Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Hamerg - no też się zastanawiam czy sziomalowi tej wody na CO nie przeciąga przez bojler ta pompa. Bojler ma wielokrotnie mniejsze opory niż instalacja i ciężko dokładnie skryzować to zaworem kulowym. Jeszcze bym pomyślał o podłączeniu bojlera za pompą CO szeregowo z grzejnikami, jeśli średnice wejść do wężownicy bojlera i w instalacji za zaworem 4d są podobne.  I tak zasila bojler taką temp jak grzejniki a na takiej wężownicy spadek temp jest nieduży, jedyny minus w lato nie mógłby grzać CO kotłem bo woda by szła dalej na obieg.

Opublikowano

Marekd - teraz podnieś modulację o 5%

zostawiam tak piec do rana bo jestem po za domem jutro od rana będę dalej walczył będę pisał co jak. Czyli zwiekszać stopniowo modulacje o 5 i patrzeć czy wkońcu piec się ustabilizuje

Opublikowano

Hamerg - no też się zastanawiam czy sziomalowi tej wody na CO nie przeciąga przez bojler ta pompa. Bojler ma wielokrotnie mniejsze opory niż instalacja i ciężko dokładnie skryzować to zaworem kulowym. Jeszcze bym pomyślał o podłączeniu bojlera za pompą CO szeregowo z grzejnikami, jeśli średnice wejść do wężownicy bojlera i w instalacji za zaworem 4d są podobne.  I tak zasila bojler taką temp jak grzejniki a na takiej wężownicy spadek temp jest nieduży, jedyny minus w lato nie mógłby grzać CO kotłem bo woda by szła dalej na obieg.

 

też nad tym myślałem ze woda jest wtłaczana w wężownicę przez pompkę co i dodatkowa wciągana przez pompkę kotłową dlatego też mam na zaworze kulowym ustawiony minimalny przepływ wody. Bojler grzeje się długo ale wystarcza żeby woda była na wieczór ciepła.

Opublikowano

Już dawno bym przerobił żeby bojler był zasilany bezpośrednio z kotła a powrót miał być na pompę kotłową na tą co już jest wpięta tylko techniczne jest to u mnie dosyć trudne, mało miejsca między elementami instalacji. Powiem tak jeżeli do czwartku nie ustabilizuje kotła oraz spalania na przyzwoitym poziomie, to będą zmuszony przerobić to teraz zanim przyjdą duże mrozy, niestety u mnie wiąże się to ze spuszczaniem wody, ewentualnie mam możliwość jeszcze grzania wody prądem ale to już duzy koszt.

Opublikowano

Ok zostaw zawór na bojlerze tak jak jest ustawiony, ja też mam teraz bojler z minimalnym przepływem, bo wcześniej każde użycie ciepłej wody powodowało zakłócenie spalania. Spróbuj tylko ustawić pompę CO na 2. zwiększy to przepływ na grzejnikach i przyspieszy odbiór ciepła z kotła.

RR

Opublikowano

Ojoj jak to jutro zrobie modyfikacje ciekawe co powiedzą

Klip2 i Konopka dajcie znac .

Opublikowano

Ok zostaw zawór na bojlerze tak jak jest ustawiony, ja też mam teraz bojler z minimalnym przepływem, bo wcześniej każde użycie ciepłej wody powodowało zakłócenie spalania. Spróbuj tylko ustawić pompę CO na 2. zwiększy to przepływ na grzejnikach i przyspieszy odbiór ciepła z kotła.

RR

 

ok dzięki za radę jutro jak tylko wrócę do domu to dam pompkę na 2 i zobaczymy co i jak.

Opublikowano

Nie da rady wstawić pod ruszt?Kumpel buduje kompletnie podajniki i robi wpalenia boczne,ale zależy skąd jesteś.

