Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, Robokop napisał:

Instrukcja od MPM  Wood 18k.

On nie ma "Wooda" 18. szukaj innej instrukcji.

Opublikowano
4 godziny temu, Melwinek1 napisał:

ale to przed tym chyba trzeba dac zawor napelniajacy z regulacja cisnienia?

To instrukcja od mojego pieca i się zastanawiam nad tym co napisał @Melwinek1

Jak się ten zawór załączy i zacznie pompować wodę i w tym samym momencie ją odprowadzać to czy i jak wzrośnie ciśnienie na instalacji. Piec stoi już od grudnia. Zima była i nie chciałem rozbierać kotłowni. Jeszcze z tydzień i koniec sezonu. Trzeba się brać i to złożyć

Piec mam, pompkę mam, muszę dokupić:

zawór AVT

zawór DBV

zawór bezpieczeństwa na 1,5 bar

rury do komina, bo te co mam teraz mają inną średnicę, potrzebuję 180mm

kilka zaworów i innych pierdół. 

 

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.04.2022 o 17:04, krzych13 napisał:

@dash4 musisz mieć pewność że naczynie Ci nigdy nie zamarznie gdyż w innym wypadku może zrobić się z tego niezła bomba...

No właśnie tu może być problem- bo nie mam za bardzo innej możliwości wsadzenia tego naczynka niż nad ostatnim grzejnikiem który znajduje się na ganku. I jeśli ten będzie grzał- powinno być ciepło- jeśli nie bedzie grzał- to już będzie gorzej..Ale innej opcji nie mam. A tak jak pisałem- zdecydowałem się raczej na układ otwarty...

Chyba że są jakieś inne patenty żeby nie zamarzło -sól pomijam :P

23 godziny temu, kowalski5m napisał:

dash4   image.jpeg.1c4376f3a576fcfc0fc379f1c5e331d5.jpeg

Wystaje poza obrys kotła 180 mm , zbrojonym wężykiem doprowadzona woda wodociągowa  a białym pexem odprowadzona gorąca .

I to jest układ zamknięty jeśli dobrze rozumiem? Jest to oryginalna dostawka od MPMa ?

 

Ja raczej wymyśliłem sobie że będę robił układ otwarty. Mam teraz tylko lekki problem z tym naczyniem- ale gdzieś je jakoś wsadzę. Jak ocieplę ganek, będę w nim grzał to ze dwa dni, trzy wytrzyma tam temperatura na plusie. Większych przerw w grzaniu nie przewiduję.

 

Orientuje się ktoś czy MPM DS 14kw (drewno)do układu otwartego z jakimi wejściami(króćcami) on przychodzi- czy jest inny niż do układu zamkniętego. Czy różnica to jedynie podłączony "osprzęt" ?

 

Poza tym- ten zawór DBV to wymóg jak się chce postawić bufor również?? Przy układzie otwartym?

Edytowane przez dash4
Opublikowano

@dash4 mogłoby być to naczynie i na ganku ale... musi być bardzo dobrze ocieplone np wełną i nie może tam temperatura spadać poniżej 0'c 

Opublikowano
7 godzin temu, dash4 napisał:

zdecydowałem się raczej na układ otwarty

Czemu tak na siłę tek układ otwarty preferujesz? Boisz się wybuchu itp?

Układ zamknięty to jest też układ otwarty powyżej ciśnienia z zaworu bezpieczeństwa.  Ponadto nadmiar wody który się generuje przy wzroście temp ląduje w zbiorniku przeponowym. Jak nie będziesz miał zbiornika przeponowego i ci ten wyrównawczy zamarznie to wtedy zrobisz z tego bombę bo nie będzie miało gdzie uciec ciśnienie. 

Przy zamkniętym dajesz tylko zbiornik przeponowy gdzieś blisko pieca, wpinasz bez żadnych zaworów żeby ktoś przypadkiem tego nie odciął i będzie śmigać. I ze 2 zawory bezpieczeństwa, jeden na pewno na piecu, drugi np przy zbiorniku przeponowym. 

Jak dasz zbiornik przeponowy 10% pojemności instalacji to ciśnienie Ci będzie skakać max 30%

Opublikowano
10 godzin temu, dash4 napisał:

to jest układ zamknięty jeśli dobrze rozumiem? Jest to oryginalna dostawka od MPMa ?

Tak układ zamknięty , tak orginał mpm  . Wężownica była zamontowana tylko musiałem dokręcić zawór który był w komplecie .

Opublikowano

Zdecydowałem się na otwarty z kilku względów- głównie chodzi o koszty choć te pewnie bym przeskoczył. I tak fura kasy na to idzie.

