Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W nowej dostawie, widzę kilka zmian konstrukcyjnych. Producent jednak jeszcze stara się udogodnić obsługę kotła :)

Chyba najbardziej oczekiwana zmiana, drzwiczki z szamotem ;)20180830_121252_Film2.thumb.jpg.c98ab94f3f1c16d95d87f555d6d5f27b.jpg

W kotle 18kw trochę zmieniony wymiennik. 20180830_120712_Film2.thumb.jpg.75535277554cfd872e5c141dfd751dfa.jpg

10kw minimalne zmiany w palniku. 20180830_121307_Film2.thumb.jpg.0824e83786b2c9738d6734cb4d81c75e.jpg20180830_120712_Film2.thumb.jpg.75535277554cfd872e5c141dfd751dfa.jpg20180830_121252_Film2.thumb.jpg.c98ab94f3f1c16d95d87f555d6d5f27b.jpg

Opublikowano (edytowane)

Sezon się powoli zbliża, rozważałem wiele możliwości, w tym pojemnikowce na groszek i pellet i wybór stanął na MPM DS, przede wszystkim ze względu na uniwersalność oraz koszt oraz koszty ogrzewania. Zawsze z resztą będzie można palnik Kipi do pelletu jak się węgiel znudzi a ceny pelletu nie pójdą ostro w górę, prawda?

1. Czy MPM DS 18KW poradzi sobie bez problemu z http://cieplowlasciwie.pl/wynik/46fs# wydaje mi się, że bez problemu, ale może ktoś doświadczony? Palenie węglem, instalacja stara, żeliwna.
2. Jakie udogodnienia zamówić u producenta? Z tego co czytałem jest taka możliwość. Zapewne zasyp górny wygodniejszy? Kolego @mikkei wspominałeś, że do swojego zamówiłeś:

Cytat

Mi zmienili mufe na 2" , dołozyli dodatkową klapkę powietrza do miarkownika w środkowych drzwiczkach (do palenia drewnem, oraz zamontowali szyber (którego też już przestali wkładać seryjnie)  i mimo tego że te wszystkie   3 rzeczy były na zamówienie - za piec zapłaciłem 50zł mniej niż cena katalogowa.   :) 

Cytat

 

nie robili żadnych problemów, również z mufą? Kiedy  zamawiałeś piec? Coś byś jeszcze zmienił?

3. Czy komin średnio 15x15 spokojnie sobie poradzi czy będzie problem?

Edytowane przez user2018
Opublikowano

Wg mnie 18 będzie nawet za mocna. Ja ogrzewam 18ka 220m2, prawie nieocieplonych i kocioł wcale się nie napracuje.

Zasyp od góry jest wygodniejszy, ale do takiego raczej nie zamontujesz palnika kipi...

Opublikowano (edytowane)

Z górnego zasypu więcej dymi na kotłownie. Odradzam

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Mam górny zasyp i jakoś nie dymi.

Opublikowano (edytowane)

Przed otwarciem górnych drzwiczek zamykam RCK ,otwieram klapkę krótkiego ciągu , przy uchylonych drzwiczkach dolnych. Potem szybko zamykam drzwiczki dolne , uchylam na chwilę środowe i zamykam , po chwili uchylam górne na kila cm. i czkam z 30 sekund i otwieram na całego swobodnie dokładając żądaną ilość paliwa .

W tym kotle bardzo ważny jest dobry naturalny ciąg w kominie !!!

Edytowane przez buli912
Opublikowano
37 minut temu, buli912 napisał:

Przed otwarciem górnych drzwiczek zamykam RCK ,otwieram klapkę krótkiego ciągu , przy uchylonych drzwiczkach dolnych. Potem szybko zamykam drzwiczki dolne , uchylam na chwilę środowe i zamykam , po chwili uchylam górne na kila cm. i czkam z 30 sekund i otwieram na całego swobodnie dokładając żądaną ilość paliwa .

