Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

.... Palę tylko mokrym tegorocznym bukiem, +-28% procent wilgoci wg wilgotnościomierza. Od końca września do dzisiaj spaliłem może 3/4 przyczepy tj jakieś 3,5 metra przestrzennego

 

Ja kupiłem u leśniczego 5MP ze stosu jesiona i na przyczepę z podwyższonymi burtami ledwo zmieściłem nie ma szans załadować 8MP na przyczepę.

To w końcu bukiem czy jesionem palisz?

Opublikowano (edytowane)

Kupiłem jesiona prosto z lasu i sam zwoziłem na przyczepie ciągnikiem natomiast rzekomo przyczepę buka kupiłem od znajomego który sam załadował mi to na ciężarówkę i zrzucił po domem. Jesiona składuje pod wiatą, a buk leży pod domem i nim palę.

Edytowane przez wojtl
Opublikowano (edytowane)

Pewnie tego buka było więcej. Przy wilgotnisci 28% 1m3 waży ok 850kg to 1mp waży ok550kg. Jeśli załadunek jest 20kg to wychodzi ok 55litrów pojemnosć komory

Edytowane przez drewniak
Opublikowano

Ja kupiłem u leśniczego 5MP ze stosu jesiona i na przyczepę z podwyższonymi burtami ledwo zmieściłem nie ma szans załadować 8MP na przyczepę. Moja komoraattachicon.gifIMG_20161229_102233.jpg

Na 4- tonową wchodzi bez problemu 8 MP a i 10 ludzie wozili na większą wejdzie nawet więcej byle opony wytrzymały, no chyba że to patyki...

Opublikowano (edytowane)

Nie będe się mądrował bo rolnikiem nie jestem płaciłem za 5mp drewna i ledwo to zmieściłem na taką przyczepę oczywiście przyczepa miała duży ,,czub"

post-68442-0-87372200-1483004894_thumb.jpg

Edytowane przez wojtl
Opublikowano

Przyczepa to około 3,5m3 każdy metr to około 1000kg czy mam 3500kg teraz te 3500/90dni to daje około 40kg/dzień co mi sie zgadza bo ważyłem wsadz i wchodzi ok 20-25kg. Jeszcze jest opcja, że dostalem wiecej drewna bo sprzedawał mi znajomy.

metr nigdy nie wazy tony w zależności od drzewa od ok 0,5 do 0,8 a przestrzennego jeszcze mniej u mnie np kostka niezbyt suchej sosny 1m/p waży ok 400kg

Opublikowano

Jak najbardziej. Sam to zamontowałem i jesstem bardzo zadowolony z efektu. W domu nie mam termostatów. Zestaw to zawór helwita 2" + siłownik, sterownik tech st 431n + regulator pokojowy dwustanowy bezprzewodowy st 292. Po dodaniu regulatora nawet temperatura powrotu skorzystała a spalanie spadło. Po prostu po dogrzaniu domu do 23* sterownik obniża temperaturę na wyjściu o 10*. Na kotle trzymam 70*. Oczywiście do tego ustawiona pogodówka. Przy normalnym grzaniu trzyma powrót około 52-55 * po obniżeniu temperatura powrotu rośnie dokładnie o te 10*. Palę drewnem bez wygaszania, kociołek mpm 21kw. Komfort cieplny w domu zwiększył się diametralnie. Stała temperatura + możliwość obniżenia jej na noc. Zastanawiam się tylko czy regulator z RS nie byłby lepszy choć i ten spełnia swoją rolę.  

 

OK. dzięki za info z Twej strony. P.s. też mam zawór 4d hel-wita. Na razie to się bawię w ustawianie tego zaworu...

Opublikowano

D 47 w samych bokach ma niecałe 3MP, półboczek daje nam kolejne 1.5 metra plus 1 metr na czóbek co by się w sumie zgadzało.. Na jeden metr sześcienny wchodzi 0,65 metra przestrzennego, matematyki nie odszukasz..

Opublikowano (edytowane)

No to policzmy. Przyczepa rolnicza zwykle ma ok. 2 m szerokości (mówimy o komorze załadowczej) i 4m długości. To nam daje 8 m2. Wszystko teraz zależy od wysokości burt. U moich rodziców te dochodzą do metra. To w sumie daje ok. 8 mp drewna do włożenia. Wszystko zależy oczywiście od układania, długości itp. Także zmieszczenie 8 mp drewna na zwykłej 4-tonówce wielkim wyczynem nie jest (nie mylić z metrami sześciennymi).

