Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie brnij kolego w te obliczenia bo zaraz Cię zjedzą za te herezje.Policzyłeś tylko ile energii powinieneś otrzymać po spaleniu drewna,jednak bez ciepłomierza nigdy nie stwierdzisz ile odebrałeś a ile poszło kominem.

Opublikowano

no i się nie pomylił bo w laboratorium w Łodzi się potwierdziła moc 12-14 i sprawność 84%

Opublikowano

Nie brnij kolego w te obliczenia bo zaraz Cię zjedzą za te herezje.Policzyłeś tylko ile energii powinieneś otrzymać po spaleniu drewna,jednak bez ciepłomierza nigdy nie stwierdzisz ile odebrałeś a ile poszło kominem.

komin mam chłodny lub bardzo mało ciepły więc zakładam że dużo nie uciekło ale masz rację koniec tematu bo mnie zjedzą na śniadanko

Opublikowano

Nie brnij kolego w te obliczenia bo zaraz Cię zjedzą za te herezje.Policzyłeś tylko ile energii powinieneś otrzymać po spaleniu drewna,jednak bez ciepłomierza nigdy nie stwierdzisz ile odebrałeś a ile poszło kominem.

Ciepłomierz można jeszcze, choć dość nieudolnie, zastąpić dokładnym pomiarem ilości i temp. wody w układzie np. bojler plus kocioł ale już kaloryczność paliwa to temat nie do przeskoczenia i kilkuprocentowy błąd. Tak prymitywnie licząc wyszło mi kiedyś dla poprzedniego ds-a coś koło 75% więc może i jakiś niedosyt... Ale w porównaniu do spalania tradycyjnego to był przeskok do innej epoki...

Opublikowano

no też o ten przeskok chodzi ,75 czy 80 mniejsza o to, jest dużo oszczędniej i dużo czyściej i basta

Opublikowano

Siemka, polecam zasyp górny ,co do blachy zmniejszającej , przy stałym paleniu raczej powinna być, jest ułatwiony dostęp do palnika i można wygarnąć popiół.

Może 12-14 kw by wystarczyło? zawsze można docieplić domek z czasem :)

Hej, nie będzie przy zasypie górnym problemu z szuflowaniem? Masz ten kociołek (tak wynika)? Jeśli tak, podrzuć fotki jak z tym zasypem od góry wygląda oraz ta blacha w środku. Domek ma być docieplony, ale nie wiadomo kiedy, bo na razie dach będziemy zmieniać. A przerabiając palnik nie można zmniejszyć mu mocy?

 

Specem nie jestem ale dolniaka nie dobiera się tak jak górniaka , dolniak musi być na styk a nawet ciut mniej niż wyliczenia bo kiepsko ci będzie palił , tam nie da się dusić jak w górniaku

Hej, jestem tego świadomy, ale jak wyżej, może można mu zdusić trochę palnik?

Opublikowano (edytowane)

blachy nie mam, tu masz filmik

od 12-14 różni się wysokością 10 cm wyższy

ipalnik jest trochę wyższy                    

Edytowane przez maronka
Opublikowano

Hej, nie będzie przy zasypie górnym problemu z szuflowaniem? Masz ten kociołek (tak wynika)? Jeśli tak, podrzuć fotki jak z tym zasypem od góry wygląda oraz ta blacha w środku. Domek ma być docieplony, ale nie wiadomo kiedy, bo na razie dach będziemy zmieniać. A przerabiając palnik nie można zmniejszyć mu mocy?

 

Hej, jestem tego świadomy, ale jak wyżej, może można mu zdusić trochę palnik?

Nie można dusić kotła zmniejszając tylko palnik.O mocy decyduje palenisko i jego powierzchnia jest powiązana z przekrojem palnika i dalej z przekrojami pozostałych kanałów wymiennika.Wymiennika nie ruszysz ale palnik możesz regulować dopasowując do wielkości paleniska którym regulujesz moc kociołka.