Po pierwsze naczynie przeponowe zajmuje miejsce- to taki drugi bufor.

Po drugie- koszt samego naczynia

Po trzecie- koszt różnych zaworów bezpieczeństwa, itp.

Po czwarte- koszt samego kotła

Po piąte- bezpieczeństwo- za dużej wiedzy nie mam nt palenia w takim kotle więc pewnie na początku kariery zdarzyło by się mi go zagotować czy coś...potem miałbym trzęść portkami czy strzeli czy nie??

 

Dlatego raczej wybrałem otwarty i czas i pora zamówić kocioł- bo taniej nie będzie. :(

Zastanawiam się tylko czy potrzebuje tej wężownicy schładzającej jeśli będzie u mnie bufor.

Inna kwestia to czy grawitacja będzie działać jeśli bufor będzie niżej o jakieś 20cm niż kocioł.?

 

Ma ktoś w zanadrzu jakieś sprawdzone schematy kotła stałopalnego połączonego z buforem a do tego podłączony kocioł gazowy podłączony z buforem przez wężownice??

Opublikowano

Ja mam również kocioł stałopalny i bufor 1000l. 

Jeżeli chodzi o koszty przy zamkniętym to:

Zbiornik przepononowy 500zł

zwór bezpieczeństwa + ta cała belka z ciśnieniomierzem - ok 100zł. 

Naczynie możesz zamontować gdzieś pod sufitem nad piecem czy coś. 

Kocioł zostaje standardowy

Ja takimi piecami zawsze w układzie zamkniętym palę od 25 lat - 5 piec będę zaraz przerabiał  i 3 instalacje.

Jedną instalację miałem skopaną i tam 3 razy w roku średnio zagotowywałem nawet do 140stC piec. Jak na piecu dochodziło do 90kilu stopni to pompa przestawał odbierać, para się zbierała a w piecu się dalej jarało. Nic się nigdy nie stało.

W tej co teraz mam z buforem to naprawdę ciężko byłoby to zagotować, musiałbym naprawdę chcieć. 

Wężownicy tak naprawdę nie potrzebujesz, ale zawór DBV ja bym brał. Zamiast przez wężownicę to po prostu wyrzuci ciepłą wodę. 

 

 

Opublikowano (edytowane)

piotrek1111 a trochę dokładniej?

Mógłbyś to wyjaśnić nieukowi ?:P

 

U mnie plan jest na kocioł w otwartym, grzejniki w otwartym, a CO(czyli podłogówka w tym momencie zasilana z kotła gazowego) w zamkniętym..przez wężownicę...

Edytowane przez dash4
Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.04.2022 o 10:51, Robokop napisał:

Tylko po co ci ten węgiel. Nie dość że drogi to brudzi, śmierdzi nim. Do MPMa 18kw załadujesz na raz ze 20kg drewna. Odnośnie fotowoltaiki to trochę za późno na instalowanie. Ja bym się wstrzymał i zobaczył jak to będzie się teraz opłacać na nowych zasadach. 

Węgiel do MPM-a jak najbardziej się nadaje, na niższe temperatury, przy spalaniu warstwowo.

A co do fotowoltaiki to nadal się opłaca, conajmniej 3 miesiące  będzie się  jeszcze prosumentem, prąd drożeje, a przy dwóch taryfach będziesz produkować w drogiej, do tego zwiększyć autokonsumpcję.     

Edytowane przez Animus
Opublikowano (edytowane)

piotrek1111 wymiennika nie chcę bo to dodatkowa pompka(przed wymiennikiem i za wymiennikiem). Spróbuję najpierw przez wężownicę i tu dam tylko pompkę za zaworem trójdrożnym...

Ewentualnie jak przez wężownicę (która w buforze jest dość nisko aczkolwiek ma ponoć 3,9m2) będzie słaba temperatura to wtedy będę robił przez wymiennik.

Edytowane przez dash4
Opublikowano

Z ta wežownica nie bedzie to dzialac.Wysysa može troche ciepla z dola bufora i potym nic.Bedzie to dužo wiecej stratowe,z podstawy bezužyteczne niž pompka i wymienik.Zamontowalbym 3d poprzed wymienikem(pomiedzy bufor i wymienik) i tak by užylo najwiecej ciepla z bufora i zbytno w nim nie mielilo wode.Jesli nie chcesz byc stratowy w ogrzewaniu,zrob tak.

Opublikowano

bercus ale ja aż tak dużo ciepła nie potrzebuję.W sensie- nawet jeśli przez wężownicę będzie z bufora pobierało mi tylko ze 30-40 C to i tak mi pasuje żeby to podać na podłogówkę...Tak jak pisałem - jeśli to nie zadziała to najwyżej zrobię tak jak mówisz- podłączę przez wymiennik.