Może i by nawet weszło ale nie wiem czy nie zapychalo by mi wtedy tego palnika. Muszę przemierzyć i przemyśleć. U mnie jednak trochę więcej tego popiołu sie będzie gromadzić. Podpytalbys kumpla ile sobie liczy za taki zabieg. Palnik Stalkot 12-25kW rynna. Malopolska-okolice Olkusza.

Opublikowano

Ojoj jak to jutro zrobie modyfikacje ciekawe co powiedzą

Klip2 i Konopka dajcie znac .

Coż mogę powiedzieć ,jest ok,teraz to już kosmetyka.Jak nie osiąga temp. zadanej możesz zwiększyć modulację,zwiększyć korektę podajnika,zmniejszyć kalorycznośc opału lub zmniejszyć potencjał podajnika.Oczywiście jedno z tych i niedużą wartość.A jak zawór?

Opublikowano (edytowane)

Może i by nawet weszło ale nie wiem czy nie zapychalo by mi wtedy tego palnika. Muszę przemierzyć i przemyśleć. U mnie jednak trochę więcej tego popiołu sie będzie gromadzić. Podpytalbys kumpla ile sobie liczy za taki zabieg. Palnik Stalkot 12-25kW rynna. Malopolska-okolice Olkusza.

Możesz mieć mało miejsca na popiół.A z drugiej strony jak dasz nad rusztem też trzeba będzie często rysztować.Ale się dowiem,napisz jaki to piec.A może jednak lepiej byłoby podnieść ok. 20cm

Edytowane przez konopka
Opublikowano

marekd wykres wygląda ładnie, teraz tak jak pisze konopka, delikatne zmiany i będzie ok. A jak teraz wygląda spalanie dobowe?

Opublikowano (edytowane)

Palnik ma wys. 19cm. Popielnik ma niby 23cm z tym, że wiadomo trzeba by ruchomy ruszt żeliwny zdemontować, tez trochę zajmuję. Mierzylem tak od zewnątrz "pi razy drzwi". Ruszt wodny pewnie z 5cm będzie mieć, w komorze zasypowej miałbym większe pole manewru (ruszt 40x50 długi i ok. 35 wysoki chyba), kurcze nie wiem, co myślisz??

 

Kocioł to Bytom://www.dworekbis.pl/15-Kociol-MZN.htm 2,5

Dystrybucja powietrza jest troszkę inaczej niż na zdjęciach. U mnie również idzie kanałem po prawej stronie do popielnika i dalej do 4 słupków z otworami w każdy kierunku, w komorze załadowczej. W nowszych modelach już było na płasko.

Edytowane przez mardoczek
Opublikowano

Tak sobie sledze ten watek i troche sie gubie do czego Panowie dazycie? do prowadzenia kotla tak aby linia mocy kotla byla plaska? 

 

Nie ma dnia zebym nie zajrzał do swojej kotlowni  lubie popatrzec co sie dzieje, tym bardziej, ze dzieje sie tak samo od ponad miesiaca jak juz wlaczylem piec a to cieszy ze mam stabilny uklad i cieplo w domu.

 

Tylko, ze moj wykres to raczej EKG a nie plaska linia. Tylko co tu poprawiac jak: w kotle szaro i sucho, spalanie 9 kg/dobe, popiol prawie idealny i w domu 22. Kotla nie czyscilem od kad go odpalilem jest tam troche popiolu na drzwicznakch i na sciankach ale to chyba nie sadza w zeszlym roku to mialem taki czarny korzuch na sciankach i drzwiczkach w tym roku wogole go nie widze.

 

Nie mam pojecia skad te piki mocy ale sterownik "wie" co robi bo temp. trzyma za pysk, ze az milo patrzec.

