Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tym kotłem to nie taka prosta sprawa, dając jakikolwiek zawór n-drogowy trzeba pamiętać, że producent zaleca różnice temp. między zasilaniem, a powrotem nie większa niż 15°C, wiec konieczna będzie dodatkowa pompa do ochrony powrotu dla zachowania tej różnicy, do tego dojdzie jeszcze pompa CWU i nie wykluczone, że sprzęgło jeśli niema bufora, wiec koszt zaczynają rosnąć, a jeszcze przydał by się sterownik do zaworu i pomp.

Opublikowano

Proponuje toast. Dobilismy do str nr 600!   I Love mpm!    Może jest ktoś chętny  i zdolny  żeby zrobić mapkę  posiadaczy mpm? Oczywiście dla chętnych.   Fajnie by było kiedyś  zrobić jakąś imprezę integracyjną...   1 OGOLNOPOLSKKI ZLOT MPM DS :)

  • Zgadzam się 1
Opublikowano
6 godzin temu, Leszek3 napisał:

1 OGOLNOPOLSKKI ZLOT MPM DS :)

buhahahahha 

bedziemy gadać o piecach - sorry ale to kawał stali bez duszy , co innego motory czy samochody

Opublikowano

Mam stara instalacje z przylaczami 2 cale. 

Opublikowano
7 godzin temu, mikkei napisał:

buhahahahha 

bedziemy gadać o piecach - sorry ale to kawał stali bez duszy , co innego motory czy samochody

No ale nasze dusze przy tym kociołku duuużżo czasu spędziły i jeszcze spędzą za min każdy uzyska zadowalający efekt ! :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

@Ryni nie mam 3 pomp, zaworów n-drogowych, bufora, sterowników i pali mi się dobrze bez tego. Mam 1 pompę na powrocie która włącza się przy 60' i to wystarcza u mnie do zachowania różnicy temperatur takiej jak piszesz pomiędzy zasilaniem a powrotem. Wysoka temperatura powrotu pomaga w czystym spalaniu bo nie wytrąca się kondensat i nie zarasta przez to wymiennik. Do tego potrzebne są głowice termostatyczne na grzejnikach by był stały komfort cieplny jeśli nie ma się bufora. Najpierw trzeba się skupić na prawidłowym spalaniu z dopasowaniem paleniska  do potrzeb energetycznych budynku tak by płomień nie wychodził z palnika i cały czas się palił, a dopiero potem na właściwym odbiorze tego ciepła bez zbytniego wypuszczania w komin. Jeśli dobrze ustawi się jedno to z drugim nie będzie problemu. Ja nie widzę potrzeby bufora i mam stały komfort cieplny paląc ciągle ( dokładam 2 razy na dobę, a czasem 3 jak zimniej i  zajmuje mi to 5 minut). Myślę że więcej czasu zajęło by mi pilnowanie i częste dokładanie by naładować bufor przy tak dużym odbiorze przy ładowaniu. Nawet jak bym miał bufor to starał bym się go ładować tak by go nie naładować - czyli palić ciągle, bo to jest wygodniejsze niż cykliczne rozpalanie i rozgrzewanie wszystkiego.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

I taką instalacje oceniam bardzo dobrze, a jeszcze lepiej gdyby wszystko chodziło na grawitacji, ale to nie jest trendy, bo nie jest eco i nie jest nowoczesne, ciekawe dlaczego? Ot taki of top.

Opublikowano

A co lepsze zalozyc zawor mieszajacy zeby czesc zasilania szla spowrotem na powrot w celu podniesienia temp powrotu czy moze lepiej mieszac powrot do zasilania i trzymac na kotle 80c? 

Opublikowano

@M-Szpon jak  będziesz trzymał 80' na kotle to powrót będzie ciepły. Przy rozpalaniu powrót będzie zimny więc pompa powinna się załączać dopiero od 60' Przy rozpalaniu pompa może ze 2-3 razy się wyłączyć. To normalne jak jest dużo wody do ogrzania, ale jak już się zagrzeje to to powrót będzie cały czas ciepły. Głowice termostatyczne na grzejnikach są konieczne by była stała temperatura w pomieszczeniach. U mnie działa to bardzo dobrze na 1 pompie bez żadnych elektronicznych pidów i innych cudów bez zaworów mieszających. Mam tylko termometr do temperatury spalin.

Zanim zaczniesz przerabiać instalacje spróbuj tak jak powyżej napisałem, bo to proste rozwiązanie.

Opublikowano

Ciezko dostac za normalne pieniadze zawor termostatyczny 1 cal. 

Takie mam podejscia pod grzejniki. 

A masz tez smole w zasypie? 

 

Opublikowano

@M-Szpon smoła w DS jest wynikiem dużej różnicy temperatur pomiędzy dołem a górą komory zasypowej i zimnych ścianek kotła na których się wykrapla. Wypala się ona cyklicznie sama najczęściej jak sam żar jest na dole. To normalne w DS ale ważne jest by w wymienniku jej nie było. Jeśli Ci przeszkadza to jak wyłożysz komorę zasypową szamotem to smoły nie będzie bo szamot odizoluje zimniejsze ścianki kotła. Można ją ograniczyć sypiąc trociny na górę zasypu które ją wchłaniają a potem się spalają. Smoła w komorze zasypowej świadczy o prawidłowym odgazowaniu paliwa.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano (edytowane)

Panowie, ręce opadają. Dalej kicha nie spalanie. Jestem tak wkur...ny po wybuchu i opaleniu twarZy i mam dość tego złomu. Żadne metody opisane na forum u mnie nie działają. Zasyp cZęsto pali się przed palnikiem co generuje masę dymu i sadzy w kominie. Ani oszczędności Ani ekologii. 