Opublikowano

dziś obniżyłem szamotki w kanale wymiennika do górnego poziomu palnika wirowego co spowodowało trochę spowolnienie spalania przez co nie muszę już nawet przy wietrze czy w ogóle przymykać czopucha bo nie rozpędza się tak mocno i po dojściu do 70 a nie 80 jak ostatnio palnik jest tak rozgrzany że pali cały czas płomieniem takim jak w gazowym ,jest jeszcze lepiej niż ostatnio i przy niższej temperaturze kotła na czym mi najbardziej zależało bo nie mam 3d, takie tam bajdurzenie na dobranoc

Opublikowano

Na ten moment MPM z górnym zasypem, posiada jedyną sensowną do palenia drewnem wielkość komory zasypowej (jeśli ograniczymy się do DSów). Przykładowo 12-14 - 56 litrów. Wychwalany swego czasu na forum litewski Kalvis, znacznie droższy oferuje 62 litry, co nie jest już różnicą wielką. Pod tym względem na plus kalvisa przemawia tylko długość polan do 35 cm (MPM -30cm). Zastanawia deklarowana przez kalvisa stałopalnośc do 8godz. ale pamiętam z wypowiedzi użytkowników na forum, że nie bardzo jest to do osiągnięcia w praktyce (na drewnie). Myślę że zbyt wielka komora zasypowa też nie jest wyjściem, bo zawsze trzeba się liczyć z możliwością zapłonu całego ładunku (np. przy porywach wiatru i zmiennym ciągu) a wtedy może być "nieprzyjemnie". Przy dostawce nie posiadającej płaszcza wodnego, jaką można obejrzeć w kotłach ARCISZ (był temat na forum) sytuacja jest tym bardziej niebezpieczna, bo w razie rozpalenia całego zasypu, z tej części kotła nic nie odbiera temperatury. 

Orientujecie się jakie są wymiary WxSxG kotłów MPM-A 12-14, 17-19 oraz Kalvisa 2-12 ? 

Opublikowano (edytowane)

http://www.mpm-kotly.pl/kociol-mpm-ds.html                

http://www.kalvis.lt/produktai/k2-16/

tu masz 12kw

http://www.kalvis.lt/produktai/k-2-12n/

Edytowane przez maronka
Opublikowano

Nie szkoda kasy na Kalvisa?MPM to jego prawie kopia i tak samo przereklamowane obydwa.

Opublikowano

Witam takie szybkie pytanie, MPM DS 2 dostaliście w standardzie z szybrem czy trzeba dokupić?

Opublikowano

Szybra się raczej unika,nie jest on do niczego potrzebny.Samochodu nie hamujesz zatykając mu wydech,dajesz mniej powietrza a on spala mniej paliwa.

Opublikowano

Szybra się raczej unika,nie jest on do niczego potrzebny.Samochodu nie hamujesz zatykając mu wydech,dajesz mniej powietrza a on spala mniej paliwa.

 Oczywiście zgadzam się, niemniej mam wysoki komin z dobrym cugiem i chciałbym mieć szyber w sytuacji awaryjnej gdyby się okazało że np sznury uszczelniające po jakimś czasie nie są już szczelne a piec się rozhula... Na zdjęciach MPM DS2 ma szyber, mój przyszedł bez. Fakt nie dopilnowałem tego, założyłem że jest w standardzie. Zanim zadzwonię do firmy chciałem się dowiedzieć czy szyber był w standardzie czy za dopłatą.