 

 

Zastanawia mnie jednak czy sterownik nie moglby byc jakos bardziej rozwiniety w kierunku wymuszenia pracy ciaglej jezeli nawet uklad jest troche zle zrobiony (chodzi mi o prace w dwu stanie) powiedzmy ster uczylby sie przez dzien dwa jakie sa cykle pracy w dwustanie i w czasie czuwania zaczal by wymuszac prace kotla tak aby grzac jednak wode na bierzaco a nie dopiero jak czujnik kotla wylapie spadek temperatury (czasami to trwalo u mnie 20-30 min) i do tego czasu nawet jak piec sie nie odstawil to modulacja utrzymywala sie na najnizszym zakresie 5% jak woda chlodniejsza zalala juz kociol tak ze czujnik wylapal spadek temp. bylo juz za pozno spadek byl tak mocny ze ster musial juz wlaczyc najwyzsza modulacje aby szybko podgrzac wode. 

 

Co sadzicie o takiej opcji? Ster dazylby do tego aby utrzyac kociol w ciaglej pracy ale na podstawie analizy danych powiedzmy za ostatnie 12 godzin. taki uczacy sie kociolek. 

post-62909-0-63041500-1479196652_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Wadus a możesz podrzucić swoje nastawy bo...

Taka modulacja jest marzeniem ( u mnie 20-60%)

Ograniczasz modulacje?

A jak z powietrzem? Przekroczeniem temp?

Edytowane przez Ryszard
Opublikowano (edytowane)

Wadus a możesz podrzucić swoje nastawy bo...

Taka modulacja jest mażeniem ( u mnie 20-60%)

Ograniczasz modulacje?

A jak z powietrzem? Przekroczeniem temp?

W tym sek. Widze, ze wiele osob probuje ustawieniami na sterowniku dojsc do jak najekonomiczniejszej modulacji (innymi slowami spalac dobrze i malo)

 

Mi sie wydaje, ze da sie troche to poprawic ale nie az tak mocno jak probujecie.

To co widzicie na moim wykresie to efekt uczenia sie i prawie "pol roku" spedzonego w kotlowni. Mialem tez ladna modulacje taka jak niektorzy z was pokazuja ale na zakresie 30-60% i co z tego? Spalanie duze 20-25 kg/dobe czulem, ze tak nie moze byc na 128 m2 domu. 

 

I zszedlem ze spalaniem gdy zdlawilem zaworem 4D zasilanie do takiej pozycji gdzie powrot mam ciagle goracy tak samo jak temp. na kotle. dT to max 1 stopien.  w najwieksze mrozy spalalem 22 kg/dobe. 

 

 

Doszedlem po prostu do takiego ustawienia ukladu grzewczego gdzie juz jade na granicy dogrzania strat cieplnych i dzieki temu kociol grzeje tak naprawde to co potrzeba.

Jedyna wada tego rozwiazania jest to ze zawor 4D pilnujac powrotu nie jest wstanie przepuscic wystarczajaco podgrzanej wody aby grzejniki w lazienkach byly wyczuwalnie cieple bo teraz maja 28 stopni i moja lepsza Polowa strasznie sie piekli abym jej podkrecil te kaloryfery. Zeby to zrobic musze albo podniesc temp na kotle o 10 stopni albo rozkrecic zawor 4D i tracac jednoczesnie ochrone temp. powrotu. Oba rozwiazania maja wade - duzo wieksze spalanie ekogroszku min 16-18 kg/ przy aktualnej pogodzie.

 

 

Jezeli z jakis powodow nie mozecie zejsc na nizszy zakres modulacji to wg. mnie moga byc tylko 2 powody

 

1- albo uklad nie pozwala wam juz na dogrzanie wody mniejsza iloscia energii

2- straty ciepla w domu jednak wymagaja takiego zakresu mocy

Edytowane przez wadus
Opublikowano

To wasze usilne dążenie do płaskiej linii jest przerażające.

Jak chcecie spłaszczyć sobie linię modulacji to ustawcie min. moc np.na 40%  a max. moc np. na 50%. :D

 

PS

Do prowadzenia dyskusji o instalacji macie inne wątki!

Opublikowano (edytowane)

Wadus,

Też tak sądzę że to nie powinno być celem - płaskie EKG ;P . Ale dla osób które skarzą się że piec nie ma ciągłej modulacji - praca jak na dwustanie - warto pokazać że to czasami wina instalacji a nie sterownika.

