AdamMa Opublikowano 5 Marca 2019 #201 Opublikowano 5 Marca 2019 Mam problem w moim palniku z takimi spiekami. Czy u Was też się takie coś robi? Czy może mieć na to wpływ brak otworów od połowy do końca palnika? Cytuj
marcus312 Opublikowano 5 Marca 2019 Autor #202 Opublikowano 5 Marca 2019 (edytowane) U mnie nigdy czegoś takiego nie było chyba max paliłem na mocy 8 kW , mam tez mniej otworów napowietrzających , może wystarczy zejść z mocą dmuchawy.Kiedy czyściłeś otwory dolne , możliwe że to ma kluczowe znaczenie .Warto nawet raz w tygodniu na normalnej pracy palnika tak żeby dmuchawa chodziła pogrzebaczem przegarnąć otwory dla odpopielenia od razu widać efekty czyściejszego spalania . Edytowane 5 Marca 2019 przez marcus312 Cytuj
broda1301 Opublikowano 5 Marca 2019 #203 Opublikowano 5 Marca 2019 U mnie nawet jak się trochę spiecze to i tak wypchnie to do popielnika i nie przeszkadza w paleniu. Cytuj
zizi Opublikowano 5 Marca 2019 #204 Opublikowano 5 Marca 2019 (edytowane) 6 godzin temu, AdamMa napisał: Czy może mieć na to wpływ brak otworów od połowy do końca palnika? Żeby to porównać np. z sv200, albo z palnikiem Marcusa, to przy jakiej mocy Ci się tak robi? Porównać można obciążenie rusztu w sensie ile kW/dm2 rusztu z dziurkami. Spiek się robi przy dużym dmuchaniu na dm2. Chyba nie pokazywałeś jak masz dziurki. Jak zmniejszysz moc, to spala normalnie? ps. napisałeś wcześniej, że zmniejszyłbyś komorę palnika, dlaczego? Edytowane 5 Marca 2019 przez zizi Cytuj
Rober528 Opublikowano 5 Marca 2019 #205 Opublikowano 5 Marca 2019 Witam. Panowie jak takie palniki "ala" sv 200 poradzą sobie z zrębką? Chodzi głównie o sam palnik. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z takim paliwem, lub na jakim palniku je spalać? Cytuj
Gość berthold61 Opublikowano 5 Marca 2019 #206 Opublikowano 5 Marca 2019 Ja tego nigdy nie sprawdzałem na zwykłej retorcie ale chyba to nie przejdzie tak myślę że ślimak będzie się klinował co chwilę , węgiel pokruszy a drewna raczej nie ale warto to sprawdzić . Cytuj
bercus Opublikowano 5 Marca 2019 #207 Opublikowano 5 Marca 2019 U mnia batory ,1:1 ogrod zrebka z weglom radzi siebie,želiwny slimak. Cytuj
Rober528 Opublikowano 5 Marca 2019 #208 Opublikowano 5 Marca 2019 18 minut temu, berthold61 napisał: Ja tego nigdy nie sprawdzałem na zwykłej retorcie ale chyba to nie przejdzie tak myślę że ślimak będzie się klinował co chwilę , węgiel pokruszy a drewna raczej nie ale warto to sprawdzić . Nie,nie chodzi mi o układ podający paliwo , bo ten mam już dograny, tylko o sam palnik . Spalana będzie sama zrębka frakcja do 4cm. Muszę zbudować palnik, tylko lepszy będzie rurowy czy rynnowy. Ślimak będzie bez rdzenia, zaś rura podajnika kwadrat, i szybszy motoreduktor. Najlepszym rozwiązaniem byłoby przedpalenisko, no ale.... Dość spory koszt i brak używek na rynku. Cytuj
RedEd Opublikowano 6 Marca 2019 #209 Opublikowano 6 Marca 2019 (edytowane) Poszukaj, koledzy na forum już robili palniki do zrębki. Proszę : Edytowane 6 Marca 2019 przez reded Cytuj
Rober528 Opublikowano 6 Marca 2019 #210 Opublikowano 6 Marca 2019 Szukałem, i oglądałem na żywo. Myślę jakby "ala"sv200 spalał zrębkę, Cytuj
marcus312 Opublikowano 6 Marca 2019 Autor #211 Opublikowano 6 Marca 2019 Ja samą zrębką nie paliłem tylko samym peletem paliło się bez problemów .W mojej konstrukcji górę da się otworzyć i można palić jak na rynnie . Cytuj
AdamMa Opublikowano 6 Marca 2019 #212 Opublikowano 6 Marca 2019 @zizi otwory mam tak 41 na dole na długości 9cm i 9cm bez otworów. Chciałem skrócić części palnika bez otworów tak o 4cm żeby szybciej popiół spadał do popielnika. Spieki robią się niezależnie od mocy i ilości powietrza. Jak za bardzo obniżę powietrze to zaczyna kopcić. Cytuj
