Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Grzejnik jak i podłogówka grzeją ok tylko ta różnica temp. na wyjściu z kotła jest problemem

Opublikowano (edytowane)

A na pewno termometr jest dobry ,puść pompkę na 3 i zobacz ,u mnie takie mocowanie termometru pokazuje około 10 stopni mniej  50 pare  dotkniesz ręką a 70 już parzy ,są takie termometry na podczerwień czy jakoś tak i jak pikniesz promieniem na metal czy jaką kolwiek powierzchnie, nawet czoło ,pokazują dokładnie temperaturę i możesz wtedy porównać wyjście z np. gwintem miarkownika czy zaślepką z drugiej strony a ostatecznie trzymaj 80 na kotle to wystarczy by nie zmarznąć i nie zagotować kotła ,mi kiedyś w lecie pokazał termometr 105 a nie gotowało się pewnie przez 0,5 bara ciśnienie na grawitacji a nieraz przy 80-90 podgotowywał trochę ale tylko jak naprawdę fest się paliła ta kostka sosnowa

Edytowane przez maronka
Opublikowano

Sprawdzane 3 termometry wszystkie pokazują tak samo.

Opublikowano

A może zimne spaliny i wychładza wodę u góry? Mało to prawdopodobne ale kto wie? Czopuch gorący? A może jakiś syf zablokował przepływ?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Co ty piszesz o wychładzaniu wody w kotle przez spaliny.

Jakby tak było to spaliny musiały by mieć temp grubo poniżej 50C ! i to w kotle!!!

Podobna sytuacja czasem występuje w niektórych modelach Kalvisa - to typowa wada konstrukcyjna lub za mały przepływ wody przez kocioł. 

Często pomaga na tą przypadłość ustabilizowanie palenia przez montaż RCK

Edytowane przez sambor
Opublikowano (edytowane)

Rck zamontowane temp.spalin 160-220 mierzona. Instalacja zrobiona wg.tego schematu z forum.

Jest zamontowane 4 grzejniki po 12 żeberek drabinka w łazience i 75m2 podłogówki  i hula aż miło. Obieg kotłowy zrobiony z rur 1.1/4" .post-8223-0-09821000-1491971287_thumb.jp

Edytowane przez dar12
Opublikowano

Tutaj powinien zajrzeć dobry instalator z doświadczeniem.Na swoim kotle też mogę zauważyć różnicę w temp.samego kotła a wodą na wyjściu,ale.Brzeg kotła jedynie w przypadku pracy pompy obiegowej.Brzeg kotła,gdzie jest termometr reaguje znacznie wolniej niż środek korpusu gdzie jest wyjście.

Możliwe że gdzieś jest błąd konstrukcyjny lub montażowy i obieg wody jest ograniczony do małej przestrzeni.

 

Co się dzieje gdyby pozostawić obieg chwilowo na grawitacji,bez włączonej pompy?

Opublikowano

Nie panikuj tylko się ciesz bo od razu masz załatwiony tak zwany ciepły powrót więc kocioł ci nie zgnije :D szukaj w tym pozytywów  :D 

Opublikowano

Jak jest instalacja wg pokazanego schematu to mamy za słaby obieg na grawitacji - obieg zaw 4-D .

Nie wiemy jaki jest zaw 4-D, ani jakiej średnicy i długości są rury od kotła do tego zaworu.

I właśnie w tym obiegu coś szwankuje, pewnie pomogła by pompa na powrocie z 4-d do kotła

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie , ja na upartego też zauważyłem że jakby wyjście było lekko chłodniejsze niż temperatura jaką widzę na termometrze na kotle , i dlatego ustawiam teraz 80 a nie 70 na miarkowniku ale za to jeszcze lepiej się spala i wcale nie krócej , hajnówka za to przy 70 już wrzała a grzejniki nie do dotknięcia , widocznie jest to uzależnione od umiejscowienia termometru w mpm jest tuż nad palnikiem gdzie woda najszybciej się nagrzewa a w hajnówce był z boku z dala od miejsca gdzie najwięcej grzało ,ale łatwo się przystosować ustawiając większą lub mniejszą temperaturę na miarkowniku  , ale po 2 h wszystko się wyrównuje i wyjście i termometr to to samo i teraz 2 dni paliłem bez prądu na grawitacji i wszystko super działa tak że kociołek raczej jest ok

Edytowane przez maronka
Opublikowano

U mnie na trzech termomertach prawie ta sama temperatura, zdjęcia robiłem przed chwilą, pali się około godz. Powrót 55st.na czopuchu 220st.. Kocioł chodzi na max..

post-67508-0-03431300-1507557262_thumb.jpg

post-67508-0-19448000-1507557310_thumb.jpg

post-67508-0-58685900-1507557356_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Pytanie za sto punktów.

Czy w MPM DS najnowszej generacji przy ostrym paleniu na pełnej mocy drobnym opałem np.zręmbką,żrzynkami,tujami,drobnym węglem występuje dymienie,czy starcza powietrza wtórnego?

A i jak długi jest płomień?