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie używać wulgaryzmów
Opublikowano

Zasyp właśnie ma sie spalać przed palnikiem,coś robisz niewłaściwie.

Opublikowano
21 minut temu, carinus napisał:

Zasyp właśnie ma sie spalać przed palnikiem,coś robisz niewłaściwie.

Ma się spalac w palniku. Mi się pali prZed na ruszcie i niedopalone gazy idą w komin cZyli kopci. Czasami chwyci zapłon w palniku i grzeje. Nagle zdmuchnie zapłon i biało z komina. 

24 minuty temu, Darek1501 napisał:

Brak odpowiedniego ciągu. 

Masz wyjęte zawirowywacze?

 

Ciąg dobry, z zawirowywaczami nie ma szans palić. 

Opublikowano

Ale to co zaobserwowales? 

Przy rozpalaniu palo sie ok? 

Czy to ciagle zjawisko? 

Poloz kawalek blachy przed palnik na probe albo chociaz plytke szamotowa. Moze cug ciagnie przed palnikiem i jie ciagnie plomienia. Palnik swoim zyciem a zasyp swoim

Opublikowano

To bardziej wygląda na zrywanie płomienia zbyt silnym ciągiem.Zauważyłem to ostatnio też w swoim kociołku,jak dawałem zbyt dużo powietrza.Zmniejszyłem przeciąg w kotle i zaczęło się ładnie i spokojnie palić.

Opublikowano

Rusz miałem zakryty w kilku konfiguracjach i tyko gorzej bo popiół nie leciał do popielnika tylko blokował palnik. 

7 minut temu, carinus napisał:

To bardziej wygląda na zrywanie płomienia zbyt silnym ciągiem.Zauważyłem to ostatnio też w swoim kociołku,jak dawałem zbyt dużo powietrza.Zmniejszyłem przeciąg w kotle i zaczęło się ładnie i spokojnie palić.

Też to zauważyłem. Reguluje PW bo bez niego nie ma ognia w palniku i jak za dużo przysune to gaśnie i znowu wędzarnia. Ciężko złapać zapłon, otwieram drzwiczki i czekam, kukam co tam się dzieje i nagle bum, łeb opalony.

Opublikowano

Musisz brać pod uwagę że wypalona przestrzeń przed samym palnikiem też generuje dym i brak płomienia w samym palniku.Czym teraz opalasz?

Opublikowano

Tylko drewno, żaru jest dość wysoko. Wydaje mi się że przegroda zapycha się opalem i blokuje przepływ przez to wąskie gardło

Opublikowano

Jak opala ci brwi to bardxo mozliwe. Pewnie czeka Cie to co mnie czyli powiekszenie otworu przegrody. Wszystkie problemy z cugiem ustaly. 

Opublikowano

@Gregoryy napisz coś o kominie, przekrój, wysokość.

Próbowałeś palić z domieszką węgla?

Opublikowano

Pole pow palnika za małe,ile toto ma cm2? Też robiłem próby z półokrągłym palnikem wg  kol. Piecucha i najlepiej sprawuje się ten o pow 120-140 cm2, gdy próbowałem połowę mniejszy, to cięzko go było rozpalić i rozbujać,a 60*  w ogóle nie dało się przekroczyć. Oryginalnie miałem prostokątny ok 180-200 cm2 to lubił przykopcić na Wesołej lub z dziurą przed palnikiem, od kiedy palę na półokrągłym z ok 130 cm2 pow dymu brak nawet na Wesołej.  Tylko ja mam kocioł DS z wymiennikiem pionowo-poziomym,z ciągiem nie mam problemu. Wg instrukcji mojego kotła jest możliwość palenia górnego (GS) po zatkaniu palnika na dole,otwartej klapce krótkiego obiegu i drugiej klapce w pionie, wtedy robi sie górniak z kanałami pionowymi (moc wzrasta do 20 kw). W teorii,bo moje próby palenia górnego nie dały rezultatu, dym i nie chciało sie palić. Komin nie dał rady pociągnąc,mimo 12 m i 15 cm srednicy komina (paląc od góry).

  • Zgadzam się 1
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Ryni napisał:

@Gregoryy napisz coś o kominie, przekrój, wysokość.

Próbowałeś palić z domieszką węgla?

Komin z cegły 12x28cm 14m wysokosci. Z węglem tez palilem bez zmian bo żaru jest dużo.

Też mam półokrągła powiększoną przegroda ale i tak dymi z komina i prZy załadunku. 

Czy zamiast zawirowywaczy macie coś wstawione w kanały wymiennika dla polepszenia odbioru ciepła? Płytka nad wymiennik nie poprawia u mnie spalania A jedynie osłabia ciąg i zwiększa zadymienie przy załadunku.

 

Edytowane przez Gregoryy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.