Nie dałbym rady spamiętać sekwencji z racji wieku.Ale cóż młodość górą.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Łatwiej jest poczekać, aż opał wypali się na wysokość przegrody betonowej ;) Zamykam tylko klapke miarkownika, uchylam klape zasypu, by wciągnęło resztki dymu w palnik i jednocześnie ostudziło zasyp. W tym czasie szykuje następną porcje opału. Też nic nie dymi :)

Palnik peletowy, tylko do przedniego zasypu można dostawić, zmieniajac drzwiczki. Warto o tym pamiętać, przed kupnem. 

18kw jest dość wysoki, górny zasyp może być uciążliwy, dla niskich osób i wątłych kobiet, klapa kilka kg waży a trzeba ją do góry podnieść. 

Ja 14kw ogrzewam 200m. CW wskazywało mi max zapotrzebowanie w najmrozniejsze dni ok 12kw. 

User2018 u Ciebie jest  ten komfort, ze masz starą instalacje ze sporym zładem wody :) kockociołka tak szybko nie zdławi, nawet w okresach przejsciowych. Na twoim miejscu,pewnie brał bym 14kw. 

Z przeróbkami już nie jest tak słodko, kilka rzeczy można zmienić, strony dzwigni rusztowania, otwieranie drzwiczek, załadunek, przedni czy górny. Na to jest pozwolenie instytutu. Niestety kilka innych, już nie wchodzi w grę :/. 

Pozdrawiam Grzegorz.G

Opublikowano

Gredy - w nowych modelach 14kw jest też ta ekstra płytka szamotowa w wymienniku nad palnikiem - aby wydłużać bieg spalin ? 

Szamot w drzwiczkach widzę sens tylko w środkowych, i ew w tych górnych z bocznym zasypem, bo zasypie górnym to nie ma sensu bo bedzie zbyt cieżkie - tu muszą zastosować jakiś inny lekki a dobrze izolujący materiał.

User2018  - mufa na zasilaniu mogłem wybrać czy chce 6/4 czy 2" , tak samo jak zasyp górny czy boczny oraz rodzaj otwierania drzwiczek w lewo czy w prawo - to był standard  bez proszenia,  co do reszty byłem w fabryce osobiscie - na telefon jest inna rozmowa.  Piec brałem teraz w lipcu.  

Potwierdzam 18kw jest troche wysoki -10cm wyższy niż 14kw ale moim zdaniem zasyp górny jest o wiele wygodniejszy niż boczny. 

 

Opublikowano

Dzięki Panowie za odpowiedzi, są bardzo przydatne.

Zmierzyłem obecny kocioł, samoróbka, dolniak zrobiony przez mojego ojca i wymiary z zewnątrz bardziej odpowiadają MPM DS 14kw które kilka osób mi tu sugeruje, więc chyba rzeczywiście będzie trzeba wybrać ten mniejszy kocioł, szczególnie, że 18 wydaje się dużo większa, samego wymiennika ma 0,8m2 więcej. Z drugiej strony do ewentualnego palenia drewnem i dla palnika na pellet to chyba 18kw bardziej się sprawdzi? Pech taki, że w okolicy nie widzę aby ktos handlował tymi kotłami więc nie mam jak ich na żywo zobaczyć.

Ma ktoś doświadczenie z ładowaniem drzewa do kotła przez boczne drzwiczki? Bardzo uciążliwe?

Fajnie jakby nie było problemu z 2" zasilaniem i powrotem oraz jakby zamontowali szyber, chociaż fakt, to, że byłeś osobiście na pewno bardzo mocno pomaga w proszeniu o nietypowe przeróbki.

 

P.S. Ma ktoś nowy DTR dla tego kotła? Bo znalazłem tylko chyba tylko z 2015 a pewnie przez ten czas zmienili zawartość.