Opublikowano

Maronka tyle że w kalvisie podają pojemność w litrach czy dm3, a ja potrzebuję wymiary WSG :)

ale komory czy kotła bo kotła wymiary tam są a komory nie ma

Opublikowano

 Oczywiście zgadzam się, niemniej mam wysoki komin z dobrym cugiem i chciałbym mieć szyber w sytuacji awaryjnej gdyby się okazało że np sznury uszczelniające po jakimś czasie nie są już szczelne a piec się rozhula... Na zdjęciach MPM DS2 ma szyber, mój przyszedł bez. Fakt nie dopilnowałem tego, założyłem że jest w standardzie. Zanim zadzwonię do firmy chciałem się dowiedzieć czy szyber był w standardzie czy za dopłatą.

był w standarcie ale później już nie ,najlepiej zadzwoń i powiedz że chcesz z szybrem a to co masz odeślesz

Opublikowano

Ok sprawa załatwiona, producent bez problemu wymieni czopuch ;)

Opublikowano

 Oczywiście zgadzam się, niemniej mam wysoki komin z dobrym cugiem i chciałbym mieć szyber w sytuacji awaryjnej gdyby się okazało że np sznury uszczelniające po jakimś czasie nie są już szczelne a piec się rozhula... Na zdjęciach MPM DS2 ma szyber, mój przyszedł bez. Fakt nie dopilnowałem tego, założyłem że jest w standardzie. Zanim zadzwonię do firmy chciałem się dowiedzieć czy szyber był w standardzie czy za dopłatą.

Do tego celu jest regulator ciągu,który automatycznie utrzymuje stały ciąg,szyber sam się nie ustawi,regulator czuwa cały czas.Kocioł też powinien mieć regulator temperatury który nie pozwoli na rozbujanie kotła.Poczytaj trochę forum,nie idź tą drogą.

Opublikowano

Jaco80 ,zamontuj RCK ,nie szyber ,tak jak Carinus podpowiedział ,auta nie hamujesz zatykając wydech tylko dozujac powietrze na dolocie ,i tak samo powinno być w kotle .

Spaliny i dym powinny mieć swobodny wylot ,przytkasz wylot szybrem ,będzie za duzo spalin i one sobie zawsze znajde szczelinke by wyjść bokiem -czad i anielski orszak zaspiewaja ...

Tu pogladowy film który wielokrotnie polecałem ,zasada działania RCK ,po prostu wyważona i wyskalowana dodatkowa przepustnica która wpuszcza "lewe" powietrze w komin przy za duzym ciagu 

Jak sie boisz zagotowania kotła zamów MPMa z dodatkowa węzownica schładzająca,zasada działania prosta -węzownica jest podłaczona do sieci wodociagowej przez zawór temperaturowy,jak temp na kotle osiaga punkt otwarcia zaworu to woda z sieci schładza kocioł a woda goraca która schłodziła kocioł idzie w kanał ,tu masz przekładowy opis 

http://www.wattsindustries.com/images1/WIPL/Literatura%20po%20polsku/Karty%20katalogowe%20-%20ogrzewanie%20i%20woda/pl_STS_20_S_karta_130718.pdf

Opublikowano (edytowane)

Szyber chcę tylko jako awaryjne rozwiązanie, ostatnią deskę ratunku przed zagotowaniem gdybym nie mógł opanować kotła normalnymi metodami. Normalnie kocioł będzie chodził na otwartym szybrze a sterowany będzie miarkownikiem. Nie mam zamiaru na co dzień sterować kotłem za pomocą szybra. A MPMa już mam, bez wężownicy schładzającej, niestety nie mam kanalizacji w piwnicy aby odprowadzać wodę z wężownicy.

Edytowane przez Jaco80
Opublikowano

i ja tak własnie traktuję szyber jako awaryjne rozwiązanie i przy  rozgrzanym kotle nic się nie cofnie jak jest cug za duży bo ten szyber tylko trochę hamuje a teraz jak parę dni paliłem na grzejniki to był otwarty  i tak powinno być ,był odbiór i było ok nie ma odbioru a warunki meteo wyciągają za mocno przymykasz i nic nie ma prawa się stać ,mi przy super wietrze i otwartym szybrze cofkę zrobiło że hej a przy zamkniętym nigdy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.