblokowców-wymiennikowców 🙂 , warto poczytać...

A najgłupszy argument przeciw glikolowi w CO w monoblokach to że w razie awarii dostaje się do CWU przez wężownicę.... bzdura.... totalna... właśnie na odwrót ciśnienie wody jest wpychane w układ CO==> wywala zawór bezpieczeństwa CO.

To jest moja opinia i wskazane jest się z nią nie zgadzać, gdyż na pewno nie mam racji..... bo mam splita 🙂

Pozdrawiam. YARO

Edytowane przez YaroXylen
literówka
  • Przydało się 2
Opublikowano

U mnie jest ENERGA są to stawki stałe bez opłat. Opłaty tak czy owak i tak trzeba płacić. Mam opłaty stałe

w wys. 53zł/2m-ce. W tym roku wymiennika nie zlikwiduję. Mam centralne, które ma sporo lat i boję sie

zasyfić wymiennik PC. Mam magnetoodmulnik na powrocie CO do wymiennika i zabaczymy może trochę układ się oczyści i będziemy wtedy myśleć. Termostaty ciężko wywalić ustawię na NEUTRAL.

                                                                                                                         Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Kurcze a szwagier mieszka koło Iławy też ma w Energa G12 i mówił że u nich prąd jest najdroższy w Polsce i jeszcze droższy jak u mnie ok.4grosze za kWh .... Hm... widać nie miał racji i pewnie błąd w rozliczeniu ma. Ale nic to , trzeba żyć dalej.....

Pozdrawiam.YARO

Edytowane przez YaroXylen
Opublikowano
3 godziny temu, YaroXylen napisał:

Witam.

To masz wyjątkowo tanią tą G12, u mnie PGE G12 wychodzi ok. 50gr nocna i ok.70 gr dzienna czyli masz duuuużo taniej, no chyba że to jest bez opłat stałych i przesyłowych a wtedy to byłoby podobnie.

Co zrobić???? ... już pisane było... wywalić wymiennik, zalać całość "leciutkim" glikolem (-5st) wywalić w cholerę termostaty i będzie 1/3 mniejsze zużycie energii.

Na sąsiednim forum M... są całe galerie zrozpaczonych monoblokowców-wymiennikowców 🙂 , warto poczytać...

A najgłupszy argument przeciw glikolowi w CO w monoblokach to że w razie awarii dostaje się do CWU przez wężownicę.... bzdura.... totalna... właśnie na odwrót ciśnienie wody jest wpychane w układ CO==> wywala zawór bezpieczeństwa CO.

To jest moja opinia i wskazane jest się z nią nie zgadzać, gdyż na pewno nie mam racji..... bo mam splita 🙂

Pozdrawiam. YARO

Odnośnie glikolu... Nie można zamontować zaworów zabezpieczających przed zamarzaniem i wtedy bez glikolu?

Gość berthold61
Opublikowano

Te zawory to też takie średnie rozwiązanie bo oprócz tych zaworów koniecznie musi być automatyczny zawór dopuszczający i jak to się rozchichra to woda poleci zdrowo w trawnik . chyba mała ilość glikolu zrobi lepszą robotę bo nie doprowadzi do całkowitego zamarznięcia tylko zrobi sie gęstrze ale to nie jest już groźne .

Opublikowano

Wszystko dobrze tylko problem się robi jak nie ma zasilania, przewody grzejne nic nie dadzą.

Gość berthold61
Opublikowano

Ja tam nie będę się patyczkował tylko zrobię elegancką obudowę z ociepleniem od środka lub nawet z samych płyt XPS 10cm i narzucam na pompę szczelnie ją zakrywając i w nosie mam to wszystko , tylko że my przeginamy i więcej paplaniny niż braku prądów , ale taka buda z XPS czemu nie nawet sąsiad mi do założy jak by miało mnie nie być ale zawsze jestem przecież  😆😃😃

Opublikowano
2 godziny temu, berthold61 napisał:

zrobię elegancką obudowę z ociepleniem od środka lub nawet z samych płyt XPS 10cm i narzucam na pompę szczelnie ją zakrywając

Dzięki.

Mam splita i trochę się martwiłem tymi przeglądami, czynnikiem chłodniczym i koniecznością rejestrowania urządzenia w CRO. Ale widzę, że z monoblokiem też nie jest łatwo 😂

 

2 godziny temu, berthold61 napisał:

nawet sąsiad mi do założy

A jak wróci prąd, to sąsiad to zdejmie?

Samo przechowywanie tej obudowy będzie problematyczne. Do tego jeszcze zrobienie tej obudowy tak, żeby była szczelna wydaje mi się niemożliwe.

I ogólnie chyba za bardzo kombinujesz.