Opublikowano

Najfajniej by było aby zaczęli robić z dwoma drzwiczkami -bocznymi i górnymi ,i wtedy by można palnik kipi w każdej chwili wrzucić ,albo bez palić ,górnymi ładować opał ,ja tak chciałem by mi zrobili ale nie zgodzili się ,tak ma chyba kalvis zrobione ,bo górny załadunek jest naprawdę spoko,ale palnika nie włożę 

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

No wtedy rozwiązanie by idealne było, swoją drogą ciekawe czemu nie chcą się na to zgodzić? Jakieś przeszkody natury konstrukcyjnej? Na klasę chyba też to nie wpływa a dodatkowo za takie drzwiczki mogli by policzyć.

Opublikowano

Wiesz gdyby od razu na to wpadli nie było by problemu ,a tak cały projekt ,rysunki,badania musiały by iść od nowa a to są ogromne koszy i szczególnie teraz z tą 5 klasą ,umarł w butach jak to się u nas mówi czyli pozamiatane

Opublikowano (edytowane)

Dziś wreszcie szwagier zamontował mi MPM'a i jestem mega ucieszony - mianowicie 3 rzeczami.

- dym z komina ( a raczej jego brak )  niewiem jak mi sie to udało ustawic powietrze  bo był z tym na początku mały problem ale po przesunieciu żaru na palnik piec od razu wystartował i zaczął się pieknie palić na samym drewnie - momentami płomien w palniku był niebieski  - Rewelacja.   (acha powietrze podawane przez drzwiczki środkowe bo przez te od popielnika coś piec przy rozpalaniu nie chciał wystartować.)

- temperatura spalin  150'C  przy rozpalaniu , przy stabilizacji 120'C  - nie myslałem ze ten piec aż tak dobrze odbiera ciepło ze spalin (  dodam że pomiar robiłem tym samym termometrem spalin co wcześniej w ZEBCU SWK 21kw - tam przypomnę - przy rozpalniu temp. spalin dochodziła do 350'C , a przy stabilizacji było ok 250-260'C )  (aha pomiar robiłem bez zawirowywacza spalin - bo przy montażu wykładalismy bebechy aby było lżej i zapomnieliśmy potem go włożyć) ciekawe jak bedzie z nim

- na osiagniecie temp 65'C na piecu zużyłem ilościowo drewna  lekko ponad  1/2 tego   co w zebcu - tu znowu kładnia się dobry wymiennik ciepła w MPM'ie.  

 

Co do dymienia przy zasypywaniu faktycznie troche tego sie pojawia - ale nie ma tragedii naprawde muszę sobie przyswoić nawyki związane z uchylaniem klapy rozpalania i zamykanie dzwiczek

User2018  Powrotu ci nie zmienią nie ma opcji - ale na 6/4 naprawde nic sie nie dzieje i działa dobrze. Co do szybra - ja go mam ale naprawde temp spalin nie zmienia się - nieważne czy go lekko przydusimy czy jest otwarty na full przepływ. 

Jc mogę ci wrzucił fotę jak wyglada u mnie zasilanie na 2" - szwagier naprawde zrobił dobrą robotę dopasowując sie do starej instalacji - grawitacja działa idealnie.

Maronka - szwagier mi wspomniał że widzial już rozwiązanie  z palnikiem na pelet  motowanym  w poziomie ale pieca do górnego zasypu (piec o nazwie smoker czy smołker)  i z tym nie ma problemu - wystarczy dospawać do drzwiczek zasypowych grube stalowe lub żeliwne kolanko kanalizacyjne o dużym przekroju np .150mm potem dobrze to zaizolowac . Płomien palnika skreca pionowo w dół i dalej leci już w wymiennik,   popiół tak samo samoczynnie zlatuje i trafia w dół i do popielnika .

Edytowane przez mikkei
Opublikowano

Nie wiem dlaczego nie zrobią skośnej klapy załadunku,czyli coś pośredniego pomiędzy obecnymi rozwiązaniami.Wtedy chyba nie będzie problemu z wygodnym załadunkiem.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.09.2018 o 09:06, mikkei napisał:

Gredy - w nowych modelach 14kw jest też ta ekstra płytka szamotowa w wymienniku nad palnikiem - aby wydłużać bieg spalin ?