Co do wagi drewna - przy buku zarówno leśniczy jak i przewoźnik przyjmowali u mnie, że 1m3 to jedna tona świeżo ściętego. Oczywiście iglaste są lżejsze ;)

A okazuje się że i więcej może ważyć

http://www.itd.poznan.pl/pl/index.php?id=38

Dla drewna buk

Właściwości fizyczne: gęstość w stanie suchym- 490-680-880 kg/m3, gęstość przy wilgotności 12-15% - 540-720-910kg/m3, gęstość po ścięciu - 820-1070-1270 kg/m3, skurcz: wzdłuż włókien -0,3%, w kierunku promieniowym - ok. 5,8%, w kierunku stycznym - ok. 11,8%, objętościowy - 14,0-17,9-21,0%

 

Co do ustawień mpm-a - pw mam z jednej strony otwarte tak na 3/4. Zasuwa w dolnych drzwiczkach (popielnika) dla pp pozostawia ok. 2 cm otwór. Zamontowana blacha zmniejszająca ruszt o 1/3.

Przy samym węglu powietrze (pp) puszczam tylko przez drzwi popielnika. Gdy palę drewnem - dodatkowo na dobrą połowę otwieram ten okrągły otwór w drzwiach zasypowych (u mnie zasyp górny). Przy dopalaniu resztek, gdy zamierzam wygasić kocioł (mało kiedy palę w systemie ciągłym - jest za ciepło) lekko uchylam drzwi środkowe - od rusztu (oczywiście wtedy "oczko" drzwi zasypowych zamknięte bo dymi na kotłownię).

Moja komora załadowcza (teraz nie mam cegieł dodatkowo zmniejszających ruszt, jest tylko blacha, niemniej stan zasmolenia taki sam) wygląda tak:

post-68763-0-05351500-1483009122_thumb.jpg

Edytowane przez Kristofer82
Opublikowano (edytowane)

Witam, przedstawiam kilka fotek mojej komory zaladowczej, oraz jak u mnie wygląda blacha zmniejszajaca komore..na prośbę jednego kolegi z forum..

Te wycięcie na dole jest na szerokość palnika, żeby lepiej rozpalać ,oraz żeby wyczyścić palnik , bez wyjmowania blachy ...

post-67508-0-74936600-1483009164_thumb.jpg

post-67508-0-05612700-1483009222_thumb.jpg

post-67508-0-92472500-1483009282_thumb.jpg

post-67508-0-51825600-1483009326_thumb.jpg

Edytowane przez zaciapa
Opublikowano

OK. dzięki za info z Twej strony. P.s. też mam zawór 4d hel-wita. Na razie to się bawię w ustawianie tego zaworu...

 

Też na początku się bawiłem tym pokrętłem ale szybko dokupiłem sterownik z siłownikiem i bazowałem najpierw na samej pogodówce. Nie było to do końca szczęśliwe rozwiązanie bo przy ciągłym paleniu często przegrzewało dom. Teraz jest ok. Tanio co prawda ta impreza nie wyszła bo prawie 1 tyś. ale wygoda niestety kosztuje. Teraz pilnuję tylko czy opał jest w kotle. Nie latam kręcić zaworem ani miarkownikiem jak to było kiedyś. Na wiosnę dojdzie jeszcze bufor 2000l i o kotłowni mam nadzieję zapomnieć na co najmniej kolejne 20 lat. 

Opublikowano

Panowie, jeśli podajemy ile spalamy opału to trzeba w miarę dokładnie. Ktoś palnie na oko spalaną ilość i inni mogą wpaść w flustrację bo pomimo usprawnień itp wychodzi im 2 lub3 razy więcej.

Opublikowano (edytowane)

tak w miarę dokładnie to przy obecnych temperaturach (podlaskie) spalam na dzień 3 - 3.5 pełnego zasypu olchy pół na pół gałęziówki  z grubym drewnem. Sezonowane 1.5 roku pod dachem. Ogrzewam 180m2 dobrze ocieplonego domu, kocioł 21-25 więc komora 90l wypełniona na moje oko w 65% (zależy od kształtu gałęzi:P) objętości. Generalnie zużywamy mniej opału mimo palenia bez wygaszania niż w poprzednich latach w starym gs 20kw. 

Edytowane przez Maniek142
Opublikowano (edytowane)

Panowie, jeśli podajemy ile spalamy opału to trzeba w miarę dokładnie. Ktoś palnie na oko spalaną ilość i inni mogą wpaść w flustrację bo pomimo usprawnień itp wychodzi im 2 lub3 razy więcej.

Dokładnie masz rację. Normalnie u mnie 2x pełny zasyp w mpm  17-19kW to minimum 2x20kg=40kg/dobę co daje 40kg x 90dni = 3600kg zatem jak w mordę wychodzi mi około 5mp mokrego drewna  i tyle faktycznie mi  spala. Nie jest to naciągane tylko tyle mi idzie i nie uważam aby to było mało. 40kg to taczka drewna z dużym czubem. Z tego co zauważyłem  jak wkładam  drobniej porąbane kawałki to relatywnie spalam  mniej drewna i szybciej grzeję bufor. Ostatnio miałem lenia i wrzucałem grubiznę nieporabaną to 3 pełnymi  zasypami nie ogrzałem  bufora, a wydawało by  się, że co grube to pali się dłużej. Żeby nie  było w domu sterownik pokojowy st-296 ustawiony 22,6 st i histereza  0,6 st zatem przy spadku do 22st nagrzewa pomieszczenie spowrotem do 22,6 i tak w kółko. Sterowanie kotła mam  zaworem 3d z siłownikiem i tak samo sterowanie z bufora na  grzejniki  zatem pełna automatyka. Jak  nie miałem siłownika na 3d to  katorga dla kotła i palacza, raz za zimno na kotle raz podgotowywanie itp. wg  mnie  jak 3d to tylko z siłownikiem i sterownik.