Ale cały czas mam nadzieję, że jak już to kiedyś uruchomisz, to podasz całkowity koszt tej zabawy.

 

2 godziny temu, berthold61 napisał:

tylko że my przeginamy i więcej paplaniny niż...

Zgadzam się.

Opublikowano
3 godziny temu, Henrykz napisał:

Wszystko dobrze tylko problem się robi jak nie ma zasilania, przewody grzejne nic nie dadzą.

Te  3-5m to 30-50W to z przetwornicy czy nawet z agregatu pociągniesz.

U mnie takowe, tylko dłuższe grzeją rury w stajni i przy -25C woda nie zamarza.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, berthold61 napisał:

tylko że my przeginamy i więcej paplaniny niż braku prądów , ale taka buda z XPS czemu nie nawet sąsiad mi do założy jak by miało mnie nie być

Normalnie wymiękam..... @berthold61...... normalnie nie poznaję Ciebie i Twoich wypowiedzi.... 🙂 🙂 🙂    .....przecież Ty "słyniesz" z czarnych scenariuszy, godzin "w", blackout-ów i innych katastrof.... I Ty liczysz na sąsiada jak nie będzie prądu będąc daleko od domu??? Ale humor na wieczór mi poprawiłeś 🙂 🙂

.........

A teraz ogólnie o tych kombinatorach co by spod siebie zjedli: .... Szkoda ludziom jednorazowo wydać kilkaset złotych na kupno glikolu zalać całą instalację CO (lekkim roztworem -5stopni) oczywiście bez żadnego wymiennika i spać spokojnie??? Kombinują podcierając "düpę brzytwą" ryzykując usterkę z powodu jego braku i naprawę za kilka tysięcy złotych????  To jest przykład........ nie będę już pisał czego bo wiadomo że chodzi o sknerstwo...

Idę spać spokojnie wiedząc że nic mi nie zamarznie i żadnego wymiennika nie rozdmucha.... czego i Wam szanowni koledzy szczerze życzę.

Miłego wieczoru i spokojnej nocy. YARO

Edytowane przez YaroXylen
Opublikowano
2 godziny temu, berthold61 napisał:

zrobię elegancką obudowę z ociepleniem od środka l

Ja już myślałem nawet żeby wykuć w murze otwór i wsunąć pompę połówką do środka budynku . Tak już na poważnie to trzeba się ukierunkować jak to wykonać żeby mieć zabezpieczenie przed zamarznięciem i najlepszą sprawność urządzenia

Opublikowano

Ja jestem jednak zwolennikiem dodatkowego zasilania zewnętrznej pompy obiegowej, która wymusi obieg wody przez pompę. Większość z nas bedzie miała dodatkowy kociołek do awaryjnego zasilania i tam pompka pewnie będzie i mozna ją wtedy użyć do mieszania wody w układzie. Ja w ten sposób mam zamiar rozwiązać problem. Znając sytuacje z poprzednich lat, grawitacja docierała spokojnie do obiegów na poziomie na którym stoi pompa, więc może sie okazać że bez pompy obiegowej sytuacja będzie opanowana. Ale to już w krytycznej sytuacji, gdyż pompa obiegowa bedzie u mnie wymuszała przepływ.

Opublikowano

Czy ktoś z użytkowników monobloku HAIER wykorzystuje obniżenie mocy o 50% przez założenie  zwory na stykach CN 23

modułu ATW. Jak to funkcjonuje i czy nie złego wpływu na np. trwałość pompy.

Czy jeśli następuje odszranianie jest to jakoś sygnalizowane na sterowniku, czy leci sobie automatycznie co jakiś czas

i my nie widzimy kiedy.

Opublikowano

Cały czas jadę na 50% ,a co ma się stać ?falownik też zmniejsza i zwiększa częstotliwość w zależności od zapotrzebowania ,wcześniej jak miałem na 100% pompa miała za krótkie cykle,podbijała obroty, po zmniejszeniu o połowę pracuje spokojniej .Fakt przy spadku temp.na zewnątrz trzeba będzie przejść na 100%. Co do wyświetlacza jeszcze nigdy nie widziałem ikonki defrost a system działa

Opublikowano (edytowane)

Dzięki. U mnie jest podobnie, podbija obroty. Jutro to wypróbuję, powinna brać mniej energii. Jeszcze w zanadrzu jest

podłączenie regulatora pokojowego. Fakt bez ikony defrost działa, wymiennik był zaszroniały a potem to parowało z niego

i robił się czysty. W tych temp. zewnętrznych mam na pompie 33 st. a w domu 21 st. i jest OK.Muszę jeszcze rozwiązać

odpływ wody od pompy, na razie stoją wiadra. Po założeniu zwory nie trzeba nic robić. Zakładać przy

odłączonym zasilaniu do ATW.