 

W 14kw nie ma tej płytki szamotowej. 18kw był przeprojektowany, by miec efektywność i emisje na 5 klasę. 

Okoniny28

Palinik Kipi nie mieści się w otworze drzwiczek do rozpalania a Mpm współpracuje wlaśnie z tą firmą. Być może palniki na pellet  innej firmy by podszedł, trzeba by szukać. 

Edytowane przez Gredy
Opublikowano

To ile ma ten otwór w kotle wysokości nie ma nawet 130mm żeby weszła lufa od palnika reszta do zabudowy przez odpowiednią przystawkę ,albo specjalne zrobione drzwiczki pod montaż palnika

Opublikowano
18 godzin temu, mikkei napisał:

User2018  Powrotu ci nie zmienią nie ma opcji - ale na 6/4 naprawde nic sie nie dzieje i działa dobrze. Co do szybra - ja go mam ale naprawde temp spalin nie zmienia się - nieważne czy go lekko przydusimy czy jest otwarty na full przepływ. 

Jc mogę ci wrzucił fotę jak wyglada u mnie zasilanie na 2" - szwagier naprawde zrobił dobrą robotę dopasowując sie do starej instalacji - grawitacja działa idealnie. 

 

Bardzo chętnie zobaczę jak to u Ciebie wygląda, w jaki sposób zabezpieczyłeś temperaturę na powrocie?

Opublikowano
3 godziny temu, okoniny28 napisał:

Mam w domu 25kw na palecie jeszcze ale nie ma mnie w Polsce i nie mam jak sprawdzić ile ma ten otwór.  Wydaje mi się że do 25kw by wszedł bez problemu 14kw na oczy nie widzialem

Jaki masz bufor? Będę mógł podjechać i zobaczyć kocioł już w sezonie grzewczym?

Opublikowano (edytowane)

 

Panowie - pytanie  przepalam ostatnio na CWU  odpalam palnikiem gazowym + drobne szczepki drewna rozpala sie w moment zero dymu na kotłowie  raz dwa piec startuje i już chodzi na pełnej mocy bez zdławiania..... ale po jakiejsc chwili leci mi z wyczystki dolnej pieca smierdząca breja- taka jakby ciemna woda pomieszana ze smołą. Przez to dziadostwo smierdzi w kotłowni niesamowicie

Instalacje mam 100% grawitację, palę sosną sezonowaną 4 lata - wsypuje nie dużo drewna  bo jakieś 1/2 wiaderka 10l - tyle mam już odmieżone aby na tym bujnąć piec  do  ok 65- 70"C potem już zostaje sam żar i spokojnie sie wygasza. Temperatura spalin na czopuchu przy takim paleniu full wacha sie od 150-200'C , tyle że po jakiś 15minutach or rozpoczecia zaczyna kapać tą dolną wyczystką 

Też tak macie , ze wam cieknie z tego miejsca przy takim przepalaniu w lecie ? 

 

Edytowane przez mikkei
Opublikowano

Daj trochę więcej opału ,by bujło się do 80 ,lub połóż 2 cegły szamotowe na palniku przy ścianie środkowej ,lub pal na krótkim biegu,dodam że palę podobnie i mam suchutko ale te szamotki mam położone

Opublikowano

Przy rozpalaniu, jak woda w kotle jest zimna,  woda w spalinach wykrapla się na zimnych ściankach i pomieszana z sadzą powstaje czarna breja. Lekarstwem na to jest zamknięcie obiegu kotłowego, po nagrzaniu bojlera tak przy 70*,  żeby przy następnym rozpalaniu było min 30* na kotle lub rozpalanie 2x na dobę przy ciepłym kotle.  Ja wywierciłem otwór na dole wyczystki i wężykiem odprowadzam ewentualny kondensat do pojemnika.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.