Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ordynarne naciąganie klientów. Takie gniazdka kupowałem na aliexpress od 12-25zł/szt.

Maksymalny moc jaką można nimi zasilić, to ok 2kW i nie więcej. Budowa tego w środku, nie pozwala na ryzykowanie większego obciążenia, mimo zapewnień producenta/sprzedawcy.

 

Za 20-30zł to dobre gniazdko, ale trzeba pamiętać o ograniczeniach. Ja we wszystkich zmieniałem soft na alternatywny.

Sam pomysł całkiem głupi nie jest, ale właściwie nic odkrywczego tam nie mamy.

Akurat za pomocą takiego gniazdka steruję grzaniem bojlera, gdy produkcja z PV wzrasta powyżej określonego poziomu.

image.thumb.png.c917f891307df4dd4daca3034693733e.png

Edytowane przez o6483256
Opublikowano

Jak nadmiar zrzuca płynnie to ok jak on-off to gorsze rozwiązanie.

 

Opublikowano

Co masz na myśli?

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

@marcus312 Te gniazdka nie potrafią inaczej. Jest tylko on/off. Do płynnej regulacji to już wyższa szkoła jazdy, lub kilka takich gniazdek w kaskadzie, które i tak będą dalej on/off.

Lub taki wynalazek.

image.png.e1ad106cc76911b1cb901ef06553c849.png

Edytowane przez wacio1967
  • Lubię to 1
Opublikowano

Rozwiązania do płynnego zrzutu nadwyżki stosuję od paru dobrych lat myślałem że jakaś nowość sorry.

Opublikowano
9 godzin temu, marcus312 napisał(a):

Rozwiązania do płynnego zrzutu nadwyżki stosuję od paru dobrych lat

Co to jest?

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, marcus312 napisał(a):

Rozwiązania do płynnego zrzutu nadwyżki stosuję od paru dobrych lat myślałem że jakaś nowość sorry.

To przedstaw nam tutaj twoje rozwiązanie. Bo jeżeli sterujesz grzałką za pomocą PWM, no to żadna "Ameryka"

Osobiście nie zauważyłem potrzeby płynnego sterowania grzałką, jeżeli okres "rozliczeniowy" bilansu energii elektrycznej wynosi 1h.

Nawet sygnał PWM do sterowania nie jest wtedy potrzebny!

Gniazdka już z samego założenia mają działać tylko on/off. 

 

PS Wracając do tematu. To co autor podał ma jedną zasadniczą wadę! Jest sterowane przez chińską chmurę tuya która pewnego dnia powie nam. Chcesz mnie używać?! Zapłać! Stąd tak niskie ceny tych urządzeń. Na szczęście w większości z nich da sie zmienić soft.

Edytowane przez o6483256
Opublikowano

Ale autorowi chodzi tylko o to by PV produkowało prąd i nie podbiło napięcia powyżej 253v gdyż nie będzie produkcji prądu. A wy piszecie o uruchomieniu grzałki, kiedy by energia pchana byłaby do zakładu energetycznego czyli lepiej wykorzystać ją bezpośrednio w domu bo jak oddamy ją to tracimy czy w nowych zasadach czy starych. To są dwie różne sprawy.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano
20 godzin temu, o6483256 napisał(a):

Ordynarne naciąganie klientów. Takie gniazdka kupowałem na aliexpress od 12-25zł/szt.

 

Nie chodziło mi o kupowanie w tym sklepie tylko o same ustawienia bo nie każdy wie co i jak.

Chodziło mi tylko o to co napisał Buska - są miejsca w Polsce gdzie jest dużo instalacji pv a w czasie szczytu potrafią się wyłączać falowniki u ludzi bo napięcie przekracza 253V. Ja miałem tak co kilka dni nawet kiedyś zanim udało mi się zmusić PGE do przesunięcia odczepu na trafo.

Pamiętajcie że można tym sterować też czymś innym np farelką  i dogrzewać w południe dom zamiast dopuścić do wyłączenia falownika w momencie największej produkcji. Wolałbym aby włączyła się farelka w garażu i zjadła 1/4 produkcji niż miałoby wyłączyć całą produkcję z falownika bo w południe jest 253V.