Edytowane przez Henrykz
Gość berthold61
Opublikowano
8 godzin temu, carinus napisał:

Ja jestem jednak zwolennikiem dodatkowego zasilania zewnętrznej pompy obiegowej, która wymusi obieg wody przez pompę. Większość z nas bedzie miała dodatkowy kociołek do awaryjnego zasilania i tam pompka pewnie będzie i mozna ją wtedy użyć do mieszania wody w układzie. Ja w ten sposób mam zamiar rozwiązać problem. Znając sytuacje z poprzednich lat, grawitacja docierała spokojnie do obiegów na poziomie na którym stoi pompa, więc może sie okazać że bez pompy obiegowej sytuacja będzie opanowana. Ale to już w krytycznej sytuacji, gdyż pompa obiegowa bedzie u mnie wymuszała przepływ.

Tak na logikę to wziąć to dając jakiś buforek do piwnicy jakikolwiek poniżej poziomu pompy to zadziała nasz sprzymierzeniec czyli grawitacja , ja mam piwnicę ale jak ktoś jej nie ma to kredki .

Opublikowano

Najpierw to proponuję rozkręcić obudowę pompy i zajrzeć do środka wyciągnąć stopki gumowe i dobrze zaizolować pompę obiegową bo jest golusieńka i może wyłożyć te blachy obudowy w koło izolacją .Martwi mnie też pod spreżarką jest  taki jakiś rodzaj izolacji i leży na tacy dolnej przy defroście to zamoknie trzeba by to chyba przerobić podnieść wyżej jak i samą sprężarkę doizolować bo ma cienkie te ubranko .

Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.11.2021 o 20:23, daromega napisał:

Mam kilka pytań do Ciebie.

1. Jak długo pompa buja tą ilość wody to zadanej 35 stopni ?

2. Jaka masz temperaturę w domu przy tych 35 stopniach ?

3. Jakie jest dobowe zużycie KWh w tej instalacji ?

4. Ile godzi na dobę pracuje Twoja pompa ?

5. Jaki osiągasz współczynnik COP ?

5. Ustawiałeś na pompie na większe temperatury ?. Jeśli tak jak to się ma do powyższych pytań ?

 

1. ustawione mam 33 stopnie grzeje do 36 stoi aż spadnie do 31-30. ile nagrzewa , to zależy w jakim trybie cichym, eco czy turbo. Nie mierzyłem, ale mieli dość długo.

2 w domu mam 21,5-22

3. aktualnie 35-40 kwh

4. Aktualnie ponad 12

5.Nie wiem.

6. Tak , ale im zimniej na zewnątrz tym trudniej osiągnąć wyższe temp. zasilania.

Trudno mi, odpowiedzieć na Twoje pytania, bo korzystam jeszcze z dwóch klimatyzatorów do ogrzewania i gazu dla temp. poniżej -5 st. Jak mi pompa nie wyrabia, włączają się automatycznie klimy i wspomagają. Jak przychodzi bestia ze wschodu wyłączam wszystko w cholerę. Nie bawię się w defrosty i grzałki - rusza kocioł gazowy.

Każdy dom jest inny, jak również Instalacja. Za dużo zmiennych, aby coś doradzić. Ciągle zmieniające się ceny źródeł energii. Nie analizuję każdej kWh i metra sześć. Jako przedsiębiorca , biorę pod uwagę całościowe koszty utrzymania domu. U mnie sezon 2019/2020 za prąd, gaz węgiel ( z kopalni po 700 zł) -7000 zł. Sezon 2020/2021 prąd gaz 7500zł. Zima mroźniejsza, roboty mniej, więc ok. Piszę o całym prądzie, bo nie mam jak pomierzyć ile na ogrzewanie, ile bytowego.

Teraz fotowoltaika na dachu ( w magazynie 8000 kWh) i , taryfa g12 w aktywnie wykorzystywana, to będzie lepiej.

Jedno mogę Ci powiedzieć, że przy starym domu, grzejnikach, dużym zapotrzebowaniu na moc Haiera traktował bym jako biwalentne źródło ciepła.

ps.

Za listopad będzie jakieś 1000 kwh. Dom 180 m.kw. nieocieplony.

Ile będzie w mrozy - nie wiem , bo nie używam. :).

Edytowane przez bobbuilder
  • Przydało się 1
Opublikowano

A jak sprężarka się przegrzeje, z tym dociepleniem to od środka nie za wiele zdziałasz, próbowałem jest za mało miejsca między blachą a bebechami, ewentualnie można spróbować od zewnątrz ,pozostawiając wentylacje komory srężarki ,planuje takie coś zrobić ale bardziej w celu wytłumienia 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.