A czemu mówisz żeby 3d zamontować przed wymiennikiem? Nie lepiej podać cieplejszą wodę na wymiennik a później za wymiennikiem ją zmieszać do oczekiwanej temperatury?

Opublikowano

Bedzie stale mieszalo obieg bufora cez wymienik.Kiedy bedzie 3d pomiedzy,sysnie si z bufora tylka goracej,kilka potrzebne i bedzie mielic wode powrot/goraca cez wymienik i užyje caly zapas bufora.

Z užyciem wymienika bedzie grzac od rozpalenia kotla,zaraz ladowac.Przy wežownicy dopiero poza naladowaniu i po chwili bedzie dol bufora odsysany od ciepla,zapas na gorze zbytny.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

bercus zapas ciepła z góry pójdzie na grzejniki w piwnicy...

W sumie- przemyślę też wymiennik. może serio efektywniej będzie.

Dzięki za podpowiedź.

Opublikowano

Wolalbym utrzymac podlogowke z buforom w co najdluzszej pracy na niskiej odpowiednej temperaturze,bo bezwladnosc tam ogromna i straty rozgrzewaniem ponownym sa nieoplacalne.Z grzejnikmi w piwnicy možno "pracowac".

Opublikowano (edytowane)

A mam jeszcze takie pytanie co do tego pieca MPM.

Tak jak mówiłem- interesuje mnie kocioł 14kw zgazowujący drewno.

Zastanawiam się czy jeśli kupię/zamówię ten kocioł na tryb otwarty, to czy w późniejszym terminie można go przezbroić na tryb zamknięty (3 miesiące oczekiwania więc może się jednak skuszę na zamknięty, aczkolwiek raczej będzie otwarty)

Dlatego się pytam- czy są to dwie oddzielne konstrukcje czy można przezbroić ten od trybu otwartego na tryb zamknięty?? (chodzi o przezbrojenie we własnym zakresie a nie w fabryce :P )

Edytowane przez dash4
Opublikowano

Ja mam zwykły MPM a będzie pracował w układzie zamkniętym. Nie wiem co to za różnica. Grunt to nie przekraczać 1,5 bar na instalacji. 

Opublikowano

Różnica nie wiem gdzie tkwi, ale rozmawiając z działem technicznym mpma pytają się czy na układ otwarty czy na zamknięty...jakby to była zmiana konstrukcyjna. Dlatego wolę się dowiedzieć jak sprawa wygląda.

Bo chcę już zamówić ten piec bo okres oczekiwania to i tak 3 miechy. 

A jeszcze dopytał bym się jak to jest z tymi drzwiczkami w mpm - lepiej górne czy boczne? Dużo dymu ucieka górą?

Opublikowano
7 godzin temu, dash4 napisał:

A mam jeszcze takie pytanie co do tego pieca MPM.

Tak jak mówiłem- interesuje mnie kocioł 14kw zgazowujący drewno.

Zastanawiam się czy jeśli kupię/zamówię ten kocioł na tryb otwarty, to czy w późniejszym terminie można go przezbroić na tryb zamknięty (3 miesiące oczekiwania więc może się jednak skuszę na zamknięty, aczkolwiek raczej będzie otwarty)

Dlatego się pytam- czy są to dwie oddzielne konstrukcje czy można przezbroić ten od trybu otwartego na tryb zamknięty?? (chodzi o przezbrojenie we własnym zakresie a nie w fabryce 😛 )

Z otwartym bezpieczniej i dla ciebie i dla kotła, a przy paliwie stałym w  zasypowcu łatwo przekroczyć temperaturę. I co będziesz ciągle pilnował czy wygarniał żar?

W otwartym pobulgocze sobie raz na jakiś czas jak czajnik i tyle.   

A w zamkniętym jak kocioł już wiekowy, to przy zagotowaniu, możesz skrócić eksploatacje kotła nawet o da lata.  

 

Opublikowano
16 godzin temu, dash4 napisał:

Zastanawiam się czy jeśli kupię/zamówię ten kocioł na tryb otwarty, to czy w późniejszym terminie można go przezbroić na tryb zamknięty (3 miesiące oczekiwania więc może się jednak skuszę na zamknięty, aczkolwiek raczej będzie otwarty)

A czytałeś jego DTR-kę ? Pewnie nie jak zadajesz takie pytania.

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, dash4 napisał:

Dużo dymu ucieka górą?

Tyle samo co bokiem,do drewna górny wygodniejszy,a i do węgla z worka czy wiadra też,i więcej wejdzie opału

Edytowane przez maronka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.