zizi Opublikowano 6 Marca 2019 #213 Opublikowano 6 Marca 2019 @AdamMa, wygląda, że zrobiłeś wymiary praktycznie tak, jak w oryginale. A w nim też się takie coś robi, zależnie od węgla. Niektórym wręcz placek wyjeżdża (o ile dobrze kojarzę, bo mam zasypowca, ale rurowe śledzę z uwagą). Marcus ma wyraźnie większą powierzchnię napowietrzaną. Kopci przy małym powietrzu tzn. przy małej mocy kopci, czy przy małym powietrzu w stosunku do podawanego węgla? Cytuj
AdamMa Opublikowano 7 Marca 2019 #214 Opublikowano 7 Marca 2019 Kopci przy małym powietrzu w stosunku do podawanego węgla. Czyli wg Ciebie @zizi trzeba zrobić otwory w strefie gdzie zalega popiół? Cytuj
zizi Opublikowano 7 Marca 2019 #215 Opublikowano 7 Marca 2019 10 godzin temu, AdamMa napisał: Kopci przy małym powietrzu w stosunku do podawanego węgla. Ok, to jasne :-) 10 godzin temu, AdamMa napisał: Czyli wg Ciebie @zizi trzeba zrobić otwory w strefie gdzie zalega popiół? Podejrzewam, że jakbyś zrobił większą powierzchnię, to mógłbyś zmniejszyć obroty na dmuchawie. Wtedy całkowita ilość powietrza przez ruszt by pozostała stała i by nie było niedopału, ale rozszerzyła by się strefa palenia. Skoro mówisz, że byś palnik skrócił, to znaczy że jest miejsce na to rozszerzenie. I wtedy by było mniejsze dmuchanie lokalne i może by się nie przytapiało. Jakby to było jak na stole warsztatowym, to bym powiedział spróbuj, najwyżej założysz blachą, jak się nie sprawdzi. Ale że to jest w piecu i wewnątrz kasety, to chyba lepiej jeszcze popatrzeć, czy na pewno to by pomogło, bo może być, że po prostu węgiel taki, że przy tej proporcji palnika do mocy tak już ma. Poza tym może coś jeszcze byłoby do zmiany jednocześnie. Tak jak koledzy piszą, skoro nie ma niedopału w tym żużlu to źle wcale nie jest. Czy sprawdzasz co jest po kolei w jakim miejscu palnika? Zakrzywionym haczykiem żeby w nim podłubać, popiół i szlaki odsypać, zobaczyć gdzie się koksy i palenie kończą w stosunku do otworów, czy się niektóre nie zatykają, co tam się dzieje w środku po prostu. A czy coś w tym rodzaju nisko z mocą mógłbyś zejść? (zdjęcie od Marcusa) Co by wtedy na ruszcie było? Nie powinno się spiekać. Generalnie to bym tak kombinował, żeby najpierw ustawić powietrze dolne i ruszt, żeby się ładnie na ruszcie paliło w całym zakresie mocy z różnymi węglami. A potem do tego bym dostosowywał część gazową - płomień, PW, zawirowania itd. pod kątem czystości spalania. Jak dasz za dużo powietrza przez ruszt, tak że przez popiół niepotrzebnie przechodzi, to poza przytapianiem żużli to niepotrzebnie obniża sprawność (jak lewe powietrze). Ale na małej mocy to tylko albo analizatorem spalin można by zauważyć, albo właśnie bym odgrzebywał i patrzył jak się żar kończy w stosunku do otworów. Jak powietrza za mało to wiadomo - niedopał. A co z węglem spiekającym to nie wiem, bo nie mam tego palnika. Cytuj
RedEd Opublikowano 7 Marca 2019 #216 Opublikowano 7 Marca 2019 Jak robiłem moje głowice to otwory szczególnie duże się nie sprawdzały, lepiej wyszło na szczelinach, cięty laserem zygzak na powierzchni 5x5 cm i tak z sześciu takich płytek złożona szesciokontna rura, podzielona regulacja powietrza w poziomie przez średnicę, dało to radę spalić 2kg/h czeskiego węgla lub 1,5 kg/h bardziej kalorycznego. Pozdrawiam i kibicuję RedEd Cytuj
marcus312 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Autor #217 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Witam po dłuższej przerwie w miedzy czasie palnik mojej konstrukcji przeszedł kolejny lift głównie napowietrzenie została zwiększona ilość otworów w płytce rusztu obecnie jest 39 otworów fi 6 co poskutkowało obniżeniem obrotów na dmuchawie i lepszym dopalaniem węgla .Kolejna modyfikacja to wymiana boków palnika na płyty żeliwne gr 30 mm udało mi się takie dorwać na złomie.Palnik pracuje na mocach średnio 4 kW - 6 kW spala czysto bez niedopału na róznych typach węgla . 1 Cytuj