To ma być tanie i proste

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Ja przy grzałce 2kw popaliłem już tych gniazdek więc proponuję dodać do tego stycznik. Te gniazdka daleko odbiegają od tego co na nich jest napisane i dla własnego bezpieczeństwa używajcie stycznika 🙂

  • Zgadzam się 3
Opublikowano

Mam od trzech lat Gosund SP111, poza sezonem grzewczym obsługuje grzałkę 3kw dla potrzeb CWU. Do tej pory się nie zjarała, może mam szczęście 😉 minusem jest kiepski zasięg WIFI.

Opublikowano

Te akurat to "lepszy sort" 👍 😉

 

Mam jeszcze DGT kupowane w biedrze i działają do dzisiaj z alternatywnym softem.

Większość tych gniazdek działa niezawodnie, ale warto mieć na uwadze, że nie zawsze parametry opisane na gniazdku mają potwierdzenie w rzeczywistości 👍 Jednym słowem dla własnego bezpieczeństwa zapewnienia producenta dzielmy, przez 2/2,5 i będzie wszystko działać.

 

Jako ciekawostkę podam, że w bojlerze Galmetu stosowali tak gówniany kabel, że przy obciążeniu 2kW upalały się wtyczki. Jak to dopuszczali do użytkowania?!

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Spaliłem klika gniazdek nawet tych powyżej co napisaliście. Chyba mam pecha, bo grzałka 2kw i cały czas na chodzie, ale wymieniony kabel z tego samego powodu co napisał o6483256 🙂 W necie już nie będę szukał ale są też materiały jak innym też uszkodziły się te gniazdka.

Edytowane przez buska3
Opublikowano
3 godziny temu, mcjszt napisał(a):

Mam od trzech lat Gosund SP111, poza sezonem grzewczym obsługuje grzałkę 3kw dla potrzeb CWU. Do tej pory się nie zjarała, może mam szczęście 😉 minusem jest kiepski zasięg WIFI.

U mnie podobnie, Gosund wersja "16A" (bo są też 10A) śmiga ostatnie 2lata z grzałką 3kW, a wcześniej kilka lat z wersją 2kW - zero problemów. Można też dane do Zabbixa wrzucić jeśli ktoś się bawi w takie rzeczy:

https://forum.supla.org/viewtopic.php?t=10708

Opublikowano

Mnie życie nauczyło, że każde takie urządzenie steruje przekaźnikiem, a przekaźnik robi tą "cięższą" robotę.

Jedyne urządzenie co tak nie zrobiłem, to sterownik off-grid. Niestety już upalony. 😞 

  • Lubię to 1
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

A co upaliłeś - zazwyczaj to właśnie padają styki w przekaźnikach lub mosfety jeśli prądowo sterowane.

Wymienić i jechać dalej - zazwyczaj to grosze - dać najmocniejszy jaki się mieści.

Opublikowano

Nie wiem jak to się nazywa, ale nie trzyma parametrów to ustrojstwo wskazane śrubokręcikiem.

image.png.1b22604d0d4891024fb6f1193bae02f2.png

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, wacio1967 napisał(a):

Nie wiem jak to się nazywa, ale nie trzyma parametrów to ustrojstwo wskazane śrubokręcikiem.

To co pokazujesz wygląda na sprawne i raczej takie bedzie.

Nie znasz sie na tym. W porządku, daj to komuś, kto zna się na elektronice niech to przejrzy. Hotair wylutuje co trzeba i wymieni. Chyba, że przepięcie poszło na procesor to całe urządzenie w śmietnik.

 

PS Jakiś tam kolega któremu wydaje się, że się zna... Jeszcze raz napiszę, daj to komuś ogarniętemu 👍 

8 godzin temu, sambor napisał(a):

To rezystor do montażu powierzchniowego  SMD 10kohm, moc ok 0,5W.

Fajnie, że można odczytać! Prawda?

Jestem niemal pewny, że to jest sprawne. 

Edytowane przez o6483256
Opublikowano

Idealne pomiedzi dwa mlotki 🙂

Opublikowano

@o6483256 Prawdopodobnie pójdzie do naprawy. W tej chwili jestem na etapie, czy jest sens to naprawiać. Od samego początku liczyłem się z tym że może się upalić. Jak kupowałem to nie było mocniejszej wersji. Wersja 3kW w tej chwili kosztuje 800 PLN. Za taką kasę mogę sobie kupić już Green Bosta 3kW.

Na chwilę obecną PV jest spięte z grzałką bez żadnego sterownika. Są tylko zabezpieczenia przepięciowe i nadprądowe. Mam też wgląd w temperaturę, ale teraz nie ma opcji zagotowania bufora.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.