Pytanie za sto punktów.
Rada do wszystkich posiadaczy DS.
Jak macie węgiel koksujący to  nie sypcie go wiadrami samego tylko róbcie kanapkę z drewnem bo sam to się pali ****** czyli żar świeci na biało a się sadzi i dymi i pali się kopcącym płomieniem albo w ogóle brak płomienia.
Spowodowane jest to tym,że węgiel koksującym mam małą zawartość części lotnych (są to przeważnie ciężkie węglowodory,które potrzebują dużo czasu na spalenie)=mały płomień=brak ciągu=mały płomień lub jego brak.
Natomiast wymieszany z węglem pali się dobrze bo drewno ma dużo gazów i wytwarza duży płomień w,którym spalają się ciężkie węglowodory.
No chyba,że macie palnik Dikij Petji.
Edytowane przez PostępowyRolnik
Opublikowano

Dziś włożyłem blachę i zasłoniłem 3/4 rusztu. Pali się pięknie, prawie bez dymu tylko przeokrutnie się zawiesza. Węgiel orzech więc może z groszkiem poszłoby lepiej

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

U mnie na trzech termomertach prawie ta sama temperatura, zdjęcia robiłem przed chwilą, pali się około godz. Powrót 55st.na czopuchu 220st.. Kocioł chodzi na max..

Wyjścia zasilania masz z boku czy z tyłu kotła.

Opublikowano

Zasilanie mam z tyłu kotła i tam prawie za wyjściem, podpięta jest czujka unistera. Jakieś 70cm wyżej jest następny termometr..

Opublikowano (edytowane)

Jak jest instalacja wg pokazanego schematu to mamy za słaby obieg na grawitacji - obieg zaw 4-D .

Nie wiemy jaki jest zaw 4-D, ani jakiej średnicy i długości są rury od kotła do tego zaworu.

I właśnie w tym obiegu coś szwankuje, pewnie pomogła by pompa na powrocie z 4-d do kotła

Zaw.4-D ARV/485-32 Rp 1¼” od kotła do zaworu 30 cm (zasilanie) powrót około 120 cm rury 1¼”  samo mieszanie na zaworze jest ok Mały termometr wyjście z kotła 52.2C a na kotle 70C. Naczynie przelewowe jest 2m nad kotłem.

post-8223-0-17116500-1507566427_thumb.jpgpost-8223-0-99017300-1507566465_thumb.jpg

Edytowane przez dar12
Opublikowano

Zasilanie mam z tyłu kotła i tam prawie za wyjściem, podpięta jest czujka unistera. Jakieś 70cm wyżej jest następny termometr..

To chyba trafiłem wadliwy egzemplarz dziś włączyłem tylko wodę na zasobnik reszta zakręcona i też lipa na kotle 70C a na wyjściu 52C.

Opublikowano

Dużo luda tutaj ma RCK (tego roku zdobyłem się na ten luksus i po namowach zakupiłem takowy) na jakie nastawy macie to-to ustawione? Podzielcie się .. najlepiej pod palnik wirowy

Opublikowano

Zaw.4-D ARV/485-32 Rp 1¼” od kotła do zaworu 30 cm (zasilanie) powrót około 120 cm rury 1¼”  samo mieszanie na zaworze jest ok Mały termometr wyjście z kotła 52.2C a na kotle 70C. Naczynie przelewowe jest 2m nad kotłem.

attachicon.gif71947.jpgattachicon.gif1815.jpg

Wg. mnie to ten termometr nie jest wcale na wyjściu tylko dużo dalej ,bardzo blisko zaworu 4d który go pewnie trochę schładza  

Opublikowano (edytowane)

Termometr stoi tylko koło zaworu czujka przyczepiona zaraz na wyjściu z kotła.

post-8223-0-80324500-1507584787_thumb.jpg

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Jeśli to jakaś termopara przyczepiona opaską do rury, to błąd pomiaru jest ogromny. 

Opublikowano (edytowane)

To jest term. elektroniczny .

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

To musi zbadać na miejscu ktoś z wiedzą o kotłach,my możemy wróżyć z fusów.Na odległość ciężko to rozgryźć.

Opublikowano

HAN, co do regulacji RCK to ja sobie najpierw sprawdziłem jakie on pokazuje podciśnienie czyli długie palenie ,rozgrzanie komina ,stabilizacja palenia pomiary termometrem temp spalin i jak sie układ ustabilizuje to obserwowałem skęcajac od max do min przy jakiej wartości zaczyna sie uchylać-takie podciśnienie w  Pa masz w kominie .

Przy rozpalaniu jak długi płomień i otwarta klapka krótkiego obiegu to RCK otwiera sie sporo ,dlatego wtedy blokuje otwieranie RCK żeby szybko nagrzac kocioł do ok 45-50st .

U mnie RCK ustawione na 10Pa ,najmniej co mozna ustawic ,ale tak sie pali stabilne ,i też zalezy od płomienia i temp spalin rck jest zamkniete lub uchylone do 1cm .

Ostatnio jak był ten orkan i dobrze wiało to rck sie nie zamykał ,chwilami praktycznie przepustnica lezała poziomo otwarty na max i sie nawet nie ruszała ,a płomień w palniku stabilny.

Co do rck to oryginał tą zapadke do blokowania przepustnicy ma taka malutka i ciężko sie przesuwa i blokuje ,mam dostęp do mikrospawarki (spawam w pracy drucikami 0,2mm wzwyż,coś jak TIG impulsami) i sobie dospawałem 15mm drucik fi 3 i jest o wiele wygodniej blokować .

Jakby kto chciał sobie kupic ten drogi jakby nie patrzyc regulator to warto dopłacic kilka zł więcej i brac wersje antywybuchowa ,całe mocowanie rck przy fuknięciu w kominie sie otwiera jak klapa ,tak to u mnie wygląda jakby sie mogło komus przydać .

post-65608-0-00255700-1507619014_thumb.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.