HarryH Opublikowano 10 Stycznia 2021 #218 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Dlaczego bok zmieniłeś na żeliwny? Zwykłe blachy się wypalały, czy chciałeś ograniczyć przepływ ciepła? Cytuj
marcus312 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Autor #219 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Zwykłe blachy które tam były wcześniej były też grubości 30 mm nie mniej jednak jako że była to zwykła stal węglowa to węgiel lubi bardziej przylegać przyklejać się do blachy wypalanie też było zauważalnie w niewielkim stopniu a jako że miałem już wcześniej szamot stal to przyszedł czas na żeliwo które jak na razie najlepiej się sprawdza jest trwalsze a opał nie przylega. Cytuj
HarryH Opublikowano 10 Stycznia 2021 #220 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Czyli dół palnika masz z blachy, bo i tak chłodzi go powietrze, a boki masz żeliwne przykręcane? Cytuj
marcus312 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Autor #221 Opublikowano 10 Stycznia 2021 (edytowane) Ruszt płytka z otworami jest żeliwna gr 10 mm wymienna , boki wymienne żeliwo gr 30 mm góra zamknięta szamotem reszta konstrukcji palnika plus kaseta powietrzna blacha gr 3 mm. Zrobiłem też modyfikację głośnego buczącego napędu wykorzystałem do tego kawałek rynny plastikowej który pasuje idealnie na kołnierz silnika fi 60 mm do środka można użyć tej samej rury tylko zmniejszyć jej średnicę po przez wycięcie nadmiaru rurki tak żeby nam weszła do środka tej fi 60 mm .Wtedy uzyskamy tuleje która pasuje do silnika i motoreduktora na kołnierze żeby uzyskać osiowość .Dołożyłem też 8 szt Wibroizolator gumowy C 2x gwint wewn 15x20mm M5 .Do zasprzęglenia zastosowałem sprzegło kłowe trzeba dorobić też kawałek wałka na klin na fotkach widać o co chodzi .Rezonans buczenia mocno się zmniejszył testuje to dopiero około miesiąca wiec trudno tu pisać o jakiś trwałości tego rozwiązania nie mniej jednak koszty modernizacji nie wielkie i zawsze można wrócić do wersji wcześniejszej .Motoreduktor jest teraz obrócony tak że jest silnikiem do góry . Edytowane 10 Stycznia 2021 przez marcus312 2 1 1 Cytuj
China70 Opublikowano 13 Lutego 2021 #222 Opublikowano 13 Lutego 2021 A oto test mojego smoka Też to przerabiałem Za duża powierzchnia otworów 1 Cytuj
Gość berthold61 Opublikowano 14 Lutego 2021 #223 Opublikowano 14 Lutego 2021 Też sobie uspawałem ale jakoś chęci odeszły na dalszy plan i leży pewnie nie doczekając się dalszego ciągu . Cytuj
audilhr Opublikowano 15 Lutego 2021 #224 Opublikowano 15 Lutego 2021 W dniu 11.01.2021 o 00:33, marcus312 napisał: Ruszt płytka z otworami jest żeliwna gr 10 mm wymienna , boki wymienne żeliwo gr 30 mm góra zamknięta szamotem reszta konstrukcji palnika plus kaseta powietrzna blacha gr 3 mm. Zrobiłem też modyfikację głośnego buczącego napędu wykorzystałem do tego kawałek rynny plastikowej który pasuje idealnie na kołnierz silnika fi 60 mm do środka można użyć tej samej rury tylko zmniejszyć jej średnicę po przez wycięcie nadmiaru rurki tak żeby nam weszła do środka tej fi 60 mm .Wtedy uzyskamy tuleje która pasuje do silnika i motoreduktora na kołnierze żeby uzyskać osiowość .Dołożyłem też 8 szt Wibroizolator gumowy C 2x gwint wewn 15x20mm M5 .Do zasprzęglenia zastosowałem sprzegło kłowe trzeba dorobić też kawałek wałka na klin na fotkach widać o co chodzi .Rezonans buczenia mocno się zmniejszył testuje to dopiero około miesiąca wiec trudno tu pisać o jakiś trwałości tego rozwiązania nie mniej jednak koszty modernizacji nie wielkie i zawsze można wrócić do wersji wcześniejszej .Motoreduktor jest teraz obrócony tak że jest silnikiem do góry . Witam serdecznie kolego jest różnica w głośności na tych wibroizolatorach i sprzęgle kłowym 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.