 

Ja tak miałem tzn. po montażu kotła musiałem się nauczyć obsługi instlacji i tego jak sterownik reaguje na jej charakterystykę. Np. problemem było niewygrzanie domu. Po zainstalowaniu sterownika zaworu 4D okazało się że nie może pracować z pełnym otwarciem bo powyżej 70% otwarcia piec nie może osiągnąć temp zadanej i modulacja jest bardzo poszarpana. Dlatego teraz radzę że, za duży zakres siłownika może przeszkadzać sterownikowi i nie jest to wina SKZP tylko instalacji. Teraz mam zakres 17-62%

 

Kolejną rzeczą było CWU. Mam zbiornik dwupłaszczowy i maks wydajność to 20 kW - więcej niż nominalna moc kotła (17kW). Powodowało to ogromne wahania w zapotrzebowaniu na moc. Poradziłem sobie trochę jak kolega sziomal tzn. skręciłem zawór kulowy za pompą CWU. Dziś nawet nie mam włączonej pompy CWU, bo korzystam z grawitacji - tutaj to że zbiornik jest dwupłaszczowy jest zaletą. Na dowód poniższe zdjęcia - są wahania temp zadanej ale w akceptowalnym zakresie. Dodatkowo powiem że nawet umieszczenie wszystkich czujników ma znaczenie: w zeszłym sezonie przepaliłem PT100 i dopiero teraz zainstalowałem nowy. Na 3 zdjęciu widać jak wyrównała się praca sterownika.

 

8ad66a2c3539.jpg

a47f211cff9b.jpg

e50bbcc35c0b.jpg

4ad44eb27ef4.jpg

 

ps. teraz walczę z sadzą, ale to jest wina konstrukcji pieca - viadrus u22 17kW z żeliwnym rusztem wodnym. Ktoś na tym forum miał taką konstrukcję (chyba Ling Duo z założonym SKZP02), chciałbym go spytać jaką ma odległość od retorty do rusztu i jak wysoko od korony palnika miał zawieszony deflektor

 

Pozdro

RR

Edytowane przez Bimerang
Opublikowano (edytowane)

Wadus, dokładnie się z Tobą zgadzam. 

Nigdy nie uzyskamy niebieskiej prostej linii na wykresie bo jest wiele czynników choćby nawet cwu o której nie wspomniałeś będzie ją nam załamywał.

 

Mam u siebie szary nalot w kotle który po 2 tyg nie wymaga jeszcze czyszczenia, węgiel ładnie sie spala, spalanie dobowe w granicach 14kg/doba na słabiutkim węglu, w domu utrzymywana temp zadana więc czego tu jeszcze chcieć....

post-25821-0-74946400-1479205529_thumb.png

Edytowane przez maniek76
Opublikowano (edytowane)

Co zrobić aby w kotle nie było czarnej sadzy tylko szary pył na ściankach? 

 

Taką mam modulację ostatnio:

post-13345-0-82420800-1479203898_thumb.jpg

Edytowane przez AdamMa
Opublikowano (edytowane)

Więcej powietrza musisz dać

Na retorcie masz sam czerwony żar czy jest trochę czarnego węgla?

 

U mnie udało się opanować sadze w kotle pomimo że mam ruszt wodny który podobno sprzyja jej powstawaniu

Edytowane przez maniek76
Opublikowano

post-13345-0-64279100-1479204448_thumb.jpg

Na palniku mam tylko żar, w popielniku zero niedopalonego węgla, czysty popiół. 

Opublikowano

To wasze usilne dążenie do płaskiej linii jest przerażające.

Jak chcecie spłaszczyć sobie linię modulacji to ustawcie min. moc np.na 40%  a max. moc np. na 50%. :D

 

Tak, ale jak wyprostują modulację to będą zaraz pytać jak wyprostować żółtą i zieloną linię  :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.