Edytowane przez wojtl
Opublikowano

wodzisz

 

Jak zamontowałem kocioł żona powiedziała że nie będzie go obsługiwać i była sceptycznie nastawiona do tego kotła. Po dwóch tygodniach zaczęła rusztować, dokładać a nawet jej się zdarzyło rozpalić. Rozpalała samym papierem (kartony) a na to węgiel. Pochwaliła mnie że kupiłem fajny kociołek. Rozpala się łatwiej i szybciej niż w poprzednim kotle (też DS) Dodam jeszcze że mam bardzo dobry ciąg kominowy, dam radę bez problemu rozpalić na długim obiegu spalin. Krótki obieg pewnie przyda się do rozpalania w lecie gdy będę grzał CWU.

Opublikowano

Witam Kolegów.


Przymierzam się do kupna tego cuda (mpm-a) 8-10kw i 


 


wybrać boczny czy górny zasyp,


czy komin 14x14 12metr. wystaczy do prawidłowej pracy,


czy ew. bez ceramiki da się sprawnie z niego korzystać,  :huh:

Opublikowano

Panowie w związku, iż ciągle narzekacie na smołę w komorze załadowczej MPMA proponuję aby każdy kto ma z tym problem wstawił zdjęcie przedstawiające wygląd jego komory. U mnie jest ona cała czarna grubości warstwy farby olejnej na ścianie co kompletnie w niczym kotłowi w pracy nie przeszkadza, mi też poza przypadkowym ubrudzeniem rąk jak układam drewno. Palę tylko mokrym tegorocznym bukiem, +-28% procent wilgoci wg wilgotnościomierza. Od końca września do dzisiaj spaliłem może 3/4 przyczepy tj jakieś 3,5 metra przestrzennego, drewno ułożone pod chmurką przed domem bo nie miałem gdzie ułożyć więc wiem ile idzie. Palę codziennie przeważnie 2 pełne zasypy, a czasami jak nie wygaszam to 3. Rozpalam ok 16 i o 22 uzupełniam na pełny zasyp, rano bułor 1000L jest -+70-80 st zależy jak się paliło bo czsami się przywiesi, czasami przykisi itp. Jak wracam z pracy o 15:30 to jest na styk akurat bufor dochodzi do końca.Dom z projektu 660m3 mieszkalne 140m2, kocioł non stop na 70-80st z buforem.Fotki komory kotła jutro z rana.

Mnie na cieplowlasciwe maksymalna moc grzewcza wyszła 7,5kW. Moc kotła C.O.+CWU 12kW. Kocioł zasypowy 13-16kW. Zamontowałem 8-10 i spokojnie daje rady. Myślę że 7kW tez by wystarczył przy ciągłym paleniu węglem.

Co o tym myślicie żeby bardziej kierować się maksymalną mocą grzewczą(7.5kW) wyliczoną z cieplowlasciwe przy doborze kotła a nie proponowaną moc kotła (13-16kW), biorąc pod uwagę palenie ciągłe.

Opublikowano

Zdecydowanie tak. Ja mam 140 m2 do ogrzania i kociołek 5-7 kW spokojnie dałby sobie rade (palę węglem bez wygaszania)

Opublikowano

Czy ktoś zamawiał sam palniK 12-14kW i może napisać jaki jest koszt. Tak wysłałem zapytanie do producenta, ale może już ktoś zamawiał i wie jak to wygląda. Chciałbym dopasować palnik do kotła Hef.

 

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/18681-kocio%C5%82-ds-mpm/page-172?do=findComment&comment=281123

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/18681-kocio%C5%82-ds-mpm/page-172?do=findComment&comment=281053

 

Czy wymiare podane w/w poście odnoścnie palnika są właściwe?

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie, jaka jest szerokość komory załadowczej w modelu 12-14kW?

Opublikowano (edytowane)

Arthi, zmartwychwstałeś ;) ? A co z Hefem?

Edytowane przez Gość
Opublikowano

30cm ale czy do hefa wejdzie to wątpię

Opublikowano

Czy ktoś zamawiał sam palniK 12-14kW i może napisać jaki jest koszt.

 

Zapłaciłem za kompletny palnik wirowy do modelu MPM DS 12=14kW I generacja 120zł.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.